ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی ۱۴۰۳

برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی، قطعا جزو برنامه های درسی فشرده محسوب می شود. چرا که هر کسی که توانسته است رتبه 1 کنکور تجربی را کسب کند، بدون شک در شبانه روز 12 ساعت درس خوانده و تا زمان کنکور، تمامی کتاب های درسی را به اتمام رسانده است.

برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی، باید از پیش امتحان خود را پس داده باشد و افرادی که از این برنامه ریزی استفاده کرده اند، باید جزو رتبه های برتر و تک رقمی کنکور به حساب آیند. اگر شما هم مشتاق هستید تا به طور کامل با برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. به صورت کامل تمامی نکات را برای شما در زمان برنامه ریزی درسی شرح داده ایم.

با برنامه درس بخوانید

برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی

همان طور که پیش تر گفته شد، برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی، فوق العاده حساب شده و فشرده می باشد. همین طور باید هر شخص 12 ساعت از شبانه روز خود را صرف مطالعه کتاب های درسی کند تا بتواند در موعد برگزاری کنکور، تمامی کتاب های درسی را خوانده و امکان پاسخ گویی به تست های کنکور را داشته باشد.

اما این که چه مواردی باید در زمان برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی در نظر قرار گرفته شوند، جزو موارد حائز اهمیت و بسیار مهمی است که در این مطلب به صورت کامل آن ها را شرح می دهیم.

نکاتی در مورد برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی

 

آیا امکان موفق شدن در کنکور بدون برنامه ریزی وجود دارد؟

پیش از این که بخواهیم برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی را برای شما شرح دهیم، لازم است بدانید که بدون برنامه ریزی، امکان موفق شدن شما در کنکور وجود ندارد. به همین خاطر لازم است با کمک یک مشاور و یا این مطلب، یک برنامه ریزی دقیق را برای مطالعه تمامی دروس از تمامی کتاب های درسی انجام دهید.

 

برای اطلاع از هزینه دانشگاه پزشکی کیش کلیک کنید.

 

به سراغ یک مشاور و برنامه ریزی کنکور بروید

لازم است بدانید که مشاور یا برنامه ریز درسی، نقض یک کاتالیزو را ایفا می کند و می تواند به شما یاری دهد تا هر چه سریع تر به اهداف خود دسترسی پیدا کنید. در واقع بسیاری از افراد موفق جامعه، امروزه از یک مشاور کار بلد کمک می گیرند تا در تصمیم گیری ها هوشمندانه عمل کند و به او یاری دهد تا پیچ های سخت مسیر پیش رو را بدون هیچ گونه شکستی پشت سر بگذارد.

برنامه ریزی حجمی – زمانی برای کنکور

اگر تا به حال اسم برنامه ریزی حجمی – زمانی برای کنکور به گوشتان خورده، لازم است بدانید که این نوع یکی از بهترین انواع برنامه ریزی درسی به شمار می آید. چرا که هم یک برنامه ریزی درسی است و هم غیر درسی. این نوع برنامه ریزی درسی به این معنا است که در یک بازه زمانی مشخص، حجم تعیین شده از یک درس مطالعه شده و به خوبی آن ها آموزش ببینید.

اولین و مهم ترین برتری برنامه حجمی – زمانی، برنامه داشتن برای تمامی لحظات مانند خوابیدن، استراحت، غذا خوردن و… می باشد. یکی از مشکلاتی که می تواند شما را از برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی عقب بی اندازد، نداشتن برنامه ای منظم می باشد.

دانش آموزان باید بتوانند با کمک برنامه ریزی حجمی – زمانی، به درستی تمامی امورات روزمره خود را برنامه ریزی کنید و در ساعات مشخص شده، هر یک را انجام دهید. شما با انجام این مدل از برنامه ریزی درسی، قطعا به مرور زمان شاهد پیشرفت چشم گیری خواهید بود!

داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعات روزانه درس ها، می تواند علاوه بر منجر شدن به پیشرفت فردی، باعث ایجاد عادت های مطالعاتی نیز شود که این می تواند پس از کنکور نیز ادامه پیدا کرده و باعث موفقیت بیش تر شما در دانشگاه شود.

ایجاد تعادل بین درس خواندن، فیلم آموزشی دیدن و تست زدن، یکی از ویژگی های برنامه ریزی حجمی – زمانی می باشد. این که شما مدام در حال دیدن فیلم آموزشی باشید و یا هر روز فقط بدون هیچ گونه آموزشی مشغول تست زدن شوید، می تواند باعث پسرفت شما در کنکور شود.

به همین خاطر باید بین تست زدن، درس خواندن و همین طور فیلم آموزشی دیدن، تعادل لازم برقرار شود تا شما به برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی دست پیدا کنید.

انعطاف پذیری از مهم ترین خصوصیات و مزیت های برنامه ریزی حجمی زمانی محسوب می شود. چرا که این امکان وجود دارد در زمان مشخص شده برای مطالعه بخشی از کتاب، زمان کم بیاورید و یا به هر دلیل دیگر ، امکان اتمام آن را نداشته باشید. برنامه ریزی حجمی – زمانی، در طول هفته زمانی را برای مطالعه و جبرات بخشی که در هفته امکان اتمام آن را نداشته اید، فراهم می کند.

بنر-اکادمی-ایران-تحصیل

در برنامه ریزی کنکور باید آهسته و پیوسته پیشروی کرد

باید در زمان برنامه ریزی درسی، خیلی منطقی به این مسئله نگاه کنید. دانش آموزی که تا به حال صرفا برای نمره گرفتن در دروس مختلف درس خوانده و ساعت مطالعاتی او چندان زیاد نبوده، امکان مطالعه روزانه 12 ساعت را نخواهد داشت.

از این رو به شما توصیه می کنیم برای موفقیت در کنکور تجربی، از روزی 6 ساعت مطالعه خود را آغاز کنید و هر هفته بین 1 تا 1.5 ساعت به آن اضافه کنید تا در انتهای ماه دوم ساعت های مطالعاتی شما بیش تر شده و به 12 ساعت برسد.

 

برای مشاوره کنکور تجربی ۱۴۰۳ کلیک کنید.

 

گفت و گویی کوتاه با رتبه 1 کنکور تجربی

نیما ابوالحسنی رتبه اول کنکور تجربی از شهر تبریز می باشد که در یک خانواده 4 نفری بزرگ شده است. او می گوید: رتبه زیر 10 به ویژه 2 و 3 را مد نظر داشتم اما انتظار رتبه یک را نداشتم!

وی ادامه می دهد: از کلاس های خصوصی استفاده کردم و هیچ زمان این مسئله را کتمان نمی کنم. اما نحوه تدریس معلم در مدرسه نیز تاثیر گذار است. همین طور از کلاس دهم برای مطالعه درس های کنکور شروع کردم. به طوری که روز های اول 5 ساعت مطالعه داشتم و در نهایت به روزی 12 ساعت ختم می شد.

ابوالحسنی افزود: در عید 9 ساعت مطالعه داشتم. همین طور زمانی را برای تفریح در نظر گرفته بودم اما سعی می کردم ادامه دار نباشد. به طور مثال با دوستانم فوتبال بازی می کریدم و یا فیلم تماشا می نمودیم. همین طور روزانه 40 دقیقه در صفحات مجازی بودم و تمامی برنامه ها را برای زمان استراحت خود مد نظر داشتم.

او اضافه کرد: تمایل دارم تا در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درس بخوانم و امیدوارم با عنایت پروردگار یک پزشک حاذق شوم.

رتبه اول کنکور تجربی گفت: کنکور و کسب رتبه اول به هوش بالا نیاز ندارد. بلکه یک فرد با هوش متوسط، می تواند با سختکوشی، هدف گذاری و تلاش مستمر و همین طور برنامه ریزی دقیق، به نتیجه مطلوب برسد.

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی

مشخص کردن دروس در یک هفته

لازم است در ابتدا و قبل از شروع برنامه ریزی، مطالبی را که قرار است در طول هفته مطالعه کنید، مشخص نمایید. در مرحله بعدی با توجه به این که روزانه چند ساعت می توانید درس بخوانید، مجموع ساعت های مطالعاتی در یک هفته را مشخص کنید. زمان مطالعه هفتگی را واقع بینانه انتخاب نمایید زیرا اگر مثلا قبلا روزانه 3 ساعت مطالعه می کردید و هنگام برنامه ریزی برای 8 ساعت مطالعه برنامه ریزی کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. در نتیجه باید به تدریج زمان مطالعه را بالا ببرید.

