ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انواع معافیت های سربازی – جدیدترین شرایط معافیت های سربازی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه
انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه

انواع معافیت های سربازی طبق قانون هر سال از سمت نظام وظیفه ممکن است کمی تغییر کند ولی قالب آن به یک شکل می باشد مشمولان گرامی می توانند جهت اطلاع از انواع معافیت های سربازی – شرایط و قوانین مربوطه با سیستم مشاوره تخصصی نظام وظیفه مرکز ایران تحصیل تماس بگیرند تا راهنمایی و مشاوره لازم را در زمینه نظام وظیفه دریافت نمایند.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه

معافیت های سربازی به چند مدل تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین نوع معافیت ،‌ معافیت کفالت سربازی می باشد که هم از طریق معافیت کفالت مادر و هم از طریق معافیت کفالت پدر و … امکان پذیر خواهد بود

از انواع معافیت های سربازی می خواهیم معافیت کفالت مادر را اندکی شرح دهیم:

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر مطلقه شرایط خاصی دارد و جزء انواع معافیت های سربازی  می باشد که هر فرد مشمولی که می خواهد از این شرایط استفاده کند باید آن را بداند و طبق آن مدارکش را تکمیل کرده و مرحله به مرحله کارش را پیش ببرد.

هر فردی که بخواهد معافیت کفالت مادر خود را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند . اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد . یعنی سرپرستی نداشته باشد.

شرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر با توجه به پرسش های شما و پاسخ های مشاوران ایران تحصیل می توان به راحتی طی شود و شما معافیت کفالت خود را دریافت کنید.

 

جهت اطلاع از شرایط امریه سربازی – استخدام در ارگان های نظامی و پذیرش سپاه کلیک کنید

 

معافیت فرزندان ایثارگر ، یکی از انواع معافیت های سربازی :

در این قانون آمده است که آن دسته از فرزندان ایثارگری که این طرح شامل حالشان بشود به ازای یک ماه حضور در جبهه و یا به هر میزان درصد جانبازی و یا هر ماه اسارت، یک ماه از خدمت سربازی او کسر خواهد شد. چنانچه فردی میزان امتیازاتش به 24 برسد و نام او جزء 20 هزار نفر اول باشد می تواند کارت معافیت را دریافت نماید ولی اگر به هر دلیلی طی مدت پنج سال مطرح شده به خدمت سربازی فراخوانده بشود بایستی برای طی نمودن دوره رزم مقدماتی یا همان دوره آموزشی خود را معرفی نماید.

اولویت استفاده از طرح معافیت فرزندان ایثارگر با آن افرادی می باشد که در حال حاضر مشغول گذراندن خدمت سربازی هستند.همچنین در جایگاه بعدی افرادی که برگ اعزام به خدمت را پرکرده اند از اولویت بعدی می باشند و به محض اعلام امتیازات و اولویت بندی این افراد می توانند برای گرفتن کسری خدمت نظام وظیفه یا معافیت اقدام نمایند.

 

جهت مشاوره و راهنمایی برای اقدام جهت خرید خدمت سربازی کلیک کنید

 

معافیت سه برادری دیگر نوع معافیت سربازی

معافیت سه برادری نظام وظیفه یکی دیگر از راه های گرفتن معافیت نظام وظیفه می باشد. و افرادی که دارای این شرایط هستند می توانند از خدمت سربازی معاف گردند.

معافیت سه برادری یکی از انواع معافیت های سربازی است و  یعنی یکی از فرزندان خانواده ای که سه برادر آن ها خدمت سربازی را انجام داده اند می تواند معاف شود و کارت معافیت دریافت نماید.

گفته می شود معافیت سه برادری از پایان سال 91 ملغی شده و تاکنون به هیچ فردی معافیت سه برادری داده نمی شود اما با این حال امید است این قانون تغییراتی کند و مشاوران تخصصی ایران تحصیل می توانند پاسخ مناسبی به مشمولین و متقاضیان بدهند.

اگر فرزندان زیر نظر نیروهای مسلح مشغول به کار و خدمت باشد و به عنوان یکی از کارکنان پایور بتوان آن را معرفی کرد و از زمان رسمی شدنش 2 سال گذشته باشد و  هنوز هم جزء کارکنان نیروهای مسلح مشغول به فعالیت و مشغول به خدمت باشد.

 

جهت استخدام در ناجا از طریق ثبت نام دانشگاه افسری نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید

 

معافیت پزشکی از پر متقاضی ترین انواع معافیت های سربازی

معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه است و از جمله مواردی است که هر فرد مشمول یا سربازی که مشغول خدمت سربازی است می تواند به وسیله آن از خدمت سربازی معاف گردد. حال این معافیت طبق آیین نامه نظام وظیفه می تواند دائمی باشد یا موقت . در برخی موارد نیز معافیت پزشکی منجر به معاف شدن فرد از دوره آموزش رزم مقدماتی می گردد که خود تابع قوانینی می باشد.

هرکس که بخواهد حتی معافیت پزشکی دریافت کند باید به سن مشمولیت یعنی سن 18 سال تمام رسیده باشد تا در لیست مشمولین قرار بگیرد و بتواند برای معافیت پزشکی اقدام کند. به همین دلیل است که در برخی مواقع فرد نمی تواند معافیت پزشکی خود را دریافت کند زیرا شاید در یک سال شرایطی که داشته است در آیین نامه معافیت پزشکی قرار داشته و در سالی که به سن مشمولیت قرار گرفته این قانون حذف گردیده است. به همین دلیل جوانان همیشه نگران این هستند که نتوانند معافیت پزشکی خود را بگیرند که خود از پرطرفدارترین انواع معافیت های سربازی می باشد

انواع دیگری از بیماری هایی هستند که فرد می تواند به وسیله آن معافیت پزشکی را دریافت کند می توان به بیماری های داخلی مغز و اعصاب ،‌ بیماری های خونی ،‌ بیماری های بافت های پوست ،‌ بیماری های قلبی ، ‌اعصای و روان ، بیماری ریه و قفسه صدری ، بیماری عفونی ،‌ گوش و حلق و بینی ،‌ بیماری دستگاه تناسلی و ‌ ادرادی ،‌ عوارض بینایی و چشم که این افراد معافیت پزشکی چشم را می توانند بگیرند ،‌ بیماری های غدد و داخلی و بیماری دستگاه گوارش را اشاره کرد.

 

جهت کسب اطلاع از انواع معافیت های سربازی و  چگونگی استفاده از این طرح و تکمیل مدارک خود با شماره زیر تماس بگیرید:

تماس فقط با شماره 9099075307 ( استان تهران) و یا 9099075307 پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

 

انواع معافیت های سربازی
انواع معافیت های سربازی

 

مطالب مرتبط :

انواع معافیت های سربازی نظام وظیفه

مدارک لازم برای اخذ معافیت های کفالت

تاثیر معافیت پزشکی در استخدام

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟

معافیت فرزندان ایثارگر

امریه سربازی

معافیت پزشکی سربازی

انواع معافیت های سربازی

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «انواع معافیت های سربازی – جدیدترین شرایط معافیت های سربازی»

  1. Avatar photo ف.م گفت:

    سلام
    کارت معافیت ۳فرزندی چند روز زمان می‌برد تا بدست مشمول برسد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. حدود 1 ماه.

  2. Avatar photo عبدالرحیم گفت:

    سلام و خسته نباشید بنده ۴۲سال سن دارم خواستم بپرسم مشمول عف هستم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر متاهل باشید و صاحب 3 فرزند هم باشید شرایط معافیت کامل خواهید داشت.

  3. Avatar photo مهدی رحمتی گفت:

    سلام و خسته نباشید بنده 20 سال سن دارم با مدرک دیپلم انسانی خواستم ازتون بپرسم چشم راست من منفی ده درجه هست و چشم چپم سالمه به نوعی تک چشم هستم آیا شرایط صد درصدی معافیت دائم سربازی را دارم یا خیر

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . قبل از اقدام برای دریافت معافیت به یکی از بیمارستان های نظامی مراجعه بفرمایید

  4. Avatar photo علی سالمی گفت:

    خرید پایان خدمت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      اطلاعیه خرید خدمت هنوز اعلام نشده است.در صورت اعلام سازمان نظام وظیفه در همین سایت اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
تماس با مشاور