ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

عدم تسویه حساب با دانشگاه و عواقب آن

عدم تسویه حساب با دانشگاه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

عدم تسویه حساب با دانشگاه عواقب زیادی دارد که یکی از آن‌ها عدم شرکت در امتحانات نهایی و گرفتن مدرک تحصیلی می‌باشد. در حال حاضر تمام دانشجویان دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی و غیره باید شهریه هر ترم خود را پرداخت کنند تا بتوانند در امتحانات و کلاس‌های آن شرکت کنند. همچنین آن‌ها برای اینکه مدرک پایان تحصیلی خود را بگیرند باید با دانشگاه تسویه حساب کنند. در غیر این صورت عواقب آن بر عهده دانشجو می‌باشد. بنابراین بهتر است شما در مورد عدم تسویه حساب با دانشگاه و عواقب آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا بدون مشکل در دانشگاه خود ادامه تحصیل دهید.

 

شما جهت شهریه دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و شهریه پایان نامه پیام نور ۱۴۰۳-۱۴۰۴ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد عدم تسویه حساب با دانشگاه، عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه، انواع شهریه، دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه، نحوه پرداخت قسط وام‌های دانشجویی، دم پرداخت قسط وام دانشجویی، مهلت پرداخت قسط‌های وام دانشجویی، عدم تسویه حساب شهریه ثابت، عدم تسویه حساب شهریه متغیر، مشاوره پرداخت شهریه دانشگاه‌ها، مراحل پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، میزان شهریه ثابت دانشگاه و میزان شهریه متغیر دانشگاه با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

انواع شهریه دانشگاه‌های کشور

در حال حاضر تمام دانشجویان به غیر از دانشجویان دانشگاه سراسری باید برای ادامه تحصیل خود پرداخت کنند. این شهریه به صورت ثابت و متغیر هستند که بر اساس هر ترم سال تحصیلی و مقطع آن در نظر گرفته می‌شوند. معمولاً شهریه دانشگاه‌ها به دو دسته شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شوند.

شهریه ثابت:

شهریه‌ای است که دانشجو تا زمانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل است باید پرداخت کند. این شهریه به تعداد واحدهای اخذ شده دانشجو در آن ترم بستگی ندارد. بلکه بر اساس سال تحصیلی جدید در نظر گرفته می‌شود. مقدار شهریه ثابت در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است که سالانه مبلغی را به عنوان تورم به آن اضافه می‌کنند.

 

جهت اطلاع از شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۳ و نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ روی لینک کلیک کنید.

 

عدم تسویه حساب با دانشگاه و شهریه آن

عدم تسویه حساب با دانشگاه و شهریه آن

 

شهریه متغیر:

شهریه متغیر به تعداد واحدهای اخذ شده دانشجو در هر نیمسال تحصیلی بستگی دارد. به طوری که هر که دانشجو واحدهای بیشتری را اخذ کند باید شهریه بیشتری بپردازد و بالعکس. حال دانشجو بر اساس شهریه ثابت و متغیر خود می‌تواند در دانشگاه مشغول به تحصیل شود که هیئت امنای دانشگاه با توجه به تورم سالیانه آن را تعیین می‌کنند و در تارنمای اصلی دانشگاه جهت اطلاع کلیه دانشجویان منتشر می‌کنند. حال اگر شما نیاز به تعریف بیشتری در مورد شهریه ثابت و شهریه متغیر در دانشگاه‌های متفاوت دارید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل بپرسید.

 

شما  جهت مرکز مشاوره دانشگاه آزاد و شهریه دانشگاه نوبت دوم روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه‌های مختلف

معمولاً شهریه ثابت و متغیر هر نیمسال تحصیلی به هنگام انتخاب واحد مشخص می‌شود. به طوری که شما در ابتدا باید شهریه ثابت خود را پرداخت کنید تا بتوانید انتخاب واحد کنید. حالا شهریه متغیر نیز بر اساس واحدهای اخذ شده شما تعیین می‌گردند. به طوری که هر چه واحدهای زیادی را در سال نیمسال تحصیلی بگیرید، باید شهریه بیشتری را پرداخت کنید. مدت زمان پرداخت شهریه متغیر از زمان شروع نیمسال تحصیلی تا شروع امتحانات نهایی می‌باشد. به طوری که شما در این زمان مهلت دارید شهریه خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید تاریخ برگزاری امتحانات و کارت ورود به جلسه را بگیرید. با توجه به اینکه مراحل پرداخت شهریه در دانشگاه‌های مختلف با هم متفاوت هستند؛ اما روش کلی آن‌ها به صورت زیر می‌باشد.

  • وارد سامانه اصلی دانشگاه خود شوید و به صفحه کاربری خود مراجعه کنید.
  • روی بخش آموزش و گزینه شهریه کلیک کنید.
  • حالا گزینه پرداخت‌های الکترونیکی دانشجو را بزنید تا به صفحه بعدی مراجعه کنید.
  • در قسمت وضعیت شهریه، کل بدهی دانشجو در نیمسال جاری نشان داده می‌شود که در آن دانشجویان باید مبلغ کل شهریه را پرداخت کنند. خوب است بدانید که مبلغ شما باید بر اساس ریال تایپ شود. پس از درج آن در کادر مشخص شده روی آیکن بانک کلیک کنید تا به خدمات پرداخت بانک تجارت یا ملی هدایت شوید.

 

شما جهت اطلاع از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پرداخت روی لینک کلیک کنید.

 

عدم تسویه حساب مالی با دانشگاه

عدم تسویه حساب مالی با دانشگاه

 

  • در صفحه باز شده باید تمام اطلاعات مشخص شده را بر اساس کارت بانکی خود وارد کنید.
  • پس از تایید اطلاعات روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا مشخصات کارت بانکی شما ذخیره شود. بعد از آن اطلاعات را صفحه جدیدی برای شما مشخص می‌کنند که باید همه آن را با دقت مطالعه کنید. در صورت مشاهده هرگونه مغایرتی آن‌ها را اصلاح کنید و در نهایت روی تایید کلیک کنید.
  • پس از آن شماره پیگیری و مبلغ پرداخت خود را مشاهده خواهید کرد که در صورت لزوم می‌توانید آن‌ها را یادداشت کنید.
  • حالا روی گزینه بازگشت به سیستم کلیک کنید تا وارد سامانه کاربری خود شوید.

حال اگر شما به هنگام کار با سایت کاربری دانشگاه خود جهت پرداخت شهریه با مشکل روبرو شدید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

شما  جهت مشاوره تحصیلی دانشگاهی و شهریه دانشگاه علم و فرهنگ ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه چیست؟

معمولاً دانشجویانی هستند که به دلایل مختلف مانند مشکلات مالی قادر به پرداخت شهریه و تسویه حساب با دانشگاه نیستند. بنابراین آن‌ها از خدمات دانشگاه نمی‌توانند استفاده کنند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دانشجویانی که عدم تسویه حساب با دانشگاه دارند نمی‌توانند وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه شوند؛ یعنی شما برای انتخاب واحد دانشگاه خود باید در ابتدا شهریه ثابت را پرداخت کنید.
  • اگر شما در طول نیم سال تحصیلی شهریه متغیر خود را پرداخت نکنید، آنگاه نمی‌توانید کارت ورود به جلسه آزمون نهایی را بگیرید. بنابراین یکی از عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه باز نشدن صفحه دریافت کارت ورود به جلسه است. با شرکت نکردن در آزمون نهایی نمره‌ای در کارنامه شما درج نخواهد شد. لذا شما باید دوباره آن را در نیم سال تحصیلی جدید بگیرید.
  • آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند فارغ‌التحصیل شوند باید با سلف دانشگاه، صندوق رفاه، کتابخانه و غیره تسویه حساب مالی کنند. در غیر این صورت نمی‌توانند گواهینامه پایان تحصیلی خود را دریافت کنند. بنابراین یکی از عواقب بد عدم تسویه حساب با دانشگاه نگرفتن گواهی‌نامه پایان تحصیلی می‌باشد.

 

شما جهت تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

عدم تسویه حساب با دانشگاه و مشکلات آن

عدم تسویه حساب با دانشگاه و مشکلات آن

 

  • در صورتی که دانشجویان آقا برای فارغ‌التحصیلی خود به موقع تسویه حساب نکنند، آنگاه ممکن است به دلیل غیبت در نظام وظیفه مشمول اضافه خدمت شوند. به طوری که آن‌ها از حقوق دریافتی دوران خدمت به مدت چند ماه محروم خواهند شد. همچنین در صورت عدم پیگیری تسویه حساب با دانشگاه آن‌ها مجاز به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نخواهند بود. البته اگر این موضوع ادامه داشته باشد، آنگاه دانشگاه از طریق مراجع قانونی مسئله را پیگیری خواهد کرد.
  • یکی از عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه این است که آن را در مدرک تحصیلی شما درج می‌کنند و به هنگام استخدام مشکل ایجاد خواهند کرد. لذا تا حد الامکان شهریه خود را به موقع پرداخت کنید.

این‌ها تنها چند مورد از عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی و غیر انتفاعی هستند و عواقب دیگری نیز وجود دارند که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما  جهت  اطلاع از شهریه دانشگاه شاهد روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد عدم تسویه حساب با دانشگاه، عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه، انواع شهریه، دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور، نحوه پرداخت شهریه دانشگاه، نحوه پرداخت قسط وام‌های دانشجویی، دم پرداخت قسط وام دانشجویی، تسویه حساب دانشجویان فارغ‌التحصیل، تسویه حساب دانشجویان انصرافی، جریمه دانشجویان انصرافی، شرایط دریافت کارت ورود به جلسه، وام‌های دانشجویی، مهلت پرداخت قسط‌های وام دانشجویی، عدم تسویه حساب شهریه ثابت، عدم تسویه حساب شهریه متغیر، مشاوره پرداخت شهریه دانشگاه‌ها، مراحل پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، میزان شهریه ثابت دانشگاه، شهریه دانشجویان مهمان و میزان شهریه متغیر دانشگاه با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مشکلات عدم تسویه حساب با دانشگاه

مشکلات عدم تسویه حساب با دانشگاه

 

عواقب عدم تسویه حساب وام دانشجویی چیست؟

معمولاً آن دسته از دانشجویانی که به هنگام تحصیل از صندوق رفاه دانشگاه وام دانشجویی گرفتند می‌توانند قسط‌های آن را بعد از دریافت مدرک پایان تحصیلی پرداخت کنند. لذا آن‌ها مجبور نیستند همه قسط‌های خود را قبل از فارغ‌التحصیلی پرداخت کنند. طبق آخرین آیین‌نامه صندوق رفاه دانشگاه‌ها، تمام دانشجویان مرد برای پرداخت قسط‌های خود حداکثر 8 سال و خواهران حداکثر 6 سال پس از فارغ‌التحصیلی مهلت دارند. البته خوب است بدانید که عدم تسویه حساب با دانشگاه و صندوق رفاه در تاریخ معین شده جریمه دارد. این جریمه 12 درصد هر قسط می‌باشد که شما باید آن را در قسط بعدی پرداخت کنید. در صورتی که قسط‌ها عقب بیافتد، آنگاه میزان جریمه‌ها نیز افزوده خواهند شد.

 

شما برای مشاوره دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید.

 

به عنوان مثال وام مسکن دانشجویی حداکثر 60 قسط دارد که هر قسط آن 2,000,000 ریال است. در صورتی که نتوانستید یک قسط را پرداخت کنید، آنگاه در قسط بعدی به همراه قسط قبلی خود جریمه 12 درصدی (240,000 ریال) باید پرداخت کنید. البته دانشجو قبل از دریافت مدرک تحصیلی خود حداقل 10 درصد کل بدهی خود را به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کند تا بتواند مدرک خود را بگیرد. حال اگر شما هرگونه سوالی در مورد تعداد قسط‌های وام دانشجویی و نحوه پرداخت آن‌ها بعد از دوران فارغ‌التحصیلی دارید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

جدول شهریه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۳

شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

شهریه ثابت و متغیر چیست؟ + نرخ جدید

پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید

شهریه دانشگاه امام رضا

عدم تسویه حساب با دانشگاه و عواقب آن

تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشجویانی که در طول دوره دانشجویی از صندوق رفاه دانشگاه وام دریافت کردند باید قبل از فارغ‌التحصیلی همه آن را پرداخت کنند؟

خیر، آن‌ها قبل از فارغ‌التحصیلی باید حداقل 10 درصد وام خود را پرداخت کنند و برای مابقی آن حداکثر 8 سال برای آقایان و 6 سال برای خواهران مهلت در نظر گرفته شده است.

عواقب عدم تسویه حساب با دانشگاه چیست؟

در صورتی که شما با دانشگاه تسویه حساب نکنید از شرکت در آزمون و دریافت مدرک پایان تحصیلی خود محروم خواهید شد. حال اگر بدون پرداخت شهریه و وام‌های خود غیبت کنید، آنگاه دانشگاه از طریق مراجع قضایی مسئله را پیگیری خواهد کرد.

در چه صورت گواهینامه موقت فارغ‌التحصیلی به دانشجو ارائه می‌شود؟

در صورتی که دانشجو تمام واحدهای درسی خود را پاس کرده باشد و همچنین تسویه حساب مالی با کتابخانه، سلف دانشگاه، صندوق رفاه و غیره انجام دهد. در این صورت با بررسی‌های انجام شده گواهینامه موقت پایان تحصیلی خود را می‌تواند دریافت کند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل آن می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

نظرات

40 دیدگاه دربارهٔ «عدم تسویه حساب با دانشگاه و عواقب آن»

  1. Avatar photo ندا گفت:

    من این ترم نه شهریه ثابت پرداخت کردم و نه شهریه متغییر،به دلایلی…
    دانشگاه هم نرفتم،آیا ترم جدید میتونم به تحصیل ادامه بدم با پرداخت کامل شهریه این ترم و ترم جدید؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله موردی ندارد

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید من از دانشگاه پیام‌نور مرخصی گرفتم 2 ترم . شهریه ترم اول پرداخت کردم
    الان اگه شهریه ترم 2رو پرداخت نکنم چی میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت عدم پرداخت بدهی خود امکان ادامه تحصیل نخواهید داشت یعنی هر زمان قصد بازگشت داشته باشید باید بدهی خود را پرداخت نمایید

  3. Avatar photo Afsane گفت:

    سلام من سال ۹۵ از دانشگاه پیام نور فارغ التحصیل شدم ولی با دانشگاه تسویه نکردم و شهریه ترم اخر پرداخت نکردم.امکانش هست مدرکمو نتونم بگیرم دیگه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد درصورت پرداخت هزینه‌های مربوطه مدرک تحصیلی به شما داده می‌شود.

  4. Avatar photo یاسمین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من تابستان امسال امتحان فاینالم رو دادم و تمامی واحدهام تمام شد
    اگر چند ماه دیرتر تسویه کنم با دانشگاه تاریخ فارغ التحصیلی من دیرتر خواهد بود؟
    علوم پزشکی سراسری هستم

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام خیر تاریخ فارغ التحصیلی شما بر مبنای دوره امتحانی و اخرین درسی که گذراندید ثبت میشود

  5. Avatar photo شیما گفت:

    سلام وقت بخیر من سال 96فارغ تحصیل کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی شدم و ترم آخر تمام امتحانات رو قبول شدم و نمره پروژم رو هم گرفت فقط اینکه ترم آخر شهریه پرداخت نکردم آیا جریمه بهش میخوره الان برم برای مدرکم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام خیر جریمه ای در نظر نخواهند گرفت میتوانید اقدام کنید برای اخذ مدرکتون

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)