ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی مهر 1403 + دانشگاه ها | sanjesh

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روزها بسیاری از افراد علاقمند هستند در دانشگاه های غیرانتفاعی به تحصیل بپردازند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم در یک مقاله جامع و کاربردی رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سال ۱۴۰۳ را مورد بررسی قرار دهیم. این نکته مهم را در نظر داشته باشید در این مقاله موارد بسیار مهم مورد بررسی قرار داده خواهد شد. برای مثال ما در این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به زمان ثبت نام بدون آزمون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

در ادامه به سراغ نحوه ثبت نام خواهیم رفت که میتواند برای شما بسیار کاربردی باشد. این نکته را در نظر داشته باشید تمامی مراحل ثبت نام را با استفاده از متن و عکس به شما توضیح خواهیم دادتا در حین ثبت نام با چالش مواجه نشوید. ذکر این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا به ساده‌ ترین شکل ممکن ثبت نام را انجام دهید.

در مرحله بعد به سراغ شرایط ثبت نام خواهیم رفت زیرا هر متقاضی باید شرایط که توسط سازمان سنجش مشخص شده است را داشته باشد تا بتواند ثبت نام را انجام دهد. در مجموع اگر قصد دارید اطلاعات کاملی نسبت به رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

زمان ثبت نام بدون آزمون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

در طول سال های اخیر اکثر قریب به اتفاق رشته های این دانشگاه در قالب بدون کنکور ارائه می گردند. ثبت نام در رشته های بدون کنکور این دانشگاه به طور معمول طی دو مرحله یعنی در مهر و بهمن صورت می گیرد. کلیه داوطلبان می توانند براساس ملاک ها و معیارهایی همچون علاقمندی به رشته ها اقدام به انتخاب رشته های بدون کنکور  غیرانتفاعی نمایند. در حال حاضر، لیست رشته های  این دانشگاه در دوره بدون آزمون برای ورودی های سال جدید یعنی سال ۱۴۰۳ اعلام شده است.

دانش آموزان و داوطلبان عزیز میتوانند بصورت صرفا با سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام در این دانشگاه کنند. این موضوع به منزله این نیست که شما بطور قطع در هر رشته ای که بخواهید پذیرش شوید و ممکن است در رشته های مختلفی رقابت پیش آمده و معدل و نمرات سوابق تحصیلی شما لحاظ شوند.

پس تکلیف داوطلبان مایل به ثبت نام رشته های غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی این مرکز آموزش عالی دقیقاً چه می شود؟ جهت اطلاع دقیق از زمان انتخاب رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی برای ورودی های مهر ماه و بهمن ماه می توانید با مشاروان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

اطلاعیه

برای رشته های دانشگاه غیرانتفاعی باید از طریق وب سایت رسمی سازمان سنجش اقدام کنید.

زمان ثبت نام بدون آزمون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

نحوه ثبت نام بدون آزمون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام بدون آزمون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی را با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است بدانید اگر تمام مراحل را مطابق با مقاله پیش بروید مطمئنا به راحتی می‌توانید در آزمون رشته های دانشگاه غیر انتفاعی ثبت نام کنید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

وارد وب سایت سنجش شوید

اولین گام برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی و رشته‌های بدون آزمون آن برای وارد شدن به وب سایت رسمی سازمان سنجش کشور است که برای این کار باید عبارت سازمان سنجش کشور را در گوگل جستجو کرده و مطابق با تصویر زیر وارد وب سایت سنجش شوید.

وارد وب سایت سنجش شوید

زمانی که وارد وب سایت سنجش می‌شوید در سمت راست منو وجود دارد که در آن گزینه‌های متعددی همچون سراسری، کارشناسی ارشد، کاردانی کارشناسی و غیره قرار داده شده است. در این مرحله از کار شما باید بر روی گزینه سراسری کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی گزینه سراسری  باید به سراغ گزینه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بروید.

برای درست انجام شدن کار پیشنهاد می کنیم از تصویر زیر کمک بگیرید. لازم به ذکر است بدانید بعد از انجام این کار با یک صفحه جدید مواجه می شود که در آن یک دکمه به نام تایید و ادامه – گام بعدی وجود دارد. توجه داشته باشید برای ادامه ثبت نام باید بر روی این دکمه کلیک کنید.

بر روی گزینه سراسری کلیک کنید

در این قسمت از کار باید تصویر خود را در سایت رسمی سازمان سنجش آپلود کنید. توجه داشته باشید در قسمت زیر یک تصویر قرار داده ایم که شما می‌توانید برای آپلود کردن تصویر از آن کمک بگیرید. در گام اول بهتر است ذکر کنیم که شما باید ابتدا نکات مهم که مربوط به آپلود کردن تصویر است را مطالعه نمایید. این اطلاعات در قسمت چپ تصویر زیر درج شده است. در ادامه باید با استفاده از گزینه choose file فایل مورد نظر را انتخاب کنید.

در مرحله بعد بر روی دکمه ارسال عکس که در تصویر زیر با عدد شماره 2 مشخص شده است کلیک نمایید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تصویر بارگذاری شده در سازمان سنجش در یک کادر که با عدد ۳ در تصویر زیر مشخص شده است قابل نمایش می باشد و شما میتوانید آن را مشاهده کنید. در نهایت شما با کلیک بر روی گزینه تایید و ادامه که با عدد شماره ۴ می‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

آپلود کردن تصویر

همانطو که در تصویر زیر مشاهده می کنید باید اطلاعات مورد نیاز در فرم زیر را تکمیل کنید. این اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی و غیره است. این نکته را در نظر داشته باشید به هیچ وجه نباید در تکمیل کردن اطلاعات فرم زیر سهل انگاری صورت بگیرد.

بعد از گذراندن این مرحله یک فرم جدید برای شما به نمایش در می‌آید که در آن داوطلب می‌تواند حداکثر 100 اولویت را انتخاب کند. در پایان باید کد رهگیری و شماره پرونده را از سایت سنجش تحویل بگیرید.

تکمیل اطلاعات

شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته های غیرانتفاعی چیست؟

هر یک از داوطلبان متقاضی ثبت نام در رشته های غیرانتفاعی در دوره بدون آزمون و در انواع مقاطع کاردانی و کارشناسی می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام خود را انجام می دهند. توجه داشته باشید که در صورت عدم داشتن شرایط قبولی و پذیرش هر دانشجو مبلغی اعلام می شود.

آیا شما دوست عزیز داوطلب اطلاعی از شرایط ثبت نام و تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه ذغیرانتفاعی دارید؟ در صورتی که نیاز به اطلاع از این ضوابط و شرایط برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی دارید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی روی لینک کلیک کنید.

مدارک ثبت نام بدون کنکور رشته های غیرانتفاعی چیست؟

باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که چه تمایل به ثبت نام اینترنتی در مهر ماه و چه تمایل به ثبت نام حضوری داشته باشید نیاز به تهیه شماری از مدارک دارید. وجود این مدارک آنقدر مهم است که در صورت عدم ارائه آن ها هر گونه اقدامی برای ثبت نام محال است.

اطلاعیه

برای ثبت نام حتما از آموزش تصویری استفاده کنید تا مراحل را اشتباه پیش نروید.

مبلغ شهریه پرداختی جهت تحصیل در رشته بدون آزمون غیرانتفاعی چقدر است؟

در مورد مبلغ شهریه ای که در هر ترم تحصیل بدون آزمون در رشته های مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی باید پرداخت کنید عرض کنیم که میزان آن دقیقاً به رشته مورد قبولی شما بستگی مستقیمی دارد. موضوع مهم دیگر این که، میزان شهریه ثابتی که برای هر یک از رشته های فنی و مهندسی باید به حساب دانشگاه واریز کنید.

از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی بالاتر است. بعلاوه، جدا از اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید بسته به تعداد دروس اخذ شده در هر ترم تحصیلی و این که دروس نظری باشند یا عملی این مبلغ شهریه پرداختی از زمین تا آسمان تفاوت دارد. در صورتی که می خواهید بیشتر در مورد شهریه پرداختی هر یک از ترم های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی بدانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

بریا کسب اطلاع از لیست دانشگاه های غیرانتفاعی کرج روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مبلغ شهریه پرداختی جهت تحصیل در رشته بدون آزمون غیرانتفاعی چقدر است؟

در رابطه با ثبت نام رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی چه می دانید؟

همان طور که بالاتر خدمت شما عرض کردیم علاوه بر رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شاهد ارائه رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در مراکز مختلف آن هستیم. ولی آیا شما دوست عزیز داوطلب چیزی در مورد شرایط، نحوه و یا زمان ثبت نام در رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی می دانید؟

اگر نیاز به آشنایی و اطلاع از این موارد و همین طور مدارک ضروری جهت انجام ثبت نام در رشته های با کنکور دانشگاه غیرانتفاعی دارید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای به دست آوردن اطلاعات در مورد از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم؟ بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

آیا با لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی آشنایی دارید؟

همان طور که بالاتر اشاره کردیم رشته های این مرکز دانشگاهی در دوره بدون آزمون تمامی گروه های آزمایشی هنر، ریاضی، انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی را شامل می شود. در ادامه شماری از رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی را خدمتتان برمی شماریم.

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه غیرانتفاعی

آیا قصد دارید اطلاعاتی را در مورد ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه غیرانتفاعی بدست آورید؟ توجه داشته باشید در قسمت زیر در یک جدول قرار داده ایم که در آن ۱۱ عدد رشته بدون کنکور تجربی دانشگاه غیرانتفاعی به شما معرفی شده است در نتیجه پیشنهاد می کنیم با این رشته ها بیشتر آشنا شوید.

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه غیرانتفاعی
علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی جانوری
شیمی محض اقتصاد کشاورزی
شیمی کاربردی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زیست فناوری علوم و مهندسی شیلات
زیست شناسی سلولی و مولکولی گیاه پزشکی
زیست شناسی دریا

رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه غیرانتفاعی

برای دسترسی به رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه غیرانتفاعی بهتر است جدول زیر را مشاهده کنید زیرا در جدول زیر 10 رشته ذکر شده اند و شما میتوانید در این رشته ها به تحصیل بپردازید.

رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه غیرانتفاعی
مهندسی معماری مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی نقشه برداری مهندسی برق
کاردان فنی عمران مهندسی مدیریت پروژه
کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندسی شهرسازی

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور انسانی

ای روز ها بسیاری از افراد به دنبال رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور انسانی هستند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در قالب یک جدول 10 رشته را به شما معرفی کنیم. در نتیجه با ما همراه باشید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور انسانی
مدیریت صنعتی حقوق
مدیریت بازرگانی حسابداری
علوم ورزشی مدیریت امور گمرکی
زبان و ادبیات فارسی کاردانی امور مالی و مالیاتی
کاردانی حسابداری کاردانی مدیریت بازرگانی

زمان انتخاب رشته های باکنکور دانشگاه غیرانتفاعی

زمان انتخاب رشته های این مرکز دانشگاهی در دوره با آزمون پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و در مرداد ماه است. داوطلبان در صورت تمایل به انتخاب رشته های این دانشگاه در دوره با آزمون می توانند براساس گروه آزمایشی خود اقدام به انتخاب از میان لیست رشته های معرفی شده نمایند. جهت اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته های این دانشگاه در دوره با آزمون با مشاوران خبره و باتجربه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از دانشگاه های بدون کنکور غیر انتفاعی تهران روی لینک کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته های باکنکور دانشگاه غیرانتفاعی

انتخاب رشته های غیرانتفاعی در دوره با آزمون به وسیله سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. افراد مجاز به انتخاب رشته های این مرکز دانشگاهی در دوره با کنکور پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و آشنایی با رشته های باکنکور غیرانتفاعی می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های باکنکور غیرانتفاعی اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات نسبت به پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته های باکنکور دانشگاه غیرانتفاعی

آیا رشته های باکنکور دانشگاه غیرانتفاعی را می شناسید؟

به دلیل اهمیت شناخت رشته های این دانشگاه در دوره با آزمون پس از هر گونه اقدامی قبل از انتخاب رشته در این بخش شما را با شماری از این رشته ها آشنا می کنیم.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی (باکنکور- انسانی)

در این بخش از محتوا تصمیم داریم رشته های انسانی که باید با کنکور در آنها تحصیل کنید را به شما معرفی کنیم.در قسمت زیر یک جدول قرار داده ایم که در آن 10 رشته وجود دارد. پیشنهاد می کنیم این رشته ها را مورد بررسی قرار دهید تا شاید بتوانید رشته مورد نظر خود را بیابید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی (باکنکور- انسانی)
روانشناسی ادیان و مذاهب
حسابداری زبان و ادبیات عربی
حقوق فلسفه و عرفان اسلامی
مدیریت مالی علوم تربیتی
گردشگری مشاوره

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی (باکنکور-ریاضی)

بسیاری از افراد به رشته های ریاضی علاقه مند هستند. به همین دلیل ما در قسمت زیر 10 رشته ریاضی با کنکور دانشگاه غیر انتفاعی را به شما معرفی کردیم تا شما بین رشته های ریاضی در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی (باکنکور-ریاضی)
مهندسی کامپیوتر آمار
مهندسی عمران مدیریت امور بانکی
مدیریت بازرگانی مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی معماری مهندسی پزشکی
مهندسی شهرسازی مهندسی صنایع

انتخاب من دانشگاه غیرانتفاعی است اما کدام دانشگاه؟

اگر می دانید که به تحصیل در کدامیک از رشته های این مؤسسه آموزش عالی علاقه دارید اما نمی دانید کدام واحد دانشگاهی غیرانتفاعی بهتر است لطفاً دست نگه دارید و انتخاب رشته نکنید. در غیراین صورت، نتیجه آن جز پشیمانی چیز دیگری نیست. بحث یکی روز و دو روز نیست. بحث چند سال تحصیل در دانشگاه است. پس با این قضیه جدی برخورد کنید. توصیه ما این است که، جهت اطلاع از برترین و باکیفیت ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته موردنظر شما از کمک مشاورانی آگاه و با تجربه کمک بگیرید و به هیچ وجه بدون اطلاع دست به انتخاب رشته نزنید.

ظرفیت رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

در کنار شناخت رشته های این دانشگاه بحث ظرفیت آن ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. ظرفیت رشته های این دانشگاه هر ساله براساس نیاز دانشگاه کمتر و یا بیشتر می شود. جهت آشنایی با ظرفیت رشته های غیرانتفاعی 99 در دوره بدون آزمون و با آزمون با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

ظرفیت رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

اخبار پیرامون رشته های دانشگاه غیرانتفاعی

بر اساس اعلام سازمان سنجش ثبت نام ورودی مهر دانشگاه غیر انتفاعی به صورت انلاین باید انجام شود.

شرکت در این آزمون مختص فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی، دیپلم نظام جدید 3-3-6 و دیپلم نظام قدیم می‌باشد.

طبق اعلام سازمان سنجش تمام افراد باید دارای شرایط اعلام شده باشند تا برای ثبت نام مجاز شوند.

خلاصه مطلب

مطمئناً تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به رشته های دانشگاه غیرانتفاعی در اختیار نداشته اید. لازم به ذکر است بدانید ما تمامی مراحل ثبت نام را به شما آموزش دادیم که به راحتی بتوانید برای رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کنید. از سوی دیگر موارد بسیار مهمی در مورد شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز، مبلغ شهریه و بسیاری موارد دیگر را در محتوا قید کردیم. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

برای دانلود فایل PDF مقاله رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

4.3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه باید ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی را انجام دهیم؟

این ثبت نام در وب سایت رسمی سازمان سنجش انجام میشود و مراحل ثبت نام هم با استفاده از متن و تصویر به شما اموزش داده شده است.

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی چه رشته هایی هستند؟ 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شمار زیادی از رشته های تحصیلی دانشگاهی از جمله رشته های حقوق، حسابداری و مهندسی صنایع را شامل می شوند.

رشته های باکنکور دانشگاه غیرانتفاعی چه رشته هایی هستند؟ 

رشته هایی همچون مهندسی کامپیوتر، عمران در دسته رشته های با کنکور دانشگاه غیر انتفاعی قرار دارند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

    ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 1403 + شرایط و رشته ها

    ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی آغاز شد. رشته‌های ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی تنها مختص رشته‌های بدون کنکور است. کلیه داوطلبانی که متقاضی ثبت نام تکمیل ظرفیت در این دانشگاه هستند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام...
  • رشته های دکتری غیر انتفاعی

    رشته های دکتری غیرانتفاعی 1403 + لیست کامل رشته ها

    تحصیل در مقطع دکتری در برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی امکان پذیر شد. متقاضیان گرامی می توانند با مشاهده لیست رشته های دکتری غیرانتفاعی جهت انتخاب رشته و دانشگاه مد نظر خود اقدام کنند. برای ثبت نام در دانشگاه های...
  • معرفی رشته شیعه شناسی ارشد

    معرفی رشته شیعه شناسی ارشد + منابع و لیست دروس

    معرفی رشته شیعه شناسی ارشد می‌تواند دانشجویان علاقه‌مند به این رشته را آگاه‌تر کند تا آن‌ها با اطلاعات کافی مشغول به تحصیل شوند. رشته شیعه شناسی یکی از گرایش‌های کنکور انسانی است که معمولاً در دانشگاه‌ مختلف ارائه می‌شود. شما...
  • دانشگاه صفاهان اصفهان 

    دانشگاه صفاهان اصفهان

    ثبت نام در دانشگاه صفاهان اصفهان امکانپذیر شد. آن دسته از داوطلبانی که متقاضی ورود به این دانشگاه هستند، می توانند پس از پذیرش، از طریق ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه صفاهان در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی و...
تماس با مشاور