ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

کسری بسیج دانش آموزی چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است. برای این کار می‌توانید از راه‌های متفاوتی استفاده کنید که یکی از آنها کسری بسیج دانش آموزی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید کسری بسیج دانش آموزی چیست و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید، حتماً مقاله کسری خدمت سربازی را بخوانید.

همه چیز درباره کسری بسیج دانش آموزی

اگر شما هم در رابطه با شرایط ثبت‌نام بسیج، محاسبه کسری بسیج و شرایط استفاده از آن سؤالاتی در ذهن دارید، پس حتماً مقاله ثبت‌نام دوره تکمیلی بسیج به کار شما می‌آید. پسران با رسیدن به سن 18 سالگی، وظیفه دارند که به‌صورت اجباری به  سربازی بروند.

البته باید این نکته را اضافه کنیم که در این میان برخی افراد می‌توانند از شرایط و سهمیه‌های استفاده کنند. همچنین طرح‌های تشویقی هم برای این کار وجود دارد. افراد با استفاده از این طرح‌ها مدت‌ زمان سربازی خود را کاهش می‌دهند. کسری بسیج دانش آموزی یکی از ساده‌ترین و پرطرف‌دارترین راهکار‌هایی است که افراد مشمول می‌توانند برای کم‌کردن مدت سربازی خود از آن استفاده کنند.

افراد مشمول می توانند از طریق مراجعه به سازمان نظام وظیفه برای استعلام و اخذ کسری خدمت بسیج نظام وظیفه اقدام کنند. در صورتی‌ که فرد مشمول عضو بسیج باشد و شرایط لازم را بتواند فراهم کنند، استفاده از این طرح برای او آسان می‌شود.

کسری خدمت سربازی انواع متفاوتی دارد که یکی از آنها کسری بسیج دانش آموزی است. کسری بسیج دانشجویی و کسری بسیج پایگاه‌های مقاومت نوع دیگر آن محسوب می‌شود. در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم شرایط و روش استفاده از کسری بسیج دانش آموزی را برای شما شرح دهیم.

همه چیز درباره کسری بسیج دانش آموزی

مدارک لازم برای ثبت‌ نام کسری بسیج دانش آموزی

شما برای ثبت‌نام و عضویت در بسیج، شما باید مدارکی را برای ارائه به این سازمان با خود به همراه داشته باشید. البته در آغاز شما باید مشخص کنید که می‌خواهید به‌ چه صورت در بسیج حضور پیدا کنید. شما  باید تعیین نمایید که به فکر گرفتن کارت بسیج فعال هستید یا می‌خواهید به‌عنوان یک فرد معمولی فعالیت کنید. شما در ابتدا ورودتان به بسیج باید به‌صورت یک عضو عادی فعالیت نمایید و بعد از آن دوره‌های متفاوت را بگذرانید. سپس بعد از بالارفتن میزان فعالیتتان و سابقه شما در بسیج، کارت فعالی به شما می‌دهند.

در پیرو بخش قبل شما می‌توانید به مقاله ثبت‌نام دوره تکمیلی بسیج سر بزنید. مدارکی  که برای ثبت‌نام در بسیج عادی و فعال نیاز دارید، ما در ادامه برای شما آورده‌ایم. این مدارک در بخش بسیج عادی شامل موارد زیر می‌شوند:

مدارک لازم برای ثبت نام در کسری بسیج دانش آموزی

  • دو قطعه عکس که مناسب بسیج باشد.
  • کپی از صفحات شناسنامه گرفته شود.
  • هزینه‌ای بابت حق بیمه پرداخت کنید.
  • فرم‌های ثبت‌نام در بسیج را کامل نمایید.

شما برای اینکه از بسیج عادی به بسیج فعال ارتقا پیدا کنید، باید یک سری مدارک را نزد حوزه بسیجی که در نزدیکی شما قرار دارد، ببرید. برخی از این موارد مانند مدارک لازم برای بسیج عادی است و برخی از آنها تفاوت‌هایی دارد. چون در حال رفتن به مرحله بالا‌تری هستید، مطمئناً باید مدارک بیشتری را ارائه دهید که عبارت‌اند از:

  • باید حداقل 6 ماه در بسیج به عنوان عضو عادی فعالیت کنید.
  • چهار قطعه عکس ارائه دهید.
  • سن شما باید حداقل تا 15 سال برسد.
  • 4 عدد کپی از صفحات شناسنامه بگیرید و تحویل دهید.
  • 3 عدد کپی از کارت ملی گرفته شود.
  • کپی از صفحه شناسنامه که مربوط به انتخابات است.
  • مبلغی به‌عنوان حق بیمه پرداخت نمایید.
  • دانش‌آموزانی که در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند باید کار‌نامه تحصیلی کلاس دهم و افرادی که در رشته‌های فنی مشغول به تحصیل هستند باید کارنامه کلاس یازدهم خود را به پایگاه بسیج یا حوزه‌های مربوطه تحویل دهند.
  • باید فرمی یا برگة که مشخصات بسیجی فعال را در آن می‌نویسند را پرکنید.

شرایط دریافت کسری بسیج دانش آموزی

دانش‌آموزان در هر رده سنی که باشند، می‌توانند عضو بسیج دانش‌آموزی شوند. حتی کار‌های مفیدی  هم در این سازمان انجام دهند. اگر فردی بخواهد که از شرایط کسری بسیج دانش آموزی استفاده کند، باید در مقاطع تحصیلی متوسطه یعنی از همان سال‌های نهم و دهم که درس آمادگی دفاعی را بگذراند.

سپس گواهی دوره تکمیلی بسیج را نیز کسب نماید. دوره تکمیلی بسیج در دو مرحله برگزار می‌کنند که اولین دوره یک ماه و نیم طول می‌کشد و دوره دیگری که 45 روز است. افرادی که تمایل دارند از امتیاز کسری خدمت سربازی استفاده کنند، باید حتماً در این دوره‌ها حضوری فعال داشته باشند. لازم به ذکر است که افراد می‌توانند پس از گذراندن این دوره‌ها، حداکثر دو ماه کسری بسیج دانش آموزی بگیرند.

عضویت در بسیج دانش‌آموزی علاوه بر اینکه جنبه‌های معنوی دارد، مزیت‌های دیگری هم برای شما به ارمغان می‌آورد. از مهم‌ترین امتیازات عضویت در سازمان یا نهاد بسیج، می‌توانیم به دریافت کسری بسیج دانشجویی اشاره کنیم. سربازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی در پسران و جوانان است. پس راهکار‌هایی مانند فعالیت در بسیج و گرفتن کارت بسیج فعال، به شما کمک می‌کند تا خدمت سربازی کوتاه‌تر شود و دغدغه‌هایتان کمتر کند.

مراحل دریافت کسری بسیج دانش آموزی

برای دریافت کسری بسیج دانش آموزی باید با نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی آشنا بود و مراحل متعددی را طی کنید. پس از ا« نیز لازم است زمان مناسبی را برای گذراندن این مراحل مشخص نمایید. این‌گونه شما می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کسری بسیج دانش آموزی بگیرید.

شما در ابتدا پیش از اینکه بخواهید هر کاری کنید، باید مدارکی را ارائه دهید. مدارکی که برای دریافت کسری بسیج دانش آموزی لازم دارید، بیشتر هویتی هستند و شامل این موارد می‌شوند:

  • کارت بسیج فعال بگیرید.
  • باید نسخه اصلی و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهید.
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی‌تان را باید در اختیار داشته باشید.
  • چند قطعه عکس که مناسب باشند.

حالا باید مدارک را که برای دریافت کسری نیاز است را تهیه کنید و تا آخرین مرحله گرفتن کسری با خود به همراه داشته باشید. شما برای اینکه کسری بسیج دانش آموزی بگیرید، باید طبق مراحلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، حرکت نمایید.

مراجعه‌ کردن به پایگاه بسیج

در ابتدا شما باید پایگاه بسیجی که قبلاً در آن کارهای ثبت‌نام خود را انجام داده‌اید، مراجعه کنید. می‌توانید به هر حوزه یا هر مکانی که در آن فعالیتی در زمینه بسیج انجام داده‌اید، مراجعه نمایید. سپس باید با کمک مسئولان این نهاد سوابق بسیجی خود را جمع‌آوری کنید. بعدازاین کار و تهیه تمام فعالیت‌هایی که داشته‌اید، می‌توانید درخواست دریافت کسری بسیج دانش آموزی بدهید.

بررسی پرونده به‌وسیله نیروی انسانی حوزه مقاومت

در دومین مرحله، پرونده شما توسط شخصی که مسئولیت نیروی انسانی پایگاه بسیج مقاومت را دارد، بررسی می‌شود. پس از اینکه استعلام کسری دانش‌آموزی صورت گرفت، اگر واجد شرایط باشید، پرونده شما به ناحیه مقاومت بسیج ارسال می‌شود.

ارجاع‌دادن پرونده به ناحیه مقاومت بسیج

در مرحله بعد، اگر پرونده شما کامل بود و شرایط دریافت کسری خدمت را داشتید، به ناحیه مقاومت سازمان بسیج ارجاع داده می‌شوید. در آنجا شما باید فرم‌های مربوط به تأیید دریافت کسری خدمت را پر کنید تا بتوانید به مرحله‌های بعد بروید.

تأیید کردن پرونده ارسالی

در این مرحله ناحیه مقاومت، درباره سابقه و فعالیت‌های که انجام داده‌اید، جستجو می‌کنند. این کار‌ها معمولاً به کمک نیروی بسیج ناحیه انجام می‌شود. در صورتی‌ که شما شرایط دریافت کسری خدمت را داشته باشید، فرم تأییدیه مربوط به کسری خدمت را در اختیارتان می‌گذارند.

