ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام طرح پزشکی ۱۴۰۳

ثبت نام طرح پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بر اساس قانون خدمت پزشکان، تمامی افرادی که مدرک خود را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری رشته های پزشکی و پیراپزشکی گرفته اند، باید پس از فارغ التحصیلی در مناطق مورد نیاز کشور، خدمت کنند. در واقع، تمامی این افراد، مشمول طرح پزشکی یا همان طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت هستند. لازم به ذکر است تا بدانید که وزارت بهداشت، هر دو ماه یکبار برای ثبت نام طرح پزشکی ابلاغیه داده و افراد واجد شرایط می توانند در این طرح، ثبت نام کنند. مدت زمان این طرح، دو سال است که در طی آن به افراد حقوق و مزایا داده می شود. 

 

 

 📣 اطلاعیه 📣

 ثبت نام طرح پزشکی معمولا به صورت اینترنتی و در سامانه رشد وزارت بهداشت به نشانی tarhplus.behdasht.gov.ir انجام می شود. 

 

زمان ثبت نام طرح پزشکی

هر یک از شما عزیزانی که فارغ التحصیل دانشگاه های سراسری و یا آزاد هستید، همگی می توانید در این طرح ثبت نام نمایید. تمامی شما می توانید از طریق بررسی کردن سایت رشد وزارت بهداشت، از زمان ثبت نام مطلع شوید. به یاد داشته باشید که این سایت هر دو ماه یکبار، زمانی را برای این کار اعلام می کند. در واقع، در سال، شما 6 بار مهلت دارید تا در این طرح ثبت نام کنید. بهتر است بدانید که تمامی متقاضیان مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت هستند، به دو دسته تقسیم می شوند و زمان ثبت نام آن ها مجزا می باشد. زمان ثبت نام این طرح، به شرح زیر می باشد:

 

زمان ثبت نام طرح خدمت پزشکان و دندانپزشکان 

هر یک از شما عزیزانی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی درس خوانده و فارغ التحصیل شده باشید، باید در مدت زمان مقرر برای ثبت نام طرح پزشکی اقدام کنید. همان طور که در بخش پیشین بیان کردیم، شما 6 بار در طی سال فرصت انجام این کار را دارید. زمان ثبت نام برای شما فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی، در جدول زیر شرح داده شده است: 

 

نام دوره شروع دوره پايان دوره اعلام نتايج
دوره اول ۱۴۰۳/1/28 ۱۴۰۳/2/7 ۱۴۰۳/2/10
دوره دوم ۱۴۰۳/3/25 ۱۴۰۳/4/5 ۱۴۰۳/4/7
دوره سوم ۱۴۰۳/5/26 ۱۴۰۳/6/6 ۱۴۰۳/6/9
دوره چهارم ۱۴۰۳/7/20 ۱۴۰۳/7/30 ۱۴۰۳/8/3
دوره پنجم ۱۴۰۳/9/23 ۱۴۰۳/10/3 ۱۴۰۳/10/5
دوره ششم ۱۴۰۳/11/19 ۱۴۰۳/11/30 ۱۴۰۳/12/3

 

زمان ثبت نام طرح خدمت سایر رشته های پزشکی

اما اگر هر یک از شما عزیزان در رشته هایی به جز پزشکی و دندانپزشکی فارغ التحصیل شده باشید، 3 ماه پس از اتمام درس خود باید برای این طرح ثبت نام کنید. در واقع، اگر شما در هر یک از که در رشته های پرستاری، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، فوریت های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، تکنولوژی پرتوشناسی ( رادیولوژی ) و …. درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند، باید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود باید در سایت مذکور، ثبت نام نمایند. در غیر این صورت، بر اساس نظر دانشگاه، 3 الی 6 ماه اضافه خدمت در مناطق محروم خواهید داشت.

 

 

زمان ثبت نام طرح پزشکی

 

شرایط ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

ما در قسمت های قبلی مقاله بیان کردیم که شما متقاضیان عزیز برای ثبت نام در طرح پزشکی، باید شرایطی را داشته باشید. در غیر این صورت، نمی توانید در این طرح ثبت نام کنید که این اتفاق، عواقب سنگینی را برایتان در بر خواهد داشت. برخی از مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، شامل موارد زیر می باشند: 

 

شرایط عمومی ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

✔️ یکی از مهم ترین شرایط عمومی، تسویه کردن با دانشگاه محل تحصیل است. در واقع، شما داوطلبان باید با دانشگاه محل تحصیل خود به طور کامل تسویه کرده و اطلاعات فارغ التحصیلی خود را در سامانه ثبت کنید.

✔️ هر یک از شما که در مقطع تحصیلی پیشین خود، طرح پزشکی را انجام داده اید و گواهی پایان طرح دارید، نیازی نیست که مجدد در این طرح ثبت نام نمایید. 

✔️ شما داوطلبان گرامی برای ثبت‌ نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده باشید. 

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام طرح دندانپزشکی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید و با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

شرایط اختصاصی ثبت نام طرح پزشکی 

✔️ برای متقاضیان مرد، ارائه کارت پایان خدمت ضروری است، در صورتی که آن ها معاف شده باشند نیز باید کارت معافیت از نظام وظیفه ارائه نمایند.

✔️ اگر شما از دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم فارغ التحصیل شده باشید، برای تایید اصل مدرک یا گواهی موقت تحصیلی‌تان باید به وزارت علوم مراجعه کرده تا بتوانید اطلاعات خودتان را در سامانه فارغ التحصیلان وزارت بهداشت ثبت نمایید. 

✔️ اگر جزء پزشکان و دندان پزشکانی هستید که تعهد خاص دارید، باید از طریق دوره « ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان دارای تعهد به محل خدمت ( تعهد خاص ) » ثبت نام کرده و صرفا مجاز به انتخاب دانشگاه محل تعهد خود هستید. 

📌 لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر شرایط، این طرح قوانینی نیز دارد که تمامی افراد پیش از ثبت نام باید با آن ها آشنا شوند. اگر شما هم جز این افراد هستید، برای آشنایی با این قوانین، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید. 

👈 برای مطالعه مقاله قوانین طرح پزشکی، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 👉

نحوه ثبت نام طرح پزشکی

ثبت نام طرح پزشکی، فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت tarhplus.behdasht.gov.ir امکان پذیر می باشد. هر یک از شما عزیزان واجد شرایط برای ثبت نام در این طرح، باید مراحلی را طی کنید که این مراحل به شرح زیر می باشند:

در ابتدا شما باید در یکی از مرورگرهای گوشی و یا کامپیوتر خود، نشانی الکترونیکی سایت tarhplus.behdasht.gov.ir را وارد کنید. در این مرحله، صفحه ای در مقابل شما باز می شود که باید از بین دو گزینه « ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی » و « ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشکی عمومی » یکی را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید.

 

 

نحوه ثبت نام طرح پزشکی

 

 

📌 به یاد داشته باشید که پیش از این کار باید در این سامانه عضو شده و شماره تلفن و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در نهایت باید یک رمز را انتخاب کرده و آن را نگهدارید. 

در مرحله بعدی شما عزیزان باید بر روی عبارت « ثبت نام » کلیک کنید.

 

راهنمای ثبت نام طرح پزشکی

 

 

در این بخش، باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد صفحه بعد شوید. در این مرحله، شما عزیزان باید تمامی اطلاعات خواسته شده اعم از: تاریخ تولد، نام پدر، کد تسویه حساب و … را به درستی وارد کنید. سپس، مدارکی که از شما خواسته می شود را به درستی در سایت وارد کرده و ثبت خود را نهایی کنید. 

 

 

نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام طرح پزشکی

علاوه بر شرایطی که در بخش های پیشین مقاله بیان کردیم، هر یک از شما عزیزان واجد شرایط باید برای ثبت نام طرح پزشکی، مدارکی را داشته باشید که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر می باشند: 

📂 ارائه تمامی مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی ( کپی از پشت و روی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه نیز الزامی است. )

📂 برگه تسویه حساب دانشگاهی و یا فیش مبنی بر تسویه حساب با دانشگاه

📂 دو قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ با حجاب اسلامی و پشت نویسی شده

📍 علاوه بر این، مدارکی دیگری نیز وجود دارند که شما باید در زمان ثبت نام آن ها را ارائه دهید. برای اطلاع از تمامی این مدارک، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس گرفته و از آن ها مطلع شوید. 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام طرح پزشکی

 

برای کسب اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه های علوم پزشکی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

چه رشته هایی می توانند در طرح پزشکی ثبت نام کنند؟

هم اکنون که به طور کامل با زمان و نحوه ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چه رشته هایی می توانند در این طرح ثبت نام کنند؟ در پاسخ سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که برخی از رشته ها باید به اجبار در این طرح ثبت نام کنند اما، رشته های دیگری بدون اجبار می توانند برای این کار اقدام نمایند. تعدادی از رشته های تحصیلی پزشکی و پیراپزشکی، به شرح زیر می باشند:

 

رشته تحصیلی نوع طرح رشته تحصیلی نوع طرح
آمار زیستی اختیاری علوم آزمایشگاهی دارای طرح اجباری
آموزش بهداشت اختیاری علوم اجتماعی اختیاری
آموزش پزشکی  اختیاری علوم بهداشتی در تغذیه اختیاری
اپیدمیولوژی اختیاری علوم تشریحی اختیاری
اتاق عمل دارای طرح اجباری علوم تغذیه اختیاری
ارگونومی اختیاری علوم و صنایع غذایی گرایش کنترل و کیفی و بهداشتی اختیاری
اعضای مصنوعی و وسایل کمکی اختیاری علوم و صنایع غذایی (شاخه پزشکی) اختیاری
اقتصاد بهداشت اختیاری فارموکولوژی اختیاری
انفورماتیک پزشکی اختیاری فناوری اطلاعات سلامت اختیاری
انگل شناسی پزشکی اختیاری فناوری تصویربرداری پزشکی (MRI)   اختیاری
ایمنی شناسی پزشکی اختیاری فوریتهای پزشکی  دارای طرح اجباری
بهداشت خانواده اختیاری فیزیولوژی اختیاری
بهداشت عمومی اختیاری فیزیک پزشکی اختیاری
بهداشت محیط اختیاری فیزیوتراپی اختیاری
ایمنی و بهداشت مواد غذایی اختیاری قارچ شناسی اختیاری
بینایی سنجی اختیاری کاردرمانی اختیاری
بیوتکنولوژی پزشکی اختیاری کتابداری در شاخه پزشکی اختیاری
بیوشیمی بالینی اختیاری کتابداری در شاخه پزشکی اختیاری
پرستاری دارای طرح اجباری مامایی اختیاری
تکنولوژی پرتو درمانی اختیاری مبارزه با بیماری ها اختیاری
تکنولوژی پرتوشناسی ( رادیولوژی ) دارای طرح اجباری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی اختیاری
تکنولوژی پزشکی اختیاری مهندسی بهداشت حرفه ای اختیاری
تکنولوژی پزشکی هسته ای اختیاری مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) اختیاری
تکنولوژی گردش خون اختیاری مهندسی پزشکی بالینی اختیاری
حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین اختیاری میکروب شناسی پزشکی اختیاری
داروسازی دارای طرح اجباری نانوتکنولوژی پزشکی اختیاری
رادیولوژی و حفاظت پرتویی اختیاری هماتولوژی اختیاری
روانشناسی بالینی اختیاری هوشبری دارای طرح اجباری
ژنتیک انسانی اختیاری ویروس شناسی اختیاری
سم شناسی اختیاری شنوایی سنجی اختیاری

 

 

👈برای اطلاع از نحوه انتخاب محل طرح پزشکی، بر روی لینک کلیک کنید. 👉

 

 

نکات مهم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

هر یک از شما عزیزان برای ثبت نام باید نکاتی را دانسته و رعایت کنید. زیرا، از طریق این نکات می توانید اطلاعات بسیاری را در رابطه با نحوه ثبت نام به دست آورید. برخی از مهم ترین این نکات، به شرح زیر می باشند: 

☑️مدت زمان این طرح برای داوطلبان مقطع کاردانی 12 ماه و برای مقطع کارشناسی و بالاتر از آن 24 ماه می باشد. البته، این مدت با توجه به ضریب هر منطقه ممکن است کمتر شود.

☑️علاوه بر شرایط بیان شده، برخی از دانشگاه شرایط دیگری نیز دارند که برای اطلاع از آن ها باید به سایت هر دانشگاه مراجعه کنید. 

☑️اگر دانشگاه با به کارگیری شما موافقت نکند، نمی توانید در این طرح ثبت نام کنید. 

☑️ثبت نام در تمامی رشته ها به جز رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی بر اساس شهرستان صورت خواهد گرفت. اگر شما با محل مشخص شده خدمتتان مخالف باشید، نوبت شما باطل شده و به انتهای صف منتقل خواهید شد و تمامی امتیازات شما به مدت یک ماه حذف خواهند شد.

☑️اگر از ثبت نام انصراف دهید تا یک ماه امکان ثبت نام مجدد در حوزه ثبت نامی را نخواهید داشت.

☑️اگر شما متقاضیان رشته های دارای طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت به مدت 4 ماه در صف نوبت گیری باشید، اما نیازی به شما در هیچ یک از واحدهای تابعه وجود نداشته باشد، می توانید درخواست خود را مبنی بر معافیت مازاد بر نیاز در سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir ثبت نمایید. 

☑️شما متقاضیان رشته های پزشکی و دندانپزشکی که در توزیع ادواری برای خدمت در دانشگاهی انتخاب شده باشید، اما بنا به دلایلی قادر به انجام خدمت در آن حوزه نباشید، با ثبت نام در کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت، می توانید نسبت به بررسی و حل این مشکل اقدام نمایید.

☑️آن دسته از فارغ التحصیلان مرد که دارای برگه آماده به خدمت (بدون اضافه خدمت) می باشند، در صورت نیاز دانشگاه های علوم پزشکی می توانند تا تاریخ اعزام به خدمت نظام وظیفه مندرج روی برگه، طرح خود را به صورت موقت در برخی از دانشگاه های مجاز به انجام برسانند.

 

 

نکات مهم ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

 

 

جدیدترین اخبار طرح پزشکی وزارت بهداشت

📝 مشکل پایان سالِ وزارت بهداشت/بیمارستان های خالی از پرستار

کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور، یکی از چالش‌ های وزارت بهداشت است که باعث شده در ارائه خدمت به مردم و بیماران، با مشکلاتی مواجه شود. به گفته مسعود کریم‌ خانی مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در کشور افتتاح شده و قرار است تا پایان سال نیز، ۲۰۰۰ پروژه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

📝وزیر بهداشت: باید ماندگاری نیروهای تخصصی را در مناطق محروم افزایش دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه‌ های وزارت بهداشت در زمینه افزایش نیروی انسانی در مناطق محروم گفت: در زمینه آن بخشی که مربوط به وزارت بهداشت است ما سقف کارانه دریافتی نیروهای انسانی متخصص را در مناطق محروم برداشتیم که این گامی جهت تامین نیروی‌ های انسانی متخصص در مناطق محروم است.

📝وزارت بهداشت به ۱۰۰ هزار نیروی انسانی نیاز دارد

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق استانداردهای منابع انسانی در این وزارتخانه و با توجه به بازنشستگی همکاران در سال‌ های اخیر و عدم جایگزینی با نیروهای جوان، کمبود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت وجود دارد.

📣 اطلاعیه 📣
دانش آموختگان رشته های پیراپزشکی دارای طرح، باید در قسمت « ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی » اقدامات لازم را جهت نام نویسی خود انجام دهند.

 

📜خلاصه مطلب 📜

ما در این بخش سعی کردیم تا شما را با نحوه و زمان ثبت نام طرح پزشکی آشنا کرده و شرایط را نیز به شما بیان کنیم. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، حتما باید تمامی شرایط را دارا بوده و مراحل ثبت نام را نیز به درستی انجام دهید. اگر در زمان ثبت نام دچار مشکلی شدید و یا سوالی داشتید، می توانید از مشاوران ما در ایران تحصیل یاری بگیرید. آن ها شما را راهنمایی کرده و سوالات شما را در رابطه با این طرح پاسخ خواهند داد. 

 

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی باید در طرح پزشکی ثبت نام کنند؟

تمامی افرادی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی فارغ التحصیل شده اند باید در این طرح ثبت نام کنند. 

برای ثبت نام طرح پزشکی باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟

برای ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت باید به سایت tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. 

چه شرایطی برای ثبت نام در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت وجود دارد؟

تمامی شرایط در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را به خوبی مطالعه نمایید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور