ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی 1403 {دریافت کد ۱۹ رقمی} | ایران تحصیل

نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه کنکور داوطلبان، سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی هر دانش آموز تحت عنوان کدی منحصر به فرد مشخص می شود. در زمان ثبت نام کنکور سراسری لازم است تا داوطلبان این کد را در کادر مشخص شده آن وارد کنند. در همین راستا گاه دانش آموزان سوال می کنند که «کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟» و یا «نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی چگونه است؟». برای پاسخ دادن به این سوالات در این مقاله فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی را بررسی کرده و نمونه کد سوابق تحصیلی را خدمت شما داوطلبان گرامی ارائه خواهیم کرد.

آن دسته از داوطلبانی که موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نشده اند، برای دریافت راهنمایی می توانند با کارشناسان مجرب ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی 1403

کد سوابق تحصیلی یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه و تراز دانش آموزان در کنکور سراسری است. اما لازم است بدانید که سوابق تحصیلی مشمول تمامی داوطلبان نمی شود. در ادامه لیستی از شرایطی را که باید داوطلبان داشته باشند تا سوابق تحصیلی مشمول آن ها شود را ارائه خواهیم کرد. هم چنین به سوالاتی چون «کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟» و یا «نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی چگونه است؟» پاسخ داده و نمونه کد سوابق تحصیلی را برای راهنمایی هر چه بهتر داوطلبان ارائه خواهیم کرد.

چگونه می توان کد سوابق تحصیلی را محاسبه کرد؟

ابتدا لازم است بگوییم که داوطلبان پیش از ثبت نام در کنکور سراسری (در زمان مقرر شده توسط سایت سازمان سنجش)، می بایست به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود و درج آن در سامانه سنجش اقدام کنند. اما نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی چگونه است؟ 

برای اینکه داوطلبان کنکور سراسری از نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی مطلع شوند، فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی را بیان خواهیم کرد. 

🔣 فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی عبارت است از:

5 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

نمونه کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی:

176101234567895

 

🔣 فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی برای داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی متقاضیان نظام سالی واحدی عبارت است از:

2 + کد دانش آموزی + 0 + کد منطقه یا ناحیه

نمونه کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی متقاضیان نظام سالی واحدی

176101234567892

 

🔣 فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی برای داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 عبارت است از:

6 + کد دانش آموزی + 00 + کد منطقه یا ناحیه

نمونه کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6:

1761001234567886

 

🔗 متقاضیان گرامی برای مشاهده آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه sahat.medu.ir بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده باشد که «کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟»، لازم است بدانید که این کد 19 رقمی می باشد. فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی را نیز در بخش قبلی ذکر کردیم تا آن دسته از داوطلبانی که می خواهند کد سوابق خود را حساب کنند و از کدی که دریافت کرده اند مطمئن شوند، بتوانند بررسی های لازم را انجام دهند. 

نکته: هیچگاه خود اقدام به محاسبه کد سوابق تحصیلی و درج آن در سامانه سنجش نکنید و حتما کد مربوطه را از پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir دریافت کنید.

کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟

در بخش قبلی گفتیم که سوابق تحصیلی عاملی تاثیر گذار در نتیجه کنکور است؛ در ابتدا بهتر است بدانید که میزان تاثیر این کد با توجه به نوع مدرک دیپلم متقاضی و گروه آزمایشی که در کنکور آن ثبت نام و شرکت می کند، متفاوت خواهد بود. همچنین تمامی داوطلبان نیز مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی شوند. به همین دلیل در بخش بعدی لیست افرادی را که مشمول این کد می شوند، بیان خواهیم کرد.

برای آموزش نحوه مشاهده سوابق تحصیلی در سایت سنجش روی لینک کلیک کنید.

🟠 افراد مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور 1403 عبارتند از:

🔶 تمامی دانش آموزانی که فارغ التحصیلان نظام جدید بوده و دیپلم خود را از سال 1398 به بعد دریافت کرده اند.

🔶 دانش آموزان دارای مدرک دیپلم در یکی از رشته‌ های نظری مانند: تجربی، ریاضی – فیزیک و علوم انسانی. (مدرک دیپلم باید از سال 1384 به بعد اخذ شده باشد.)

🔶 دانش آموزان دارای مدرک پیش دانشگاهی در یکی از رشته‌ های نظری مانند: تجربی، ریاضی – فیزیک و علوم انسانی که مدرک خود را از سال 1391 به بعد دریافت کرده باشند.

🔶 دانش آموزان فارغ التحصیل در یکی از رشته های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای باید دارای مدرک دیپلم باشند تا بتوانند کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

متقاضیانی که در رابطه با مشمول بودن و یا نبودن خود برای دریافت کد سوابق تحصیلی تردید دارند، می توانند برای دریافت مشاوره و بهره مندی از راهنمایی مشاوران تحصیلی ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرند. کارشناسان ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب (همه روزهای هفته) راهنمای شما خواهند بود.

برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

اخبار مرتبط با کد سوابق تحصیلی

📢 زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکوری‌ ها 15 فروردین 1403 آغاز شد / اعلام جزئیات ثبت‌ نام نوبت دوم کنکور:

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌ نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌ های با آزمون در دوره‌ های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌ حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌ نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌ های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌ رساند ثبت‌ نام از روز سه شنبه 15 فروردین ماه سال جاری منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش اموزش کشور آغاز گردید و زمان ثبت نام در روز دوشنبه مورخ 21 فروردین ماه پایان یافت. 

همچنین تمامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1403 (نوبت دوم) ملزم به ارائه کد سابقه تحصیلی جدید در هنگام ثبت نام در آزمون می‌ باشند. داوطلبان گرامی برای دریافت کد مورد نظر می توانستند از روز دوشنبه مورخ 14 فروردین تا پایان مهلت ثبت نام آزمون، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد 19 رقمی از سامانه DIPCODE.MEDU.IR اقدام کنند و تاکید می‌ شود درج این کد از الزامات ورود به سامانه ثبت نام می‌ باشد.

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

کد سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که در زمان ثبت نام برای کنکور سراسری باید در سامانه سنجش درج کنید؛ علت آن هم تاثیر 26 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در نتیجه کنکور (رتبه و تراز) است. این کد را داوطلبان می بایست در زمان مقرر شده از طریق سامانه my.medu.ir دریافت کنند. اما سوال پیش می آید که این کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟ و یا نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی به چه صورت است؟ آیا می توان نمونه کد سوابق تحصیلی را قبلا دید تا اشتباهی در زمان دریافت آن صورت نگیرد؟ در مقاله فوق به بررسی تمامی این سوالات پرداختیم.

هم چنین در مقاله فوق فرمول کد سوابق تحصیلی 19 رقمی را به همراه نمونه ای از آن نوشته ایم تا داوطلبان گرامی بتوانند کد سوابق تحصیلی خود را محاسبه کنند. (پیشنهاد ما این است که با مراجعه به سایت مذکور، کد سوابق خود را دریافت کنید تا اشتباهی رخ ندهد). پس از مطالعه مقاله فوق چنانچه در رابطه با نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی سوالی داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. علاوه بر تماس می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد سوابق تحصیلی چند رقمی است؟

کد سوابق تحصیلی، کدی 19 رقمی بوده و از اعدادی ثابت، کد دانش آموزی و کد منطقه یا ناحیه به صورت منحصر به فرد تشکیل می شود. برای مشاهده فرمول و نمونه کد سوابق تحصیلی افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف، به مقاله فوق مراجعه کنید.

آیا برای محاسبه کد سوابق تحصیلی فرمول ثابتی وجود دارد؟

بله، این کد از اعداد ثابت، کد دانش آموزی و کد منطقه یا ناحیه تشکیل می شود. فرمول محاسبه این کد 19 رقمی با توجه به آخرین مدرک تحصیلی دانش آموزان، متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

از طریق چه سامانه ای می توان کد سوابق تحصیلی را دریافت کرد؟

متقاضیان گرامی می توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد 19 رقمی سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی 1403 {دریافت کد ۱۹ رقمی} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سعید ذوالفقاری گفت:

    سلام من برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی نیاز به کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی دارم وارد سایت سابقه تحصیلی میشم و از طریق خدمات دولت وارد میشم پیغام اطلاعات شما در سامانه موجود نمی باشد رو میده چیکار باید کنم براید دریافت کد ۱۹ رقمی

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر کد سوابق تحصیلی 19 رقمی در سامانه بارگذاری شده است چناچه نتوانید کد سوابق را دریافت کنید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

  2. Avatar photo الی گفت:

    سلام چند روزه برای دریافت کدسوابق تحصیلی به سامانه اموزش و پرورش مراجعه کردم و پیام میده که از یکشنبه فعال میشه.امروز یکشنبه است و همچنان همون پیام میاد.ثبت نام فقط تا فردا هست.فرمول هایی هم که گذاشتید 15 رقم میشه…ممنون میشم راهنمایی کنید که کارم راه بیوفته.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. سایت در حال حاضر در دسترس میباشد.

  3. Avatar photo سید سالک گفت:

    سلام.من الان چکنم میخوام با سوابق تحصیلی ثبتنام کنم ولی نمیشه چون باید کد سوابق تحصیلی باشه و وقتی به سامانه اموزش پرورش مراجعه میکنیم اعلام میکنه از یکشنبه فعال میشه.یعنی اینا اینقدر بی هماهنگی کار میکنن.من چکنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما تا دوشنبه میتونید ثبت نام انجام دهید تمدید شده برای ثبت نام شما

  4. Avatar photo رهل گفت:

    ببخشید اینی که فرمولشو گفید ۱۷ رقم میشه و من کد ۱۷رقمیمو دارم. اما الان واسه ثبت نام ازم کد ۱۹رقمی میخواد. لطفا کمکم کنید از ثبت نام جا نمونم. فرمول ۱۹رقمی چیه؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      داخل مای مدیو گذاشته شده کد 19 رقمی.

  5. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام .خداقوت .پیش دانشگاهی من برلژ سال ۸۱_۸۲ هست .و برای ثبت نام کارشناسی بدون ازمون اقدام کردم ، اما کد سوابق تحصیلی میخواد .مدرسه و اموزش و پرورش هم در اختیارم قرار ندادن .من از کجا باید این کد رو بگیرم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      از سایت مای مدیو میتونید دریافت کنید.

    2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید حتما حضوری تشریف ببرید اموزش و پرورش منطقه تحصیلی خودتون

  6. Avatar photo امیر گفت:

    سلام بنده دیپلم نظام قدیم در سال 71 هستم برای ثبت نام در کنکور در گزینه مربوط به کد سوابق تحصیلی چه عددی را باید وارد کنم

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . کد 19 رقمی از سامانه my.mediu.ir دریافت بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور