ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران 1402 {زمان و رشته ها} | sanjesh

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ۱۴۰۲ منتشر شد. شرایط ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران چیست؟ همان پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران می باشد . کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران و زمان و لیست رشته ها که همواره با فراخوان دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور آغاز میشود. کلیه افراد و داوطلبانی که دارای شرایط نام برده می باشند می توانند نسبت به ثبت نام در این مقطع به صورت بدون کنکور شرکت کنند. رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور شامل شاخه های مختلف و متفاوت می باشد. متقاضیان باید با توجه به لیست رشته های محل کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام به انتخاب کنند.

 

ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران پیرو اطلاعیه ای از سمت دانشگاه تهران می باشد. با توجه به قوانین جدیدی که گذاشته شده است خبر از افزایش تعداد پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران شاهد هستیم. بدین ترتیب شانس ورود داوطلبان به این دانشگاه بیشتر و آسان تر شده است. لازم است داوطلبان برای ورود به این دانشگاه برای کارشناسی ارشد رتبه مجاز را دریافت کرده باشند.

برای شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران لازم است از طریق منابع آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات دقیق را به دست بیاورید. شما می توانید برای اطلاع از فرایند و مشاوره با ایران تحصیل در ارتباط باشید.

پذیرش در ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران آرزو بسیاری از دانشجویان کارشناسی می باشد. چون دانشگاه تهران یکی از محبوب ترین و بهترین دانشگاه های ایران می باشد. همواره هر ساله تعداد زیادی پذیرش از سمت استعداد های درخشان برای پذیرش در این دانشگاه ارسال می شود. دانشگاه تهران هرساله اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجو بدون کنکور منتشر می کند. که این اطلاعیه برای حمایت از دانشجویان در سطح یک می باشد تا مازاد بر ظرفیتی که دارد از بین این دانشجویان انتخاب کند و پذیرش کند.

اولین اطلاعیه که از سمت دانشگاه تهران در جهت پذیرش دانشجو بدون کنکور منتشر شد سال ۹۶ بود. طبق این اطلاعیه پذیرش دانشجو از بین ۱۰ درصد برتر دانشجویان دانشگاه تهران و همچنین رتبه های ۱ تا ۳ تمامی دانشگاه های سطح بالای کشور اعمال شود. در حالت کلی دانشگاه تهران ۱۰ درصد اضافه بر ظرفیت اش را به پذیرش بدون کنکور اختصاص داده است.   

برای مشاهده لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

شرایط ورود کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران با دیگر دانشگاه ها فرق دارد و متفاوت می باشد. رشته های فراگیر پیام نور از جمله رشته هایی می باشد که در بین داوطلبان دارای اهمیت بوده و مورد استقبال قرار می گیرد. داوطلبان متقاضی برای انتخاب ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در اول باید تمامی شرایط مربوطه را داشته باشند و در مرحله بعد باید دفترچه را به خوبی مطالعه کرده باشند. تا بتوانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کنند.

داوطلبانی که متقاضی شرکت در این مرحله هستند در اول باید آگاهی کامل از شرایط پذیرش بدون آزمون داشته باشند. از جمله شرایطی که داوطلبان باید از آن مطلع باشند، معدل و میانگین نمرات است که در هر رشته ای مهم می باشد. داوطلبان بعد از قبول در ثبت نام و ارائه مدارک لازمه و تایید مدارک و قبولی در مصاحبه می توانند ثبت نام خود را در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران اقدام کنند.

در سال گذشته معاون دانشگاه تهران اطلاعیه ای مبنی بر افزایش تعداد ظرفیت پذیرش این دانشگاه خبر داد. ظرفیت در این دانشگاه از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش داشته است. در نتیجه شانس قبولی برای داوطلبان از سال گذشته بیشتر و راحت تر شده است. ظرفیت پذیرش برای سال جدید تا کنکون اعلام نشده است. پذیرش در این دانشگاه پیرو شرایط و ضوابط دانشگاه تهران می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد شوید.

 

از جمله دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه

  • دانشجویان کارشناسی بعد از گذراندن ۶ نیم سال و حداقل سه چهارم دروسشان می توانند برای پذیرش در کارشناشی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران درخواست دهند.
  • داوطلبان باید حداکثر تا ۸ نیم سال فارق التحصیل شوند تا بتوانند در این دانشگاه پذیرش شوند.
  • پذیرش داوطلبان بلافاصله بعد از اتمام تحصیل و فارق التحصیلی انجام می شود و فقط یکبار این امکان وجود دارد.
  • داوطلبان متقاضی پذیرش دانشگاه تهران باید حداقل معدل ۱۶ را در مقطع کارشناسی داشته باشند.

 

مدارک لازم برای ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

  • فرم تکمیل شده تقاضا
  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کارنامه ۶ ترم
  • فرم تقاضا نامه پذیرش
  • فیش واریزی

 

 

                                     برای اطلاع از تاریخ ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ کلیک کنید.

 

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ۱۴۰۲

متقاضیانی که خواستار پذیرش در کارشناسی ارشد دانشگاه تهران می باشند، باید در اول تمامی شرایط پذیرش دانشگاه تهران را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و بعد تمامی مدارک ذکر شده را آماده کرده و به سامانه سیستم جامع آموزش دانشگاه تهران مراجعه کرده باید تا اواسط دی ماه نسبت به بارگذاری اطلاعات و ثبت درخواست اقدام کنند.

شرایط ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

داوطلبانی که دارای شرایط و سهمیه استعداد های درخشان می باشند دارای یک امتیاز مثبت هستند. رشته های شامل بدون کنکور دانشگاه تهران تقریبا شامل تمامی رشته ها می باشد. ممکن است هر ساله دانشگاه تهران سیاست های دیگری را برای پذیرش اضافه کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای آگاهی بیشتر با ایران تحصیل همراه شوید.

 

بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

با توجه به قوانین و ضوابط دانشگاه تهران برای پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان سطح یک هر دانشگاهی می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند و متقاضیان باید در ۸ ترم فارق التحصیل شده باشند. داوطلبان شرکت کننده باید جزو ۱۵ درصد نفرات برتر در ورودی رشته های خود باشند. با این که تعداد نفرات پذیرش در این دانشگاه افزایش داشته است ولی پذیرش اضافی منحصر افرادی می باشد که فارق التحصیلان دانشگاه رتبه یک می باشند. دانشگاه تهران همواره تلاش بر این دارد تا تعداد پذیرش برای افراد واجد شرایط را افزایش دهد و حداکثر سهمیه خود را به این گونه داوطلبان اختصاص دهد. ثبت نام برای تمامی داوطلبان از طریق اینترنت امکان پذیر می باشد.

دانشگاه تهران به منظور حمایت از دانشجویان برتر استعداد های درخشان برای ورود به کارشناسی ارشد با توجه به آئین نامه ها  و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه از بین دانشجویان ورودی سال ۹۷ که جزو ۱۵ درصد برتر می باشند و یا در دانشگاه های دیگر که شامل این فراخوان هستند در تمامی رشته ها مازاد بر ظرفیت از طریق آزمون سراسری با رعایت تمامی قوانین و مقررات دانشجو پذیرش می کند.

 

                برای اطلاع از شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسریکلیک کنید.

 

آیا امکان تحصیل در ارشد بدون کنکور در خارج از کشور ایران وجود دارد؟

تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد آرزو تمامی داوطلبان و دانشجویان می باشد دانشگاه تهران جزو یکی از بهترین و مجرب ترین دانشگاه های تهران می باشد که تحصیل در این دانشگاه فرصت بسیار عالی برای داوطلبان می باشد. بسیاری از داوطلبان این سوال را دارند که آیا می توانند در دانشگاه های خارج از کشور بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند برای یافتن جواب این سوال کافیست با ایران تحصیل همراه باشید و از مشاورانش دریافت راهنمایی کنید.

 

نکات بسیار مهم قابل توجه در خصوص پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

  • بر اساس مصوبه دانشگاه جهت استفاده از سهمیه استعداد های درخشان نمراتی که بی اثر شده اند در پذیرش دانشجو ها در این دانشگاه تاثیر دارند.
  • در خواست در دانشکده ای مورد بررسی قرار می گیرد که ثبت نام در آنجا انجام داده اید که باید به تشخیص دانشگاه و مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد.
  • لیست رشته گرایش رشته مورد پذیرش در سامانه ثبت نام اینترنتی قابل نمایش می باشد.
  • داوطلبان می توانند در ۳ گرایش مرتبط با رشته کارشناسی به ترتیب اولویت علاقه خود انتخاب و اعلام کنند.
  • داوطلبان سایر دانشگاه ها باید گواهی که در آن رتبه شان قید شده در رشته تحصیلی شان نه در گرایش و همچنین آخرین کارنامه تحصیلی با تایید دانشگاه همه را در سامانه دانشگاه بارگذاری کنند و نسبت به جمع آوری تمامی مدارک نام برده اقدام کنند.
  • تغییر رشته و یا تغییر واحد آموزشی در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران مجاز نمی باشد.
  • داوطلبان کارشناسی ناپیوسته بنا به آیین نامه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
  • لازم به ذکر است مدارک داوطلبی که در بازه زمانی تعیین شده اقدام به ثبت نام نکرده باشد مورد بررسی قرار گرفته نمی شود و تمامی متقاضیان باید در بازه زمانی تعیین شده مدارک خود را بارگذاری کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
  • باید بدانید که داشتن شرایط ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران و ارائه مدارک به منزله قبولی شما در پذیرش نمی باشد.
  • در صورتی که در مدارک درخواستی از داوطلب کمبودی وجود داشته باشد بررسی صورت نمیگیرد پس داوطلبان باید در جمع آوری و بار گذاری مدارک خود نهایت دقت را داشته باشند.
  • اسامی افراد پذیرفته شده و نتایج اولیه از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می گردد.
  • اعلام نتایج اولیه حقی برای داوطلبان ایجاد نمیکند و نتیجه نهایی توسط سازمان سنجش و آموزش کشور بعد از احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان اعلام می گردد.
  • باید شناسه کاربری و گذرواژه که در سامانه تعریف کرده اید را در جایی یادداشت داشته باشید.
  • گواهی ثبت نام به طور پیش فرض در سامانه موجود می باشد و احتیاجی به گرفتن آن نیست
  • در فرایند ثبت نام نیازی به ورود اطلاعات دیپلم و رتبه کنکور کارشناسی نیست
  • موضوع مهم این است که از مراجعه حضوری برای ثبت نام جدا خودداری کنید.   

 

سامانه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

شما می توانید در ایران تحصیل سامانه ای در خصوص ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ملاحظه کنید. داوطلبان می توانند برای پذیرش در این دانشگاه از طریق این سامانه وارد شوند که لازم است در اول داوطلبان واجد تمامی شرایط ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران باشند. داوطلبان می توانند بعد از اینکه از طریق سامانه اقدام به ثبت نام کردند و تمامی مشخصات خود را پر کردند، هزینه قابل پرداخت را از طریق کارت الکترونیک نیز بپردازند. داوطلبان می توانند از طریق کارت بانکی های عضو شتاب هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران

زمان ثبت نام و شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران

از متقاضیان محترم درخواست می‌شود در صورت واجد الشرایط بودن، در بازه‌های زمانی اعلام‌شده‌به سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران با نشانی اینترنتی “academics.ut.ac.ir” مراجعه فرمایند. پس از آن باید اقدام به تکمیل مراحل نام نویسی و بارگذاری مدارک مورد نیاز نمایند. در راستای فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران سال ۱۴۰۲، متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۰ لغایت ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ برای ثبت نام در پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه تهران اقدام کنند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران سال ۱۴۰۲ تنها از طریق وبسایت رسمی این دانشگاه امکان‌پذیر است. بنابراین، داوطلبان تنها نیاز دارند به وبسایت رسمی دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند و نام نویسی از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر ناست.

سوالی که در ذهن اکثر داوطلبان وجود دارد این است که چه زمانی می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در صورت اینکه از این موضوع آگاهی نداشتید می توانید با مشاوران ایران تحصیل در این خصوص در ارتباط باشید.

مشاوره کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ۱۴۰۲ باید به نکاتی توجه کنند: پذیرش تنها برای یکبار و پس از فارغ التحصیلی امکان‌پذیر است. دانشجویانی که برنامه درسی آن‌ها ۹ نیمسال است، می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند. دانشگاه می‌تواند ۲۰ درصد برتر را بر اساس میانگین کل پذیرش کند.

مدارک کارشناسی ناپیوسته، مجازی، نیمه حضوری، پردیس خودگردان دانشگاه‌های دیگر، دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد علمی کاربردی و دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرفته نمی‌شوند. داوطلبان می‌توانند در سه گرایش از یک رشته با الویت‌بندی درخواست خود را ثبت کنند و نتایج پذیرش از طریق سایت دانشگاه اعلام می‌شود.

اگر در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشاوره کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

اخبار پیرامون پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران

  • پذیرش نهایی کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

پذیرش نهایی و ثبت نام قطعی منوط به برآورده‌سازی تمامی شرایط مندرج در فراخوان و تایید سازمان سنجش آموزش کشور است؛ که در ماه شهریور ۱۴۰۲ از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزشی دانشگاه تهران با آدرس http://academics.ut.ac.ir اعلام خواهد گردید. اعلام نتایج اولیه حقی برای داوطلبان ایجاد نکرده و پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور است و بررسی و تایید صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان اجباری است.

خلاصه مطالب

برای داوطلبان آگاهی و شناخت از لیست رشته های پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که جزو افراد برتر دانشگاه ها می باشید و متقاضی ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران هستید برای اطلاع از لیست رشته های سال جاری می توانید با ما همراه باشید.

 

برای دانلود و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

4.3/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران چه زمانی است؟ 

زمان ثبت نام در این طرح هنوز اعلام نشده است و باید تا زمان اعلام دانشگاه تهران در این رابطه صبر کنیم.

شرایط ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران چیست؟

شرایط پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه تهران همان شرایط پذیرش ارشد استعداد درخشان هستند. برای اطلاع از این شرایط می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران چگونه است؟ 

در رابطه با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران باید عرض کنیم که برای این کار باید به سایت این دانشگاه مراجعه بفرمایید و مراحلی را برای ثبت نام طی کنید.

نظرات

154 دیدگاه دربارهٔ «ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران 1402 {زمان و رشته ها} | sanjesh»

  1. Avatar photo غزل گفت:

    سلام وقت بخیر . من دانشجوی مهندسی کامپیوتر در یک دانشگاه غیر انتفاعی هستم . می خواستم بدونم با معدل کل ۱۸ به بالا و داشتن یک کتاب تخصصی در حیطه رباتیک و برنامه نویسی و داشتن مقاله میتونم بدون کنکور در دانشگاه تهران شرکت کنم.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای شرکت در استعداد درخشان دانشگاه تهران می بایست در ترم ششم مقطع کارشناسی اقدام به ثبت نام نمایید (رعایت مدت زمان فارغ التحصیلی و ثبت نام )

    2. Avatar photo محدثه گفت:

      سلام من دانشجوی ترم هشت بازیگری دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم برای ثبت نام در رشته سینما یا کارگردانی باید چیکار کنم

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        شما در صورتی که جزو استعداد درخشان باشید این امکان را دارید بدون کنکور ثبت نام کنید با معدل 16 به بالا

  2. Avatar photo احد نصیری سردرود گفت:

    سلام ، من فارغ‌التحصیل رشته دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد هستم ، آیا میتوانم در رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران ثبت نام کنم ؟ممنون

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ثبت نام و پذیرش در رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران می بایست در کنکور ارشد ثبت نام کنید و رتبه لازم را کسب نمایید

  3. Avatar photo محمد گفت:

    با سلام
    کارشناسی حسابداری من معدل 17.28 برای دانشگاه ازاد رودهن دارم.میتونم ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مقطع ارشد پذیرش بدون کنکور ندارد.

  4. Avatar photo Abolfazl گفت:

    سلام
    من کاردانی پیوسته خوندم و کارشناسی ناپوسته دارم میخونم میتونم وارد دانشگاه تهران بشم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بدون کنکور دانشگاه های ازاد و پیام نور شانس زیادی دارید

  5. Avatar photo سوگند شجاعی گفت:

    سلام، من دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم، تازه قبول شدم
    معدل کارشناسیم 17 هست، میتونم ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام اگر دانشگاه هنوز اطلاعیه رو داشته باشد بله ولی به معنای قبولی تون نیست

  6. Avatar photo سیما پورسالاری گفت:

    سلام منظور از معدل بالا معدل مقطع کارشناسیه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله ملاک معدل کارشناسی میباشد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)