مراحل گرفتن کسری بسیج دانش آموزی

تکمیل نمودن فرم کسری خدمت

این فرم برای افراد بسیجی واجد شرایط پر می‌شود و سپس آن را برای سپاه استان ارسال می‌نمایند. اگر می‌خواهید فرم شما به‌صورت نهایی تأیید شود، حتماً باید آن را به مرکز سپاه استان بفرستید و در غیر این صورت، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

تأیید پرونده کسری خدمت

در این مرحله پرونده شما برای کسری بسیج دانش آموزی به‌وسیله سپاه استان بررسی و تأیید می‌شود. پس از آن فرم را برای شما می‌فرستند و در اختیارتان می‌گذارند. این مرحله در واقع نقطه پایان کار است و پس از آن سربازی شما کاهش می‌یابد. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، باید به مقاله چگونه کارت بسیج فعال بگیریم؟ مراجعه کنید.

نکات مهم در مورد گرفتن کسری بسیج دانش آموزی

ما در این بخش می‌خواهیم نکات مهمی که درباره گرفتن کسری بسیج دانش آموزی وجود دارد را برای شما بیان کنیم. شما با خواندن این نکات مطالب زیادی درباره کسری خدمت می‌آموزید. این نکته‌‌ها به شما می‌گویند که در چه شرایطی کسری بسیج دانش آموزی شامل شما نمی‌شود.

  • کسانی که در دوره سربازی غیبت دارند، نمی‌توانند از هیچ نوع کسری خدمت بسیج یا هر کسری دیگری استفاده نمایند.
  • فقط کسانی توانایی استفاده از کسری بسیج دانش آموزی را دارند که کارت بسیج فعال بگیرند. این‌گونه افراد فعالیت‌های زیادی در بسیج دارند. جالب است بدانید که داشتن کارت بسیج عادی، هیچ امتیازی برای دریافت کسری خدمت ندارد.
  • روش محاسبه میزان کسری بسیج دانش آموزی یا دانشجویی و پایگاهی تا حدود زیادی بستگی نوع فعالیت، میزان همکاری‌ها در پایگاه دارد. سابقه فعالیت‌های که در بسیج داشته‌اید هم در این مورد تأثیرگذار است. برای مثال بر اساس آخرین قانونی که در این مورد وضع کرده‌اند، افرادی که کارت فعالی دارند، 45 روز تا 3ماه کسری می‌گیرند.
  • البته این 3 ماه کسری مشمول افرادی می‌شود که در پایگاه حکم و مسئولیتی داشته باشند و همچنین فعالیت های مفیدی انجام دهند.

نکات مهم در مورد گرفتن کسری بسیج دانش آموزی

دریافت کسری خدمت سه ماهه با بسیج

همان‌طور که گفتیم کسری خدمت سه ماه به هر فردی تعلق نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید کسری بسیج دانشجویی بگیرید، باید کار‌های زیر را انجام دهید. این مسئولیت‌ها مهم هستند و باید در انجام آنها کوشا باشید.

  • فرمانده یا اعضای گردان‌هایی مثل عاشورا باشند.
  • مسئولیت واحد‌های که در آن دانش‌آموزان یا دانشجویان فعالیت می‌کنند.
  • فرماندگی یکی از پایگاه‌های مقاومت را برعهده داشته باشند.
  • فرمانده و یا اعضای یکی از شورا‌های مقاومت بسیج باشند.

خلاصه مقاله کسری بسیج دانش آموزی

در این مقاله از ایران تحصیل راجع به کسری بسیج دانش آموزی توضیحات کامل را ارائه کردیم. گرفتن کارت بسیج فعال امروزه نسبت به قبل خیلی ساده‌تر شده است. در صورتی‌ که علاقه‌مند به گرفتن کارت بسیج فعال هستید، می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید، می توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران نظام وظیفه این مجموعه شما را راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کسری بسیج دانش آموزی کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می‌توانیم سه ماه کسری بسیج دانش آموزی دریافت کنیم؟

برای این کار شما باید چند شرط را رعایت نمایید که یکی از آنها فرماندگی یا عضویت در گردان‌های مثل عاشورا است. شرط دوم داشتن مسئولیت در بخش‌های دانش‌آموزان یا دانشجویان محسوب می‌شود. درصورتی‌که فرد مشمول فرمانده پایگاه یا عضو شورای  باشد، این کار برایش آسان‌تر است.

طبق آخرین قانون کسانی که سابقه حضور در بسیج را دارند چقدر کسری خدمت می‌گیرند؟

طبق آخرین قانون هر فرد به‌ازای هر سال فعالیت و داشتن کارت فعالی، 45 روز تا 3 ماه کسری خدمت می‌گیرد. البته این سه ماه کسری برای افراد است که در پایگاه بسیج حکم یا مسئولیتی دارند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور