ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اپلای حین سربازی 2022 + شرایط جدید ایست خدمتی | ایران تحصیل

اپلای در حین سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اپلای حین سربازی از جمله نگرانی های افرادی است که در زمان طی کردن خدمت خود تصمیم به خروج از کشور برای ادامه تحصیل می گیرند، چنانچه فرد در زمان سربازی موفق به گرفتن اپلای در یکی از دانشگاه های خارجی شود به کمک شرایط و ضوابط مختلفی می تواند اقدام به اخذ ایست خدمتی برای تحصیل در خارج از کشور نماید.

فرد برای خروج از کشور در زمان مشمولیت خود صرفا یک راه دارد و آن داشتن معافیت تحصیلی می باشد، در زمان اپلای فرد شخص باید با مراجعه به سازمان نظام وظیفه اقدام به دریافت معافیت تحصیلی خود برای خروج از کشور نماید.

نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای اپلای حین سربازی

همانطور که ذکر شد اولین مرحله برای دریافت اپلای حین سربازی استفاده و اخذ معافیت تحصیلی می باشد، فرد در این مواقع باید با طی کردن مراحل زیر گواهی معافیت تحصیلی را دریافت کند تا بتواند از کشور خارج شود.

  • فرد باید ابتدا از دانشگاهی که از آن اپلای گرفته است نامه ای تحت عنوان نامه پذیرش دریافت نماید.
  • در گام دوم فرد باید از آخرین مرجع تحصیلی خود (چه دانشگاه و چه مدرسه) معرفی نامه دریافت کند و این معرفی نامه را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد.
  • در راه اول دریافت معافیت تحصیلی باید به سایت نشاء که تحت نظر وزارت علوم می باشد مراجعه نمایید و در آن ثبت نام نمایید.
  • برای انجام این کار با به همراه داشتن مدارک هم می توان به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرد و به طور حضوری اقدام به ثبت درخواست برای خروج از کشور در حین خدمت سربازی نمود.
  • با طی کردن مرحله قبلی از وزارت علوم نامه معرفی به نظام وظیفه دریافت خواهید کرد که به معنای قبولی شما در دانشگاه خارجی و ایجاد امکان خروج از کشور برای دوره تحصیلی می باشد.

برای کسب اطلاع از راه های خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

شرایط ایست خدمتی برای اپلای حین سربازی

یکی از مواردی که اغلب افراد در حین زمان طی کردن سربازی با آن نا آشنا هستند ایست خدمت سربازی می باشد که طی شرایط به خصوصی به مانند قبولی فرد در یکی از دانشگاه های خارجی به شخص اعطا می گردد، طی این فرایند فرد با انجام یک سری از مراحل می تواند از کشور خارج شود و اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی کند، فرد بعد از اینکه در دانشگاه خارجی فارغ التحصیل شد باید به کشور باز گردد و باقی مانده مدت سربازی خود را به طور کامل طی کند.

شما برای دریافت ایست خدمت در این مواقع باید ضمن ارائه معرفی نامه از سوی دانشگاهی که در آن فارغ التحصیل شده اید اقدام به دریافت یک برگه پذیرش از دانشگاه مقصد هم بکنید.

اپلای خدمت در حین سربازی

مراحل ایست خدمت برای استفاده از اپلای حین سربازی

افرادی که در حال طی کردن خدمت سربازی خود هستند برای استفاده از اپلای خود و خروج از کشور باید مراحل متعددی را طی کنند که اولین مرحله آن دریافت معافیت تحصیلی و از بین بردن مشمولیت می باشد، تمامی مراحلی که شما برای خروج از کشور به دلیل دریافت اپلای باید طی کنید به شرح زیر می باشد:

