ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 {مهلت آخر} | ایران تحصیل

تمدید-مهلت-انتخاب-رشته-دکتری-سراسری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری زمانی را در نظر می‌ گیرد. البته گاهی این زمان تمدید می گردد تا افراد جامانده از انتخاب رشته، بتوانند در تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری حداکثر ۵۰ کد رشته محل را انتخاب نمایند. منظور از تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری این است که این زمان مشخص شده تنها مختص دانشگاه های سراسری می باشد و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری برای دانشگاه آزاد به صورت جداگانه اعلام می گردد.

علاوه بر این در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، متقاضیان نهایتا مجاز به انتخاب 80 کد رشته محل می باشند. برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری دانشگاه آزاد پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

? اطلاعیه ?
با توجه به اینکه مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد و شرایط آن نیازمند زمان می باشد و ممکن است بسیاری از افراد فرصت کافی برای مطالعه دفترچه را نداشته باشد؛ توصیه می کنیم انتخاب رشته دکتری خود را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارید تا با در نظر گرفتن رتبه، شرایط و علاقه شما، بهترین انتخاب رشته را برایتان انجام دهند.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانید همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

بررسی زمان انتخاب رشته مقطع دکتری 

پس از شرکت در آزمون دکتری و اعلام نتایج آزمون دکتری، کلیه داوطلبانی که در رشته های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و یا پردیس های خودگردان مجاز شده‌ اند می‌ توانند حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری مورد انتخاب قرار دهند. اما سوالی که پیش می‌ آید این است که انتخاب رشته دکتری سراسری چه زمانی قابل انجام است؟
در پاسخ به این سوال لازم است بگوییم زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه های سراسری در سال ۱۴۰۳ طبق اعلام سازمان سنجش، از 29 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت است. به عبارت دیگر تمام افراد مجاز شده در آزمون دکتری دانشگاه های سراسری می بایست از 1403/1/29 تا 1403/2/2  در سایت سازمان سنجش به انتخاب رشته بپردازند.

خبر خوب برای آن دسته از افراد متقاضی تحصیل در مقطع دکتری که مجاز به انتخاب رشته نشده اند این است که این افراد می توانند در دانشگاه های دارای دکتری بدون آزمون تحصیل کنند.

بررسی زمان انتخاب رشته مقطع دکتری 

?? برای اطلاع از خرید کارت اعتباری آزمون دکتریبر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری

حال که از زمان انتخاب رشته دکتری در دانشگاه های سراسری اطلاع پیدا کردید باید بگوییم گاهی بسیاری از افراد موفق به انتخاب رشته در مهلت مقرر شده نمی شوند. به همین دلیل سازمان سنجش آموزش کشور برای این دسته از افراد، زمانی را تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری در نظر می گیرد تا افراد جامانده از انتخاب رشته دکتری نیز بتوانند پس از مطالعه دفترچه راهنما، انتخاب رشته خود را انجام دهند و تا 50 کد رشته محل را براساس علاقه به ترتیب اولویت انتخاب نمایند.

برای اطلاع از نحوه تکمیل ظرفیت دکتری روی لینک کلیک کنید.

همچنین گاهی تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ادامه پیدا می کند و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری به همه افراد متقاضی داده می شود.

اما آیا از زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری اطلاع دارید؟

لازم است بدانید تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری از تاریخ 1403/2/2 تا 1403/2/5 می باشد و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری 1403/2/5 تا 1403/2/7 است.

زمان انتخاب رشته مجدد دکتری

?? برای اطلاع از تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم زمان تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری با آزاد متفاوت است و انتخاب رشته دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود.
لازم است بگوییم بر خلاف انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، متقاضیان ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد مجاز به انتخاب ۸۰ کد رشته محل می باشند.
همچنین زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه های آزاد از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹ تا ۱۴۰۳/۲/۶ می باشد و تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد از ۱۴۰۳/۲/۲ تا ۱۴۰۳/۲/۵ اعلام شده است.

افزون بر این، برای افراد جامانده از تمدید مهلت اول انتخاب رشته دکتری دانشگاه های آزاد، زمان دیگری با عنوان تمدید مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شود که هنوز این زمان اعلام نشده است و به محض اطلاع در این مقاله اعلام می گردد.

برای ویرایش انتخاب رشته دکتری روی لینک کلیک کنید.

برای انتخاب رشته دانشگاه های آزاد لازم است تمامی افراد داوطلب با استفاده از کد شناسه انتخاب رشته درج شده در کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی، به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه کنند و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه، کد رشته محل های مورد نظر خود را وارد نمایند.

فراموش نکنید اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه های آزاد و سراسری داشتید تنها کافیست با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد

?? برای اطلاع از ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 

 انتخاب رشته بیشتر از ۹۱ هزار نفر در کنکور دکتری امسال 
طبق اعلام آقای علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، از حدود ۱۷۰ هزار شرکت کننده در آزمون دکتری، ۱۲۰ هزار نفر از آن ها برای انتخاب رشته مجاز شده اند.
ایشان همچنین گفتند از بین این ۱۲۰ هزار نفر، ۹۱ هزار و ۷۰۰ داوطلب برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته کرده اند.
آقای علیرضا کریمیان تاکید کردند این رقم در خصوص انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری است و شامل تعداد داوطلبانی که انتخاب رشته دکتری دانشگاه های آزاد را انجام داده اند نمی شود.

برای مشاهده دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری روی لینک بزنید.

✅  اعلام مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان
بر اساس اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه آزاد، افرادی که داوطلب ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان هستند می‌ توانند تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند.

اخبار پیرامون تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 

?? برای اطلاع از پیگیری ثبت نام آزمون دکتری بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب ?

در این مقاله به بررسی تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری پرداختیم و گفتیم زمان انتخاب رشته مجدد دکتری دانشگاه آزاد و سراسری جداگانه می باشد و به صورت همزمان نیست.

علاوه بر این یادآور شدیم داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل هستند در صورتیکه داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه های آزاد می توانند تا 80 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

همچنین گفتیم زمان انتخاب رشته دکتری از 29 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت می باشد که تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری از تاریخ 1403/2/2 تا 1403/2/5 است و زمان انتخاب رشته مجدد دکتری از 1403/2/5 تا 1403/2/7 اعلام شده است.

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز مشخص شده است و از تاریخ 1403/2/5 تا 1403/2/13 می باشد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله اطلاعات سودمندی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با انتخاب رشته دکتری سراسری آن را از طریق برقراری تماس با شماره 9099075307 (بدون کد) با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط بگذارید و چنانچه در انجام فرایند انتخاب رشته خود دچار مشکلی شدید، راهنمایی دریافت کنید. 

شایان ذکر است مشاوران این مرکز از 8 صبح تا 12 شب حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخگویی و راهنمایی شما همراهان عزیز می باشند.

علاوه بر این شما عزیزان می توانید از طریق نوشتن سوال یا مشکل خود به صورت کامنت در انتهای همین مطلب، در کوتاهترین زمان ممکن از پاسخ سوال خود توسط کارشناسان ایران تحصیل مطلع شوید و در مورد زمان انتخاب رشته مجدد دکتری اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 

?? برای دانلود فایل پی دی اف مقاله تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای انتخاب رشته دکتری باید به چه سایتی مراجعه کرد؟

انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش و انتخاب رشته دکتری در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود.

در هنگام انتخاب رشته دکتری، برای هر داوطلب انتخاب چند کد رشته محل مجاز می باشد؟

در هنگام انتخاب رشته دکتری سراسری هر داوطلب می تواند تا 50 کد رشته محل را انتخاب نماید. البته متقاضیان انتخاب رشته دکتری دانشگاه های آزاد مجاز به انتخاب حداکثر 80 کد رشته محل می باشند.

مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری تا چه زمانی تمدید شده است؟

این مهلت تا 7 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 {مهلت آخر} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo کسرا راد گفت:

    با سلام.
    آیا تمدید مجدد انتخاب رشته دکتر در تیر .مرداد امکان پذیر می باشد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خیر

    2. Avatar photo کسرا راد گفت:

      با سلام.
      آیا دانشگاه آزاد تمدید مجدد دارد برای انتخاب رشته.

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت به خیر
        تا به الان اطلاعیه ای درباره تمدید مهلت انتخاب رشته اعلام نشده است.

  2. Avatar photo احمد گفت:

    سلام
    وقت بخیر 🌺
    آیا مهلت انتخاب رشته سراسری دکتری یا ویرایش آن بعد از این باز میشود
    یعنی نسبت به سال های پیش چنین چیزی امکان پذیر است

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سصلام وقت بخیر
      خیر امکانپذیر نیست اما مجدد بررسی بفرمایید

  3. Avatar photo خرم گفت:

    سلام من در حال حاضر ترکیه هستم و 17 هم قراره برگردم
    فکر میکنید مثل همیشه چندروزی تمدید میشه مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری تخصص یا نه
    عجیبه که از اینجا سایت سنجش باز نمیشه

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر زمان انتخاب رشته دکتری به پایان رسیده است.

  4. Avatar photo کاظمی گفت:

    سلام آیا مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری از 15 اردیبهشت دوباره تمدید میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر زمان انتخاب رشته دکتری به پایان رسیده است.

  5. Avatar photo افشین سنايي گفت:

    سلام كاش زمان انتخاب رشته دكتري سراسری براي ما جا مانده ها يك روز تمديد شود

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمان انتخاب رشته دکتری به اتمام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته دکتری۱

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس...
  • انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

    انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 {راهنما جامع} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 پس از دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد برای این امر اقدام کنند. البته اطلاع از نحوه و شرایط انتخاب رشته آزاد در...
  • رشته‌های دکتری پیام نور

    رشته های دکتری پیام نور ۱۴۰۳ + جدول محل دانشگاهی | ایران تحصیل

    تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور برای همه امکان‌پذیر است؛ زیرا دانشجویان آن می‌توانند از راه دور تحصیل کرده و حضور در کلاس‌‌های درس کاملاً اختیاری است. به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه‌ها مورد توجه بسیاری از افراد شاغل نیز...
  • ویرایش انتخاب رشته دکتری

    ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ + تاریخ و مهلت | ایران تحصیل

    ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای کلیه داوطلبان دکتری سراسری امکانپذیر شد. بر این اساس، همه متقاضیانی که پس از انتشار کارنامه اولیه، موفق به کسب نمره مجاز شده و انتخاب رشته دکتری را انجام داده اند، می توانند در...
تماس با مشاور