ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کم متقاضی ترین رشته ارشد ۱۴۰۳ + جدول کامل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کم متقاضی ترین رشته ارشد، فرآیند ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد اغلب از دوم آذر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

کم متقاضی ترین رشته ارشد بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، ۴۰۹ هزار و ۷۸۴ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند. سازمان سنجش آموزش کشور در حالی تعداد ثبت نام کنندگان نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال آینده را ۴۰۹ و ۷۸۴ هزار نفر اعلام کرد که در سال آزمون سال ۹۹ بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب ثبت نام کردند.

پیش از این، ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده بود: وقتی ورودی کنکور کارشناسی کاهش می یابد ۲ سال بعد باید انتظار کاهش تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد داشته باشیم. وی البته دلیل دیگر کاهش استقبال از کنکور را که شاید نیاز به تحقیق بیشتر داشته باشد، مساله اشتغال دانست و تاکید کرد که وقتی افراد متناسب با مقطع تحصیلی شغل مناسبی پیدا می کنند شاید تحصیل در مقطع بعدی را ادامه ندهند. در ادامه به نقل قول از برخی مسئولان و بررسی برخی از اخبار در حوزه آزمون کارشناسی ارشد و کم متقاضی ترین رشته ارشد می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

برای اطلاع از کم متقاضی ترین رشته ارشد و همچنین دریافت راهنمایی کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

ایرنا در این جدول آمار تعداد ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد در هفت سال اخیر را بررسی کرده است.

 

 

آمار 7 ساله متقاضیان کنکورکارشناسی ارشد
ردیف سال تعداد داوطلبان
1 93 950هزار و 429 نفر
2 94 718 هزار و 338 نفر
3 95 566 هزار و 159 نفر
4 96 707 هزار و 63 نفر
5 97 575 هزار و 6 نفر
6 98 522 هزار و 873 نفر
7 99 694 هزار و 417 نفر
8 ۱۴۰۳ 409 هزار و 784 نفر

کم داوطلب ترین رشته در ارشد 

به گزارش مرجع تحلیلی اخبار آزمون (NewsTest.ir) و طبق اعلام آمار شرکت کنندگان در ارشد ۹۸،کم داوطلب ترین رشته در ارشد ۹۸ رشته ی دامپزشکی با تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ داوطلب بوده که از این تعداد، ۱۶۳۰ داوطلب را زنان و مابقی را مردان تشکیل داده اند. در این بین علوم انسانی با ۳۴۰ هزار داوطلب پر طرفدارترین گروه آزمایشی است که از این تعداد، ۲۱۷هزار را بانوان و ۱۸۱ هزار نفر را مردان تشکیل دادند.

کم متقاضی ترین رشته ارشد

در گروه آزمایشی علوم انسانی رشته‌ های زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا،‌ الهیات، معارف اسلامی، مدیریت علوم تربیتی، علوم سیاسی از جمله رشته‌ های کم متقاضی هستند. در علوم تجربی رشته‌ های زیست شناسی، شیمی، مهندسی، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی آب و خاک، مهندسی مدیریت آبادانی روستا و در رشته‌ی ریاضی و فنی نیز به رشته‌های کاردانی اختصاص دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران: در حال حاضر تمام رشته‌ های تحصیلی موجود در دانشگاه تهران متقاضی دارند و رشته‌ های کم متقاضی منسوخ شده‌اند. حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفته است: در حال حاضر تمام رشته‌ های تحصیلی موجود در دانشگاه تهران متقاضی دارند و رشته‌ های کم متقاضی منسوخ شده‌اند.
رشته منسوخ شده به معنای عدم پذیرش دانشجو در آن رشته تحصیلی است. در برخی از رشته‌ هایی که در گذشته پذیرش داشتند به علت شرایطی که به وجود آمد تجمیعاتی صورت گرفته است، برای مثال بسیاری از رشته‌ های مقاطع کارشناسی در هم تجمیع شده‌اند.

 

 

برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران: در گذشته رشته‌ های متعددی در جغرافیا مانند: جغرافیای انسانی، جغرافیای طبیعی، جغرافیای شهری و … وجود داشتند که تمامی این‌ها تجمیع شده‌اند و رشته‌ های قبلی منسوخ شده و دیگر در آن‌ها پذیرشی صورت نمی‌گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام رشته‌ های موجود در دانشگاه تهران متقاضی دارند و در گذشته رشته‌ های کم متقاضی وجود داشته‌اند که به علت منسوخ شدن آن‌ها دیگر پذیرش دانشجو در این قبیل از رشته‌ها نداریم.

پر متقاضی و کم متقاضی ترین رشته های ارشد دانشگاه تهران

روانشناسی، حقوق، مدیریت و حسابداری رشته‌ های پرمتقاضی و رشته‌ های دانشکده الهیات و ادبیات کم متقاضی ترین رشته های آزمون كارشناسي ارشد پرديس هاي دانشگاه تهران را به خود اختصاص دادند.

با نگاهی به سال ۹۳ بیشترین تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد را در هشت سال گذشته داشت و آزمون سال ۱۴۰۰ شاهد پایین ترین میزان استقبال از کنکور کارشناسی ارشد هستیم. البته این احتمال وجود دارد که سازمان سنجش آموزش کشور در ماه های مانده تا برگزاری کنکور فرصت مجددی برای ثبت نام از متقاضیان جا مانده فراهم کند.
البته عده ای خالی ماندن ظرفیت ها را یک بحران یا چالش در نظام آموزش عالی تلقی می کنند، در حالی که دست اندرکاران این حوزه خود را برای رو به رو شدن با افزایش صندلی های خالی از سوی داوطلبان آماده کرده اند. بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۶ و ۷ خرداد ماه برگزار گردید.

 

 

جهت اطلاع از تعداد داوطلبان کنکور  بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

رشته های کم متقاضی با بازار کار تضمین شده

انتخاب‌رشته یکی از حساس‌ترین دوره‌ های زندگی تحصیلی یک دانشجو می باشد‌. موضوعی که حتی در دفترچه آزمون‌ های مختلف نیز به آن اشاره شده و رشته‌ های پرطرفدار در همان ابتدای دفترچه برای داوطلبان مشخص می‌شود. اما آیا رشته‌ های پرطرفدار غیر از رشته‌ های تجربی ازجمله: کامپیوتر، عمران، حسابداری، برق، حقوق و روانشناسی بازار تضمین شده دارند یا در طرف دیگر رشته‌ های غیر پرطرفدار بازار اشتغال نامناسبی دارند؟
آمارهای رسمی نشان می‌دهد در طول حیات آموزش عالی ۸۰ درصد هزارنفر اول کنکور به ۲۰ درصد رشته‌ها علاقه دارند که همین مساله بار روانی زیادی روی دوش خانواده‌ها و داوطلبان گذاشته که اگر در غیر این رشته‌ ها دانشجو به تحصیل بپردازد آینده نامعلومی خواهد داشت.
در ادامه رشته‌ هایی که بیشترین آمار بیکاری فارغ التحصیلان را دارند، مورد بررسی قرار داده و براساس آمار های رسمی مرکز آمار کشور منتشر شده در ابتدای سال ۱۳۹۷ رشته‌ هایی را که دارای بیشترین اشتغال طی ۱۰ سال گذشته هستند، مورد بررسی قرار دهد. آنچه در ادامه آمده است جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل یا درحال تحصیل در دانشگاه‌ ها می باشند.

 

 

کم متقاضی ترین رشته ارشد

کم متقاضی ترین رشته ارشد

 

 

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص کم متقاضی ترین رشته ارشد و انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از کم متقاضی ترین رشته ارشد و همچنین دریافت راهنمایی کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

انتخاب رشته کنکور سراسری و کارشناسی ارشد سایت سنجش

رشته های مورد نیاز جامعه

شغل های پردرآمد با سرمایه کم

سخت ترین رشته های دانشگاهی

آسان ترین رشته مهندسی

کم متقاضی ترین رشته ارشد ۱۴۰1

2.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ویرایش اطلاعات کنکور ارشد

    ویرایش اطلاعات کنکور ارشد 1403 + راهنمای تصویری

    زمان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد  1403 اعلام شد. داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد اطلاعاتی را به اشتباه وارد نموده‌اند، می‌توانند از طریق ورود به سامانه ویرایش و تغییر اطلاعات داوطلبان آزمون ارشد، نسبت به تغییرات لازم اقدام...
  • شهریه کارشناسی ارشد آزاد

    شهریه کارشناسی ارشد آزاد + جدول هزینه 1403-1404

    شهریه ارشد دانشگاه آزاد هر سال ممکن است با سال‌های گذشته متفاوت باشد. زیرا این شهریه هر ساله مقداری افزایش دارد و به همین دلیل برای کلیه دانشجویانی که قصد تحصیل در این مراکز را دارند، لازم است نسبت به...
  • رتبه قبولی تکمیل ظرفیت ارشد

    رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1403 + رشته و دانشگاه

    اطلاع از رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور ارشد برای متقاضیانی که به در انتخاب رشته کنکور ارشد موفق به تحصیل در دانشگاه دلخواه خود نشده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع تکمیل ظرفیت کنکور ارشد مجموعه فعالیت‌هایی است که...
  • مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

    مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت + تغییرات 1403

    لیست مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعلام شد. یکی از مراحل حساس ثبت نام در تمامی آزمون‌ها ارسال مدارک است. اگر قصد ثبت نام در ارشد رشته‌های پزشکی را دارید، لازم است از مدارک مورد نیاز برای ثبت...
تماس با مشاور