مشخص کردن مدت زمان مطالعه هر درس در یک هفته 

در مرحله دوم، مدت زمان اختصاصی مطالعه هر درس در طول هفته را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که این زمان را باید بر اساس اهمیت و ضریب هر درس مشخص کنید، یعنی اگر در طول روز 5 ساعت درس می خوانید (35 ساعت در هفته)، می بایست این زمان را بر اساس میزان ضریب و اهمیت دروس، بین آن ها تقسیم نمایید. به عنوان مثال، اگر شما داوطلب رشته علوم تجربی هستید و قرار است 35 ساعت در هفته مطالعه داشته باشید (روزانه 5 ساعت)، 10 تا 11 ساعت را به درس زیست شناسی، 3 تا 4 ساعت را به درس ریاضی، 4 تا 5 ساعت را به درس فیزیک، 4 تا 5 ساعت را به درس شیمی، حدودا 4 ساعت را به درس ادبیات، 2 تا 3 ساعت را به درس عربی، 2 تا 3 ساعت را به زبان انگلیسی و حدودا 3 ساعت را به درس دین و زندگی اختصاص دهید.

مشخص کردن دروس هر روز 

در گام بعدی دروسی که قرار است در هر روز خوانده شود را مشخص کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که تمام روز را به مطالعه یک درس اختصاص ندهید بلکه در طول روز، 3 تا 4 درس مختلف را مطالعه کنید. نکته مهم دیگر این است که اگر قرار است در روز 4 درس را مطالعه نمایید، هر 4 تا را از میان دروس اختصاصی انتخاب ننمایید. بلکه دو درس اختصاصی و 2 درس عمومی مطالعه کنید و ساعاتی هم به تفریح و استراحت بپردازید.

برنامه آخر هفته و جبران دروس عقب افتاده

در پایان هفته نیز روزی را برای جبران مطالعه دروسی که به هر دلیلی نتوانسته اید، آن را در طول هفته بخوانید، اختصاص دهید. مثلا می توانید پایان هفته را برای انجام این کار انتخاب کنید. فراموش نکنید که در برنامه ریزی درسی خود، زمانی را نیز برای مرور و جمع بندی در نظر بگیرید. مرور یکی از مهم ترین قسمت های مطالعه شماست و بخش اعظم یادگیری، فراگیری و یادآوری مباحث، به مرور آن مربوط می شود. مرور می تواند روزانه یا هفتگی باشد و این موضوع بستگی به نوع برنامه ریزی و قابلیت های فردی شما دارد.

7 نکته طلایی رتبه 1 کنکور تجربی

برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه

به شما توصیه می کنیم که در وهله اول، خودتان برای برنامه ریزی درسی اقدام کنید.

حتما در انتهای روز ، هفته و ماه عملکردتان را بررسی کنید تا ببینید چقدر نسبت به برنامه ریزی پایبند بوده اید و تا چه حد پیشرفت کردید و در صورت لزوم شیوه برنامه ریزی را تغییر دهید.

 تست و تشریح در کنار هم

در طول روز هم تست کار کنید و هم تشریحی بخوانید. شما باید با اختصاص زمان هایی در روز به حل  تست ، علاوه بر آشنایی با تکنیک های تست زنی ، سرعت تان نیز افزایش یابد.شما می توانید در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

دروس عمومی و اختصاصی در یک روز

میان دروس عمومی و اختصاصی که در روز مطالعه می کنید ، تعادل را برقرار کنید و به هر درس بر اساس اهمیت و ضریبی که در کنکور دارد ، وقت لازم را اختصاص دهید.

دروس اختصاصی پر اهمیت تر و باید بیشتر مطالعه شوند ولی در ماه های پایانی کنکور ، تعادل باید 50 به 50 باشد زیرا دروس عمومی حفظی و فرار هستند و باید مرور شوند تا در ذهن تان باقی بمانند.

همین طور لازم است بدانید که پس از شروع مطالعه دروس، باید بعد از مدت زمان 3 هفته تا 4 هفته، به مرور دروس بپردازید.

تعیین باکس های مطالعاتی

منظور از باکس های مطالعاتی این است که برای هر درس عمومی و اختصاصی یک زمان ثابت را در روز تعیین کنید. باکس های مطالعاتی شما می تواند 1/30 باشد و به هر درس عمومی یک باکس و به هر درس اختصاصی دو باکس مطالعاتی ، اختصاص دهید.

توجه به دروس پایه

عده ای از داوطلبان هستند که تمام یا بیشتر زمان و تمرکز خود را بر پایه دوازدهم قرار داده اند مخصوصا دانش آموزانی که به مدرسه می روند و فرصت برای مطالعه دروس پایه ندارند.

 

منابع کمک آموزشی مناسب

از مهم ترین نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 که اکثر داوطلبان هم به اهمیت آن آگاه هستند ، منابع کمک آموزشی استاندارد است. منابع کمک درسی به عنوان مکمل آموزشی استفاده می شوند و انتخاب نادرست آن اثرات منفی در برنامه ریزی شما خواهد داشت.

آزمون های آزمایشی

در برنامه ریزی خود، حتی الامکان بخشی را به شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری اختصاص دهید. این آزمون ها، نوعی شبیه ساز کنکور به شمار می آیند که شرکت در آن می تواند اندوخته های ذهنی داوطلب و همچنین میزان آمادگی روانی او را برای حضور در جلسه پر تنش کنکور سراسری محک بزند. موسسات زیادی هستند که این آزمون ها را به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می کنند و با تفسیر عملکرد شرکت کنندگان، نقاط قوت و ضعف آن ها را به صورت کارنامه منتشر می کنند.

نکته :در میان به این نکته نیز توجه بفرمایید که تغذیه، تفریح و استراحت را فراموش نکنید، تا در مسیر فرسایشی کنکور، دچار مشکل نشوید.

یک گام تا رتبه شدن!

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور تجربی

 

اعلام آخرین جزئیات از برگزاری کنکور ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شناسایی متقلبان کنکور و دستگیری 800 نفر در کنکور ۱۴۰۳ گفت: کنکور در سال ۱۴۰۳ دوبار در سال و در ماه‌های دی و تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. 

 

تعداد داوطلبان و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری

آنگونه که معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش خبر داده، آزمون ۱۴۰۳ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور برگزار شده است. در این ازمون یک میلیون و ۴۸۹هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که بیشترین متقاضی برای شرکت در گروه تجربی بوده است.

 

برای دانلود پی دی اف این مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

برای برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی، لازم است در ابتدا از یک مشاور کمک بگیرید. اگر به دنبال برنامه ریزی رایگان هستید، به شما پیشنهاد می دهیم در وهله اول حتما خودتان نوشتن آن را آغاز کنید. چرا که هیچ کس غیر خودتان با روحیات و زمان بندی های روزانه شما آشنا نیست.

نکته مهمی که باید بدانید این است که باید برای دست یابی به رتبه 1 کنکور تجربی، تحت هر شرایطی، سر ساعات تعیین شده دروس مشخص شده را آغاز و به اتمام برسانید. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید با مشاورین تحصیلی ایران تحصیل در تماس باشید.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در برنامه ریزی کنکور می تواند تفریح داشت؟

بله. شما در زمان برنامه ریزی کنکور تجربی، باید وقتی را برای تفریحات در نظر بگیرید.

آیا امکان دروس جا افتاده برای جبران در هفته وجود دارد؟

بله. شما باید در طول هفته زمانی را برای جبران مباحثی که به هر دلیلی امکان مطالعه آن ها را نداشتید، در نظر بگیرید.

چه زمان برای مرور درس ها و کتاب های درسی مناسب تر است؟

پس از گذشت 3 تا 4 هفته از مطالعه دروس، بهتر است مرور کتاب های درسی را آغاز کنید. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «برنامه ریزی رتبه 1 کنکور تجربی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo پزشک آینده گفت:

    سلام و خسته نباشید به کادر ایرانتحصیل ، واقعا از مطالبتون خوشم اومد و تشکر میکنم …
    ببخشید یه سوال داشتم ، من ورودی یازدهم تجربی هستم و تابستون برنامه ریزی اصولی رو انجام دادم و دهم رو جمع بندی کردم ولی در درس زیست یکم از لحاظ تست زنی مشکل دارم قصد دارم از پاییز پیشه رو کلاس تست زنی زیست برم و قلم چی ثبت و نام کنم و برنامه برای پاییز و زمستان و بهار هم آماده کردم ، بنظرتون اگر کلاس برم و روزانه ۶ تا ۷ ساعت در روز های مدرسه و ۷ تا ۹ ساعت در روز های تعطیلی بخونم و حدود ۳۰ درصد این مطالعه رو صرف تست و مطالعه زیست بپردازم میتونم زیستم رو مانند شیمی و فیزیک و ریلضی که خیلی قوی هستم ، قوی کنم؟!

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست هدفمند و رویا پرداز عزیز
      بله میتونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)