ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام طرح دندانپزشکی ۱۴۰۳ + زمان و شرایط

ثبت نام طرح دندانپزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت که به عنوان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیز شناخته می شود، از سوی وزارت بهداشت با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز این وزارت برای پوشش مناطق مختلف ایران و دسترسی راحت مردم به خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده و اجرا می گردد. براساس این طرح فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی می بایست (به صورت اجباری و در برخی رشته ها اختیاری)، در مناطقی که از سوی وزارت بهداشت مشخص می گردد و در طی زمانی که برای آن ها تعیین می شود، مشغول به خدمت گردند. در این مقاله به صورت ویژه به بررسی طرح دندانپزشکی خواهیم پرداخت و نحوه ثبت نام طرح دندانپزشکی را به صورت تصویری ارائه خواهیم داد. همچنین جدولی از زمانبندی ثبت نام ارائه می دهیم تا مشمولین این طرح بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. چنانچه شما نیز از مشمولین طرح دندانپزشکی وزارت بهداشت هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

معرفی سامانه طرح + وزارت بهداشت

وزارت بهداشت در گذشته سامانه ای را تحت عنوان سامانه رشد راه اندازی کرده بود که مشمولین طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می توانستند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. این سامانه در حال حاضر در دسترس نمی باشد و سامانه ای جدید تحت عنوان سامانه طرح پلاس راه اندازی شده است تا جایگزین سامانه رشد گردد. 

این سامانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است اعم از ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی، ثبت نام مشمولین پزشک و دندانپزشک عمومی، ثبت نام پیام آوران بهداشت و ثبت نام دریافت گواهینامه پایان خدمت یا معافیت، تا افراد با مراجعه به بخش مورد نیاز، نسبت به انجام مراحل مد نظر اقدام نمایند. همچنین در این سامانه اطلاعات دقیقی از زمان ثبت نام و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در هر طرح ارائه شده است. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام طرح دندانپزشکی خواهیم پرداخت. 

📎 برای اطلاع از شرایط ثبت نام طرح پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام طرح دندانپزشکی 

برای ثبت نام طرح دندانپزشکی لازم است تا در طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت ثبت نام نمایید. این ثبت نام و دریافت معرفی نامه شامل 4 مرحله است که در ادامه به طور کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

مرحله اول: ثبت نام اینترنتی در سامانه طرح پلاس

در مرحله اول برای ثبت نام در سامانه طرح پلاس لازم است تا داوطلبان واجد شرایط، به سایت tarhplus.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و در این سامانه ثبت نام خود را نهایی کنند.

مراجعه به سامانه طرح پلاس برای ثبت نام طرح دندانپزشکی

برای نام نویسی در این سامانه لازم است تا پس از ورود به سایت فوق، در بخش «ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)» بر روی عبارت «ثبت نام» کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه طرح پلاس

توجه داشته باشید که حتما قبل از اقدام به ثبت نام در این سامانه، بخش مربوط به شرایط اختصاصی دانشگاه هایی که قصد دارید برای آن ها ثبت نام کنید را به دقت مطالعه کرده باشید و از شرایط مورد نیاز اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. برای مطالعه این اطلاعات می توانید پس از انتخاب گزینه «ثبت نام مشمولین غیر پزشک و غیر دندانپزشک عمومی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح)» به پایین این صفحه مراجعه کرده و شرایط مذکور را در بخش واحد های دارای شرایط اختصاصی مشاهده نمایید. 

بعد از مطالعه شرایط مورد نیاز (شرایط عمومی و برخی از شرایط اختصاصی در ادامه مقاله ارائه شده است)، بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید. برای نام نویسی لازم است در صفحه ای که باز شده است، دوره ای را که مایل به نام نویسی در آن هستید را انتخاب کرده و سپس کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه «شروع ثبت نام» کلیک کنید.

وارد کردن اطلاعات در سامانه طرح پلاس

در این مرحله لازم است تا جهت انتخاب محل خدمت، برای برخی رشته هایی که گذراندن طرح در آن ها اجباری است، بعضی شرایطی را در نظر بگیرید.برای رشته هایی که دارای طرح اجباری هستند، ثبت نام در مناطق مختلف کشور براساس سهمیه مناطقی که مشمولین پذیرفته شده اند، صورت می گیرد. (منطقه 1، 2 یا 3) 

  • اگر سهمیه قبولی مشمول در کنکور سراسری منطقه 1 باشد، می تواند در مناطق 1، 2 و 3 خدمت کند.
  • اگر سهمیه قبولی داوطلبی در کنکور سراسری منطقه 2 باشد، می تواند در مناطق 2 و 3 به خدمت بپردازد.
  • در صورتی که سهمیه قبولی داوطلبی منطقه 3 باشد، می تواند تنها در منطقه 3 به خدمت بپردازد.
  • اگر سهمیه قبولی مشمول شاهد و یا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد به جز رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی باشد، می تواند در هر یک از مناطق 1، 2 و 3 به خدمت بپردازد.
  • توجه داشته باشید که کارمندان رسمی دولت از انجام خدمات روستایی معاف می باشند.
  • بانوانی که متاهل و از کارکنان رسمی دولت می باشند، می توانند در هر یک از مناطق 1، 2 و 3  به خدمت بپردازند.
  • تنها بانوانی که متاهل و فارغ التحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و متخصصان رشته های مختلف پزشکی هستند، می توانند در شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز و مشهد خدمت نمایند.
  • فارغ التحصیلان رشته های اتاق عمل، پرستاری و هوشبری که سهمیه قبولی آنان 2 و 3 می باشد، می توانند تا اطلاع ثانوی در منطقه 1 مشغول به خدمت گردند.

بعد از وارد کردن منطقه مورد نظر، لازم است تا مشمولین مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری نمایند. از جمله مدارک مورد نیاز: اسکن پشت و روی کارت ملی، عکس پرسنلی 4*3، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و… می باشد.

توجه داشته باشید که فایل اسکن از کپی هیچ یک از مدارکی که ذکر گردیده است، مورد قبول نمی باشد و تنها می بایست از اصل مدارک فایل اسکن شده تهیه گردد. پس از اینکه مراحل ثبت نام خود را با موفقیت سپری کردید، سامانه طرح پلاس کد رهگیری را در اختیار شما قرار خواهد داد که می بایست این کد را یادداشت نمایید.  

مرحله دوم: قرارگیری در نوبت

پس از طی کردن مراحل ثبت نام، مشمولین در نوبت به کارگیری محلی که به عنوان حوزه ثبت نام انتخاب کرده اند، قرار می گیرند و سپس براساس تاریخ ثبت نام خود و یا امتیازی که دارند، دوران خدمت خود را آغاز خواهند کرد. در این مرحله لازم است تا به برخی نکات توجه نمایید که در ادامه ذکر شده اند:

  • ثبت نام در طرح خدمت تمامی رشته ها به جز رشته های پزشکی و دندانپزشکی بر اساس شهرستان صورت می گیرد و دانشگاه ها در معرفی داوطلبان به هر یک از واحدهای تحت نظارت خود در این شهرستان ها و در هر یک از حوزه های بهداشت، درمان و… مختار می باشند. این بدین معناست که اعتراض مشمولین نسبت به محل مشخص شده وی برای خدمت، باعث از دست دادن نوبت در صف انتظار و انتقال به انتهای صف ثبت نام و حذف کلیه امتیازات او به مدت یک ماه خواهد شد.
  • چنانچه فردی از ثبت نام خود انصراف دهد، به مدت یک ماه امکان ثبت نام برای وی در حوزه ثبت نامی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که مشمولین رشته هایی که گذراندن طرح در آن ها اجباری است، به جز پزشکی و دندانپزشکی، تا چهار ماه در صف انتظار یک دانشگاه قرار بگیرند و دانشگاه ها به خدمات آن ها در هیچ یک از واحدهای تابع خود نه صرفا شهرستان محل ثبت نام، نیاز نداشته باشند و همچنین داوطلبان بومی محل ثبت نام خود باشند، می توانند نسبت به درخواست معافیت مازاد بر نیاز اقدام کنند.
  • هر یک از دانشگاه هایی که دارای شرایط خاصی می باشند، در شرایط اختصاصی خود به آن ها اشاره کرده اند و مشمولین می بایست پیش از ثبت نام از داشتن تمامی شرایط اختصاصی اطمینان حاصل نمایند. 
  • دانشگاه ها در رد درخواست متقاضیان و به کارگیری آن ها آزاد می باشند و داوطلبان می توانند برای گذراندن طرح خدمت در دانشگاه دیگری نام نویسی کنند.

مرحله سوم : تماس با متقاضیان و مصاحبه
پس از برگزاری جلسه، با متقاضی تماس گرفته می شود و از وی خواسته می شود که به محل خدمت تعیین شده جهت مصاحبه مراجعه نماید. مصاحبه توسط مسئولین مربوطه (مترون، مدیر و یا رئیس بیمارستان /شبکه) صورت گرفته و در صورت موافقت آن ها محل به کارگیری در سایت ثبت می شود.

 

مرحله چهارم: ثبت موافقت یا عدم موافقت داوطلب با محل پیشنهادی

پس از ثبت نام و قرار گیری مشمولین در صف نوبت، در نهایت محل خدمت آن ها مشخص خواهد شد و معین می گردد که دانشگاه مربوطه با درخواست وی جهت خدمت در آن منطقه موافقت و یا مخالفت کرده است. در این مرحله لازم است تا داوطلب به سامانه مراجعه کرده و سپس با ورود به بخش «پیگیری وضعیت»، نسبت به موافقت و یا رد درخواست خود اطمینان حاصل نماید. 

مرحله پنجم: تحویل مدارک پس از تعیین محل بکارگیری
پس از تعیین محل بکارگیری، می بایست مدارک لازم برای هر دانشگاه و محل پذیرش انتخابی، مطابق با شرایط اختصاصی آن دانشگاه در سامانه، تحویل داده شود.

مرحله ششم: صادر شدن معرفی نامه به محل خدمت
پس از موافقت با محل خدمت ثبت نامی داوطلب، معرفی نامه مشمول توسط دانشگاه صادر و تصویر معرفی نامه در قسمت «پیگیری وضعیت سایت» قرار داده می شود. در این مرحله مشمول با چاپ کردن معرفی نامه می بایست تا حداکثر یک هفته به محل خدمت خود مراجعه نماید و شروع به خدمت کند.  

💡نکته: افرادی كه پس از تعیین محل خدمت و اعلام موافقت خود با این محل در سایت و دریافت معرفي نامه طرح (حداقل به مدت 6 ماه در محل تعیین شده) شروع به كار ننمایند، به مدت 6 ماه از انجام طرح در واحد های تابعه این دانشگاه محروم خواهند شد. این افراد می بایست پس از گذشت شش ماه از تاریخ انصراف، مجددا ثبت نام نماید. ضمنا از نام برده تعهد گرفته می شود تا در هر واحدی که این دانشگاه تعیین محل نماید، خدمت طرح خود را بگذراند.
💡نکته: افرادی که به مدت 6 ماه در محل تعیین شده خدمت نمایند و متقاضي جابجایی باشند، بایستی ابتدا خروج از طرح گرفته و مجددا جهت محل بعدی در همین سایت ثبت نام نمایند.

📎برای اطلاع از شرایط ثبت نام طرح پرستاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

زمان ثبت نام طرح دندانپزشکی

یکی از مهمترین اطلاعاتی که می بایست در زمان فارغ التحصیلی از رشته خود کسب کنید، زمان ثبت نام برای گذراندن طرح خدمت می باشد. 

📢اطلاعیه: ثبت نام اينترنتی پزشكان و دندانپزشكان محترم در سال ۱۴۰۳ به منظور تعيين محل خدمت در كليه مناطق كشور، با توجه به اعلام زمان تراكم فراغت از تحصيل پزشكان و دندانپزشكان براساس اطلاعات واصله از اداره دانش آموختگان به شرح ذيل هر دو ماه يک بار انجام می گیرد. ضمنا حدود 4 روز پس از پايان ثبت نام نتايج تقسيم اعلام می شود.

نام دوره شروع دوره پايان دوره اعلام نتايج
دوره اول 28 فروردین ماه ۱۴۰۳ 7 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 10 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
دوره دوم 25 خرداد ماه ۱۴۰۳ 5 تیر ماه ۱۴۰۳ 7 تیر ماه ۱۴۰۳
دوره سوم 26 مرداد ماه ۱۴۰۳ 6 شهریور ماه ۱۴۰۳ 9 شهریور ماه ۱۴۰۳
دوره چهارم 20 مهر ماه ۱۴۰۳ 30 مهر ماه ۱۴۰۳ 3 آبان ماه ۱۴۰۳
دوره پنجم 23 آذر ماه ۱۴۰۳ 3 دی ماه ۱۴۰۳ 5 دی ماه ۱۴۰۳
دوره ششم 19 بهمن ماه ۱۴۰۳ 30 بهمن ماه ۱۴۰۳ 3 اسفند ماه ۱۴۰۳

رشته دندانپزشکی از جمله رشته هایی می باشد که فارغ التحصیلان آن به صورت اجباری می بایست در طرح خدمتی که از سوی وزارت بهداشت ارائه شده است، نمایند. فارغ التحصیلان می بایست تا حداکثر 3 ماه پس از فارغ التحصیلی، نسبت به ثبت نام در سامانه tarhreg.behdasht.gov.ir اقدام کنند؛ در غیر این صورت بر اساس نظر دانشگاه، مشمولین با 3 تا 6 ماه اضافه خدمت در مناطق محروم رو به رو خواهند شد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شرایط ثبت نام طرح دندانپزشکی

برای ثبت نام طرح دندانپزشکی می بایست مشمولین دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند. از آن جایی که لازم است پیش از اقدام به ثبت نام، این شرایط به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و بررسی شوند، در این قسمت از مقاله این شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز را ارائه داده ایم. 

شرایط عمومی:

در ابتدا می بایست داوطلب با دانشگاه محل تحصیل تسویه حساب نماید. وی باید حتماً از معاونت آموزشي دانشگاه (اداره خدمات آموزشی) محل تحصیل خود اطمینان حاصل نماید كه اطلاعات فارغ التحصیلی وی در سامانه آموزشی وزارت بهداشت (سما) درج شده است. در غیر اینصورت امکان ثبت نام در این سامانه و شروع طرح برای وی وجود نخواهد داشت. 
توجه داشته باشید که پذیرش و بکارگیری بانوان بارداری كه نوبت طرح آن ها فرا رسیده است، امکان پذیر نمی باشد. بدیهی است افراد مذكور می توانند پس از سپری نمودن دوران بارداری و زایمان خویش، مجددا ثبت نام نمایند تا جهت اعزام به طرح آن ها اقدام لازم صورت گیرد.
افرادی كه طرح خود را در مقطع تحصیلی قبلی انجام داده و گواهی پایان طرح دریافت نموده اند، مشمول طرح نمی باشند.
آقایان در صورت دارا بودن شرایط زیر اجازه ثبت نام دارند:
🔹دارا بودن كارت پایان خدمت نظام وظیفه قبل از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی (با مقطع دیپلم و یا كارداني و بالاتر در رشته های غیرپزشکی)
🔹دارا بودن كارت معافیت از خدمت نظام وظیفه
🔹خدمت نظام وظیفه بعد از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی كمتر از حد نصاب مدت طرح باشد. (كمتر از 24 ماه جهت مقاطع كارشناسی و بالاتر و كمتر از 12 ماه جهت كاردانی). در این حالت باید كارت پایان خدمت پس از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به عنوان مدارک لازم ارائه شود. (در صورت عدم صدور كارت پایان خدمت نامه معتبر از ستاد كل نیروهای مسلح یا كارت موقت ترخیص از خدمت قابل قبول است)
💡 نکته: در صورتی كه خدمت نظام وظیفه سپری شده باشد مطابق شرایط معافیت ماده 3 قانون امکان معافیت برای رشته های اجباری وجود دارد. توضیحات لازم در رابطه با این موضوع در قسمت معافیت از طرح سایت طی یک دستورالعمل آورده شده است.

شرایط ثبت نام طرح دندانپزشکی

شرایط اختصاصی:

در رابطه با شرایط اختصاصی رشته دندانپزشکی برای طرح نیروی انسانی، بهتر است به دانشگاه مح پذیرش مراجعه گردد. در صورتی كه دانشگاه محل پذیرش شرایط خاصی را مد نظر داشته باشد، در شرایط اختصاصی خود به آن اشاره كرده است. لذا اكیداً توصیه می گردد كه شرایط اختصاصی دانشگاه را بررسی كنید.

فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی می بایست به منظور تایید اصل مدرک یا گواهی موقت تحصیلی خود، در اسرع وقت به وزارت علوم به نشانی تهران، خیابان انقلاب، ضلع شرقی میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، سازمان امور دانشجویان مراجعه کنند.
توجه داشته باشید که تنها پس از تایید مدرک تحصیلی مشمولین، اطلاعات مورد نیاز در سامانه فارغ التحصیلان وزارت بهداشت قرار می گیرد و مشمولین می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. ممکن است روند انجام این عملیات زمانبر بوده و کمی طول بکشد. 

برای اطلاع از چگونگی آزمون لیسانس به دندانپزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مدت زمان انجام خدمات طرح

هر مشمول طرح خدمتی می بایست با توجه به مقطع تحصیلی و ضریب منطقه خود، مدت زمان مشخصی را که برای وی تعیین می گردد مشغول به خدمت گردد. برای اینکه از مدت زمان انجام خدمات طرح خود اطلاع حاصل نمایید، در این بخش از مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که مدت زمان طرح برای مقطع كاردانی 12 ماه و برای مقاطع كارشناسی و بالاتر 24 ماه می باشد. اما میزان طرح با توجه به ضریب منطقه می تواند كاهش پیدا نماید. مدت بر اساس ضریب هر منطقه، به شرح زیر تعیین می گردد:

  • 24 ماه در منطقه چهار و نیم پنجم به 21 ماه و 18 روز تقلیل می یابد.
  • 24 ماه در منطقه چهار پنجم به 19 ماه و 6 روز تقلیل می یابد.
  • 24 ماه در منطقه سه و نیم پنجم به 16 ماه و 24 روز تقلیل می یابد.
  • 24 ماه در منطقه سه پنجم به 14 ماه و 12 روز تقلیل می یابد.
  • 12 ماه در منطقه چهار و نیم پنجم به 10 ماه و 24 روز تقلیل می یابد.
  • 12 ماه در منطقه چهار پنجم به 9 ماه و 18 روز تقلیل می یابد.
  • 12 ماه در منطقه سه و نیم پنجم به 8 ماه و 12 روز تقلیل می یابد.
  • 12 ماه در منطقه سه پنجم به 7 ماه و 6 روز تقلیل می یابد.

اخبار پیرامون طرح دندانپزشکی

هزینه خرید تعهدات مربوط به آموزش رایگان رشته های علوم پزشکی در کنکور:

هزینه خرید تعهدات آموزش رایگان دانش آموختگان و هزینه‌ های ناظر به انصراف و اخراج دانشجویان به تفکیک از سال تحصیلی ۱۳۷۳ – ۱۳۷۲ تا سال تحصیلی ۱۳۹۰ – ۱۳۸۹ (بر اساس معادل سازی مرکز ملی آمار) و هزینه خرید تعهدات آموزش رایگان از سال ۱۳۹۱ – ۱۳۹۰ تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ بر اساس میانگین شهریه دانشجویان شهریه پرداز مطابق با جدول ذیل، محاسبه خواهد شد. این مبالغ با مصوبه هیأت امنای دانشگاه قابل دریافت است.

هزینه خرید تعهدات مربوط به آموزش رایگان (ریال) برای افرادی که از نظر قانونی امکان خرید دارند
ردیف مقطع تحصیلی دانش آموختگان سال تحصیلی ۱۳۷۴ – ۱۳۷۳ تا پایان سال تحصیلی ۱۳۹۰ – ۱۳۸۹ دانش آموختگان سال تحصیلی ۱۳۹۱ – ۱۳۹۰ تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳
۱ کاردانی سالانه: ۳۵ میلیون ریال سالانه: ۱۴۰ میلیون ریال
۲ کارشناسی سالانه: ۴۲ میلیون ریال سالانه: ۱۵۰ میلیون ریال
۳ پزشکی سالانه: ۱۱۷ میلیون ریال سالانه: ۳۰۰ میلیون ریال
۴ دندانپزشکی سالانه: ۹۴ میلیون ریال سالانه: ۳۴۰ میلیون ریال
۵ داروسازی سالانه: ۸۴ میلیون ریال سالانه: ۳۸۰ میلیون ریال

از سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ به بعد پذیرفته شدگان بهره مند از سهمیه منطقه که مایل به استفاده از تحصیلات آموزش رایگان نیستند، مراتب را هنگام پذیرش و ثبت نام اولیه به دانشگاه / دانشکده اعلام و شهریه تحصیلی خود را که هر ساله به تصویب هیأت امنای دانشگاه محل تحصیل می‌ رسد تا پایان دوره تحصیلی پرداخت کند. در غیر این صورت و در صورت استفاده از آموزش رایگان، در پایان دوره تحصیل مکلف به انجام یا تسویه تعهدات موضوع قانون فوق الذکر به نرخ سال اقدام تسویه حساب است.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه / دانشکده است. در صورت بروز ابهام در تفسیر یا اجرای بخشنامه موارد ابهام به کمیسیون عالی تعهدات وزارت متبوع منعکس و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

 

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون ملی دندان پزشکی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

خلاصه مطلب

تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی دارای برخی هزینه ها پس از فارغ التحصیلی برای دانشجو می باشد. در واقع دانشجو می بایست بهای تحصیل رایگان خود را در دانشگاه به دولت بپردازد، این بها در برخی رشته ها به صورت اجباری و در برخی به صورت اختیاری پرداخته می شود. در سال 1373 با تصویب قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان، افراد فارغ التحصیل شده از این رشته ها ملزم به سپری کردن مدت زمانی مشخص شده از سوی وزارت بهداشت در محل و منطقه ای که پیشتر توسط این وزارت مشخص شده است، شدند. رشته دندانپزشکی نیز از جمله رشته هایی است که سپری کردن این طرح در آن اجباری می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می بایست حداکثر تا 6 ماه بعد از اتمام تحصیل نسبت به ثبت نام طرح دندانپزشکی اقدام نمایند. 

در این مقاله به بررسی کامل شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز پرداختیم و نیز تمامی دوره های ثبت نامی در این طرح را در قالب جدول زمانبندی ارائه دادیم. همچنین راهنمایی تصویری از گام به گام ثبت نام طرح دندانپزشکی را ارائه داده ایم که متقاضیان گرامی می توانند با طی کردن این گام ها به راحتی ثبت نام خود را نهایی کنند. در صورتی که پس از مطالعه دقیق مقاله با سوال و یا اشکالی رو به رو شدید، می توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل، تماس حاصل فرمایید. علاوه بر تماس، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. 

 

📎 برای دانلودپی دی اف کامل مقاله ثبت نام طرح دندانپزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 آیا فارغ التحصیلان دندانپزشکی دانشگاه آزاد نیز مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می باشند؟

 بله؛ براساس مطالب گفته شده در مقاله، تمامی فارغ التحصیلان پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد نیز مشمول طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت می باشند و می بایست با توجه به زمانبندی جدول ارائه شده در مقاله فوق، نسبت به ثبت نام خویش اقدام نمایند. 

مدت زمان طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت چه میزان می باشد؟

همانطور که در این مقاله ارائه شده است، مدت زمان طرح نیروی انسانی برای مقاطع و مناطق مختلف متفاوت است؛ مدت زمان این طرح برای مقطع کاردانی 12 ماه و برای مقطع کارشناسی و بالاتر 24 ماه می باشد.

برای ثبت نام در طرح دندانپزشکی وزارت بهداشت از چه سامانه ای باید اقدام کرد؟

مشمولین ثبت نام در طرح دندانپزشکی وزارت بهداشت می بایست از طریق سامانه طرح + به نشانی اینترنتی tarhplus.behdasht.gov.ir اقدام نمایند. نحوه ثبت نام در این سامانه در مقاله فوق شرح داده شده است. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام طرح دندانپزشکی ۱۴۰۳ + زمان و شرایط»

  1. Avatar photo M.bdr گفت:

    دندان پزشکی ازاد چرا باید طرح داشته باشه😐ما برای هر سرویس و امکاناتی ک استفاده کردیم شهریه پرداختیم

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      تمام رشته های وزارت بهداشت فارغ از اینکه در کدوم دانشگاه ارائه شده است طرح دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)