ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟ + قانون 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی سوال دارند که کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟ در حال حاضر بخشنامه کسری خدمت سربازان امریه 1403 منتشر شده است. افرادی که در سازمان ها و ارگان ها مشغول به خدمت هستند، مایلند اطلاعاتی در مورد کسری خدمت خود داشته باشند. در قوانین جدید سال ۱۴۰۳ در خصوص شرایط کسری خدمت سربازان امریه توضیحاتی ارائه شده است.

در سال‌های قبل سربازانی که امریه می‌گرفتند، نمی‌توانستند از کسری استفاده کنند. در حال حاضر براساس قوانین ارگان‌هایی که سربازان را به عنوان نیروی امریه جذب می‌کنند، موظف به ارائه کسری خدمت نیز می‌باشند.

آشنایی با بخشنامه کسری خدمت سربازان امریه

براساس قوانین جدید ۱۴۰۳ در خصوص شرایط کسری خدمت سربازان امریه همه سربازانی که امریه دریافت کرده‌اند، با سایر سربازان به لحاظ حقوق مرخصی و مزایای برابر هستند و تنها تفاوت این افراد با دیگر سربازان در مدت زمان خدمت نظام وظیفه است، چراکه تمام سربازان به جز سربازان امریه که در یگان‌های حفاظتی مشغول هستند، باید ۲۴ ماه خدمت کنند. از این رو در قوانین و بخشنامه امریه سال جدید تاکید می‌شود که کسری خدمت سربازان امریه با سربازان دیگر یکسان است و ارگان‌هایی که نیروی امریه جذب می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌توانند مانع از دریافت کسری خدمت آنها شوند.

مطابق با قوانین و بخشنامه سازمان‌هایی که به کار گیرنده سربازان امریه هستند، به دلیل هزینه‌های آموزش سربازان معمولاً سربازانی که کسری دارند را به کار نمی‌گیرند و اولویت جذب با فراد دیگر است.

اگر یک سرباز پس از جذب به عنوان سرباز امریه در سازمان مربوطه مزایای کسری خدمت را داشته باشد، سازمان مربوطه نباید مانع دریافت کسری خدمت سرباز شود و سرباز نیز از این بابت نباید جریمه بپردازد.

اما اگر سرباز قبل از جذب در سازمان تحت عنوان سرباز امریه ادعا کند که کسری خدمتی ندارد و پس از اینکه جذب سازمان شد، بخواهد از کسری خدمتی استفاده کند، براساس هزینه‌های آموزشی سازمان مرتبط باید خسارت دهد و از کسری خود استفاده نماید.

 علاوه بر این چنانچه سربازی قبل از جذب در سازمان به عنوان سرباز امریه اعلام کند کسر خدمت دارد، سازمان نمی‌تواند از کسر خدمت وی چشم پوشی کند. اگر پس از جذب سازمان مانع دریافت کسری خدمت سربازی شود، تخلف بوده و فرد می‌تواند از کسری خدمت خود استفاده کند.

"آشنایی

برای اطلاع از شرایط ثبت نام امریه میراث فرهنگی وارد لینک شوید. 

 ابطال کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟

مطابق با بخشنامه کسری خدمت، در حال حاضر موضوعی به نام ابطال امریه وجود ندارد و سازمانی که سربازان را به عنوان نیرو جذب می‌کنند، سربازی را که درخواست دریافت کسری خدمت دارد، نمی‌توانند وی را از دریافت کسری خدمت منع کنند.

بنابراین اگر سربازی از کسری خود قبل از جذب از سوی سازمان اطلاع داشته باشد و اعلام کند کسر خدمت ندارد و پس از جذب ارگان مربوطه متوجه شود، می‌تواند از وی جریمه دریافت نموده و فرد پس از پرداخت جریمه خود می‌تواند از کسری خدمت استفاده کند.

برای آشنایی با امریه وزارت دفاع روی لینک بزنید.

چگونگی ثبت کسری خدمت سربازان امریه

سربازان مشغول در سازمان‌های مختلف اگر دارای کسری خدمت باشند، براساس بخشنامه موجود، سرباز پس از مراجعه به یگان پس از اعلام داشتن شرایط کسری خدمت سربازی امریه می‌تواند میزان کسری خدمت خود را ثبت کنند.

پس از آن با محاسبه میزان کسر خدمت، تعیین زمان دقیق پایان خدمت از سوی یگان مربوطه در سازمان نظام وظیفه ثبت خواهد شد. بنابراین براساس بخشنامه، می‌توان به راحتی از امریه کسری خدمت خود استفاده کرد.

 

جهت آشنایی با شرایط ثبت نام امریه سازمان تبلیغات اسلامی وارد لینک شوید. 

 

میزان کسری ایثارگری سربازان امریه

کسری خدمت ایثارگران یکی از رایج‌ترین کسری‌های خدمت است که برای سربازان نظام وظیفه در نظر گرفته شده است، این نوع کسری خدمت برای فرزندان جانباز، آزاده و رزمندگان می‌باشد که مدت ایثارگری به حد نصاب لازم معافیت کامل مشمول را نخواهد رسید.

مدت زمان کسری که برای هرکدام از فرزندان ایثارگر مد نظر است، با توجه به درصد جانبازی و مدت اسارت تخمین زده می‌شود.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

براساس بخشنامه موجود، برخورداری از سهمیه ایثارگری برای سربازان امریه امکان‌پذیر می‌باشد و میزان آن به قرار زیر است:

سربازان امریه‌ای که والدین آنها در اسارت بوده یا در جبهه حضور داشتند، به ازای هر ماه اسارت و و داشتن رزمندگی ۱۲ روز کسری خدمت خواهند داشت.

برای سربازان امریه جانباز نیز به ازای هر درصد جانبازی ۶۳ روز کسری مدنظر قرار دارد.

در ارتباط با خدمت ایثارگری باید گفت که داشتن غیبت سربازی مانع استفاده از کسری خدمت نیست، چراکه شرایط استفاده از کسری قبل از ورود به سربازی مشمول به دوره غیبت نیز وجود دارد. علاوه بر استفاده از کسری خدمتی در صورتی که به حد نصاب لازم جهت گرفتن معافیت نرسد، برای یک فرزند از خانواده ایثارگران قابل استفاده می‌باشد.

"میزان

برای بررسی امریه سازمان نقشه برداری بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 امکان دریافت کسری خدمت بسیج برای سربازان امریه

در بخشنامه کسری خدمت سربازان امریه نوع دیگری از کسری وجود دارد که برای بسیجیان در نظر گرفته شده و همه سربازان امریه نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

این کسری خدمت در واقع مربوط به سابقه فعالیت در پایگاه بسیج است. سربازانی که به عنوان بسیج فعال در پایگاه فعالیت دارند، بر اساس سمتی که برخوردار بوده‌اند، می‌توانند از کسری خدمت استفاده کنند و کسری خدمت تا ۶ ماه از دوره سربازی مشمولان کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، مدت زمان فعالیت در بسیج نیز از عوامل تاثیرگذار در کسری سربازان امریه است. مثلاً سربازان امریه‌ای که در فرماندهی حوزه فعالیت داشتند، به ازای هر سال فعالیت تا ۳ ماه کسری خواهند داشت. در این نوع کسری عدم غیبت سربازی شرط لازم جهت استفاده از کسری خدمت می‌باشد.

 

برای بررسی ثبت نام امریه منابع طبیعی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 مراحل دریافت کسری خدمت سربازان امریه

افرادی که مایل به دریافت کسری خدمت سربازی هستند، باید مدارک لازم را ارائه کنند. برای استفاده از این نوع کسری باید مدارک مربوط به تأییدیه از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای افراد متقاضی کسری ایثارگری و همچنین دریافت تأییدیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران برای دریافت کسری بسیج لازم می‌باشد.

برای ثبت درخواست کسری خدمت از طریق دفتر پلیس 10+ باید مدارک لازم ارائه شود و پس از آن به سازمان نظام وظیفه نیز مراجعه کنند. این سازمان براساس استعلام‌ها و در صورت تأیید مدارک، کاهش خدمت را برای سربازان امریه بگیر لحاظ خواهد کرد.

اطلاعیه

افرادی که دارای کسری خدمت هستند، هنگام ارائه مدارک به اداره محل خدمت باید کسری خود را نیز عنوان کنند. در غیر این صورت بعداً دچار مشکل خواهند شد.

"

 خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با بخشنامه کسری خدمت سربازان امریه توضیح دادیم. استفاده از کسری خدمت و شرایط آن یکی از دغدغه‌های افراد مشمولی می‌باشد که دارای امریه سربازی هستند و در اداره‌ها و ارگان‌های مختلف مشغول به گذراندن دوره خدمت سربازی خود می‌باشند. سربازانی که کسری خدمت خود را در طی دوران فعالیت در ارگان ها اعلام نمی‌کنند، در پایان اگر بخواهند از آن استفاده کنند، دچار مشکلاتی خواهند شد و باید جریمه و خسارت سازمان را پرداخت کنند.

به همین دلیل سعی کنید چنانچه دارای کسری خدمت هستید، قبل از ورود به ارگان مورد نظر اعلام کسری خدمت کنید. چنانچه شما عزیزان به دنبال محاسبه کسری خدمت سربازی به صورت امریه هستید، می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسری خدمت سربازان امریه چگونه است؟

در این مقاله به بررسی روند دریافت کسری خدمت سربازان امریه اشاره شد. 

سربازان امریه برای کسری خدمت از طریق چه ارگانی باید اقدام کنند؟

همه سربازان امریه از جمله سربازان امریه بسیج و ایثارگر برای کسری خدمت می توانند به پلیس +10 و سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند. 

شرایط دریافت کسری خدمت سربازان امریه چیست؟

سربازان در صورت اعلام ارگان مورد نظر جهت مجاز بودن کاهش خدمت، این امکان را دارند که از کسری خدمت استفاده کنند، در غیر این صورت جرایمی برای جبران آن باید بپردازند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام امریه دانش بنیان

    ثبت نام امریه دانش بنیان 1403 + شرایط، رشته ها و حقوق مزایا

    مشمولانی که قصد ثبت نام امریه دانش بنیان را دارند، باید مدارک خود را در زمان مقرر برای تحویل آماده کنند. متقاضیان با کار در شرکت دانش بنیان به جای سربازی می‌توانند از این تسهیلات ویژه استفاده کنند. البته شرایط...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • امریه سربازی وزارت نیرو

    ثبت نام امریه وزارت نیرو 1403 + زمان فراخوان، شرایط و رشته ها

    امریه سربازی وزارت نیرو 1403 دارای شرایط خاصی است و آن دسته از مشمولانی که واجد شرایط این سازمان باشند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند. براساس اطلاعیه وزارت نیرو افراد مشمول می توانند در صورت ثبت درخواست و ارائه...
  • امریه وزارت نفت

    امریه وزارت نفت 1403 + شرایط، رشته ها و حقوق | فرم ثبت نام

    ثبت نام امریه وزارت نفت به صورت اینترنتی و براساس رشته تحصیلی و معدل داوطلبان انجام می‌شود. در حال حاضر مشمولان زیادی در پی دریافت این امریه و گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه خود در این ارگان دولتی شناخته شده...
تماس با مشاور