ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سایت سازمان سنجش کنکور | آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۲
سایت سازمان سنجش کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت سازمان سنجش کنکور، یکی از بزرگترین سایت‌های کشور است که به عنوان مجری برگزارکننده آزمون‌های مختلف می‌باشد. در این سایت خبرهای زیادی در مورد ثبت‌نام کنکور، نتایج کنکور، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آن‌ها وجود دارد. لذا جامع‌ترین سایت مرجع برای داوطلبان کنکور کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی می‌باشد. هم‌چنین در این سایت گزارش‌های جدیدی در مورد استخدامی‌های کشور و آزمون‌های زبان‌ خارجه وجود دارد. لذا اگر شما قصد داشته باشید در هر کدام از موارد ذکر شده  شرکت کنید باید وارد  این سایت شوید. در حال حاضر اکثر دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند  در مقاطع عالی به  ادامه تحصیل  بپردازند، باید با این سایت و خدمات مختلف آن آشنا باشند. بنابراین شما برای آشنایی با سایت سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ و ۱۴۰۳ می‌توانید این مقاله را دنبال کنید.

معرفی سازمان سنجش کنکور کشور

سازمان سنجش، مجری بزرگ آزمون‌های مختلف است. به طوری که در آن آزمون‌های کنکور سراسری، دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی، پیام نور، کارآموزی وکالت، استخدامی متمرکز، سفارشی دستگاه‌های اجرایی و غیره  برگزار می‌شود. هم‌چنین این سایت وظایف دیگری در مقابل تعیین سطح زبان‌های تافل، آیلتس، تولیمو، تأیید مدارک معادل کارشناسی نیز دارد. آن‌ها معمولا همیشه آخرین  خبرهای خود را برای اطلاع‌رسانی به داوطلبان عزیز در سایت سنجش درج می‌کنند. بنابراین شما برای  کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت‌نام آزمون تا اعلام نتایج نهایی آن‌ها به این سایت مراجعه کنید.

برای دریافت شماره تلفن و آدرس سایت سنجش روی لینک بزنید.

سازمان سنجش در سال 1347 با عنوان «مرکز آزمون‌شناسی ایران» راه‌اندازی شد. به طوری که هدف آن گزینش دانشجویان مختلف برای ورود به دانشگاه‌های برتر وزارت علوم و آموزش عالی  می‌باشد. در سال 1354 به دلیل افزایش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌های عالی و هم‌چنین گسترش تعداد دانشگاه‌های وزارت علوم، این سازمان به سه حوزه مختلف تقسیم شد. این حوزه‌ها حوزه معاونت فنی و پژوهشی، اجرایی و نظارت بر امور دانشگاه‌ها می‌باشند. این روند تا سال 1360 ادامه داشت و در  این سال طی اقدامی  سازمان‌های وابسته به وزارتخانه‌ها، با هم ادغام شده و به این سازمان‌ ملحق شدند.

لذا وظایف آن‌ها به حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موکول شد. سازمان سنجش کشور به دلیل مسئولیت‌های زیادی که داشت در سال 1378 تغییرات جزئی  در تشیکلات اداری خود ایجاد کرد و به  سازمان معاونت اجرایی، معاونت فنی و آماری و معاونت تحقیقات آزمون و ارزیابی آزمون گسترش یافت.

 

سایت سنجش اعلام نتایج کنکور
سایت سنجش اعلام نتایج کنکور

 

آزمون‌های مختلف سایت سازمان سنجش کنکور کشور

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم سایت سازمان سنجش، مجری برگزاری کنکورهای مختلف می‌باشد. به طوری که آزمون‌های مختلفی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، دکترای تخصصی و فوق تخصصی اجرا می‌کند. همچنین در صورت بروز مشکل می‌توانید از پشتیبانی سازمان سنجش کمک بگیرید.

در ادامه قصد داریم به چند مورد از این آزمون‌ها اشاره کنیم:

آزمون سراسری

پرطرفدارترین آزمون سایت سازمان سنجش کنکور، آزمون سراسری می‌باشد. به طوری که سالانه هزاران داوطلب برای ثبت‌نام در این آزمون وارد این سایت می‌شوند. این داوطلبان معمولاً می‌توانند در رشته‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد شرکت کنند. سایت  سنجش هر ساله آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد را منتشر می‌کند تا  تمام  داوطلبان بتوانند طبق روال  این  سازمان  در آزمون سراسری شرکت کنند. بنابراین اگر شما قصد داشته باشید در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنید باید به این سایت مراجعه کنید.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه روی لینک کلیک کنید.

کارشناسی ارشد

داوطلبانی که پس از اتمام دوره کارشناسی قصد دارند در دوره کارشناسی ارشد به ادامه تحصیل بپردازند باید برای شرکت در آزمون‌ها  به این بخش مراجعه کنند. سپس آخرین خبرهای منتشر شده توسط سازمان سنجش را مشاهده کنید. این خبرها می‌توانند شروع ثبت‌نام، توزیع کارت ورود به جلسه، زمان برگزاری آزمون، انتخاب رشته و غیره باشند.

آزمون کاردانی به کارشناسی

سایت سنجش در این گزینه، تمام خبرهای مربوط به داوطلبان کاردانی به کارشناسی را منتشر می‌کند. بنابراین شما برای شرکت در این آزمون‌ها باید مدارک خود را در این بخش بارگذاری کنید.

کاردانی فنی حرفه‌ای

داوطلبانی که قصد دارند در مقاطع کاردانی فنی حرفه‌ای به ادامه تحصیل بپردازند می‌توانند برای به دست آوردن آخرین اطلاعات سایت سنجش در مورد  مراحل مختلف آزمون‌ها به این قسمت مراجعه کنند.

جامع علمی کاربردی

آن دسته از داوطلبانی که قصد دارند در رشته‌های علمی کاربردی کنکور ۱۴۰۳ ثبت‌نام کنند می‌توانند تمام گزارش‌های مندرج سایت  سنجش را در این بخش مشاهده کنند.

برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور روی لینک کنید.

دکترای تخصصی

آن دسته از داوطلبانی که قصد دارند تا مقاطع تخصصی در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند می‌توانند برای شرکت در آزمون‌های سایت سازمان سنجش کنکور کشور و ظرفیت دانشگاه‌ها  به این بخش مراجعه کنند. در این بخش جدیدترین اخبار کنکور سراسری و آزاد سال ۱۴۰۳ منتشر شده است. بنابراین شما با مراجعه به آن می‌توانید زمان آغاز و پایان ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌ها را مشاهده کنید.

پیام نور

آن دسته از داوطلبانی که قصد دارند در مقاطع کارشناسی ارشد  پیام نور به ادامه تحصیل بپردازند می‌توانند برای دریافت آخرین اخبار کنکور پیام نور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به این بخش مراجعه کنند.

البته آزمون‌های سایت سازمان سنجش کنکور کشور به موارد ذکر شده در بالا محدود نمی‌شود. بلکه صدها نوع آزمون مختلف در آن وجود دارد که شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان سایت ایران تحصیل در ارتباط باشید. زیرا آگاهی کامل در مورد آزمون‌های سایت سازمان سنجش کشور در انتخاب دقیق و به موقع شما موثر خواهد بود.

نحوه ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش کنکور کشور

شما برای ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش در ابتدا باید وارد سایت sanjesh.org شوید. حالا با توجه به آزمونی که قرار است در آن شرکت کنید می‌توانید گزینه آن را از منوهای سمت راست این سایت انتخاب کنید. خوب است بدانید که مدارک لازم برای ثبت‌نام در هر کدام از آزمون‌ها کاملاً متفاوت است. به همین دلیل شما برای به دست آوردن مدارک ثبت‌نام و مهلت آن‌ها تنها روی آن کلیک کنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز شما را  اعلام کنند. معمولا در فرم ثبت‌نام، داوطلبان باید اطلاعاتی مانند  مشخصات فردی، تحصیلی، محل زندگی، محل برگزاری آزمون و غیره را درج کنند.

البته خوب است بدانید که قبل از پر کردن فرم ثبت‌نام، دفترچه شرکت در آزمون ۱۴۰۳- ۱۴۰۳ را به خوبی مطالعه کنید. به طوری که در صورت لزوم از سهمیه و سایر امتیازات آن استفاده کنید. برای تکمیل ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ و ۱۴۰۳ باید مطابق دفترچه آن عمل کنید. البته اگر در این زمینه سوال یا مشکلی داشته باشید می‌توانید از مشاوران تحصیلی سایت ایران تحصیل کمک بگیرید.

شما برای ورود به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر تمام داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی شرکت‌ کنند، به دلیل ادغام آزمون‌های آن‌ها  با آزمون سراسری باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش کنکور مراجعه کنند. آن‌ها به هنگام پر کردن فرم ثبت‌نام باید تیک شرکت در دانشگاه‌های آزاد را نیز علامت بزنند. در این صورت مجاز به انتخاب رشته در آن‌ می‌شوند.

البته اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد ثبت‌نام در آزمون‌ها داشته باشید می‌توانید از کارشناسان سایت ایران تحصیل سوال کنید. این کارشناسان در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سوال داوطلبان عزیز می‌باشند.

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

معمولاً سه چهار روز قبل از شروع کنکور سراسری سایت سازمان سنجش کنکور کارت ورود به جلسه را منتشر می‌کند. به طوری که شما برای دریافت آن‌ها نیاز به اطلاعات مختلفی دارید که شماره پرونده، شماره شناسنامه، کد پیگیری ثبت‌نام، کد ملی و تاریخ تولد از جمله  آن‌ها   هستند.  معمولا در این کارت‌ها ساعت و محل برگزاری آزمون به همراه شماره داوطلبی  درج شده است. هم‌چنین اطلاعیه‌هایی در مورد نحوه شرکت در آزمون را به شما اعلام می‌کنند. باید به یاد داشته باشید که شما از کارت ورود به جلسه خود پرینت بگیرید تا بتوانید وارد جلسه آزمون شوید. در غیر این صورت امکان ورود به جلسه وجود ندارد.

سایت سنجش اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

معمولاً سایت سنجش اعلام نتایج کنکور را  در سه بخش نتایج اولیه، نتایج نهایی و نتایج تکمیلی اعلام می‌کند که هر کدام از آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

نتایج اولیه کنکور سراسری

شما برای دیدن نتایج اولیه کنکور سراسری خود باید در آن شرکت کرده باشید. همچنین داشتن شماره پرونده برای مشاهده آن لازم است. سایت سنجش اعلام نتایج کنکور اولیه را از قبل مشخص می‌کند تا شما در تاریخ معین  شده به آن رجوع کنید.  برای ورود به  سایت  باید اطلاعات ثبت‌نامی  خود را داشته باشید. معمولا در این کارنامه‌ها  میزان درصد دروس، رتبه، تراز، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد  و همچنین مجاز یا غیرمجاز بودن داوطلبان در دوره‌های روزانه و شبانه را منتشر می‌کند. بنابراین شما پس از دریافت  نتایج  اولیه  کنکور سراسری باید طبق آن انتخاب رشته کنید. البته در آن لازم است علایق و محل تحصیل خود را نیز در نظر بگیرید.

نتایج نهایی کنکور سراسری

این نتیجه معمولا بعد از انتخاب رشته داوطلبان منتشر می‌شود.  در این مرحله، قبولی داوطلب در اولین  دانشگاه  اعلام   می‌شود. سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور را  معمولاً با اتمام مهلت انتخاب رشته در سایت  بارگذاری می‌کند. شما بعد از مشاهده این نتایج مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه قبول شده خود هستید. برای این کار باید به سایت دانشگاه خود مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید که برای گزینش نهایی در برخی  از رشته‌ها نیاز به آزمون‌های حضوری دارید تا در آن معاینات پزشکی و مصاحبه انجام بگیرند. این رشته‌ها معمولاً رشته‌های خاصی هستند که  یک هفته از پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری فرم مصاحبه علمی و انجام معاینات پزشکی آن جهت گزینش نهایی داوطلبان  در سایت  اعلام می‌شوند. بنابراین لازم است که شما همواره به این موضوع نیز  توجه داشته  باشید.  در حال حاضر دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شاهد و غیره معمولاً از روش‌های معاینات پزشکی و مصاحبه حضوری استفاده می‌کنند. حال شما برای این که متوجه شوید کدام  دانشگاه‌ها گزینش حضوری دارند می‌توانید با مشاوران تحصیلی سایت ایران تحصیل صحبت کنید.

نتایج تکمیلی کنکور سراسری

معمولا در نتایج نهایی کنکور سراسری اولین رشته‌ای که در آن قبول شدید را منتشر می‌کنند. در حالی که قبولی یا عدم قبولی شما  در رشته‌های بعدی مشخص نشده است. لذا کسانی که قصد دارند قبولی یا عدم قبولی خود در رشته‌های بعدی  مشاهده کنند می‌توانند نتایج تکمیلی کنکور سراسری را ببینند. معمولا این نتایج 1 الی 2 ماه  بعد  از نتایج نهایی منتشر می‌شود. به طوری که اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در این رشته‌ها ثبت‌نام کنید. البته در صورتی که در رشته قبولی خود در نتایج نهایی ثبت‌نام کرده باشید و حالا قصد دارید در یکی از دانشگاه‌هایی  نتایج تکمیلی به  تحصیل بپردازید، چیکار باید کرد؟ شما برای ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌های اولویت بعدی خود در نتایج تکمیلی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل مشورت کنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

سایت سنجش انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

بعد از آنکه در سایت سنجش کنکور ۱۴۰۳ اعلام نتایج  را منتشر کردند، داوطلبان پس از دریافت و مشاهده کارنامه خود باید انتخاب رشته کنند. در این بخش هر داوطلب می‌تواند حداکثر 150 کد رشته را برای تحصیل  در سایت سنجش انتخاب رشته کند.

ترتیب نوشتن کد رشته‌ها در این بخش بسیار مهم است. زیرا تاثیر مستقیمی در نتیجه نهایی کنکور شما دارد. لذا لازم است دقت کنید. به طوری که در انتخاب آن‌ها علایق، درصد نمره، رتبه و محل تحصیل خود را در نظر بگیرد. بنابراین اگر شما در سایت سنجش انتخاب رشته خوبی داشته باشید می‌توانید در جای خوبی  نیز قبول شوید و بالعکس. مثلا اگر درصد نمره شما در زیست بالا و در ریاضی کم باشد، آنگاه  در سایت سنجش انتخاب رشته خوبی  کرده باشید می‌توانید در رشته‌های برتر پزشکی قبول شوید. لذا بهتر است فرصت را از دست ندهید و برای داشتن انتخاب رشته خوب بر اساس  سایت سنجش کنکور ۱۴۰۳ اعلام نتایج  آن با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

سایت سازمان سنجش

معمولا در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور مشخص شده است که شما مجاز به انتخاب رشته در کدام دوره‌ها هستید. در صورتی که رتبه خوبی را به دست نیاورید می‌توانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های مختلف ثبت‌نام کنید. برای این کار نیاز به سوابق تحصیلی با نمرات عالی دارید. البته در این بخش نیز می‌توانید دانشگاه‌های بدون کنکور سراسری، پیام نور، آزاد و غیره را  در سایت سنجش مشاهده کنید و با توجه به  مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ به آن‌ها مراجعه کنید. بنابراین اگر شما نیاز به مشورت داشته باشید می‌توانید با مشاوران مجرب ایران تحصیل در ارتباط باشید. آن‌ها می‌توانند بر اساس سایت سنجش کنکور ۱۴۰۳ اعلام نتایج آن انتخاب رشته خوبی را برای شما اعلام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون نیز باید به سایت سازمان سنجش کنکور مراجعه کنیم؟

بله، شما برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور باید به سایت سنجش مراجعه کنید تا  نحوه ثبت‌نام آن‌ها را مشاهده کنید.

چگونه در سایت سنجش اعلام نتایج کنکور را مشاهده کنیم؟

شما برای دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد سال ۱۴۰۳ می‌توانید در بخش اخبار و اطلاعیه‌های سایت سنجش عضو شوید تا در آن آخرین خبرهای منتشر شده توسط این  سازمان را در همه مقاطع مختلف مشاهده کنید.

آیا برای ارائه مدارک جهت سایت سنجش انتخاب رشته باید به خدمات پیشخوان دولت و پست مراجعه کنیم؟

معمولاً شما تنها در زمان ثبت‌نام نیاز به ارائه مستندات لازم به خدمات پیشخوان و پست دارید.  در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی کرونا، شما برای ارائه مستندات لازم می‌توانید وارد سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور شوید. به طوری که با این کار نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مستندات ندارید. در صورتی که تمام مستندات شما با موفقیت ثبت شد این سامانه، پیامکی را مبنی بر موفقیت شما برای ثبت مدارک ارسال می‌کند.

در کدام بخش  سایت سنجش کنکور ۱۴۰۳ اعلام نتایج آن منتشر  می‌شود؟

معمولاً در سایت سنجش در بخش آخرین اخبار کنکور سراسری و آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید نتایج  مختلف  خود را مشاهده کنید. معمولاً آن‌ها از پیش اعلامیه‌هایی را در مورد زمان انتشار نتایج نهایی کنکور منتشر می‌کنند و مراحل مهم آن را به صورت   پیامک به داوطلبان ارسال می‌کنند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر

    معافیت کفالت پدر 1403 + شرایط جدید، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت پدر مختص اشخاصی می باشد که مشمول خدمت سربازی هستند و اگر بتوانند کفیل و سرپرست خانواده بشوند، می توانند طبق نظر کمیسیون نظام وظیفه از خدمت سربازی معاف گردند و کارت معافیت بگیرند. معافیت کفالت پدر بیمار...
  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف...
تماس با مشاور