ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تمامی آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه آزاد تحصیلی می کنند، می توانند متناسب با آنچه در این مقاله در رابطه با تخفیفات دانشجویی جهت پرداخت شهریه ذکر شده است، از تخفیف ویژه بهره مند شوند.در رابطه با پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید .دقت داشته باشید که در هر یک از شرایطی که دانشگاه آزاد برای تخفیف دانشجویان خود در نظر گرفته است، دانشجو ملزم به ارائه گواهی و دریافت تائیده دانشگاه آزاد می باشد.

یکی از راه هایی که برای پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد وجود دارد، استفاده از تسهیلات، چک و تقسیط می باشد. در این شرایط شما می توانید به صورت موقت و با استفاده از این موارد، شهریه خود را پرداخت نمایید. برای اطلاع بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود نیز می توانید با کارشناسان دانشگاه آزاد ما که شماره های آن ها در جدول زیر موجود می باشد، تماس حاصل نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهریه دانشگاه آزاد وارد شوید.

پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد تمامی هزینه های تحصیل دانشجویان خود را به صورت شهریه اخذ می نماید. بنابراین برای تحصیل در این دانشگاه لازم است هزینه بیشتری را به نسبت سایر دانشگاه‌های دیگر پرداخت نمایید تا بتوانید از امکان تحصیل و سایر امکانات این دانشگاه بهره مند شوید. در صورتی که توان مالی کافی نداشته باشیم، چگونه می توان از تخفیفات بهره مند شد؟

در سال های اخیر، دانشگاه آزاد برای کلیه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف با توجه به شرایط و آیین نامه های تعیین شده تخفیفاتی را جهت تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفته است که متناسب با آن، میزان شهریه کاهش پیدا می کند و می توانید متناسب با تمکن مالی خود جهت پرداخت آن اقدام نمایند. البته باید گفت تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد با سایرین متفاوت خواهد بود.

در صورتی که از جمله افرادی باشید که برای پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد نکنید ، در موعد مقرر به این موضوع موجب می‌شود تا امکان مشاهده کارنامه با این سند تحصیلی خود را نداشته باشید و سامانه برای شما باز نمی شود و همچنین امکان انتخاب واحد نیز برای ترم جدید وجود ندارد. به محض پرداخت شهریه سامانه جهت دسترسی شما باز خواهد شد.

پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد و شرایط تخفیف شهریه

برای دریافت شهریه، کلیه دانشجویان در صورتی که مشمول موارد زیر باشند، امکان تحصیل در دانشگاه آزاد را با هزینه کمتری خواهند داشت. در ادامه در رابطه با شرایط اخذ شهریه به شما اطلاعاتی را ارائه خواهند نمود همچنین در رابطه با میزان تخفیف شهریه نیز می توانید با کارشناسان دانشگاه آزاد ما تماس حاصل نمایید.

  • کلیه دانشجویان ممتاز علمی از جمله رتبه های اول دوم و سوم کاردانی و کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای دانشگاه آزاد می باشند می توانند از تخفیفات بهره مند شوند.
  •   آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه برتر شده اند، از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد.
  •  کلیه واجدین شرایطی که اسامی آنها توسط مرکز  آزمون دانشگاه آزاد به واحدهای دانشگاهی اعلام می‌گردد.
  •  تمامی دانشجویان ممتاز ورزشی منطقه‌ای و سراسری و بین‌المللی
  •  تمامی آن دسته از دانشجویانی که موفق به کسب امتیاز و رتبه در مسابقات در سطح مناطق دانشگاه آزاد اسلامی که به تائید واحد تربیت بدنی و دبیر منطقه توسط واحد دانشگاهی رسیده باشد.
  •   آن دسته از دانشجویانی که در مسابقات سراسری دانشگاه موفق به کسب قهرمانی کشوری مورد تائید تربیت بدنی سازمان مرکزی
    •  تذکر :  لازم به ذکر است که تخفیفات ارائه شده در رابطه با موارد بالا تنها برای یک ترم تحصیلی خواهد بود و این تخفیفات پس از کسب حکم قهرمانی می باشد.

برای اطلاع از شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد کلیک کن

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای قاری ها و حافظان قرآن

برای آن دسته از حافظان قرآن و همچنین تمامی دانشجویانی که موفق به گواهی مسابقه های برتر در مسابقات تعیین شده ند می‌توانند از تخفیفات بهره‌مند شود. به عنوان مثال : درصورتی که دانشجویان در مسابقات سراسری دانشگاه آزاد در سطح منطقه نسبت به ارائه گواهی از مرکز فعالیت ها و پژوهش های قرآن و عترت شده باشند، می‌توانند از تخفیفات ویژه بهره مند شوند.

آن دسته از دانشجویانی که در مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه موفق به ارائه گواهی از دبیرخانه یا سازمانی برگزارکننده و تائید مرکز فعالیت ها و پژوهش های قرآن و عترت شده باشند، می توانند از تحقیقاتی بهره‌مند شوند. کلیه مقامات بدست آمده باید به تائید مرکز ذیربط رسیده باشند و به هنگام فارغ التحصیلی مراحل گام به گام تسویه حساب دانشگاه آزاد را پشت سر بگذارنند.

آن دسته از دانشجویانی که در مسابقات بین المللی موفق به دریافت گواهی شده باشند و این گواهی را بسازید، دبیرخانه یا سازمان برگزار کننده ارائه نمایند می توانند از تخفیفات موردنظر بهره مند شوند. سامانه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد مطابق با قوانین و ضوابط با دانشجویانی که شهریه خود را نپردازند، خواهد شد.

برای اطلاع از دانشگاه مجازی کلیک کنید.

سایر تخفیفات دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه

  •  دانشجویان نفرات برتر مسابقات فرهنگی و هنری در سطح منطقه‌ای و کشوری چنانچه گواهی مورد نظر را از دبیرخانه منطقه و معاونت فرهنگی سازمان مرکزی ارائه نمایند، مشمول تخفیف خواهد شد.
  • دانشجویانی که عضو باشگاه پژوهشگران جوان می باشند، در صورتی که تائیدیه خود را از معاونت پژوهشی دانشگاه بر اساس نوع فعالیت ارائه نمایند، می توانند از تحقیق موردنظر بهره مند شود.
  •  تخفیف به دانشجویان که موفق به عناوین علمی شده اند در صورت ارائه افزایش رتبه های اول تا سوم آسیایی و جهانی می توانند از تخفیف بودجه پژوهش واحد تامین بهره مند شوند و مشکلات پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد را نخواهند داشت.
  •  در صورتی که دانشجویان مبتلا به بیماری های خاصی باشند و این موضوع به تائید دانشکده مربوطه برسد. همچنین گواهی توسط بنیاد امور بیماری های خاص که به تایید دفتر تسهیلات اعتباری و مالی و رفاهی سازمان مرکزی دانشگاه رسیده باشد، می‌توانند از تخفیفات لازم بهره مند شوند.
  •  آن دسته از دانشجویانی که همزمان دارای یک یا چند عضو خانواده دانشجو می باشند، از طریق دانشکده مربوطه می‌توانند نسبت به درخواست تخفیف اقدام نمایند.
  •  در صورتی که دانشجویی سایر اعضای خانواده او شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
  •  چنانچه گواهی رسمی اشتغال به تحصیل و یا پرینت مهر شده ثبت نام را همراه با اصل کارت دانشجویی و مستندات لازم مبنی بر مشکلات مالی دانشجو ارائه شود، اصل شناسنامه دو دانشجو الزامی خواهد بود.
  •  در صورتی که دانشجوی متقاضی در نیم سال قبل، مشروط نشده باشد امکان استفاده از تخفیفات وجود خواهد داشت.

برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی کلیک کن

تخفیفات شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت

دانشگاه آزاد برای آن دسته از دانشجویانی که از نظر مالی توانایی پرداخت شهریه را ندارند، در صورتی که درخواست آن ها از طریق دانشکده مربوطه اخذ شده باشد، می‌توانند چنانچه شرایط زیر را داشته باشند، از تخفیفات لازم بهره مند شوند.در رابطه با پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد نیز بر همین اساس تصمیم گیری خواهد شد.

  • در صورتی که گواهی لازم را از سازمان بهزیستی دریافت نموده و به دانشگاه ارائه نمایند.
  •  چنانچه  تحت پوشش کمیته امداد  باشند لازم است شورای شهر و روستا و نمایندگان محترم مجلس ائمه محترم جمعه
  •  مدارک و مستندات لازم برای مشخص نمودن وضعیت دانشجو.

برای خانواده های محترم شهدا و آزادگان و همچنین مفقودی نیز سهمیه و تخفیفی در نظر گرفته شده است که برای برخورداری از این سهمیه، لازم است گواهی رسمی بنیاد طبق فرم های تعیین شده متضمن تایید نسبت خویشاوندی باشد. در صورت ارائه مدارک لازم می‌توانند اقدام نمایند.

برای خانواده های محترم جانبازان در صورتی می‌توانند از تخفیفات بهره‌مند شوند که میزان درصد جانبازی آنها ۲۵ و یا بالاتر از آن باشد. برای همسر و فرزند خانواده های محترم جانبازان امکان ارائه تخفیف به وجود آمده است. همچنین این دسته از افراد لازم است که گواهی رسمی بنیاد را طبق فرم های تعیین شده نسبت خویشاوندی ارائه نمایند.

تذکر مهم : در صورتی که درخواست های خارج از موعد ارائه شود، به این درخواست ها ترتیب اثر داده نخواهد شد. آن دسته از دانشجویانی که در یک نیمسال تحصیلی شرایط برخورداری از چند تخفیف را داشته باشند، تنها مشمول یکی از موارد بخشنامه بالاترین تخفیف خواهند بود و به عبارتی اعمال دو تخفیف در یک نیمسال اکیداً ممنوع می باشد.

برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه آزاد کلیک کن

استفاده از تخفیفات ویژه دانشگاه آزاد

مطابق با آیین نامه های جدید دانشگاه آزاد، امکان تخفیف شهریه تحصیلی در صورتی که دانشجویان مدارک لازم و مستدل را ارائه نمایند و در زمانی که اسامی اعلام شده شامل افرادی که در ادامه ارائه می شود باشد، بنابراین دانشجویان واجد شرایط می‌توانند مستندات لازم را به معاونت دانشجویی یا دفتر ریاست ارائه نمایند.

  • تاریخ اعمال تخفیف در نیم سال اول از ابتدای شهریور هر سال تا پایان مهرماه همان سال می باشد.
  •  تاریخ اعمال تخفیف در نیمسال دوم از پانزدهم بهمن ماه هر سال تا پایان اسفندماه خواهد بود.
  •  دانشجویان ممتاز علمی که موفق به کسب رتبه های اول دوم و سوم کاردانی و کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای شده باشند.
  •  آن دسته از دانشجویانی که ازجمله نفرات برتر آزمون سراسری در مقاطع کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای برتر کشور باشند.
  •  تمامی دانشجویان ممتاز ورزشی مدال های منطقه ای سراسری و بین المللی را با تایید معاونت دانشجویی و تربیت بدنی سازمان مرکزی اخذ نموده باشند.

تمامی موارد ذکر شده برای جلوگیری از پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد می باشد. به طور کامل در رابطه با تخفیفات شهری ارائه شده است همچنین در هر ترم، علیرغم این که دانشجو واجد شرایط چند مورد از موارد فوق باشد، تنها می تواند از یک تخفیف برخوردار شود و در این خصوص مسئولیت هرگونه عواقب بعدی ناشی از عدم توجه دانشجو به عهده وی می باشد.

لازم به ذکر است که تخفیف شهریه همگی برابر بخشنامه سازمانی دانشگاه و با اخذ مستندات مربوط اعطا شده و صرفاً در محدوده ایام فوق الذکر قابل انجام می باشد و پس از آن به علت کامپیوتری بودن سیستم و عدم دسترسی به سامانه مربوطه امکان ارائه درخواست وجود نخواهد داشت.

مطابق با بخشنامه در صورت تکمیل ثبت و حد نصاب مورد نظر برای دانشجویان از پذیرش اعطای تخفیف به درخواست های بعدی معذور می باشیم. همچنین چنانچه دانشجویان واجد شرایط پس از ارائه مدارک و تایید تخصیص تخفیف در مورد زمانی مقرر مراجعه نکنند، هیچگونه مساعدتی برای آن ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

تمامی دانشجویان بهره مندی از تخفیف دانشجویی باید مدارک حاکی از عدم تمکن مالی کافی را به دانشگاه ارائه نمایند.

برای اطلاع از هزینه انصراف از دانشگاه آزاد کاردانی، کارشناسی و ارشد کلیک کن

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید پرداختیم. همانطور که ذکر گردید، شرایط دریافت تخفیف برای هر یک از دانشجویان، متناسب با نوع تخفیف آن ها متفاوت می باشد. اما میزان این تخفیف چقدر است؟ آیا تنها در تمامی مواردی که ذکر شد منحصرا برای یک ترم تحصیلی می باشد؟ یا در تمامی ترم های تحصیلی وجود خواهد داشت؟ در رابطه با پاسخ این سوالات، مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، می توانند اطلاعات کاملی به شما ارائه نمایند.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دانشگاه آزاد، برای دانشجویان کم بضاعت تخفیفی در نظر گرفته است؟

آن دسته از دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند، می توانند در صورت ارائه نامه تائیدی از سوی سازمان های مربوطه و همچنین تائید مرکز دانشگاه، نسبت به دریافت تخفیف شهریه اقدام نمایند.

آیا دانشگاه آزاد برای دانشجویان رتبه های برتر تخفیفی در نظر دارد؟

تمامی آن دسته از دانشجویانی که دارای رتبه برتر در کنکورهای مختلف سراسری در مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری شده اند، می توانند از تخفیفات لازم بهره مند شوند.

در صورتی که شهریه دانشگاه آزاد را پرداخت نکنیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در رابطه با پرداخت نکردن شهریه دانشگاه آزاد + 3 راه دارید می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید.

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای چند ترم تحصیلی می باشد؟

متناسب با نوع شرایطی که شما برای تخفیف از آن استفاده می نمایید، شرایط ارائه تخفیف متفاوت خواهد بود. اما برای برخی از شرایط، تنها یک ترم تحصیلی خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور