ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد | رنکینگ + شهریه و اعتبار

رنک دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ ترین مرکز آموزشی و پژوهشی در ایران و پنجمین مؤسسه آموزش عالی بزرگ در جهان می باشد. این دانشگاه بیش از ۶ میلیون فارغ‌التحصیل و ۳۷ هزار استاد دانشگاه دارد و در حال حاضر یک و نیم میلیون دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به ۴۰۰ واحد در سراسر کشور دارد.
دانشگاه آزاد با برپایی دانشگاه‌ها و مراکز تحصیل در نقاط محروم و شهرهای کوچک کشور توانسته امکان تحصیل را برای تمام افرادی که به بخش شهری دسترسی ندارند، یا به علت مشغله‌ کاری و یا مشکلات خانوادگی امکان ادامه‌ی تحصیل برای آن‌ها میسر نیست فراهم شود که این امر به نقطه مثبتی برای این دانشگاه به شمار می رود.

 

برای اطلاع از تفاوت دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد و همچنین دریافت راهنمایی در مورد رنکینگ و شهریه و اعتبار با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه آزاد از لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی در بعضی از واحدها برابر با دانشگاه‌ های دولتی و در برخی واحدها حتی بالاتر و بهتر از مراکز دولتی عمل کرده و توانسته با ایجاد امکانات خوب دانشجویان زیادی را به سمت خود جذب کند. برخی از دانشگاه‌ های آزاد اسلامی کشور در حال حاضر به رقیبان سرسختی برای دانشگاه‌ های دولتی تبدیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، مشهد و تهران اشاره کرد که از لحاظ امکانات و کیفیت آموزشی از بسیاری از دانشگاه‌های دولتی مناسب‌تر هستند.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی روی لینک کلیک کنید.

مقایسه دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد

دانشگاه‌ های آزاد در برخی واحدهای شهری از نظر سطح علمی نیز توانسته‌اند در دنیا و رتبه‌بندی‌ های جهانی حضور چشمگیری داشته باشند. به عنوان مثال در رتبه‌بندی معروف و معتبر جهانی سایمگو، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حوزه‌ نوآوری و شاخص تأثیر فناورانه رتبه‌ی دوم در کشور و 328 در جهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حوزه‌ پژوهش و شاخص برونداد رتبه‌ی هفتم در کشور و ۶۳۸ در جهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حوزه‌ی پژوهش و شاخص استعداد علمی رتبه‌ی سوم در کشور و ۴۵۸ در جهان را کسب کنند.

 

برای مشاهده دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز کلیک نمایید.

مقام دوازدهمین دانشگاه برتر ایران در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۸ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مقام به خود اختصاص داده است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان ۲۰۱۹، برترین دانشگاه ایران شناخته شده است و در رتبه‌بندی یو اس نیوز نیز دومین دانشگاه برتر ایران شناخته شده است. این دانشگاه از طریق اخذ شهریه از دانشجویان منابع مالی خود را تامین می نماید که برای اطلاع از شهریه‌ی هر کدام از رشته‌ها باید به دفترچه‌ی انتخاب رشته‌ی این دانشگاه مراجعه کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که در ایران، دانشگاه آزاد بالاترین مبلغ شهریه را نسبت به تمام مراکز علمی دیگر از دانشجویان خود اخذ می‌کند و دانشجویان می بایست قبل از انتخاب این دانشگاه این مورد مهم را در نظر بگیرند.

جهت قبولی در این دانشگاه همانند دانشگاه‌های دولتی نیازی به کسب رتبه‌های بالا و رقابت سخت در کنکور نمی باشد و افراد می‌توانند به‌راحتی در این دانشگاه تحصیل نمایند. در برخی از واحدها نیز بدون کنکور می‌توان تحصیل کرد که این امر برای افرادی که توانایی رقابت در کنکور را ندارند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

برای کسب اطلاع در خصوص ثبت‌ نام دانشگاه غیرانتفاعی روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

دانشگاه غیرانتفاعی و ویژگی‌ های آن

دانشگاه غیرانتفاعی از جمله دانشگاه‌های غیردولتی کشور است که به منظور ادامه‌ی تحصیل در این دانشگاه می‌توان همچون دیگر دانشگاه‌ها، به وسیله کنکور سراسری اقدام کرد. دانشگاه غیرانتفاعی در سال‌ های اخیر رشد قابل توجهی ازنظر کمی و کیفی، سطح علمی و امکانات آموزشی و رفاهی کرده است.

دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی بخش اعظمی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی را تشکیل می‌دهند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به‌ نسبت سهم کمتری از پذیرفته‌ شدگان را شامل می‌شوند.
میزان شهریه‌ی دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در برخی رشته‌ها تقریباً برابر است اما در حالت کلی شهریه‌ی کمتری نسبت به دانشگاه آزاد اخذ می‌شود.

برخی از واحدهای دانشگاه غیرانتفاعی مانند واحدهای مستقر در شهرهای بزرگ، امکانات و تجهیزات مناسبی دارند که در برخی موارد از برخی از دانشگاه‌های سراسری بهتر است. اما در مجموع امکانات دانشگاهی این مرکز علمی پایین‌تر از دانشگاه‌ های سراسری و دانشگاه آزاد است. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه‌ی استفاده از امکانات خدماتی، رفاهی و آموزشی دانشگاه غیرانتفاعی با قیمت آزاد، بسیار گران‌تر از دانشگاه‌های سراسری است و که می بایست قبل از انتخاب رشته به این نکات مهم توجه کافی کرد.

به منظور تحصیل بدون کنکور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری راه‌ هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها ثبت‌نام در دانشگاه غیرانتفاعی می باشد. این ویژگی یکی از نقاط مثبت این دانشگاه محسوب می‌شود. دانشگاه آزاد را می توان از لحاظ سطح علمی بعد از دانشگاه دولتی قرار دارد. دانشجویان این دانشگاه اغلب استعداد بیشتری نسبت به علمی-کاربردی و غیرانتفاعی دارند و این یک نعمت بزرگ است.
به طور معمول خروجی‌های این دانشگاه به جهت عدم وجود واحد عملی به مقدار کافی، تئوری قوی‌تری نسبت به عملی خواهند داشت و این یعنی بیشتر برای تدریس خوب هستند تا کارهای عملی. اگر در دبیرستان به تحصیل پرداخته باشید، به نظر می‌رسد که در دانشگاه آزاد موفق خواهید بود اما اگر در هنرستان و کارودانش تحصیل کرده اید، به دانشگاه‌ های علمی-کاربردی بروید، بهتر به نظر می آید.

 

برای اطلاع از همه چیز در مورد دانشگاه شهید رجایی کلیک نمایید.

 

در دانشگاه آزاد توجه چندانی به حضور و غیاب شما نمی‌شود و به خاطر بزرگی دانشگاه خیلی اهمیتی ندارد که شما چیزی یاد گرفته اید با خیر! یا در کلاس‌ها حضور داشتید یاخیر! گرچه قوانین سخت‌گیرانه‌ تری نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی و علمی-کاربردی دارد اما در مجموع چندان جدی گرفته نمی‌شود. اگر انتخاب شما این دانشگاه است، باید در کنار آن کار های عملی یا دوره‌ های عملی را بگذرانید تا علم و عمل با هم پیشرفت کند.

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

دانشگاه علمی-کاربردی:

از ویژگی های خوب این دانشگاه این است که اکثر دروس یک واحد عملی دارد که حداقل 2 ساعت است.
به عنوان مثال اگر ما شبکه و مهندسی نرم افزار و برنامه‌نویسی مقدماتی و پیشرفته را کاملاً تئوری و بدون حتی یک دقیقه واحد عملی در دانشگاه آزاد خوانده باشیم، اینجا تمام این دروس واحد عملی دارد و در کارگاه بالاخره با محیط نرم افزارهای لازم آشنا می‌شوید و کار می‌کنید.

به طور معمول افرادی که از دانشگاه‌های دولتی و آزاد بیرون می‌آیند، تئوری‌های آن ها عالی‌ می باشد اما در عملی ضعیف می باشند. به عنوان مثال می‌توانند شبکه را از لحاظ تئوری بسیار عالی توضیح دهند، اما اگر از آن ها بخواهید تا ده کامپیوتر را شبکه کنند، مطمئناً نمی‌توانند مگر اینکه در بیرون از دانشگاه یاد گرفته باشد. اما دانشجویان علمی-کاربردی‌ اینگونه نیستند.

نکته بسیار مهم:

به این مورد توجه لازم داشته باشید که دانشگاه علمی-کاربردی دو نوع دوره دارد:
● پودمانی
● ترمی
دوره پودمانی برای شاغلات می باشد، بدون کنکور وارد می‌شوید، درس‌ها را پاس می‌کنید، اما در صورتی مدرک می‌گیرید که در آزمون جامع که به صورت سراسری است حد نصاب 50 درصد را کسب نمایید.
دوره ترمی اما با کنکور می باشد و طبیعتاً افرادی که وارد می‌شوند کمی به درس نزدیک‌تر بوده‌اند.

اگر نوجوان هستید و یا شاغلِ علاقه‌مند و با استعداد، هرگز این اشتباه را نکنید و در دوره پودمانی شرکت نکنید!
درست است که فرقی از لحاظ دروس و اساتید ندارند و همه یکی هستند، اما متأسفانه دانشجویانی که وارد پودمانی می‌شوند به خاطر وضعیت سنی و شغلی سطح کلاس را در حد بسیار پایینی نگه می‌دارند که البته این مورد عمومیت ندارد. خوبی‌ آن نیز این است که این افراد اغلب از درس نخواندن ضرر کرده‌اند و حال قدر درس را می‌دانند و نسبت به نوجوان‌ های ترمی بیشتر علاقه دارند و فعالیت می‌کنند.
البته که همه چیز به استاد بستگی دارد. مثلاً در پودمانی ممکن است یک دانشجو بگوید من شاغلم و نمی‌توانم بیایم و بعداً تنبل شود و کلاس را عقب نگه دارد. اما اگر استاد کوتاه نیاید و اجازه غیبت یا تنبلی ندهد، همین پودمانی‌ها فعال‌تر از ترمی‌ها می‌شوند.
به هر حال، دانشگاه علمی-کاربردی فقط یک عیب بزرگ دارد و آن این است که دانشجویانی که وارد می‌شوند، معمولاً سطح کلاس را پایین نگه می‌دارند. البته انتخاب شما بستگی به خیلی موارد دارد همچون شرایط مالی. گذشته از بحث مالی، به روحیات خودتان نگاه کنید. اگر می‌دانید که در خارج از کلاس و دانشگاه کاری نمی‌کنید و بر دانسته‌ های کامپیوتری خود نمی‌افزایید، دانشگاه آزاد برای شما اصلا مناسب نیست.
افرادی هستند که از دانشگاه آزاد لیسانس گرفته اند، اما از لحاظ دانسته‌ هایی که کاربرد داشته باشد به اندازه یکی که دوره ICDL را گذرانده باشد، چیزی نمی‌دانند. چون همه چیز تئوری است! به جز تربیت بدنی! اما اگر می‌دانید که می‌توانید بیرون از دانشگاه خودتان را به جای مطلوب برسانید، شاید دانشگاه آزاد از لحاظ سرفصلِ مطالب، استعداد شما را شکوفا نماید. شاید نیمی از دروس کارشناسی در دانشگاه آزاد ریاضی یا مرتبط با ریاضی است و علم کامپیوتر یعنی علم ریاضی! یعنی داشتن ذهن حل مسأله داشتن و ذهن منطقی.
از لحاظ مباحث کامپیوتری که کاربردی مثل شبکه، پایگاه داده، برنامه نویسی، طراحی وب و … دانشجوهای فارغ التحصیل در علمی-کاربردی (اگر البته درس‌ها را سرسری پاس نکرده باشند) خیلی خیلی بیشتر از یک لیسانسه دانشگاه آزاد می‌دانند. اساتید دانشگاه های غیر انتفاعی نیز معمولاً در سطح همان‌ اساتیدی هستند که در علمی-کاربردی تدریس می‌کنند، سرفصل‌ها نیز تا حد بسیار زیادی شبیه به هم هستند اما دانشجویان آن معمولاً استعداد کمتری نسبت به علمی-کاربردی دارند. برخی از اساتید معتقدند دانشجویان علمی-کاربردی سطح بالاتری نسبت به غیرانتفاعی دارند. (حداقل در شهرهای کوچک‌تر اینطور است)

تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد
تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

رنک دانشگاه آزاد بهتر است یا غیرانتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی را می توان نماینده بخش خصوصی در آموزش عالی نام برد که با توجه به عدم حمایت لازم دولت از آن ها نتوانسته اند جایگاه شایسته ای را در بین دیگر دانشگاه های ذکر شده به دست آورند. معمولاً این گونه از دانشگاه ها با توجه به شهریه بالا و امکانات کمتر از دیگر دانشگاه با فضای آموزشی محدودتر در انتخاب رشته دانشجویان کمتر مورد تمایل قرار می گیرند و همین امر باعث شده است که صدای بسیاری از صاحبان این دانشگاه ها نسبت به حمایت وزارت علوم از دیگر دانشگاه ها و عدم توجه آن ها به بخش خصوصی بلند شود.
بیش از 300 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی در ایران وجود دارد که جالب است بدانید در این بین تنها 3 دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجوز تبدیل به دانشگاه را از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته اند و بقیه 157 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی همچنان در حد یک موسسه باقی مانده اند. اکثر این مؤسسات از فقر امکانات فیزیکی، نداشتن کلاس مناسب، هئیت علمی و اساتید کافی رنج می برند.

بنر انتخاب رشته کنکور

ده دانشگاه برتر غیر انتفاعی کشور به شرح ذیل می باشند:

۱) دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران (وابسته به جهاد دانشگاهی)
۲) دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) مشهد (وابسته به آستان قدس رضوی)
۳) دانشگاه غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران
۴) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سجاد مشهد
۵) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شیخ بهایی اصفهان
۶) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نبی اکرم تبریز
۷) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صدرالمتالهین (صدرا) تهران
۸) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمال آمل
۹) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صنعتی مازندران بابل
۱۰) موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علامه محدث نوری (ره) نور

در حال حاضر در موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی 242 هزار و 563 نفر معادل 6.59 درصد کل دانشجویان کشور در 344 واحد این دانشگاه ها و موسسات مشغول به تحصیل می باشند.

 

برای مشاهده دانشگاه امام باقر(ع) و معرفی شرایط پذیرش، رشته ها، حقوق و مزایا دانشجویان کلیک نمایید.

 

در نهایت مهم این است که در دانشگاه، در انتخاب واحدها، اساتیدی را انتخاب نمایید که می‌دانید حواسشان به کلاس و درس است! نه اینکه آمده‌اند که حاضری بزنند و حقوقشان را بگیرند. از میان اساتید، استادی را انتخاب کنید که تمام انرژی‌اش را برای دانشجو بگذارد و از همه مهم‌تر از دانشجو تکلیف و تمرین بخواهد نه اینکه او را رها کند.
ممکن است در علمی-کاربردی و یا در دانشگاه آزاد قبول شوید و در کنارش انگلیسی‌تان را قوی کنید و با تماشای کورس‌ های دانشگاه‌ های برتر دنیا اطلاعاتی در سطح آن دانشگاه‌ها کسب کنید. (تمام دانشگاه‌های مطرح دنیا کورس‌های دانشگاهی‌شان را به صورت ویدئویی ضبط و آنلاین کرده‌اند) به هر حال، بعد از بررسی، یکی را انتخاب کنید و با تمام وجود به درس و مطالعه بپردازید.

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی و یا هر دانشگاه دیگری که در سطح کشور برای تحصیل دانش‌آموزان تأسیس گشته‌اند، هر یک امکانات، ویژگی‌ها، نقاط مثبت و منفی مختص خود را دارند و نمی‌توان با نسخه‌ای مشترک برای همه، یکی را برتر از دیگری معرفی کرد و دور دیگری خط کشید. هر کدام از این مراکز علمی برای افراد با ویژگی‌ها و شرایط زندگی مختص آن فرد می‌تواند مناسب یا نامناسب باشد که  انتخاب آن فقط و فقط توسط خود فرد و با بررسی شرایط زندگی خود و خانواده‌ی خود باید انجام پذیرد.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد را برای شما عزیزان شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از تفاوت دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد و همچنین دریافت راهنمایی در مورد رنکینگ و شهریه و اعتبار با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

رشته های ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی ۱۴۰۳

رشته مهندسی صنایع بدون کنکور ۱۴۰۳

مزایا و امکانات دانشگاه شاهد

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴

شرایط پذیرش دانشگاه عالی دفاع ملی

تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد | رنکینگ + شهریه و اعتبار

3.1/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

190 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و آزاد | رنکینگ + شهریه و اعتبار»

  1. Avatar photo سهیل گفت:

    سلام من مشهدم بین دانشگاه غیرانتفاعی حکیم طوس مشهد و آزاد تربت جام کدوم بهتره برای ارشد ؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ازاد

  2. Avatar photo Mahi گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم دانشگاه آزاد تهران مرکز بهتره یا دانشگاه غیرانتفاعی هنر و پارس تهران در رابطه با رشته هنر و بازیگری

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 909075307 تماس بگیرید
      تا مشاورین راهنماییتان کنند.
      با داخلی 111 خانم رنجبر

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام
    اموزش و پرورش مدرک موسسات اموزش عالی مثل موسسه اموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان رو برای مقطع ارشد معتبر میدونه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  4. Avatar photo رها گفت:

    سلام وقت بخیر برای مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد واحد شهریار یا موسسه غیر انتفاعی آل طه کدوم بهتره ؟ ( شهریار بهم نزدیک تره )

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه آزاد بهتر می باشد

  5. Avatar photo Hani گفت:

    وقت بخیر
    از لحاظ مدرک ازاد معتبر تره یا غیرانتفاعی

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رنکینگ دانشگاه ازاد بالا تر از غیرانتفاعی میباشد

  6. Avatar photo حامد رنجبران گفت:

    سلام. وقت به خیر
    بین دانشگاه آزاد قم و دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش قم کدام یک گزینه مناسب‌تری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار هستند؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام دانشگاه های غیرانتفاعی اگر موسسه آموزش عالی نباشه گزینه بهتری هستش

  7. Avatar photo یاسمن گفت:

    سلام من دانشگاه شاهرود رشته تربیت بدنی قبول شدم
    شاهرود دولتی برم بهتره یا مشهد غیرانتفاعی امام رضا یا سجاد برم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      قطعا دانشگاه های دولتی بهتر است

  8. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام
    ببخشید میشه لطفاً به این سوالم جواب بدین

    من داخل شهر آمل زندگی میکنم به نظرتون برای رشته حقوق دانشگاه غیر انتفاعی شمال آمل درس بخونم بهتره یا دانشگاه آزاد ایت الله املی ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام دانشگاه ازاد به مراتب بهتر از موسسات غیر انتفاعی خواهد بود

  9. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من تغذیه غیرانتفاعی علوم پزشکی وارستگان مشهد و تغذیه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات خودگردان قبول شدم کدوم بهتره ممکنه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه علوم تحقیقات بهتر و معتبرتر است.

  10. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام
    من ساکن مشهد هستم
    رشته مهندسی نقشه برداری دانشگاه غیر انتفاعی خیام قبول شدم
    آزاد مشهد هم قبول شدم کدوم بهتره؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه آزاد از رتبه علمی بالاتری برخوردار است

  11. Avatar photo Anita گفت:

    سلام برای رشته روانشناسی موسسه آموزش عالی زند بهتره یا دانشگاه آزاد شیراز؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه آزاد اسلامی تراز علمی بهتری دارد

    2. Avatar photo زهرا گفت:

      سلام برای رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد تبریز بهتره یا پیام نور ویا غیر انتفاعی و اینای تبریز؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        رنکینگ دانشگاه ازاد بالاتر میباشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)