ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذف اضطراری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + مهلت و راهنما مراحل

حذف اضطراری دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذف اضطراری دانشگاه آزاد از نیاز های اساسی دانشجویان در روز های پایانی ترم برای حذف تک واحد های درسی است. در این مواقع افرادی که نسبت به پاس کردن یک واحد درسی مطمئن نیستند، اقدام به حذف واحد درسی برای ترم آینده می کنند. در صورتی که مراحل حذف اضطراری دانشگاه آزاد به درستی و طبق ضوابط انجام نشود در زمان اتمام تحصیل ممکن است تا عواقبی مانند عدم اتمام تحصیلات در سال های مجاز دامن گیر فرد شود.

حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد نیازمند رعایت برخی از موارد است تا به صورت اصولی و بدون مشکل انجام شود، برای مثال یکی از مهم ترین موارد در زمان انجام این کار این است که واحد های انتخاب شده فرد بعد از حذف اضطراری نباید کمتر از ۱۲ عدد باشد.

اگر نسبت به تمامی این موارد آشنایی کافی ندارید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. حال اگر قصد درسترسی سریع به جواب سوالات خود دارید می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

راهنما قوانین حذف اضطراری دانشگاه آزاد

حذف ضروری دانشگاه آزاد، یکی از انواع حذف واحد های درسی در دانشگاه آزاد است که به صورت تک درسی و برای یک واحد انجام می شود، افرادی که قصد انجام این کار را دارند باید با مطالعه راهنما قوانین حذف اضطراری دانشگاه آزاد تمامی مواردی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت را مورد توجه خود قرار دهند.

📌 در صورتی که دانشجو در ترم قبلی مشروط شده باشد و حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد را نداشته باشد بسته به نظر اساتید می تواند اقدام به حذف اضطراری کند.

📌 تقاضای حذف اضطراری تنها در صورتی پذیرفته خواهد بود که شخص بعد از حذف واحد حداقل ۱۲ واحد باقی مانده داشته باشد.

📌 فرد در صورت ثبت تقاضای حذف واحد درسی باید به پیش نیاز ها و شرایط درس مورد نظر خود توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که در صورت حذف واحد بدون توجه به این موارد ممکن است باقی دروس فرد هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

راهنما قوانین حذف اضطراری دانشگاه آزاد

📌 امکان حذف تک واحد درسی علمی یا پژوهشی صرفا در برخی از دانشگاه ها امکان پذیر است. (به شما توصیه می کنیم تا قبل از ثبت درخواست حذف واحد درسی خود نسبت به شرایط و ضوابط انجام این کار اطلاع کافی را کسب کنید.)

📌 اشخاص صرفا در زمان اعلام شده از سوی واحد آموزش دانشگاه می توانند اقدام به ثبت درخواست حذف اضطراری کنند.

📌 در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط انجام این کار در هر دانشگاه ممکن است بسته به نظر واحد آموزشی و سیاست کاری دانشگاه متفاوت باشد.

📌 دانشجویان در طول دوره تحصیلات خود فقط ۲ بار می توانند از حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد استفاده کنند.

📌 دانشجویان دقت داشته باشند که حذف اضطراری آن ها در کارنامه نهایی ثبت خواهد شد.

📌 اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی تعداد واحد های اضافه اخذ نماید باید در زمان حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد آن ها را حذف کند. در غیر این صورت طبق قانون دانشگاه نمرات اخذ شده واحد های اضافی در کارنامه پایان ترم دانشجو لحاظ نخواهد شد.

برای کسب اطلاع از شرایط انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

راهنما قوانین حذف اضطراری دانشگاه آزاد

مراحل حذف اضطراری دروس در دانشگاه آزاد

راهنما قوانین حذف اضطراری دانشگاه آزاد و مراحل آن به هر دانشگاه می تواند متغیر باشد، اما روال کلی انجام این کار به این صورت است که فرد بعد از ثبت نام دانشگاه آزاد، باید در زمان اعلام شده از واحد آموزش دانشگاه اقدام به تکمیل فرم حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد نماید و بعد از تایید مشاور و معاون آموزشی دانشگاه را کسب نماید و فرمی که تکمیل شده است را در موعد مقرر به دانشگاه تحویل دهد.

علاوه بر این دانشجو برای حذف واحد های درسی خود می تواند از وبسایت آموزشیار استفاده نماید. شما برای اطلاع از نحوه حذف اضطراری در آموزشیار می توانید با مشاوران  ایران تحصیل صحبت نمایید.

دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی هم می توانند (در صورت استفاده دانشگاه از این سامانه) از سامانه ناد برای انجام حذف اضطراری کمک بگیرند.

البته به غیر از موارد بالا روش دیگری نیز برای حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد وجود دارد و آن هم این است که دانشجو از شرکت در جلسه امتحان امتناع بورزد.

زمان حذف اضطراری دانشگاه آزاد

همانطور که ذکر کردیم برای حذف ضروری باید مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه اقدام نمایید. در واقع طبق ماده ۳۷ حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد کلیه دانشجویان تا ۵ هفته قبل از پایان نیمسال تحصیلی می توانند تنها یک درس نظری، عملی یا نظری – عملی را حذف کنند. در ادامه این ماده آمده است بعد از حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد واحد های باقی مانده دانشجو در تحصیلات دوره ای حداقل ۱۲ واحد ، پاره وقت ۱۲ واحد و آموزش معلمان ۸ واحد باشد.

زمان حذف اضطراری دانشگاه آزاد

برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام غیر حضوری دانشگاه آزاد با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

هزینه حذف اضطراری دانشگاه آزاد

به طور کلی حذف و اضافه دانشگاه آزاد دارای هزینه است و این موضوع در مورد حذف تک درس یا همان حذف اضطراری هم صدق می کند. افراد در زمان حذف و اضافه اضطراری دانشگاه آزاد باید با مراجعه به وبسایت دانشگاه به بخش پرداخت الکترونیکی رجوع کنند و حداقل پیش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد انجام نمایید.

هزینه حذف ضروری دانشگاه آزاد و به طور کلی حذف و اضافه واحد های درسی به اندازه نصف بدهی فرد است، برای مثال اگر شخصی به اندازه ۵۰۰ هزار تومان باشد باید ۲۵۰ هزارتومان را تحت عنوان هزینه حذف و اضافه پرداخت نماید.

حذف اضطراری پزشکی به چه معنا می باشد؟

در برخی از مواقع افراد قبل از روز امتحان یک واحد درسی با مشکلات جسمی و بیماری رو به رو می شوند و شرایط مراجعه به محل را ندارند، در این مواقع فرد می تواند امکان به دریافت حذف ضروری پزشکی نماید و واحد درسی حذف شده را در ترم بعدی پاس کند.

توجه داشته باشید که در این مواقع فرد برای انجام این کار و دریافت این نوع از حذف ضروری باید برگه و گواهی پزشکی و یا پرونده پزشکی داشته باشد.

 

خلاصه مقاله حذف اضطراری دانشگاه آزاد

حذف اضطراری دانشگاه آزاد از جمله مواردی است که هر کدام از دانشجو ها در زمان نیاز به آن می توانند استفاده کنند، دانشجویان در زمان حذف ضروری دانشگاه آزاد باید موارد متعددی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را مد نظر قرار دهند؛ در غیر این صورت ممکن است با تبعاتی مانند عدم تکمیل فرایند تحصیلی در زمان دریافت مدرک خود مواجه شوند.

دانشجویان برای انجام این کار صرفا در زمان اختصاص شده به آن در تقویم آموزشی اقدام نمایند. علاوه بر این قبل از تکمیل فرم ها درخواست فرد باید توسط مشاوره و معاون آموزش تایید گردد. در صورتی که فرد قصد دریافت حذف اضطراری پزشکی داشته باشد تنها تا یک روز بعد از امتحان همان واحد درسی می تواند اقدام نماید. در صورت عدم شرکت در کلاس های (بیش از ۳ جلسه) و عدم شرکت در امتحان فرد به صورت خودکار از آن واحد درسی حذف می گردد و هیچونه هزینه ای به دانشجو هم عودت داده نمی شود.

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دریافت حذف اضطراری پزشکی تا چه زمانی مهلت وجود دارد؟

فرد در صورتی که نتواند در امتحان یک واحد درسی شرکت کند برای دریافت حذف اضطراری پزشکی تا یک روز بعد از آزمون مهلت برای اقدام دارد.

هزینه حذف اضطراری دانشگاه آزاد چقدر است؟

هزینه حذف اضطراری دانشگاه آزاد به اندازه نصف بدهی فرد است.

برای تایید حذف اضطراری دانشگاه آزاد به کجا باید مراجعه کرد؟

تایید درخواست حذف حذف اضطراری دانشگاه آزاد باید از سوی مشاور و معاون واحد آموزشی دانشگاه مربوطه صورت بگیرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور