ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 1403 + شرایط و رشته ها

ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روش های ثبت نام جاماندگان دانشگاه غیرانتفاعی تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی آغاز شد. رشته‌های ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی تنها مختص رشته‌های بدون کنکور است. کلیه داوطلبانی که متقاضی ثبت نام تکمیل ظرفیت در این دانشگاه هستند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی به صورت حضوری و برای کلیه داوطلبان متقاضی انجام می‌شود. 

کلیه داوطلبان باید در دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی به شرایط و مندرجات دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت توجه داشته باشند و آن‌ها را با دقت مورد مطالعه قرار دهند. علاوه بر این، اطلاع از لیست رشته‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز در زمان اسم نویسی و انتخاب رشته می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 و ارتباط با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی طبق اطلاعیه‌ای که از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور بر روی سایت ایران تحصیل قرار می‌گیرد آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان می‌توانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدامات لازم را انجام دهند.

طی چند سال اخیر شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی برای دوره با آزمون نبودیم و این طرح تنها برای رشته‌های بدون آزمون غیرانتفاعی اجرا شد. 

اما در صورت برگزاری برای کنکور سال جاری کلیه داوطلبانی که موفق به پذیرش در رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی خود در زمان انتخاب رشته سراسری نشده‌اند، می‌توانند در رشته‌های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی اسم نویسی کنند.

اگر امسال شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی باشیم احتمالاً زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی از مهر ماه آغاز می‌شود. 

در این زمان، داوطلبان می‌توانند با توجه به شرایط تعیین شده ثبت نام خود را در دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی انجام دهند. 

اما در حال حاضر، فعلاً تصمیمی مبنی بر برگزاری دوره تکمیل ظرفیت برای رشته‌های تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی با آزمون گرفته نشده است و همچنان باید منتظر تصمیم سازمان سنجش آمورش کشور در این رابطه بمانیم. 

در سال قبل، اسم نویسی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی در اواخر آبان ماه آغاز شد و تا بهمن ماه نیز ادامه داشت. اما در رابطه با زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی در سال جاری فعلاً نمی‌توان زمان و تاریخ دقیقی را به داوطلبان اعلام کرد و تا چند ماه آینده باید صبر کرد.

"زمان

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 

در رابطه با نحوه اسم نویسی تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید عرض کنیم که کلیه داوطلبان بعد از انتشار و مشاهده اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند کلیه اقدامات و فرآیندهای ضروری را برای اسم نویسی انجام دهند.

نحوه ثبت نام به این صورت است که در ابتدا فرد باید دفترچه حاوی رشته‌های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی را از سایت سنجش دانلود کند و پس از انتخاب رشته مورد نظر خود برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه کند. برای اسم‌نویسی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی باید مراحل زیر را طی کرد:

  • ابتدا به به سایت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید. 

گام اول ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • سپس بر روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه سال 1403) ” کلیک کنید.

گام دوم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • گزینه “خرید کارت” در سمت راست صفحه سایت را برای پرداخت هزینه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه سراسری را انتخاب کنید. 

گام سوم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • فعال کردن گزینه خرید سریال نام نویسی در مرحله پذیرش برحسب سوابق تحصیلی سراسری دوره بهمن ماه 1403 و سپس انتخاب عبارت “تایید و ادامه”

گام چهارم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • در گام بعد اطلاعات شخصی را درج کرده و درگاه پرداخت را انتخاب کنید و در آخر بر روی “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

گام پنجم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • در مرحله بعد کد پیگیری پرداختی را تأیید کرده و بعد گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید. 

گام ششم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت کنید و گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید. 

گام هفتم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • به صفحه ثبت نام برگردید و گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” راانتخاب کنید. 

گام هشتم ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

  • سریال ثبت نامی و عبارت امنیتی مشخص شده را برای شروع فرآیند اسم نویسی را ثبت کنید و در آخر گزینه تایید را انتخاب نمایید. 

پس از تکمیل نمودن فرم ثبت نام اینترنتی و اتمام فرایند انتخاب رشته، کد 16 رقمی که توسط سایت برایتان صادر ممی شود را تا زمان قطعی شدن فرآیند اسم نویسی، نزد خود نگهدارید.

اطلاعیه

دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی فعلاً تنها برای دوره بدون کنکور برگزار می‌شود.

بنر کال تو اکشن

مدارک ضروری برای ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 

کلیه داوطلبان متقاضی اسم نویسی در طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید مدارکی را قبل از اسم نویسی حضوری و مراجعه به دانشگاه مورد نظر آماده کنند. در ادامه لیست مدارک ضروری برای ثبت نام در این دوره ارائه شده است.

. شش قطعه عکس در اندازه 4×3 

. کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی ثبت نام 

. ارائه مدرک نظام وظیفه جهت افراد مشمول حضور در خدمت سربازی 

. تحویل مدرک کاردانی جهت افرادی که دیپلم کاردانش نظام قدیم از هنرستان‌ها و یا دیپلم فنی حرفه‌ای دارند. 

. ارائه دیپلم متوسطه جهت افراد فارغ التحصیل دوران متوسطه نظام قدیم

. تحویل مدرک پیش دانشگاهی جهت داوطلبان و متقاضیان ترمی واحدی و یا سالی واحدی

. ارائه مدرک دیپلم چهار ساله دوران نظام قدیم

جهت اطلاع از لیست رتبه بندی موسسات غیرانتفاعی وارد لینک شوید.  

رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

کلیه داوطلبان با توجه به دارا بودن شرایط اسم نویسی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی در دوره بدون آزمون می‌توانند از بین لیست رشته‌های اعلام شده رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. رشته‌های متنوعی در  دانشگاه غیرانتفاعی برای کلیه داوطلبان به صورت بدون کنکور خدمت داوطلبان ارائه شده است که داوطلبان با توجه به علاقه مندی در هر رشته می‌توانند دست به انتخاب بزنند.

رشته‌های تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت در هر رشته و هر دانشگاه اعلام می‌شود. در کل تکمیل ظرفیت را می‌توان فرصت دوباره برای دانشجو شدن در هر دانشگاه در نظر گرفت. رشته‌های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی موارد زیادی را در انواع گروه‌های آزمایشی شامل می‌شوند.

با توجه به فرا نرسیدن زمان اسم نویسی در این تکمیل ظرفیت فعلاً نمی‌توان نظر قطعی و مشخصی را برای زمان ثبت نام در این دوره اعلام کرد. در نتیجه، داوطلبان باید تا زمان اعلام سایت سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر شروع ثبت نام منتظر باشند. 

برای بررسی حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی وارد لینک شوید. 

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

داوطلبانی که قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی را دارند، باید با مطالعه دفترچه راهنمای اسم نویسی، از شرایط این دوره آگاه شوند. در حال حاضر دفترچه راهنمای اسم نویسی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 1403 ارائه نشده است. از این رو دفترچه راهنمای سال گذشته را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

برای دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

خلاصه مطالب

بسیاری از افراد در ارتباط با زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 1403 سؤال دارند. برای دوره تکمیل ظرفیت، تنها رشته‌های بدون آزمون ارائه شده‌اند. از این رو افراد باید سوابق تحصیلی و معدل مناسبی در مقاطع قبل داشته باشند.

از آنجا که آشنایی با شرایط شرکت در دوره تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی بسیار اهمیت دارد، از این رو افراد می‌توانند دفترچه راهنما را دانلود کرده و با مطالعه مندرجات دفترچه این دوره، از رشته‌های ارائه شده آگاه شوند. برای کسب اطلاعات تکمیلی، کافی است با شماره 9099075307 در تماس باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با روش های ثبت نام جاماندگان دانشگاه غیرانتفاعی تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی چه زمانی است؟

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی در سال گذشته از اواخر آبان ماه آغاز شد و تا بهمن ماه نیز ادامه داشت. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام در سال جاری با مشاوران ما تماس بگیرید.

رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی شامل چه مواردی می شوند؟ 

این رشته ها تمامی گروه های آزمایشی را شامل می شوند. برای اطلاع دقیق از لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آيا ثبت نام تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی شامل رشته های با آزمون هم می شود؟

خیر. این ثبت نام تنها برای دوره های بدون آزمون انجام می شود و در حال حاضر شاهد برگزاری این دوره برای رشته های با آزمون غیر انتفاعی نیستیم.

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 1403 + شرایط و رشته ها»

  1. Avatar photo شهرام گفت:

    تکمیل ظرفیت برای همه رشته ها وجود داره یا فقط رشته های از غیرانتفاعی که کمتر دانشجو دارن؟ ثبت نام برای همه آزاده؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تکمیل ظرفیتی داخل دانشگاه وجود ندارد فقط این که شما اگر نتونستد در مهر ماه ثبت نام کنید برای ورودی بهمن‌ماه اقدام کنید

  2. Avatar photo قاسمی گفت:

    سلام برای ثبت نام تمکیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی باید برم توی سایت سنجش؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      داخل دانشگاه تکمیل ظرفیتی وجود ندارد میتونید ورودی بهمن‌ماه ثبت نام انجام دهید

  3. Avatar photo پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم من امسال کنکور شرکت نکردم میتونم برای تکمیل ظرفیت رشته گرافیک در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

    رشته های دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1403 + دانشگاه ها | sanjesh

    این روزها بسیاری از افراد علاقمند هستند در دانشگاه های غیرانتفاعی به تحصیل بپردازند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در یک مقاله جامع و کاربردی رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ را مورد بررسی قرار دهیم. این نکته...
  • رشته های دکتری غیر انتفاعی

    رشته های دکتری غیرانتفاعی 1403 + لیست کامل رشته ها

    تحصیل در مقطع دکتری در برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی امکان پذیر شد. متقاضیان گرامی می توانند با مشاهده لیست رشته های دکتری غیرانتفاعی جهت انتخاب رشته و دانشگاه مد نظر خود اقدام کنند. برای ثبت نام در دانشگاه های...
  • معرفی رشته شیعه شناسی ارشد

    معرفی رشته شیعه شناسی ارشد + منابع و لیست دروس

    معرفی رشته شیعه شناسی ارشد می‌تواند دانشجویان علاقه‌مند به این رشته را آگاه‌تر کند تا آن‌ها با اطلاعات کافی مشغول به تحصیل شوند. رشته شیعه شناسی یکی از گرایش‌های کنکور انسانی است که معمولاً در دانشگاه‌ مختلف ارائه می‌شود. شما...
  • دانشگاه صفاهان اصفهان 

    دانشگاه صفاهان اصفهان

    ثبت نام در دانشگاه صفاهان اصفهان امکانپذیر شد. آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ورود به این دانشگاه هستند، می توانند پس از پذیرش، از طریق ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه صفاهان در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی و...
تماس با مشاور