  • در گام اول باید اقدام به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مقصد خود نمایید.
  • در گام دوم باید اقدام به گرفتن معرفی نامه از دانشگاهی که در آن تحصیل می کرده اید کنید.
  • بعد از آن با ثبت نام در سایت نشا باید از معرفی نامه تحصیلی به سازمان نظام وظیفه بهره مند شوید.
  • در گام بعدی باید با مدارکی که تهیه کرده اید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید و اقدام به طی کردن مراحل مربوط به وثیقه لازم برای خروج از کشور کنید.
  • بعد از آن با مراجعه به محل خدمت خود می توانید از نامه ترخیص استفاده کنید که به منزله همان ایست خدمتی سربازی می باشد.
  • در مراحل پایانی هم باید با دریافت نامه معافیت تحصیلی به وزارت علوم و اداره اعزام مراجعه نمایید و بعد از آزاد سازی مدرک تحصیلی خود مقدمات سفر را فراهم کنید.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

دریافت مجوز خروج از کشور برای اپلای حین سربازی به صورت اینترنتی

دریافت مجوز خروج از کشور یا همان گواهی اشتغال به تحصیل به دو شکل اینترنتی و حضوری امکان پذیر می باشد که در نوع حضوری فرد باید با مراجعه به سازمان نظام وظیفه این کار را انجام دهد اما در نوع اینترنتی فرد صرفا با مراجعه به وبسایت مربوطه می تواند اقدام به دریافت این مجوز کند.

مراحل دریافت مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی:

  • قبل از افدام به دریافت اینترنتی مجوز خروج از کشور برای مشمولین باید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام به دریافت کد سخا کنید.
  • در گام بعدی فرد باید به وبسایت SERVICES.EPOLICE مراجعه نمایید.
  • با وارد شدن به این وبسایت باید مراحل ورود با کد ملی و کد سخا را وارد کنید.
  • در گام بعدی برای تکمیل اطلاعات خود باید اقدام به وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل سکونت و … نمایید.
  • بعد از اینکه اطلاعات شناسایی خود را درون وبسایت وارد کردید باید اطلاعاتی در مورد علت، نحوه، دلیل و زمان خروج از کشور خود را در این وبسایت ثبت کنید.
  • اگر دانشجو باسید می توانید با انتخاب گزینه دانشجو هستم وارد پرتال دانشجویی خود شوید و از معافیت تحصیلی ای که دانشگاه به شما اعطا کرده است بهره مند گردید.
  • در صورت تایید از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از سوی محل تحصیل تاییدیه به شما تعلق می گیرد.
  • در صورتی که مشمول به خدمت یربازی باشید هم می توانید با دریافت معافیت تحصیلی (قبل از اقدام به دریافت مجوز خروج از کشور) به این وبسایت مراجعه نمایید.

اپلای در زمان سربازی

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

نکات مهم برای دریافت اپلای حین سربازی

برای اینکه برای خروج از کشور در زمان سربازی به مشکل نخورید باید همواره برخی از موارد را مد نظر خود داشته باشید،‌ تمامی مواردی را که در زمان دریافت مجوز خروج از کشور برای اپلای تحصیلی مد نظر بگیرید به شرح زیر است:

  • شخص در صورتی که دارای غیبت سربازی باشد نمی تواند اقدام به خروج از کشور نماید.
  • فرد حتما باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را دریافت کند.
  • فرد نباید در سنوات ارفاقی مازاد بر سال های اتمام تحصیل باشد و تحصیل خود را باید در موعد مقرر به اتمام رسانده باشد.
  • برای دریافت ایست خدمتی فرد نباید اقدام به فرار کردن از خدمت سربازی کرده باشد.
  • قرار دادن وثیقه در صورت عدم معرفی از سوی بنیاد نخبگان واجب می باشد.

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از نحوه مهاجرت بدون سربازی با ما در ایران تحصیل در تماس باشید.

مراحل دریافت پاسپورت (گذرنامه) برای مشمولین خدمت سربازی

بعد از طی کردن مراحل ایست خدمتی تحصیلی سربازی و دریافت معافیت تحصیلی اولین مرحله ای که فرد برای خروج از کشور به دلیل موارد تحصیلی باید طی کند دریافت گذرنامه می باشد، افرادی که قصد استفاده از اپلای حین سربازی را دارند صرفا با پرداخت وثیقه می توانند اقدام به دریافت گذرنامه کنند.

مراحلی که برای دریافت گذرنامه باید طی شود به شرح زیر است:

  • فرد در مرحله اول باید اقدام به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل خود به سازمان نظام وظیفه عمومی نماید.
  • بعد از ارائه گواهی اشتغال به تحصیل شخص باید اقدام به قرار دادن سند تعهد به عنوان وثیقه نماید.
  • بعد از طی شدن این دو مرحله گذرنامه یا پاسپورت فرد از سوی ناجا صادر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که افراد دارای معافیت تحصیلی در هر نیمسال ۲ بار می توانند اقدام به دریافت گذرنامه کنند و بیش از این مقدار برای آن ها مقدور نمیباشد.
  • بعد از انجام این مراحل مدارک شما باید به نظام وظیفه ارائه داده شود، بعد از ارائه این مدارک در صورت مورد تایید بودن می توانید به اداره گذرنامه مراجعه نمایید تا صفحه آخر گذرنامه شما مهر بخورد.

برای کسب اطلاع از شرایط خروج از کشور مشمولین غایب با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور مشمولین سربازی

افراد برای قرار دادن سند تعهد بازگشت به کشور در صورت مشمول بودن به خدمت سربازی باید به اندازه مبالغ به خصوصی را بسته به نوع سفر خود در خدمت سازمان نظام وظیفه عمومی قرار دهند، وثیقه مورد نیاز برای اپلای حین سربازی به شرح زیر می باشد:

  • برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ۲۰ ملیون تومان یا سند تعهدی به اندازه آن
  • اگر فرد قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر را داشته باشد ۱۵ ملیون تومان می باشد.
  • اگر فرد در حال تحصیل قصد کند که از کشور به منظور فرصت های مطالعاتی در خارج از کشور اقدام به خروج کند باید ۵ ملیون تومان وثیقه دهد.
  • در صورتی که بنیاد نخبگان اقدام به معرفی شما نماید بدون پرداخت هزینه و صرفا با امضای سند تعهد از سوی اقوام درجه یک می توانید از کشور خارج شوید.

اپلای تحصیلی در حین سربازی

مدت اعتبار وثیقه خروج از کشور برای اپلای در حین سربازی

هر کدام از وثیقه هایی که افراد مشمول به خدمت سربازی برای خروج از کشور در اختیار سازمان نظام وظیفه قرار می دهند مدت زمان مشخصی اعتبار دارند و در صورتی که در مدت اعتبار فرد به کشور بازنگردد وثیقه توسط دولت ضبط خواهد شد.

مدت زمان اعتبار وثیقه اپلای تحصیلی در حین سربازی از ۶ ماه تا یکسال می باشد، البته در زمانی که این وثیقه اعتبار خود را از دست دهد نیازی به بازگشت فرد نیست، شخص می تواند به طور مجدد با طی کردن مراحلی اقدام به تمدید وثیقه خود نمایید.

برای کسب اطلاع از شرایط خروج از کشور با معافیت تحصیلی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

نحوه پس گرفتن وثیقه ایست خدمت بعد از بازگشت به کشور

بعد از بازگشت فرد مشمول به خدمت مقدس سربازی فرد می تواند مبلی که به عنوان سند تعهد بازگشت در اختیار سازمان نظام وظیفه قرار داده است پس بگیرد، البته دریافت دوباره این مبلغ تحت شرایط و ضوابط به خصوصی امکان پذیر است که در صورت عدم رعایت آن ها دشواری های به خصوصی برای بازپرداخت مبلغ به فرد ایجاد خواهد شد.

توجه داشته باشید که بعد از بازگشت به کشور قبل از اتمام مهلت خود باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و با ارائه مدارک خود اقدام به دریافت وثیقه خود نمایید، اما اگر دیر تر از موعد مقرر به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید ممکن است تا با محدودیت هایی اعم از ضبط وثیقه به مدت ۶ ماه مواجه شوید.

مهاجرت در حین خدمت نظام وظیفه

خروج از کشور به کمک ایست سربازی برای تحصیل مقدور می باشد، اما چنانچه فرد دفترچه خود را پست کند و به خدمت سربازی اعزام شود هیچگونه راهی برای مهاجرت به صورت دائمی به طور قانونی وجود نخواهد داشت و فرد برای خروج دائمی از کشور باید دوره خدمت سربازی خود را به پایان برساند و بعد اقدام به خروج از کشور نماید.

توجه داشته باشید در صورتی که فرد به دلیل تحصیل از کشور خارج شود اما به کشور باز نگردد علاوه بر ضبط وثیقه تا آخر عمر نمی تواند به ایران بازگردد و در صورت بازگشت بازداشت خواهد شد تا خدمت خود را به طور کامل طی کند.

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

خلاصه مطلب

اپلای حین سربازی از جمله راهکار هایی است که افراد برای خروج از کشور و ادامه تحصیل خود در زمان مشمول بودن به خدمت سربازی می توانند از آن بهره مند شوند، افراد برای انجام این کار باید اقدام به دریافت معافیت تحصیلی و پرداخت وثیقه کننده تا گذرنامه به آن ها اختصاص بگیرد.

مهلت اعبار وثیقه خروج از کشور برای سربازان برای این نوع از موارد تحصیلی از ۶ ماه تا یکسال می باشد اما در صورت نیاز فرد می تواند اقدام به تمدید آن نماید.

2.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مقدار وثیقه برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی در حین سربازی چقدر است؟

برای این نوع از معافیت های تحصیلی باید وثیقه ۲۰ ملیون تومانی پرداخت کرد.

مدت زمان اعتبار وثیقه برای خروج از کشور فرد مشمول چقدر می باشد؟

مدت زمان اعتبار وثیقه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ۶ ماه الی یکسال می باشد که قابل تمدید است.

شرایط پیگیری خدمت بعد از اتمام تحصیلات به چه صورت خواهد بود؟

فرد بعد از بازگشت از خارج باید باقی سربازی خود را به طور کامل طی کند.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «اپلای حین سربازی 2022 + شرایط جدید ایست خدمتی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیرحسین گفت:

    یکجای مطلب نوشتین امکان سفر به کشور برای مشمولان غایب تا اخر عمر میسر نیست. بعد مطلب دیگری در سایت در زمینه امکان پرداخت ودیعه مجدد یا خرید سربازی بعد پنج (یا ۸ سال؟) غیبت نوشتین. در نهایت کدام درست است؟!

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      در حال حاضر خیرد خدمت نداریم
      همچنین مشمولین غایب امکان خروج از کشور ندارند

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام ، پسرم یکسال دانشگاه آزاد بوده سپس انصراف داده در دانشگاه پیام نور ثبت نام کرده و حال بعد از دو ترم از دانشگاه روسیه دعوت نامه گرفته ، حالا میشه براش معافیت تحصیلی بگیرم ؟

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز دررابطه با شرایط وقوانین نظام وظیفه در جهت معافیت تحصیلی خارج از کشور ابتدا یکسری شرایط شخص شما بررسی شود از جمله مقطع تحصیلی .نوع رشته و…لطفا جهت بررسی دقیق تر وضعیت تحصیلیتان با مشاورین مرکز ایرن تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  3. Avatar photo آریا گفت:

    سلام خسته نباشید من قبلا دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ۲ ترم مرخصی تحصیلی گرفتم برای کنکور بعد انصراف دادم و الان دانشگاه دولتی هستم خواستم بدونم بعد از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل تو خارج در مقطع ارشد برام پاسپورت موقت صادر میشه.

    1. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      بله دوست گرامی صادر میشه.

  4. Avatar photo حامد گفت:

    سلام من در حال حاضر دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم خواستم بدونم اگر از یه دانشگاهی تو آمریکا پذیرش بگیرم و از دانشگاه پیام نور انصراف بدم مشکلی برای سربازی نداره

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      در کل سنوات تحصیلی یکبار مجاز به انصراف از دانشگاه هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی

    مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی 1403

    تهیه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی دارای اهمیت می باشد. شرکت در آزمون بانک ملی راه استخدام در این بانک می باشد. برای نام نویسی در آزمون توجه به مدارک مورد نیاز و شرایط مدرک تحصیلی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)