ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیا آزمون بانک سخت است؟ + تجربیات و نمونه سوالات | ایران تحصیل

آیا آزمون بانک سخت است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با توجه به سوالات متداول کارجویان متعدد در رابطه با شیوه مطالعه برای قبولی در آزمون های استخدامی بانک ها و پیگیری این افراد برای پاسخ به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ لازم دانستیم گوشه ای از تجربیات استخدام شدگان آزمون را در این مقاله به اشتراک بگذاریم.

برای شرکت در هر آزمون استخدامی، افراد متقاضی می بایست از شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، منابع آن و موارد مصاحبه و همچنین گزینش حضوری اطلاعات کافی داشته باشند. از این رو بررسی تجربه افرادی که در آزمون های بانک در سال های قبل شرکت کرده اند و قبول شده اند بسیار مفید است.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقمند به استخدام در بانک می باشید توصیه می کنیم برای اطلاع از منابع آزمون استخدامی بانک مورد نظر خود و قبولی در مصاحبه حضوری آن حتما با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. شما عزیزان به منظور برقراری ارتباط می توانید از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید و برای این کار نیازی به شماره گیری کد استانی ندارید. توجه داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده خدمت رسانی و راهنمایی شما همراهان گرامی می باشند تا راه قبولی در بانک را برایتان هموارتر نمایند.

اهمیت اطلاع از سطح آزمون استخدامی بانک ها

آزمون بانک یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین آزمون های استخدامی ایران است که هر شخصی آرزوی قبولی در آن را در سر دارد. اما برای بسیاری از افرادی که متقاضی حضور در این آزمون هستند، این سوال پیش می آید که آیا آزمون بانک سخت است؟ یا خیر

بنابراین متقاضیان استخدام بانک های دولتی یا خصوصی تمایل دارند از تجربه پذیرفته شدگان دوره های قبل آزمون استخدامی بانک ها استفاده کنند تا با خیالی آسوده و داشتن آمادگی کافی در این آزمون شرکت نمایند. به همین جهت در ادامه تجربه این افراد از مرحله علمی آزمون بانک ها در ادوار گذشته را عنوان خواهیم کرد.

اهمیت اطلاع از سطح آزمون استخدامی بانک

برای اطلاع از شرایط استخدام بانک ها بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

تجربه استخدام شدگان از مرحله علمی آزمون بانک ها

بسیاری از افراد حاضر در آزمون استخدامی بانک، به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ اینگونه پاسخ داده اند که بستگی به آمادگی هر فرد برای حضور در آزمون دارد. برای بسیاری از افراد که به یکی دو منبع اکتفا می کنند، قبولی در آزمون می تواند بسیار سخت باشد و برای برخی از متقاضیان که با برنامه ریزی دقیق، پا به محل آزمون گذاشته اند، روند پاسخگویی به سوالات می تواند راحت تر باشد.

به طور کلی این افراد بر تسلط روی منابع عمومی همچون دروس زبان و کامپیوتر تأکید داشتند و به همین جهت است که شغل بانکداری، یکی از مشاغلی است که میزان تسلط بر کامپیوتر و همچنین آشنایی با زبان انگلیسی در آن امری ضروری به حساب می آید. بنابراین مطالعه دروس مربوط به این حوزه ها از ضروریات خواهد بود.

بسیاری از شرکت کنندگاه دوره های قبل آزمون بانک ها نیز بر زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن تأکید داشتند. به گفته بسیاری از آن ها زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن به این دلیل حایز اهمیت است که منابع آزمون بانک از جمله منابعی چون قانون بانکداری، قانون تجارت و … بسیار زمان بر هستند و اگر برنامه ریزی مطالعاتی مناسبی وجود نداشته باشد، قطعاً زمان کمی برای مطالعه تمام منابع در اختیار خواهید داشت. از همین رو داشتن برنامه روزانه و افزایش زمان مطالعه امری است که بسیار ضرورت دارد.

از سوی دیگر بسیاری از افراد بر مجری برگزار کننده آزمون تأکید کردند. چرا که برگزار کننده آزمون می تواند در منابع مطالعاتی افراد تأثیرگذار باشد. برخی از افراد پذیرفته شده معتقدند چنانچه مجری آزمون استخدامی بانک، سازمان سنجش باشد، سوالات آزمون استاندارد خواهد بود و سبک به اصطلاح کنکوری خواهد داشت. اما اگر مجری برگزار کننده آزمون جهاد دانشگاهی باشد، تنها سوالات عمومی نسبت به سوالات سنجش راحت تر خواهد بود و چنانچه مجری برگزاری، ایران آزمون باشد، استفاده از سوالات پیام نور سال های گذشته می تواند منبع مناسبی برای مطالعه دروس عمومی باشد.

 

بنر کال تو اکشن

برای اطلاع از ثبت نام آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

آئین‌ نامه استخدامی نظام بانکی جمهوری اسلامی

آئین‌ نامه استخدامی بانک ها به پیشنهاد مجمع عمومی بانک‌ ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد ماده 90 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، در مورخ 14 اسفند 1379 به تصویب هیئت‌ وزیران رسید.

مطابق با ماده 6 آئین‌ نامه مذکور، جذب نیرو در بانک‌ های کشور تنها از طریق آزمون علمی و مصاحبه صورت خواهد گرفت.

بر اساس این آئین‌ نامه، شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بانک به قرار زیر هستند:

📌 همه متقاضیان شرکت در آزمون باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

📌 متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی برای داوطلبان الزامی است.

📌 متدین به یکی از ادیان رسمی کشور باشند.

📌 انجام خدمت زیر پرچم و داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت قانونی (برای آقایان) ؛ نکته: تاریخ ترخیص از خدمت نظام وظیفه سربازی یا صدور کارت معافیت باید قبل از تاریخ برگزاری آزمون باشد.

📌 عدم اشتغال رسمی یا پیمانی و عدم تعهد و اشتغال در ارگان ها، سازمان‌ ها، دستگاه‌ ها و موسسات دولتی و غیر دولتی.

📌 برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کافی جهت انجام وظایف بانکداری.

📌 عدم اعتیاد به هر نوع ماده مخدر و روان‌ گردان و نداشتن سوء پیشینه کیفری

برای آشنایی با استخدام بانک ملی روی لینک کلیک کنید.

حداقل معدل برای استخدام در بانک‌ ها

شرط معدل یکی از مواردی است که بسیاری از بانک ها در طول فرایند ارزیابی متقاضیان به آن ها توجه خواهند کرد. به‌ طور کلی، حداقل معدل برای حضور در آزمون استخدامی بانک ها، 15 است. هرچند برخی بانک‌ ها معدل 14 و بعضی دیگر معدل 16 را معیار ارزیابی جهت جذب نیرو قرار می‌ دهند.

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

حداکثر سن مجاز برای آزمون استخدامی بانک

اکثر بانک‌ های دولتی و خصوصی، حداکثر سن 28 سال برای مقطع کارشناسی و حداکثر 30 سال برای مقطع کارشناسی ارشد را معیار ارزیابی داوطلبان قرار می‌ دهند. اما باید گفت در مورد بعضی از بانک‌ ها چون بانک ملت، این شرط سنی کمی متفاوت بوده و حداکثر 30 برای کارشناسی و حداکثر 32 برای فوق ‌لیسانس اعلام‌ شده است.

اطلاعیه: بازه سنی متقاضیان شرکت در امتحان ورودی بانک باید حداقل 18 سال و حداکثر 40 سال باشد. با این وجود هر بانکی ممکن است شرایط سنی خاصی برای افراد متقاضی در نظر بگیرد.

حداکثر سن مجاز برای آزمون استخدامی بانک 

برای اطلاع از استخدام بانک صادرات و شرایط آن بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

آمادگی برای مصاحبه آزمون‌ های استخدامی بانک ها

مصاحبه‌ آزمون بانک ها، یکی از سخت ترین بخش‌ های استخدام در هریک از بانک ها می باشد و عموماً به‌ صورت دقیق به متقاضیان اعلام می گردد. البته برای این کار تنها افرادی که نمره آزمون آن‌ ها به حد نصاب تعیین‌ شده برسد، باید در مرحله مصاحبه شرکت کنند.

نحوه مصاحبه استخدامی در بانک ها تقریباً مشابه دیگر مصاحبه‌ های استخدامی سازمان های دولتی است. برای استخدام در بانک ها نیز مانند انواع دیگر ارگان ها، انجام معاینات پزشکی برای پذیرفته‌ شدگان مرحله کتبی و شرکت کنندگان مصاحبه تخصصی الزامی است. به گونه ای که قبل از روز برگزاری مصاحبه حتماً باید معاینات پزشکی خود را انجام داده و با برگه سلامت پزشکی در محل مصاحبه حضور یابید. جهت انجام‌ معاینات پزشکی‌ لازم است به کلینیک و بیمارستانی که معرفی نامه از سوی بانک به آنجا صادر می گردد، مراجعه نمایید. پس از دریافت برگه معاینات‌ پزشکی‌ و همچنین داشتن برگه عدم سوء پیشینه کیفری و اعتیاد، نوبت به مصاحبه حضوری می‌ رسد.

در مصاحبه حضوری، مسائل مربوط به اطلاعات عمومی، تخصصی، عقاید سیاسی و مذهبی، مسائل روان‌ شناسی، روان‌ شناختی و دیگر اعتقادات فردی افراد متقاضی مورد سوال واقع می شود. در ادامه در مورد هر یک از بخش‌ های مصاحبه توضیحات مختصری ارائه شده است.

اطلاعات عمومی

در این قسمت در مورد مسائل عمومی سوالاتی از داوطلب پرسیده می‌ شود. پس از این که فرد، خود را به طور کامل معرفی کرد، از وی در مورد زندگی شخصی‌ از جمله متأهل یا مجرد بودن و همچنین تعداد فرزندان، تعداد خواهر و برادران او و … سوال خواهد شد. علاوه بر این در این‌ مرحله در مورد شغل قبلی فرد و میزان درآمد او نیز سوالاتی مطرح خواهد شد.
پاسخ دادن به این دسته از سؤالات بسیار آسان است و با آرامش خاطر می‌ توانید به این سوالات پاسخ دهید. فراموش نکنید که شما باید از همین آغاز شروع مصاحبه صداقت و راستگویی را پیشه خود کنید تا بتوانید از پس مراحل سخت‌ تر مصاحبه نیز برآیید. در انتهای این مرحله ممکن است چند سوال چالش برانگیز دیگر از شما پرسیده شود که این سوالات شامل موارد زیر هستند:

❓ اگر در بانک یک مشتری با عصبانیت و پرخاشگری با شما رفتار کند؛ در این صورت عکس‌ العمل شما چه خواهد بود؟

❓ اگر به شما پست و مقام بالاتری در دیگر ارگان‌ های دولتی داده شود؛ آیا کار خود در بانک را رها می‌ کنید؟

❓ چنانچه به شما پیشنهاد رشوه یا پاداش از سوی مشتریان داده شود؛ حاضر هستید قانون را زیر پا بگذارید؟

❓ مهم ترین و بزرگ ترین هدف در زندگی کاری شما چیست؟

مسائل روان‌ شناسی و روان‌ شناختی

این مرحله از مصاحبه، سوالات تست هوش و شخصیت شناسی را در بر دارد. در این قسمت یک سری سوالات تستی به شما داده خواهد شد که باید در مدت زمان تعیین شده به آن‌ ها پاسخ دهید. پس از این که به سوالات تستی پاسخ داده شد، سوالات شفاهی دیگری نیز از شما پرسیده می‌ شود. این پرسش ها در مورد روحیات و تمایلات شخصی افراد است. توجه داشته باشید برای پاسخ دادن به این پرسش ها نیاز است خونسردی خود را کاملاً حفظ کرده و سعی کنید در نهایت آرامش به سوالات پاسخ دهید. بعضی از این‌ سوالات به قرار زیر است:

❓ چنانچه در محاسبات بانکداری، صندوق‌ حسابتان برای چند روز متوالی کم آورده شود؛ چه می‌ کنید؟

❓ شغل کارمندی یا متصدی بانک برای خانم‌ ها مناسب‌ تر است یا آقایان؟

❓ چنانچه یکی از دوستان صمیمیتان با شما همکار شود و شما متوجه حساب‌ سازی جعلی وی در سیستم بانکی شوید؛ چه می‌ کنید؟

❓ چنانچه یکی از اعضای خانواده شما مریض بد حال شود و در عین حال به شما نیاز داشته باشد، اما از سوی دیگر در بانک نیز به شما مرخصی ساعتی داده نشود، چه خواهید کرد؟

❓ هدف اصلی شما از انتخاب شغل بانکداری یا دیگر سمت‌ های امور بانکی چیست؟

مسائل عقیدتی سیاسی
در این بخش از مصاحبه، در خصوص اعتقادات دینی و سیاسی شخص پرسش هایی مطرح می شود. برای پاسخ دادن به پرسش ها نیاز به مطالعه یک سری کتاب‌ های دینی و سیاسی است. برخی از پرسش هایی که در این بخش پرسیده می‌ شود به نحو زیر است:

❓ طرز خواندن بعضی از نمازهای واجب مانند نماز آیات، میت، مس میت و …

❓  آخرین نماز جمعه‌ ای که فرد داوطلب در آن شرکت کرده در چه تاریخی است؟

❓ انواع شکیات نماز

❓ اصول دین و فروع دین

❓ ترتیب و موالات وضو به چه شکل است؟

❓ پرسش از اخبار روز منطقه، کشور و همینطور تحولات سیاسی کل دنیا

مصاحبه تخصصی

پس از اتمام مراحل مصاحبه عمومی، نوبت به بخش مصاحبه تخصصی می‌ رسد. در این قسمت دو یا سه نفر از کارشناسان بانکی با شما مصاحبه خواهند نمود . در این مرحله راجع به مسائل کاری بانک و رشته تخصصی فرد متقاضی سوالاتی مطرح خواهد شد.

به عنوان مثال از بسیاری از فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های حسابداری، بانکداری، اقتصاد، مدیریت و … در مورد روش‌ های حسابداری، حسابرسی، بانکداری،‌ قانون تجارت، بورس، شرکت‌ های سهامی عام و خاص، انواع نرم‌ افزارهای بانکی، مفاهیم مربوط به کد نویسی، آخرین تحولات در صنعت بانکداری جدید و همچنین تمام مسائل مربوط به امور بانکی از داوطلب پرسیده می‌ شود.

در این قسمت همچنین در مورد اعضای هیئت مدیره، نام مدیر عامل و سهامداران بانک، موارد موجود در چارت یا سایت بانک نیز از افراد داوطلب سوال خواهد شد. از این رو بهتر است از قبل، مروری بر دروس تخصصی و سایر اطلاعات بانک مورد نظر خود داشته باشید تا بتوانید کاملاً مسلط و با نهایت تمرکز به پرسش های مطرح شده از سوی کارشناسان بانکی جواب دهید.

 

اطلاعیه

در فرایند استخدام بانک برای بعضی از سمت‌ های شغلی از جمله بخش حفاظت از بانک، انواع آزمون‌ های آمادگی جسمانی و تست ورزش نیز وجود خواهد داشت و متقاضیان علاوه بر شرکت در همه بخش‌ های پیشین، باید این بخش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

 

بعد از اتمام این موارد، نتیجه مصاحبه از طریق مراجع رسمی از جمله سایت رسمی بانک مد نظر شما اعلام خواهد شد. البته در این مرحله نیز استخدام شما نهایی نخواهد شد. در فرایند استخدام در بانک، برخی از بانک‌ ها همه افرادی را که در این مرحله پذیرفته‌ شده‌ اند، با قرارداد آزمایشی استخدام می‌ کنند.

عملکرد، توانایی‌ های فردی و تخصصی، رفتار و سایر موارد مهم نیروی پذیرفته شده در طی یک بازه ۶ ماه الی ۲ سال، بررسی خواهد شد. در صورتی که مهارت ها و توانایی ها شما در این بازه اثبات شود، استخدام شما رسمی خواهد شد و به‌ عنوان یکی از نیروی اصلی، کار خود را ادامه خواهید داد. بعد از استخدام رسمی، بازه زمانی آزمایشی نیز به‌ عنوان بخشی از سابقه کاری شما در نظر گرفته خواهد شد و در این دوران، مانند سایر نیروهای رسمی، حقوق و مزایای معین به شما تعلق می‌ گیرد.

بررسی آمادگی‌ های لازم برای مصاحبه

مهم ترین و اولین فاکتور برای فردی که قرار است مورد مصاحبه قرار بگیرد، داشتن آرامش و اعتماد به نفس است. در واقع داوطلب باید کاملاً بدون استرس و با اعتماد به نفس کامل در جلسه مصاحبه حضور یابد. فاکتور دوم و مهم در مصاحبه بانک ها صداقت و راستگویی است که در نتیجه و قبولی در مصاحبه بسیار اثر گذار خواهد بود. علاقه و انگیزه متقاضی برای دستیابی به شغل درخواستی در بانک ها نیز مهم است.‌

بررسی آمادگی‌ های لازم برای مصاحبه

برای اطلاع از شرایط استخدام بانک مسکن بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اهمیت حضور به موقع در محل مصاحبه بانک ها

هر ساله با توجه به ظرفیت پذیرش نیرو در بانک ها، آزمون‌ های استخدامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این آزمون‌ ها شامل دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی یا همان مصاحبه حضوری خواهد بود.‌ غالباً پس از این که جواب آزمون کتبی اعلام شد، به میزان چند برابر ظرفیت خالی نیرو، نفرات برتر برای مرحله مصاحبه پذیرفته خواهند شد.

در اکثر مواقع، نفراتی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده اند، با گنجایش سه برابری ظرفیت مجاز آزمون، به مصاحبه دعوت می شوند. به این نحو که از طرف مرکز سنجش آزمون‌ های بانک ها با افراد پذیرفته شده تماس گرفته شده و زمان و مکان دقیق مصاحبه را به اطلاع آن‌ ها خواهند رساند. بنابراین چنانچه نام شما هم در فهرست قبول‌ شدگان اعلام نتایج آزمون مرحله اول استخدامی بانک ها قرار داشت، حتماً باید خود را برای مصاحبه آماده نمایید. سعی کنید به موقع و حتی زودتر خود را به مکان برگزاری مصاحبه برسانید، چرا که چنانچه تأخیر داشته باشید، ممکن است از همان آغاز امر در مورد شما برداشت اشتباه کنند.

منابع آزمون استخدامی بانک ها

برای آزمون استخدامی بانک ها، مطالعه منابع عمومی و تخصصی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد تنها به مطالعه منابع تخصصی اکتفا می کنند و از نقش منابع عمومی جهت قبولی در آزمون غاقل هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای هر دو منبع عمومی و تخصصی زمان کافی اختصاص دهید تا شانس قبولی شما در آزمون افزایش یابد.

منابع عمومی برای همه متقاضیان یکسان است و شامل مواردی چون معارف اسلامی، ادبیات و نگارش اداری، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، مهارت‌ های ICDL، هوش و استعداد تحصیلی و… خواهد بود. منابع تخصصی با توجه به رشته افرادی متقاضی و سمت مد نظر آن‌ ها متغیر است. از این رو برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط استخدام بانک باید به سایت و اطلاعیه‌ های همان بانک مراجعه نمایید. ممکن است این منابع برای برخی از بانک‌ ها متفاوت باشد و دلیل تأکید بر مراجعه به سایت و اطلاعیه‌ های بانک مد نظر شما، همین موضوع است. در ادامه به برخی از منابع عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بانک ها اشاره خواهیم کرد.

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک ها (دولتی، خصوصی)

📚 هوش و استعداد تحصیلی
برای درس هوش و استعداد تحصیلی می توانید از کتاب های استخدامی، کتاب هوش و توانمندی های عمومی نشر آراه و یا کتاب هوش و استعداد تحصیلی و شغلی نشر آیین طب استفاده کنید.

📚 کامپیوتر
برای آمادگی هر چه بالاتر در آزمون های استخدامی حاوی درس کامپیوتر این امکان را دارید که از کتاب های نشر کتاب کاربر ICDL 2016 نشر صفار، کتاب کامپیوتر نشر امید انقلاب و کتاب کامپیوتر ICDL نکته پلاس نشر آیین طب و کتاب علوم رایانه نشر آراه بهره ببرید.

📚 زبان انگلیسی عمومی
از میان منابع استخدامی مفید برای درس زبان انگلیسی عمومی می توان به کتاب های استخدامی، کتاب زبان انگلیسی نشر امید انقلاب و همچنین کتاب زبان انگلیسی نشر جهش اشاره کرد.

📚ادبیات فارسی
برای آمادگی برای درس زبان و ادبیات فارسی می توان به کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی نشر آرسا، کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی نکته پلاس نشر آیین طب و یا کتاب استخدامی زبان و ادبیات فارسی انتشارات امید انقلاب اشاره نمود.

📚 احکام و معارف اسلامی
برای آمادگی برای درس زبان و ادبیات فارسی می توان به کتاب استخدامی فرهنگ و معارف اسلامی انتشارات امید انقلاب و کتاب استخدامی فرهنگ و معارف اسلامی نکته پلاس انتشارات آیین طب اشاره نمود.

📚 ریاضی و آمار
از منابع مفید برای آمادگی در درس ریاضی و آمار مقدماتی می توان به کتاب استخدامی ریاضی و آمار انتشارات آراه، کتاب استخدامی ریاضی و آمار انتشارات رویای سبز و یا کتاب استخدامی ریاضی و آمار نکته پلاس انتشارات آیین طب اشاره کرد.

📚 اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی
از جمله مهم ترین منابع برای مطالعه درس اطلاعات عمومی می توان به کتاب استخدامی اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی نکته پلاس نشر آیین طب، کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات آرسا و یا کتاب استخدامی اطلاعات عمومی انتشارات امید انقلاب اشاره نمود.

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک ها

برای اطلاع از استخدام بانک شهر بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

منابع تخصصی آزمون استخدامی بانک ها (دولتی، خصوصی)

بانک ها

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر آراه

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر رویای سبز

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر پرستش

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر آوا کتاب

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر طلیعه پویش

📙 کتاب استخدامی بانک ها نشر مهرگان قلم

بانکدار کد ۱

📘 کتاب استخدامی بانکدار کد ۱ نشر جهش

📘 کتاب استخدامی بانکدار کد ۱ نشر اندیشه ارشد

📘 کتاب استخدامی بانکدار نشر پرستش

بانکدار کد ۲

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ نشر جهش

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ (درسنامه + نمونه سوالات) نشر رویای سبز

📕 کتاب استخدامی بانکدار کد ۲ (نمونه سوالات) نشر رویای سبز

حسابداری

📗 کتاب استخدامی حسابداری نشر آراه

📗 کتاب استخدامی نمونه سوالات حسابداری نشر نوآور

📗 کتاب استخدامی درسنامه حسابداری نشر نوآور

📗 کتاب استخدام یار حسابداری نشر اندیشه ارشد

متصدی امور دفتری بانک

📙 کتاب استخدامی متصدی امور دفتری نشر آراه

📙 کتاب استخدامی متصدی امور دفتری نشر جهش

کارشناس حقوقی بانک

📒 کتاب استخدامی کارشناس حقوق جزا نشر رویای سبز

📒کتاب استخدامی کارشناس حقوق عمومی نشر رویای سبز

📒 کتاب استخدامی کارشناس حقوق خصوصی نشر رویای سبز

کال تو اکشن تماس

زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک ها در سال ۱۴۰۳

هر کدام از بانک های دولتی یا خصوصی متقاضی جذب نیرو در مشاغل مختلف معمولاً با انتشار فراخوان یا اطلاعیه ای جزئیات استخدام خود اعم از زمان و مهلت در نظر گرفته شده جهت ثبت نام متقاضیان را اعلام می نمایند. هر کدام از بانک ها ممکن است سالانه یک یا چند بار جهت استخدام افراد مورد نیاز خود اقدام کنند.

به علاوه این امکان وجود دارد که برخی بانک ها هر چند سال یک بار برای استخدام نیرو در واحدهای استانی خود اقدام نمایند که از بانکی به بانکی دیگر احتمال دارد این رویه و زمان بندی ثبت نام متفاوت باشد. استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ نیز به همین ترتیب بوده و فراخوان استخدام هر کدام از بانک ها در محدوده های زمانی متفاوتی شروع شده و یا خواهد شد.

از آنجا که زمان برگزاری آزمون های استخدامی بانک ها در یک زمان واحد صورت نمی گیرد، زمان بندی ثبت نام و برگزاری استخدام بانک ها نیز با یکدیگر یکسان نخواهد بود. در ادامه زمان بندی ثبت نام استخدام بانک ها در سال قبل ارائه شده و به محض اعلام جدول زمان بندی جدید ثبت نام استخدام هر بانک در سال ۱۴۰۳، اطلاعات این جدول نیز به روز رسانی خواهد شد.

بانک متقاضی زمان ثبت نام در سال 1403
استخدام بانک پارسیان 23 تا 29 خرداد ماه
استخدام بانک ایران زمین 29 مرداد تا 12 شهریور ماه
استخدام بانک سینا 1 تا 20 شهریور ماه
استخدام بانک گردشگری 3 تا 18 خرداد ماه
استخدام بانک پاسارگاد 19 تا 30 مهر ماه
استخدام بانک صادرات هنوز زمان ثبت نام سال 1403 اعلام نشده است.
استخدام بانک رفاه کارگران 21 فروردین تا 9 اردیبهشت
استخدام بانک ملت هنوز زمان ثبت نام سال 1403 اعلام نشده است.

باید اشاره کرد که بعضی از بانک ها فرم استخدامی و همکاری را در سایت بانک خود قرار داده و داوطلبان می توانند هر زمان با مراجعه به لینک ارائه شده، اطلاعات و سوابق خود را در سامانه ثبت نمایند. این اطلاعات در سایت این بانک ها ذخیره شده و در صورت نیاز هر یک از بانک ها به جذب نیرو با آن ها تماس گرفته خواهد شد.

 

اطلاعیه

داوطلبان آزمون استخدامی بانک ها باید در صورت قبولی در آزمون کتبی بانک ها نیز خود را برای شرکت در مصاحبه شفاهی آزمون بانک پذیرفته شده آماده سازند.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بانک ها در سال ۱۴۰۳

استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ نیز برای هر کدام از بانک های خصوصی یا دولتی به صورت مجزا برگزار می گردد، بر همین اساس مراحل و شیوه ثبت نام هر کدام با دیگری متفاوت خواهد بود. آزمون یا فراخوان استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ معمولاً از سوی سازمان سنجش یا مستقیما از سوی همان بانک برگزار می شود و یا اینکه برگزاری آن به سایر مراکز از جمله جهاد دانشگاهی سپرده خواهد شد.

ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که خود مجری برگزاری آزمون های استخدامی می باشند، در سامانه آنلاین همان بانک انجام می شود. این در حالی است که ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که زیر نظر مجریان دیگر برگزار می شود، در سایت آن مجموعه صورت می گیرد. به طور مثال ثبت نام آزمون استخدامی بانک هایی که زیر نظر جهاد دانشگاهی انجام شده در سایت hrtc.ir انجام خواهد شد.

با استناد به مطالب ذکر شده، به این جمع بندی می رسیم که ثبت نام استخدام بانک های سال ۱۴۰۳ با یکدیگر متفاوت خواهد بود. این تفاوت در مراحل، سامانه ثبت نام، هزینه نام نویسی، اطلاعات لازم و … است.

شرایط و مدارک ثبت نام برای استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳

افراد شرکت کننده و متقاضیان هر یک از آزمون های استخدامی بانک ها در سال ۱۴۰۳ باید جهت پذیرش نهایی و استخدام شدن در رشته شغلی انتخابی، همه شرایط عمومی و اختصاصی مشخص شده از سوی بانک را داشته باشند تا بعد از بررسی مدارک و تطبیق آن با اطلاعات ثبت نامی تأیید صلاحیت شده و بتوانند در شغل پذیرفته شده مشغول به کار شوند.

غالباً شرایط عمومی آزمون استخدامی بانک های خصوصی و دولتی مشابه بود، با این وجود شرایط استخدام هر یک از بانک ها و شغل های ارائه شده با دیگری متفاوت است. برخی از شرایط عمومی مشترک ثبت نام آزمون استخدامی بانک ها در سال ۱۴۰۳ به قرار زیر می باشد:

🔹 داشتن تابعیت ایرانی

🔹 تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور

🔹 نداشتن سوء پیشینه کیفری

🔹 عدم اعتیاد

🔹 داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت معتبر

شرایط و مدارک ثبت نام برای استخدام بانک ها

اما در نظر داشته باشید که علاوه بر این موارد شرایط اختصاصی دیگری جهت استخدام در بانک ها و هر شغل موجود در آن وجود خواهد داشت. شرط سنی، داشتن مدرک تحصیلی در رشته تحصیلی متجانس، داشتن سابقه کار، آشنایی با برخی نرم افزار ها و … می تواند از جمله شرایط اختصاصی ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ باشند.

علاوه بر شرایط استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳، بعضی از مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت نام این آزمون نیز با یکدیگر متفاوت و بعضی دیگر مشابه هستند. اصلی ترین اطلاعات و مدارک لازم جهت ثبت نام استخدام بانک های خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

📂 مدارک و اطلاعات فردی / شناسایی

📂 مدارک و اطلاعات سوابق تحصیلی

📂 مدارک و اطلاعات سوابق کاری و حرفه ای

📂 اطلاعات مربوط به محل سکونت و فعالیت

خاطر نشان می سازد که شرایط و مدارک ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون هر بانک مشخص و اعلام خواهد شد. در ادامه اطلاعیه ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ به تفکیک مشخص شده که در صورت انتشار اطلاعیه های جدید نیز بروزرسانی خواهد شد.

 

برای اطلاع از سایت استخدام بانک ملی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بررسی استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳

استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ برای جذب نیروهای مجرب و متخصص در هر یک از بانک های سراسر کشور برگزار می گردد. بانک های دولتی و خصوصی از طریق انتشار فراخوان و یا برگزاری آزمون های استخدامی برای جذب نیروهای لازم در واحدهای بانکی سر تا سر کشور اقدام می کنند.

با توجه به افزایش امکانات ارائه شده از سوی بانک ها و علاوه بر آن بالا رفتن روزافزون تعداد واحدهای اجرایی _ اداری بانک های دولتی و خصوصی غالباً هر سال بانک ها با انتشار یک یا چند فراخوان، نسبت به جذب نیروهای متخصص و کارآمد در منصب ها و موقعیت های شغلی مختلف اقدام می نمایند.

بعضی از این بانک ها از طریق استفاده از آزمون های کتبی و برخی دیگر از طریق مصاحبه و بررسی سوابق داوطلبان، افراد مورد نظر خود را جذب می کنند. شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون و فراخوان استخدامی هر بانک می تواند با بانک دیگر متفاوت باشد و آزمون یکسانی برای جذب نیرو در همه این بانک ها برگزار نمی گردد.

به خاطر داشته باشید که با توجه به تعداد بالای بانک های متقاضی جهت جذب نیرو در سال ۱۴۰۳ و به منظور اطلاع رسانی هر چه مناسب تر به متقاضیان آزمون های استخدامی بانک ها در سال جاری، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید و ضمن دریافت پاسخ این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ از آگهی های استخدامی بانک ها نیز مطلع شوید. دستیابی به آخرین اخبار استخدام بانک ها از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره 9099075307 از تلفن ثابت بدون شماره گیری کد استانی امکان پذیر است.

 

اطلاعیه

آزمون مشاوران مالیاتی نیز از دیگر آزمون هایی است که علاقه مندان به شرکت در استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون ن ثبت نام کنند.

استخدام بانک با آزمون یا بدون آزمون؟

از مهم ترین سوالات افراد متقاضی استخدام در بانک‌ ها این سوال است که آیا استخدام در تمام بانک ها شبیه یکدیگر است؟ و آیا برای همه بانک ها نیاز به شرکت در آزمون استخدامی آن بانک است؟

این سوال را باید اینگونه پاسخ داد که بانک‌ ها به انحای مختلف اقدام به استخدام نیرو می‌ کنند. برخی از بانک‌ ها چون بانک سامان، بلو بانک (blubank)، بانک ایران زمین… با استفاده از سیستم ارسال رزومه نیروهای مورد نظر خود را جذب می نمایند.

اما دیگر بانک ها مانند بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک صادرات و… از طریق فرم درخواست همکاری رزومه‌ های افراد متقاضی را جمع آوری کرده و بعد از بررسی سطح رزومه‌ ها با متقاضیان با شرایط مناسب تماس گرفته و کارجویان مد نظر خود را جذب می نمایند.

شمار دیگری از بانک‌ ها چون بانک ملت، بانک ملی، بانک صادرات، بانک پارسیان و بانک تجارت … که تا حدوی جزو بانک های خصولتی به شمار می آیند، ممکن است هنگامی که بخواهند جذب نیروی کاری متخصص در سر تا سر کشور داشته باشند، با اطلاع رسانی هایی که از طریق سایت های مختلف صورت می گیرد، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نموده و نیروی مورد نظر خود را به این شکل جذب کنند.

استخدام بانک با آزمون یا بدون آزمون؟

تجربه استخدام شدگان از مرحله آزمون علمی آزمون بانک

در کنار آشنایی با تجربه افراد از شرایط عمومی برگزاری آزمون بانک، افراد متقاضی لازم است که از تجربه افراد از مرحله آزمون عمومی آزمون استخدامی بانک ها نیز اطلاع کافی داشته باشند.

بسیاری از افراد از چالشی بودن بخش دروس تخصصی آزمون همچون پایگاه داده و مهندسی نرم افزار و منابع مرتبط با اطلاعات بانکداری از جمله کتب قانون بانکداری و قانون تجارت سخن گفته اند و معتقدند که اگر افراد متقاضی بتوانند پایه خود را در یادگیری دروس مربوط به فناوری اطلاعات بالا ببرند، امکان و شانس موفقیت آن ها نیز افزایش خواهد یافت.

برخی از افراد نیز تأکید دارند که به جای خواندن و مرور جزوات، بهتر است کتاب های مربوط به آزمون های استخدامی بانک ها به ویژه منابع تخصصی مطالعه شوند تا تسلط بیشتر و آمادگی بالاتری جهت شرکت در آزمون استخدامی را به دست آورید.

از سوی دیگر افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که بهره مندی از کتاب های تست زنی عمومی و تخصصی می تواند بسیار راهگشا باشد. در واقع افراد باید بدانند که پس از مطالعه هر درس، تست های آن دروس نیز مورد بررسی قرار گیرد تا آمادگی بیشتری برای حضور در آزمون استخدامی داشته باشند.

حال که پاسخ این سوال آیا آزمون استخدامی بانک سخت است؟ را دریافت کردید، در ادامه به بررسی زمان ثبت نام و شرایط استخدامی بانک ها و همچنین مدارک مورد نیاز شرکت در آزمون های استخدامی بانک ها را بررسی خواهیم کرد.

 

اطلاعیه

آزمون حسابداری رسمی کشور نیز از دیگر آزمون های هماهنگی است که عموماً علاقه مندان به حوزه های مالی و بانکی در آن نیز می توانند ثبت نام کنند.

استخدام در شرکت های پرداخت

بعضی از شرکت‌ ها همچون شرکت سداد، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سامان کیش، مهندسی سیستم یاس ارغوانی، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شرکت آسان پرداخت (آپ) و سایر شرکت‌ های فعال در زمینه پرداخت و خدمات مالی وابسته به بانک‌ ها در سایت های مختلف کاریابی دارای آگهی فعال می باشند که همه افراد جویای کار می‌ توانند با ثبت نام در سامانه از آخرین آگهی‌ های استخدامی این شرکت‌ ها با خبر شده و برای آن ها رزومه ارسال کنند.

جهت استخدام در بانک ها چه رشته‌ ای باید بخوانیم؟

یکی از بزرگ‌ ترین صنایع، صنعت مالی و بانکی است که سالانه خیل عظیمی از نیروی انسانی را استخدام می‌ نماید. اگرچه تعداد زیادی از افراد به‌ عنوان کارمندان بانک استخدام می‌ شوند، اما با این حال مشاغل زیادی نیز در این حوزه وجود دارند که خارج از فضای شعب بانک فعالیت می کنند و در واقع مسئولیت پشتیبانی از فعالیت‌ های شعب را به عهده خواهند داشت.

به همین جهت برای پاسخ به این سوال که: «جهت استخدام در بانک ها چه رشته ای باید بخوانیم؟» باید به رشته‌ های متنوعی چون بانکداری یا مدیریت امور بانکی، مدیریت مالی، مدیریت کسب‌ و کار، حسابداری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، علوم اقتصادی، حقوق، ریاضی و … اشاره نمود. در ادامه به بررسی کامل این رشته ها خواهیم پرداخت.

رشته های مناسب برای اشتغال در بانک ها

👈🏻 کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌ و کار (MBA)

هنگامی که سخن از رشته‌ های مناسب جهت ورود به موسسات مالی و بانک های خصوصی و دولتی به میان می آید، رشته MBA به‌ عنوان یکی از مناسب ترین رشته‌ ها شناخته می‌ شود. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مدیریت کسب‌ و کار، در آینده وارد صنعت مالی می شوند. اشخاصی که در این رشته تحصیل نموده اند، با انواع مدل‌ های کسب‌ و کار، مسائل مالی و امور مربوط به مشتریان آشنا می باشند. از این رو می‌ توانند در موقعیت‌ های متفاوت شغلی از جمله فروش، مشاوره مالی، مدیریت شعب و … مشغول به فعالیت شوند. کسب رتبه قبولی رشته MBA کمی دشوار تر از دیگر رشته‌ ها است، اما همان گونه که اشاره شد فرصت‌ های شغلی زیادی در بازار کار برای فارغ‌ التحصیلان این رشته وجود خواهد داشت.

👈🏻 رشته مدیریت مالی

استخدام افراد فارغ التحصیل در رشته مدیریت مالی نیز مورد نیاز بسیاری از بانک ها است. افرادی که در این رشته تحصیل نموده اند، می‌ توانند کارهای بسیاری چون تحلیل مالی، برنامه‌ ریزی مالی، مدیریت سهام، تحلیل اعتباری، سرمایه‌گذاری و … را انجام دهند. افراد فارغ التحصیل رشته مدیریت مالی بیشتر در مشاغلی مشغول به کار می شوند که آن شغل نیاز به تجزیه‌ و تحلیل بیشتری داشته باشد.

👈🏻رشته مهندسی صنایع گرایش سیستم‌ های مالی

از دیگر رشته‌هایی که جهت ورود به موسسات مالی و بانک‌ ها مورد نیاز می باشد، مهندسی مالی از گرایش‌ های کارشناسی ارشد مهندسی صنایع است. اشخاصی که در رشته مهندسی سیستم‌ های مالی تحصیل نموده اند، با مطالعه و فرا گرفتن دروس مدیریت، ریاضی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، قادرند اقدام به ساخت ابزارها و سیستم های مالی و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات موسسات مالی و کاهش ریسک آن‌ ها نمایند.

👈🏻 رشته علوم اقتصادی

یکی از بهترین موقعیت‌ های شغلی در حوزه بانکداری، استخدام فارغ التحصیلان رشته علوم اقتصادی است. اشخاصی که در این زمینه تخصص دارند، می‌ توانند در زمینه تعیین نرخ بهره‌ ها و سایر فاکتورهای بانکی که در پیشرفت اقتصادی و نحوه مدیریت تورم تأثیرگذار می باشند، فعالیت نمایند.

بسیاری از افرادی که با داشتن مدرک اقتصاد وارد موسسات مالی می‌ شوند و در قسمت تحقیق و توسعه اقتصاد کلان بانک‌ ها مشغول به کار هستند. این افراد شاخص های مهم را در اقتصاد جوامع شناسایی می کنند و پژوهش‌ هایی در خصوص آن انجام می‌ دهند که سایر دپارتمان‌ های بانک و مشتریان خارجی از داده های استخراجی آن‌ ها می کنند.

👈🏻 رشته حسابداری

ارسال گزارش‌ های مالی، تنظیم اظهار نامه ها و رسیدگی به امور مالیاتی، رسیدگی به گزارش‌ های حسابداری و امور ممیزی از موارد وظایف افراد فارغ التحصیل رشته حسابداری در موسسات مالی و بانک‌ های خصوصی می باشد. این افراد همواره این امکان را دارند شغل مدنظر خود را در بانک‌ ها جستجو کنند و برای استخدام شدن در حوزه بانکداری با مشکل مواجه نخواهند شد.

👈🏻 رشته ریاضیات

در بعضی از موسسات مالی نیاز به طراحی مدل‌ های پیچیده تبادل مالی وجود دارد. به همین دلیل جهت توسعه چنین مدل‌ هایی افرادی که در رشته ریاضیات تحصیل نموده اند، بهترین گزینه می باشند. علاوه بر این افراد برای استخدام در قسمت های مختلف بانک چون بخش تحقیق و توسعه بانک‌ ها و مدیریت سرمایه‌ گذاری نیز مورد نیاز بانک ها هستند.

👈🏻 رشته مدیریت امور بانکی

یکی از کار آمدترین رشته‌ های دانشگاهی که امور مالی و کسب‌ و کار را در خود دارد، مدیریت امور بانکی یا بانکداری است. دانشجویان این رشته درس های مرتبط با بانکداری از جمله مدیریت ریسک، حسابداری، امور مالی، مقررات بانکی و … را فرا می گیرند. همچنین در برنامه دروس رشته بانکداری مباحث کسب‌ و کاری با تمرکز بر امور مالی نیز تدریس خواهد شد. این دروس شامل مفاهیم مدیریت بانکداری، مدیریت ریسک، مقررات مدیریت مالی و … می باشند.

افراد فارغ التحصیل رشته مدیریت امور بانکی می تواننددر موقعیت‌های شغلی چون متصدی امور بانکی نیز استخدام شوند. از جمله مهم‌ ترین مسئولیت‌ های این رشته در شغل کارمند بانک می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شمردن موجودی صندوق در ابتدای شیفت کاری
  • دریافت پول نقد، چک، کارت اعتباری و سایر پرداخت‌ ها در شبا های مختلف از مشتریان
  • پاسخگویی به پرسش‌ های مشتریان
  • دریافت سفارش مشتریان برای کارت اعتباری و چک
  • ثبت اسناد مربوط به مبادلات مالی در سیستم کامپیوتری
  • شمردن موجودی صندوق در انتهای شیفت کاری

برای کارت ورود به جلسه آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران روی لینک کلیک کنید.

 

👈🏻 رشته‌ های علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر

استخدام افراد فارغ التحصیل از این رشته‌ها هم اکنون از سمت بانک‌ ها و موسسات مالی به‌ شدت مورد نیاز است. دلیل این امر گسترش بهره گیری از تکنولوژی، نیاز به توسعه نرم‌ افزارها و اپلیکیشن‌ های بانکی، رسیدگی به امور امنیتی و شبکه در بانک‌ ها و … بوده است. این عوامل موجب شده است که موقعیت‌ های شغلی در حوزه بانکداری برای این رشته‌ ها بسیار بیشتر از گذشته باشد.

بررسی رشته های مورد نیاز بانک ها

اطلاعیه

توجه داشته باشید که شرکت در آزمون ورودی به هیچ عنوان به معنای پذیرفته‌ شدن نیست و در صورت کسب نمره‌ های لازم، به سایر بخش‌ های فرایند استخدام یعنی مصاحبه و گزینش منتقل خواهید شد. در شرایط استخدام بانک بعضی از بانک‌ ها هم‌ چون بانک ملت، یک آزمون روان‌ شناختی نیز خواهد داشت که باید قبل از مصاحبه، در این آزمون قبول شوید.

مهارت های مورد نیاز برای استخدام در بانک ها

وارد شدن به مشاغل حوزه بانکداری اغلب مواقع با شرکت در آزمون استخدامی بانک و گذراندن فرآیند مصاحبه تخصصی و عمومی انجام خواهد شد. در مصاحبه‌ های تخصصی معمولاً خصیصه های فردی و شخصیتی اشخاص داوطلب چون مهارت های ارتباطی و علاوه بر آن توانمندی‌ های تخصصی آن‌ ها محک زده می شود. از سوی دیگر تسلط به زبان انگلیسی و برخورداری از مدرک فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه نیز جهت استخدام ضروری است.

برای اینکه مطمئن شوید آیا ویژگی ها و شخصیت فردی شما جهت ورود به شغل بانکداری مناسب است یا خیر، می‌ توانید از تست‌ های روانشناسی متفاوت از جمله تست شخصیت شناسی mbti کمک بگیرید. برخی از مهارت‌ های عمومی و اختصاصی مهم برای استخدام در این حوزه عبارت اند از:

  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت حل مسئله
  • خدمات پشتیبانی مشتریان
  • هوش هیجانی بالا
  • مهارت در محاسبات عددی
  • مهارت کار تیمی
  • مهارت کار با کامپیوتر و نرم‌ افزار های تخصصی
  • مهارت سازماندهی و مدیریت زمان
  • مهارت رهبری افراد و مدیریت تیم
  • ریزبینی و دقت در جزئیات صداقت و امانت‌ داری
  • مهارت در ورود اطلاعات به سیستم‌ های کامپیوتری

مزایا و معایب استخدام در بانک

موضوع همیشه پنهان اشتغال در بانک‌ ها، معایب آن است. بسیاری از افراد تنها یک روی سکه که همان مزایای استخدام در بانک است را می بینند، در حالی که از معایب شغل بانکداری آگاه نیستند. برای این که تصور واضح‌ تری نسبت به شرایط استخدام بانک و معایب آن داشته باشید، در ادامه به مزایا و معایب شغل بانکداری به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد.

مزایا:

❌کسب درآمد ثابت و مطمئن

❌ توانایی کسب وام‌های مختلف

❌ امنیت شغلی زیاد نسبت به دیگر مشاغل

❌احتمال ارتقای شغلی و افزایش درآمد

معایب:

❌ فعالیت در محیط تقریباً راکد و دور شدن از به روز ترین پیشرفت‌ ها در حوزه حسابداری

❌ فشار کاری و استرس بسیار زیاد

❌ نیاز به دقت بسیار زیاد در همه روزها و ساعات کاری

❌ عواقب سنگین در صورت وقوع اشتباهات کاری هر چند کوچک

❌ ساعات کاری غیر قابل انعطاف، جا به‌ جایی و انتقال محل کار در بین شعب مختلف بدون داشتن هیچ گونه حق انتخاب

❌ انجام فعالیت های روتین و تکرار شونده

❌ داشتن تعطیلی بسیار کم نسبت به سایر مشاغل

پس از آشنایی با مزایا و معایب استخدام در بانک ها، می‌ توانید بررسی‌ های لازم را انجام داده و در صورت پذیرفتن همه سختی‌ ها و شرایط استخدام در بانک ها، با انگیزه بیشتری جهت شرکت در آزمون استخدامی تلاش کنید.

مشاوره ثبت نام استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳

غالباً ثبت نام جهت استخدام در بانک ها و یا برگزاری آزمون استخدامی بانک ها، در بازه زمانی متفاوت از یکدیگر انجام می شود. از این رو داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در استخدام بانک ها می باشند، باید اخبار استخدامی را زیر نظر گرفته تا بتوانند با کسب آمادگی برای شرکت در آزمون، شانس قبولی و استخدام خود در آزمون های استخدامی بانک های مختلف بالا ببرند.

افراد متقاضی باید به این نکته توجه کنند که عموماً در هر دوره از برگزاری آزمون یا فراخوان استخدام بانک ها، پذیرش برای تعداد معدودی از رشته های شغلی و بعضی از استان ها صورت می گیرد، بر همین اساس داوطلبان باید قبل از ثبت نام از این موارد اطلاع پیدا کرده تا در صورت برخورداری از شرایط لازم برای اشتغال در آن رشته، جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به شرکت در فراخوان استخدام بانک ها در سال ۱۴۰۳ می توانند با دنبال کردن آزمون های استخدامی آکادمی ایران تحصیل از آخرین اخبار و اطلاعیه های در زمینه ثبت نام یا برگزاری آزمون های استخدامی بانک ها آگاهی یابند.

چنانچه بعد از مطالعه مطالب ذکر شده در پاسخ به این سوال که “آیا آزمون استخدامی بانک سخت است؟” ابهام داشته باشید، می توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

مشاوره ثبت نام استخدام بانک ها

برای آشنایی با رشته های مورد نیاز استخدامی بانک ها بر روی لینک کلیک کنید.

 

آخرین اخبار پیرامون استخدام بانک ها

📢 برگزاری آزمون استخدامی توسط بانک سینا

بانک سینا برای سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۳۰ شهریور ماه آزمون استخدامی برگزار می‌ کند که مهلت ثبت نام آن از یکم لغایت بیستم شهریور ماه است و امتیاز تاهل و فرزندآوری در این آزمون محاسبه نمی شود اما شرایط بومی لازم است رعایت شوند.

شرط سنی این آزمون ۲۷ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی و ۳۰ سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد است که شرط معدل نیز وجود دارد و متقاضیان باید حداقل معدل 15 داشته باشند. همچنین داشتن کارت پایان خدمت وظیفه یا کارت معافیت دائم قانونی برای آقایان لازم و ضروری محسوب می شود.

این بانک در مشاغل شغل بانکدار، شغل فناور اطلاعات و شغل بانکدار حقوقی از میان افراد داوطلب پذیرش انجام می‌ دهد.

📢 دعوت به همکاری و استخدام در بانک دی

بانک دی نیاز به نیروی متخصص در زمینه تولید، توسعه، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌ های نرم‌ افزاری این بانک دارد و از علاقمندان به همکاری در سه حوزه تولید و توسعه نرم‌ افزار، پایگاه داده و نیز طراحی و تحلیل نرم‌ افزار که حداکثر ۴۰ سال داشته باشند به صورت تمام وقت و بدون آزمون دعوت به همکاری می کند.

علاقمندان به همکاری با بانک دی تنها کافیست سوابق شغلی و حرفه‌ ای خود را شامل سوابق تحصیلی و کاری، دوره‌ های آموزشی، پروژه‌ های انجام شده، توانمندی‌ های تخصصی و فنی و مواردی از این قبیل است برای پست الکترونیک این بانک ارسال نمایند.

توجه داشته باشید از میان افراد واجد شرایط که رزومه خود را به پست الکترونیک ابن بانک ارسال کردند، تنها افرادی که در مصاحبه بانک دی پذیرفته شوند استخدام می‌ گردند.

خلاصه مطالب

در این مقاله به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ پاسخ داده شد و در ادامه تجربه استخدام شدگان آزمون را در اختیار شما قرار دادیم. بانک ها بر اساس نیاز خود به نیروهای متخصص، ممکن است هر سال اقدام به برگزاری آزمون استخدامی نمایند. اما از آنجا که زمان و نحوه برگزاری آزمون در هر کدام از بانک ها، یکسان نخواهد بود، مجری برگزار کننده آزمون استخدامی نیز متفاوت می باشد.

بسیاری از افراد در خصوص نتیجه آزمون و نحوه برگزاری آن در هر مرحله، سوالات خاصی دارند که اطلاع از تجربه استخدام شوندگان می تواند در گرفتن جواب این پرسش که آیا آزمون استخدامی بانک سخت است؟ به آنها کمک کند. چنانچه با توجه به مطالب بالا، همواره در خصوص نحوه برگزاری آزمون استخدامی بانک های سراسر کشور سوال و ابهامی دارید، می توانید با مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید یا سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب و در بخش نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان کارآزموده ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله آیا آزمون بانک سخت است؟ بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 ثبت نام در استخدام بانک ها به چه صورتی انجام می شود؟

 مراحل و نحوه ثبت نام استخدام برای بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است که جزئیات آن در مقاله ارائه شده است.

زمان ثبت نام استخدام بانک های چه زمانی است؟

زمان ثبت نام استخدام هر بانک در وبسایت خود بانک نوشته میشود که در طول مقاله آدرس وبسایت ها قرار داده شده است.

آیا برای استخدام در بانک ها شرط معدل وجود دارد؟

بله هر بانک در دفترچه راهنما ثبت نام آزمون استخدامی خود شرط معدل را قرار داده است.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «آیا آزمون بانک سخت است؟ + تجربیات و نمونه سوالات | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo منصور گفت:

    با سلام. با توجه به سختی آزمون استخدامی بانک ها آیا منابعی برای مطالعه میشناسید که شانس قبولیمونو زیاد کنه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. نمونه سوالات سالهای قبل کمک کنندست.

  2. Avatar photo مرادی گفت:

    آزمون بانک های خصوصی هم به سختی بانک های دولتیه؟ یا آزمونی که برگزاار میکنن سراسریه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      در مورد نمیشود نظری داد. از طریق نمونه سوالات برداشت شخصیتون رو انجام بدید.‌

  3. Avatar photo رازقی. گفت:

    با سلام خدمت مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل
    من کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم و می خواهم بدانم با این رشته در چه عناوینی از استخدام بانک ها می توانم قبول شوم؟ و آیا قبولی در بانک های خصوصی راحت تر از قبولی در بانک های دولتی است؟
    لطفا برای قبولی در مصاحبه بانک ها چند منبع معرفی کنید.
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      هر بانک با توجه به اعلام نیاز در فراخوان های منتشر شده اطلاع رسانی میکند.

  4. Avatar photo اقدس گفت:

    سلام وقت بخیر لطفا کسی که قبول شده بگه از چ منابعی برای درس عمومی و تخصصی استفاده کرده..من سردرگممم نمدونم چی بخرم چکار بکنم توروخداهرکی میدونه بگه🙏🏻🙏🏻

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا جهت بررسی وضعیت شما با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید.

  5. Avatar photo آنا گفت:

    سلام، کسی که یه چشمش نابیناس آیا برا استخدام تو بانک ملی مانع هس .؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      احتمال زیاد مشکل ایجاد خواهد شد.

  6. Avatar photo آناهیتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای استخدام بانک ملی من که بومی شهرستان هستم میتونم آزمون تهران شرکت کنم9؟چون قید کرده شرایط بومی ، تهران و مرکز استان استثنا هست.

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بومی شدن احتمال قبولی شما را بالا می برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور