ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳+ دانلود pdf | ایران تحصیل

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۳، داوطلبانی که در کارنامه آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند و کد دسترسی به انتخاب رشته این دانشگاه را دریافت نمودند، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ از شرایط مربوط به پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، سهمیه، نام و کد رشته ها و واحد های دانشگاهی، شرایط وضعیت خدمت وظیفه عمومی و … مطلع شوند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای دانشجویان مجاز منتشر می شود. داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند با مطالعه دقیق موارد درج شده در دفترچه انتخاب رشته، کد رشته محل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

شما می توانید برای کسب اطلاعاتی نظیر نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و همچنین شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای قبولی در این کنکور، با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

📋 دانشگاه آزاد هرساله تعداد محدودی دانشجو برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش می کند. پس از سال ۹۶، تصویب شد که دیگر آزمون دکتری دانشگاه های آزاد و دولتی مجزا بر هم برگزار نگردد و کنکور تمامی داوطلبان دانشگاه سراسری و آزاد در یک روز برگزار شود. متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری با هم در آزمون دکتری ثبت نام کرده و برای شرکت در آزمون آماده می شوند. هرساله نتایج اولیه شرکت کنندگان در اوایل اردیبهشت ماه منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد نیز همزمان با اعلام نتایج منتشر خواهد بود که گفته می شود  در تاریخ 28 فروردین ماه از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

  داوطلبان که بعد از دریافت کارنامه خود در انتهای آن درج شده بود که مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از لینک مستقیم دانلود کنند. لازم به ذکر است که باید کد دسترسی در انتهای کارنامه آنها درج شده باشند تا با استفاده از آن انتخاب رشته کنند. از میان کد رشته های محل مورد های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

 دفترچه انتخاب واحد در حالت کلی شامل موارد زیر می باشد.

دفترچه انتخاب واحد

  • انتخاب رشته و پذیرش دانشجو
  • پذیرش نهایی داوطلب
  • شرایط و نحوه ثبت نام در دکتری دانشگاه آزاد
  • سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته اینترنتی

شامل ۳ جدول دیگر در مورد اولین جدول، درباره نام و کد رشته ها ، دومی شرایط خدمت وظیفه عمومی، سومی نام و کد استان به همراه نام و کد شهرستان محل تولد داوطلب می باشد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد علاوه بر این که لیست تمامی رشته ها درج شده است، شرایط و ضوابط عمومی و خصوصی انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه نیز درج شده است. مطالعه دفترچه انتخاب رشته برای تمامی داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند واجب می باشد. به همین خاطر در ادامه لینک دریافت دفترچه مذکور را برای سهولت شما عزیزان قرار داده ایم.

در صورت انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

 

خرجش یک زنگه؟

نحوه دانلود دفترچه آزمون دکتری آزاد 

🔍 تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری برای اطلاع دقیق از لیست رشته ها و واحد های دانشگاهی نیاز به دریافت دفترچه انتخاب رشته دارند. قابل ذکر می باشد که دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت می باشد. داوطلبان بعد از دریافت نتیجه اولیه و یا کارنامه خود در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته باید به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ( azmoon.org ) مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته را دانلود کنند.

تمامی موارد درج شده در دفترچه دانشگاه آزاد و سراسری با هم فرق دارد و متفاوت می باشند. نکته مهم این است که داوطلبان باید دقت کنند بر اساس نمره کل و رتبه در سهمیه که کسب کرده اند، انتخاب های درست و بجا را انجام دهند. از آنجایی که انتخاب رشته بسیار مهم و اساسی می باشد داوطلبان می توانند برای دریافت کمک با مشاوران متخصص ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را کسب کنید و درست انتخاب رشته کنند.

 

موارد مهم در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور دکتری دانشگاه آزاد را دارند با دانلود دفترچه آزمون دکتری با موارد مهم و شرایط که در دفترچه درج شده است روبه رو می شوند. سهمیه های مربوط به هر یک از داوطلبان در این دفترچه نیز درج شده است. در ادامه موارد مهم موجود در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد، مطرح شده است.

 

داوطلبان می توانند حداکثر 50 کد رشته محل را در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود به ثبت برسانند.

انتخاب رشته داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد

 

 

👈 برای داوطلبانی که در آزمون قبول شده و یا مجاز به انتخاب رشته شده اند کد شناسه از سمت سامانه سازمان سنجش آموزش کشور که در آخر کارنامه ثبت شده است درج شده است. تا افراد بتوانند از این طریق اقدام به انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که افراد باید مطابق رشته کارشناسی ارشد خود اقدام به انتخاب رشته کنند چرا که اگر داوطلبان رشته هایی به غیر از رشته تحصیلی خود انتخاب نمایند فرآیند انتخاب رشته آنها مورد قبول واقع نخواهد بود.

هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب حداکثر ۸۰ رشته برای دکتری می باشند که تمامی انتخاب ها باید مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد آنها باشد. داوطلبان می توانند بعد از ورود به سامانه سازمان سنجش و ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی ( azmoon.org ) و با وارد کردن کد دسترسی ۷ رقمی درج شده در پایین کارنامه اولیه به همراه کد ملی می توانند کد های رشته محل خود را وارد کنند.

در صورتی که داوطلب در مدت و بازه تعیین شده برای انتخاب رشته اقدام نکند، به منزله انصراف وی می باشد. بعد از گذشت بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته دیگر امکان انتخاب رشته ممکن نخواهد بود. کسانی به مصاحبه دعوت خواهند شد که در یکی از انتخاب های انجام داده خود قبول شده باشند.

پذیرش نهایی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد

👈 زمانی که بازه تعیین شده برای انتخاب رشته به پایان رسید دانشگاه آزاد شروع به بررسی انتخاب های داوطلبان می کند و داوطلبانی که در رشته انتخابی خود قبول شده باشند را دعوت به مصاحبه می کنند. اسامی داوطلبان قبول شده در انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه از طریق سایت دانشگاه آزاد اعلام می گردد.

داوطلبان باید در زمان تعیین شده آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند. در صورتی که فرد قبول شده مبلغ تعیین شده را پرداخت نکرده باشد و یا در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضور نداشته باشد، به منزله انصراف وی می باشد. نتایج نهایی دانشگاه آزاد بعد از بررسی های نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام می گردد. داوطلبان برای مشاهده قبولی و یا عدم قبولی نهایی می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

 

برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۳، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می‎ شود.

 

انواع سهمیه های آزمون دکتری دانشگاه آزاد

  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران

۲۵ درصد از سهمیه پذیرش در هر یک از کد رشته محل به رزمندگان، ایثارگران و به بستگان درجه یک آنها  اختصاص داده شده است. افراد دارای چنین شرایطی می توانند از تسهیلات و سهمیه درج شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد استفاده کنند و کد رشته محل خود را با اولویت بندی بر اساس علاقه تا حداکثر ۸۰ مورد انتخاب کنند. برای استفاده از این سهمیه داوطلبان رزمنده باید ۸۰ درصد از حد نصاب و داوطلبان ایثارگر ۷۰ در صد از حد نصاب نمره را در آزمون کسب کنند تا سهمیه شامل این افراد شود.

  • سهمیه مربیان

برای ایجاد عدالت آموزشی، قانونی در نظر گرفته شده است که مطابق آن ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر سهمیه به مربیان اختصاص داده شده است. منظور از مربیان، اعضای هیئت علمی تمام وقت رسمی و آزمایشی در همه دانشگاه های کشور می باشد. برای این دسته از افراد دو بند در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید از موارد درج شده برای این قانون آگاهی داشته باشند، تا برای استفاده از این سهمیه در هنگام انتخاب کد رشته محل اقدام کنند.

  • پذیرش اتباع خارجی

چنانچه داوطلبان شرکت در کنکور دکتری دانشگاه آزاد از اتباع خارجی باشند. باید علاوه بر این که شرایط عمومی و خصوصی شرکت در این آزمون را دارا باشند؛ لازم است در فرم ثبت نامی خود، مورد مربوط به اتباع خارجی را تیک بزنند. در صورتی که این افراد خارجی بودن خود را در فرم پذیرش اعلام نکنند، پذیرش آنها غیر ممکن خواهد بود.

 

سهمیه آزمون دکتری دانشگاه آزاد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته دکتری وارد شوید.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پیشنهاد می شود داوطلبان پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته، دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه و بررسی نمایند.  فاکتور هایی از جمله علاقه، مسافت دانشگاه تا محل زندگی، بازار کار رشته انتخابی و همچنین شهریه وجود دارد که باید به تمامی موارد ذکر شده دقت کرده و سپس برای انتخاب رشته اقدام کنند.

🌟 نکته مهم دیگر این است که داوطلبان باید توجه داشته باشند برای عدم ثبت اشتباه کد رشته محل ابتدا پیش نویس کرده و سپس در فرم اصلی وارد کنند.

🌟 با توجه به حساسیت های انتخاب رشته دوره دکتری و سختی های چنانچه می خواهید از یک مشاوره تخصصی متناسب با رتبه، هدف، رشته و دانشگاه خود بهره مند شوید، مشاوران با تجربه ایران تحصیل در کنار شما هستند.

🌟 از میان مهم ترین ابزارهای مورد استفاده مشاور در جلسات مشاوره کنکور دکتری برای انتخاب رشته دکتری می توان به کارنامه داوطلب اشاره کرد که در واقع ابزار و ملاک اصلی جهت گزینش رشته ها و دانشگاه هاست. ابزار بعدی مورد استفاده در جلسات مشاوره آزمون دکتری دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری است که ابزار مهم و کاربردی برای یک مشاور باشد.

مشاوره در تمامی مراحل اعم از ثبت نام، شرکت در آزمون، انتخاب رشته، نحوه قبولی در مصاحبه و … از خدماتی است که کارشناسان ایران تحصیل در حیطه مشاوره کنکور دکتری انجام می دهند. برای دریافت مشاوره و دریافت سوالات خود می توانید از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره 9099075307 تماس گرفته و مشاوران ما پاسخگوی شما از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل می باشند.

 

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری آزمون جداگانه‌ای ندارد و زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۳ سراسری و آزاد یکسان است.

 

نکات مهم دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

🌟 هیچ یک از دانشجویان قبول شده به هیچ وجه نمیتوانند از پردیس و با دانشگاه بین المللی و برون شهری به دانشگاه آزاد مهمان دریافت کنند.

🌟 دانشجویان استعداد های درخشان پذیرفته شده دوره دکتری نمی توانند از نقل و انتقالات مهمان استفاده کنند.

🌟 اگر دانشجویان از طریق آزمون وارد دانشگاه شده باشند دیگر نیاز نمی باشد هزینه انصراف و معاف را پرداخت کنند.

🌟 پذیرفته شدگان باید نمره مورد قبول در درس انگلیسی را کسب کرده باشند تا مورد تایید دانشگاه باشند. هیچ یک از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد نمی توانند تغییر رشته و یا تغییر گرایش دهند.

🌟 چنانچه ظرفیت در یک رشته پایین باشد کلاس ها در واحد دیگر برگزار نخواهد شد. در این صورت سایر واحد های دانشگاهی که زیر نظر سازمان سنجش می باشند در صورت داشتن شرایط تعیین شده می توانند محل پذیرفته شدگان را تغییر دهند.

🌟 متقاضیانی که کارت خریداری کرده و وجه را پرداخت می کنند در هیچ صورت امکان استرداد وجه برایشان ممکن نخواهد بود.

 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 

 

درباره مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 موضوع قابل توجه این است که بعد از انتخاب رشته شرکت در مصاحبه خوب و مورد پسند می تواند عامل مهمی برای قبولی دانشجو در مقطع دکتری باشد. ملاک پذیرش دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد: آزمون و یا همان کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۵۰ درصد تاثیر گذار می باشد.

به سوابق آموزشی و پرورشی فناوری داوطلب حدودا ۲۰ درصد از سهم تعلق میگیرد.

انجام مصاحبه عملی ‌و سنجش عملی تاثیر 30 درصدی دارد.

همانطور که گفته شد ۳۰ درصد از سهم کل قبولی به مصاحبه مربوط می باشد که دارای اهمیت ویژه ای می باشد. شما می توانید با دریافت نمونه سوالات مصاحبه ها، آمادگی خود برای شرکت در مصاحله شفاهی را افزایش دهید.

آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته دکتری آزاد

21 بهمن 1401

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییری در زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: هیچ پیگیری از سوی مسئولان آموزش عالی برای تعویق این آزمون صورت نگرفته، بنابراین تغییری در تاریخ برگزاری آزمون دکتری نداریم.

 

برای دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری 1403، کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا در رابطه با دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که سوالاتی در مورد آزمون دکتری و همچنین مشاوره انتخاب رشته دکتری  و نیز نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری در ذهن شما وجود دارد می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوران مجموعه ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

5/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه اتنخاب رشته دکتری تخصصی 28 فروردین 1403 منتشر می شود.

آیا دفترچه انتخاب رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد با سراسری متفاوت است؟

بله. متقاضیان دوره دکتری دانشگاه آزاد باید دفترچه انتخاب رشته را از سایت این دانشگاه دانلود نمایند.

چند کد رشته از دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد قابل انتخاب می باشد؟

حدود 50 کد رشته قابل انتخاب می باشد.

 

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳+ دانلود pdf | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo قشقایی گفت:

    برای دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته جدا میاد مگه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      دفترچه و لیست انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجزاست.

  2. Avatar photo lesani گفت:

    سلام نتایجی که اومده نهاییه با اولیه اس؟ چرا دفترچه انتخاب رشته دکترا آزاد نیومده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در حال حاضر کارنامه داوطلبین داخل سایت سنجش قرار داده شده و دفترچه های انتخاب رشته طی یکی دو روز آینده منتشر می شود.

  3. Avatar photo مطلب حسینی گفت:

    ممکنه بعضی رشته ها تو دفترچه انتخاب رشته دکتری نباشن و تو سایت دانشگاه باشن؟
    این رشته ها قابل انتخاب هستند؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

  4. Avatar photo پدرام گفت:

    اگر در موعد مقرر در زمینه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد سهل انگاری بعمل آید و شخص آن را دریافت نکند باز هم امکان دارد ثبت نام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر

  5. Avatar photo یحیی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به چه سامانه ای باید مراجعه کرد.

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید به سایت AZMOON.ORG مراجعه نمایید.

  6. Avatar photo elegans گفت:

    دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از کجا دانلود کنم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      از سایت azmoon.org میتوانستید دانلود کنید

  7. Avatar photo رضا گفت:

    بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته در گام بعدی باید اقدام به طی کردن باقی مراحل انتخاب رشته از طریق وبسایت AZMOON.ORG نمایید.

  8. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد رو از کجا می توان دانلود کرد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، دفترچه انتخاب رشته دکتری در موعد مقرر از طریق سامالنه AZMOON.ORG امکان پذیر است.

  9. Avatar photo Asghar گفت:

    سلام صبح بخير
    دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد كي منتشر ميشه؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلان وقت بخیر، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هر ساله در زمان ثبت نام متقاضیان تحصیل در این مقطع منتشر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور