ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 + آخرین مهلت | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ثبت نام مجدد کنکور سراسری 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر از آخرین مهلت ثبت نام مجدد کنکور جا مانده اید تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. بر اساس روال معمول هر ساله، آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام نویسی نشده اند ، می توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه اقدام کنند. داوطلبان می توانند در بازه 27 و 28 آذر ماه 1403 نسبت به ثبت نام مجدد کنکور 1403 اقدام کنند.

متقاضیان گرامی چنانچه در رابطه با زمان ثبت نام کنکور و یا مراحل نام نویسی در سامانه سنجش نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307  تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403

کنکور سراسری یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر دانش آموزی برای ورود به دانشگاه های برتر ایران باید در آن شرکت کرده و رتبه مورد نیاز را کسب کند؛ به همین دلیل اطلاع داشتن از زمان ثبت نام کنکور اهمیت بالایی دارد. علاوه بر زمان نام نویسی اولیه، سازمان سنجش آموزش کشور فرصت دیگری را جهت ثبت نام مجدد کنکور سراسری اعلام می کند تا افراد جا مانده از ثبت نام بتوانند در این تاریخ نام نویسی خود را نهایی کنند.

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری به شرح زیر است:

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403
زمان اولیه ثبت نام کنکور  سراسری نوبت اول 5 تا 11 آذر ماه 1403
تمدید مهلت ثبت نام کنکور نوبت اول تا 15 آذر ماه 1403
ثبت نام مجدد کنکور سراسری در نوبت اول 27 و 28 آذر ماه 1403
زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت دوم 7 الی 12 فروردین ماه 1403

زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری 

برای اطلاع از لیست مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403

همانطور که تمامی مراحل ثبت نام مهلت اولیه از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری یعنی سایت سازمان سنجش انجام می شود، ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری نیز در همین سامانه صورت می گیرد. بدین ترتیب تمامی علاقه مندان به دوره های روزانه، شبانه، نيمه‌ حضوری، مجازی، پرديس خودگردان، پيام‌ نور، غيرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

توصیه می کنیم که داوطلبان گرامی حتما قبل از هر گونه اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مطالعه کرده و سپس موارد لازم را تکمیل کنند. به منظور آشنایی کامل دوستان عزیز با روند انجام این کار، تمامی مراحل را به صورت تصویری ارائه می دهیم.

✔️ آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را در موتور جستجوگر خود وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه ” سراسری” که در منوی سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.

مرحله اول راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ حال می توانید بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 (نوبت اول)” کلیک کنید.

مرحله دوم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در این مرحله لازم است مجددا بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 (نوبت اول)” کلیک کنید.

مرحله سوم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در صفحه ای که به روی شما باز می شود باید براساس شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید و الان قصد تصحیح اطلاعات را دارید، اطلاعات ورود خود را وارد کنید. در غیر این صورت می بایست بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید و سایر مراحلی را که در ادامه گفته می شود ، طی کنید.

مرحله چهارم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در این مرحله لازم است تا اطلاعات فردی خواسته شده را به دقت در کادر های نشان داده شده درج کنید و یک رمز ورود ایمن تعریف کنید. پس از آن تنها کافیست بر روی گزینه “عضویت ” کلیک کنید.

مرحله پنجم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ پس از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید، لازم است تا عکسی مطابق با شرایط خواسته شده در سامانه آپلود کنید. چنانچه در خصوص جزئیات عکس مورد نیاز سوالی دارید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

مرحله ششم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در مرحله بعدی اطلاعاتی که در سامانه ثبت احوال کشور در مورد داوطلب ثبت شده است، نمایش داده می شود. در صورت صحیح بودن تمامی اطلاعات بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.

مرحله هفتم راهنمای ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✔️ در نهایت اطلاعات تماس و سکونت، سوابق تحصیلی، اطلاعات آزمون، نوع سهمیه، اطلاعات تکمیلی و … از داوطلب خواسته می شود. پس از اینکه تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد و سپس تایید کردید ، یک کد پیگیری و شماره پرونده به شما داده خواهد شد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن ثبت نام شما خواهد بود. پیشنهاد می کنیم از این اطلاعات پرینت تهیه کرده و تا زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری به خوبی از آن ها نگهداری کنید.

👈 برای آشنایی بیشتر با سایت سازمان سنجش کنکور، بر روی لینک کلیک کنید.  👉

بنر کال تو اکشن

شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403

داوطلبان عزیز برای ثبت نام مجدد در کنکور، باید شرایطی را دارا باشند. در واقع، عدم وجود هر یک از این شرایط سبب می شوند تا افراد نتوانند فرایند ثبت نام را به طی کنند. بنابراین، اگر تصمیم دارید تا برای این کار اقدام کنید، بهتر است که با تمامی شرایط عمومی و تخصصی ثبت نام مجدد، آشنا شوید. برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند:

شرایط عمومی ثبت نام مجدد در کنکور 1403

شرایط عمومی ثبت نام مجدد کنکور سراسری

☑️ نداشتن عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران، لازم به ذکر است که در صورتی که داوطلب در گذشته با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر دیدگاه وی احراز شده باشد.

☑️ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

☑️ نداشتن سابقه عضویت در سازمان‌های غیرقانونی، فراماسونری و اعقاب آن‌ها

☑️ نداشتن فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام مجدد در کنکور

شرایط اختصاصی ثبت نام مجدد در کنکور 1403

☑️ داوطلب ثبت نام در کنکور سراسری 1403 نباید دانشجوی روزانه هیچ کدام از مقاطع تحصیلی نظیر کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی باید.

☑️ دارا بودن گواهینامه پیش‌ دانشگاهی نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی

☑️ دانشجویانی که در دوره‌ های نوبت دوم، مازاد ظرفیت، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی، دانشگاه‌ ها و مؤسسات غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل می‌ باشند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف دادن از تحصیل، ثبت نام کنکور 1403 را انجام دهند.

☑️ افرادی که در کنکور سراسری سال 1403پذیرفته شده‌اند، در صورت ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1403، تنها می‌ توانند در دوره‌ های نوبت دوم (شبانه) انتخاب رشته کنکور را انجام دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی، تعهد سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم، بدون مشکل می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

☑️ افراد فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی، در صورتی که دوباره در کنکور 1403 شرکت کنند و پذیرفته شوند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه می‌ توانند بدون مشکل به تحصیل خود ادامه دهند.

در کنار شرایط اعلام شده توصیه میشود متقاضیان ثبت نام مجدد کنکور، با برنامه ریزی اصولی کنکور و دریافت مشاوره  و بررسی نکات کنکور آمادگی خود را افزایش دهند تا به نتیجه مورد نظر و رشته مورد نظر دست یابند.

زمان و نحوه ویرایش ثبت نام مجدد کنکور سراسری

همانطور که ذکر شد، شما در مهلت دوباره نام نویسی کنکور سراسری یعنی در در روز های 27 و 28 آذر ماه 1403 در سایت سازمان سنجش می توانید نسبت به نام نویسی و ویرایش اطلاعات خود در سایت سنجش اقدام کنید. حال اگر شما قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید می توانید طبق مراحل زیر  اقدام به ویرایش اطلاعات کنکور سراسری کنید.

✅ وارد سایت سازمان سنجش شوید.

✅ روی لینک فعال ” ثبت‌ نام ” کلیک کنید.

زمان و نحوه ویرایش ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✅ سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و به ویرایش اطلاعات بپردازید.

مرحله 2 زمان و نحوه ویرایش ثبت نام مجدد کنکور سراسری

✅ در صفحات بعد قادر خواهید بود تا به ویرایش اطلاعات خود بپردازید و در نهایت آن ها را تایید کنید.

📍 حال ممکن است برخی از دانش آموزان مشکلاتی را در رابطه با ثبت نام مجدد کنکور و ویرایش اطلاعات خود داشته باشند که آن را می‌توانند به راحتی با  کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارند.

 

 

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد زمان و مراحل ثبت نام مجدد کنکور سراسری صحبت کنیم. همان گونه که بیان کردیم در سال 1403 نیز دو کنکور مجزا برگزار خواهد شد. لذا نام نویسی مجدد آن ها به صورت مجزا اعلام خواهد شد. شما بعد از آن که در تاریخ مقرر شده موفق به ثبت نام در کنکور سراسری 1403 نشدید می توانید در مهلت مجدد آن اقدام به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود کنید. در مقاله فوق می توانید راهنمای تصویری نحوه ثبت نام مجدد در سامانه سنجش آموزش کشور را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کنید.

در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان در مورد نحوه ویرایش اطلاعات در کنکور سراسری اشاره کردیم. حالا اگر شما با مطالعه مقاله بالا به جواب سوالات خود پیرامون مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری نرسیدید، می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام مجدد کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر از آخرین مهلت ثبت نام مجدد کنکور جا مانده اید تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام مجدد کنکور سراسری چه زمانی است؟

این زمان برای نوبت اول ثبت نام از 27 لغایت 28 آذر ماه 1403 در نظر گرفته شده و برای نوبت دوم ثبت نام مشخص نیست.

مهلت مجدد برای ویرایش ثبت نام کنکور  سراسری در چه زمانی خواهد بود؟

مهلت مجدد برای ویرایش ثبت نام کنکور سراسری با نام نویسی مجدد همزمان بوده و امکان ویرایش یا اصلاح اطلاعات افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند، وجود دارد.

ثبت نام مجدد کنکور سراسری در چه سامانه ای برگزار می شود؟

ثبت نام مجدد کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام مجدد کنکور سراسری 1403 + آخرین مهلت | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سمانه گفت:

    سلام اگه توکنکور دی ثبت نام نکرده باشیم می تونیم واسه تیر ثبت نام مجدد کنکور سراسری را داشته باشیم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگه سامانه باز بشه بله

  2. Avatar photo Selma گفت:

    زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری چه زمانی هس؟
    و اینکه من کارشناسی ناپیوسته فنی حرفه ای هستم امکان شرکت در کنکور سراسری رو دارم و چه رشته هایی میتونم شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      سوالات شما زیاد و طولانی است . تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم

  3. Avatar photo آرمیتا حاتمی گفت:

    من میخوام هم زمان یه رشته دیگه بخونم. برای ثبت نام مجدد کنکور میتونم اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر برای تحصیل همزمان در دانشگاه های دولتی و روزانه میتوانید تحت یک سری شرایط خاص تحصیل کنید

  4. Avatar photo میترا گفت:

    سلام من میخواستم شرایط ثبت نام مجدد کنکور رو بدونم. چه مدارکی لازمه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام در صورت نداشتن تعهد به ارگان دولتی میتوانید ثبت نام کنید مشکلی نیست

  5. Avatar photo شهلا گفت:

    سلام
    برای ثبت نام مجدد کنکور سراسری دوباره باید هزینه کارت اعتباری رو پرداخت؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمان ثبت نام کنکور سراسری به اتمام رسیده است.

  6. Avatar photo ثامن گفت:

    سلام
    ثبت نام مجدد کنکور یعنی اونی که یکی بخواد پشت کنکور بمونه سال بعد امتحان بده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ثبت نام کنکور دوره بعدی آبان ماه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید ثبت نام کنکور

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 + آخرین فرصت

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 یکی از مهم ترین دغدغه افرادی است که به هر دلیلی از نام نویسی در آزمون مورد نظر خود خود جا مانده اند. سازمان سنجش آموزش کشور در هر سال بازه زمانی مشخصی را برای...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور