ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کنکور سراسری یکی از عوامل تعیین کننده آینده شغلی و شخصی هر فردی است. برای ثبت نام در این آزمون سراسری می بایست برخی اطلاعات فردی و تحصیلی را در سامانه سنجش وارد نمایید؛ یکی از مهم ترین این اطلاعات کد سوابق تحصیلی هر فردی می باشد. معدل کتبی دیپلم هر دانش آموزی در واقع سابقه تحصیلی وی محسوب می شود (در کنکور نظام جدید) و دریافت این کد سوابق تحصیلی از الزامات ثبت نام در کنکور سراسری می باشد.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه dipcode.medu.ir بپردازیم تا داوطلبین کنکور با طی کردن گام به گام مراحل، بتوانند به سادگی ثبت نام خود را نهایی کنند. هم چنین در این مقاله به بررسی زمان و شرایط دریافت این کد و اهمیت دریافت آن می پردازیم. توجه داشته باشید که چنانچه موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نشدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران مجرب ما راهنمای شما خواهند بود.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه افراد متقاضی ثبت نام کنکور سراسری به دو دسته تقسیم می شوند (دانش آموزان نظام قدیم و دانش آموزان نظام جدید)، در این بخش از مقاله به بیان زمان دریافت این کد برای این مشمولین به صورت جداگانه می پردازیم.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی:
افراد متقاضی شرکت در کنکور سراسری 1403 که از جمله دانش آموزان نظام قدیم بوده و دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشند، از تاریخ 8 آبان ۱۴۰۳ برای ثبت نام خود اقدام می کنند، برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود نیز اقدام کنند. محصلین می توانند از تاریخ 8 آبان ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

گاه بنا به دلایلی افراد موفق به دریافت کد خود نمی گردند و ممکن است دچار استرس و یا نگرانی شوند، لازم به ذکر است که نیاز به هیچ نگرانی نیست چرا که در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری که توسط سامانه سنجش اعلام می گردد، می توانید کد خود را دریافت کرده و در سامانه سنجش وارد نمایید.

نکته: توجه داشته باشید که هر دو سامانه ذکر شده در بخش فوق، دارای محتوای یکسانی می باشند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم:
چنانچه دانش آموز پایه دوازدهم و نظام جدید می باشید و قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارید، می بایست زمان دریافت کد سوابق تحصیلی خود را از مدرسه خود پیگیری نمایید. پس از اعلام مدرسه می بایست به سامانه سنجش و یا ساهت به نشانی اینترنتی sahat.medu.ir وارد شده و برای دریافت  و مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی خود اقدام نمایند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی

 برای مطالعه نحوه رفع مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

در این بخش از مقاله آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی را ارائه خواهیم داد. مطالعه این آموزش تصویری برای متقاضیان دریافت این کد بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که داوطلبان مشمول دریافت این کد، می بایست در تاریخی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود به سایت جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir و یا سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات تعیین شده، کد سوابق تحصیلی خود را مطابق با راهنمای زیر دریافت نمایند.

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه ساهت:

نخستین گام دریافت کد سوابق تحصیلی وارد شدن به سامانه dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir می باشد. پس از ورود به سامانه بر روی گزینه «ثبت نام دانش آموز» کلیک نمایید.
گام اول آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

جهت ورود به صفحه ثبت نام دانش آموز، می بایست اطلاعات فردی خود را از جمله کد ملی و شماره همراه در کادرهای مشخص شده، وارد کرده و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

گام دوم آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

در این مرحله می بایست مجددا به صفحه اصلی بازگشته و گزینه سبز رنگ «ورود به سامانه» را انتخاب نمایید.

گام سوم آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

سپس در کادر های مشخص شده، نام کاربری (که همان کد ملی است) و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید تا بتوانید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشاهده کنید.

گام چهارم آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

پس از ورود به سامانه از سربرگ بالای صفحه گزینه نمایش کارنامه داوطلب را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه «برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید» کلیک نمایید.

گام پنجم آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

در مرحله آخر می بایست اطلاعات خواسته شده اعم از کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را در کادر های مربوطه وارد نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی بایستی کارنامه دانش آموزی را مشاهده و بررسی نمایید.

گام ششم آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی

پس از سپری کردن تمامی مراحل گفته شده در آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی، قادر به مشاهده مشخصات دانش آموزی و کد سوابق تحصیلی خود خواهید بود.

برای دانلود دفترچه بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه سازمان سنجش:

برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سامانه سنجش و آموزش کشور لازم است تا در ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید. (انتخاب گزینه «سوابق تحصیلی سازمان سنجش»)

گام اول دریافت کد سوابق تحصیلی توسط سایت سازمان سنجش

در این مرحله لازم است تا یکی از سه روش پیش رو را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، بر روی گزینه «جست و جو» کلیک کنید. سپس قادر به مشاهده کد 17 رقمی سوابق تحصیلی خود خواهید بود.

گام دوم دریافت کد سوابق تحصیلی توسط سایت سازمان سنجش

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که در صورت عدم موفقیت در دریافت کد های مورد نظر می توانند با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایند.

 برای مشاهده نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی

در بخش فوق با چگونگی دریافت کد سوابق تحصیلی آشنا شدید، در این بخش نیز با افرادی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می باشند آشنا خواهید شد چرا که تمامی افراد مشمول دریافت این کد از سامانه دیپ کد و یا ساهت نمی باشند.

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند و به دنبال سوابق موثر دوره متوسطه خود به عنوان سوابق تحصیلی می باشند، می بایست دارای شرایط زیر باشند:

داوطلب می بایست فارغ التحصیل دوره متوسطه در خرداد ماه سال 84 و پس از آن باشد.
فارغ التحصیلان شاخه نظری (ریاضی، فیزیک، تجربی، انسانی، علوم و معارف اسلامی) باشند.
فارغ التحصیلان نظام آموزشی متوسطه سالی واحدی (روزانه، بزرگسال یا داوطلب آزاد) باشند.

سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی که در کنکور سراسری موثر باشد و به عنوان سوابق تحصیلی مورد قبول قرار گیرد، می بایست دارای شروط زیر باشد:
فارغ التحصیلانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در خرداد 91 و بعد از آن دریافت کرده اند می توانند سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت نمایند.

نکته مهم: دانش آموزانی که دارای مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام جدید می باشند، فاقد کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده و تنها می بایست برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم خود اقدام کنند. این کد، یک کد 17 رقمی می باشد.

شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی

 برای مشاهده کد سوابق تحصیلی متوسطه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

افراد غیر مشمول دریافت سوابق تحصیلی

در بخش قبلی با شرایطی آشنا شدید که افراد در صورت برخورداری، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می گردند. در این بخش نیز با افرادی آشنا خواهید شد که مشمول دریافت این کد نمی باشند. چنانچه در رابطه با شرایط خود و یا مشمول بودن و نبودن با سوال و یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما شما را به دقت راهنمایی خواهند کرد.

افرادی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی شوند، عبارتند از:

داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را پیش از سال 1384 دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی باشند.

متقاضیانی که فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه می باشند.

دانش آموختگان شاخه فنی حرفه ای و کار دانش و هم چنین فارغ التحصیلانی که دارای دیپلم رشته های غیر نظری هستند.

داوطلبان دارای مدرک دیپلم تطبیقی از مدارس غیر ایرانی خارج از کشور نیز دارای کد سوابق تحصیلی نبوده و مشمول این قانون نمی شوند.

فارغ التحصیلان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را قبل از سال 91 اخذ نموده اند، مشمول این طرح نمی باشند.

 

تبصره: پیرو انتشار آخرین اخبار در این زمینه، همه داوطلبان اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش در تمامی نظام های آموزش و پرورش می بایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلام این وزارتخانه اقدام نمایند.

 برای مشاهده نحوه ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد سوابق تحصیلی

برای دریافت کد سوابق تحصیلی، لازم است تا داوطلبان برخی اطلاعات را در سامانه وارد کرده و در نهایت سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. از آن جایی که آماده بودن این اطلاعات در زمان دریافت سوابق تحصیلی مهم است، در ادامه به شرح این مدارک پرداخیتم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد سوابق تحصیلی عبارتند از:

شماره دانش آموزی
کد منطقه شهرداری مدرسه
تاریخ تولد
کد مدرسه
مشخص کردن پایه تحصیلی
مدارک شناسایی مثل کارت ملی یا شناسنامه

کد منطقه آموزش و پرورش برای ثبت نام کنکور سراسری:

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان آذربایجان شرقی
1813 آذرشهر 1810 اسکو 1869 انزاب 1832 اهر 1895 ایلخچی
1815 بستان آباد 1861 بناب 1879 ترکمانچاى 1891 تیکمه داش 1867 جلفا
1887 چار اویماق 1836 خاروانا 1837 خدا آفرین 1825 خسرو شهر 1823 خواجه
1854 سراب 1817 شبستر 1818 صوفیان 1859 عجب شیر 1889 عشایرى آذربایجان شرقی
1838 کاغذکنان 1839 کلیبر 1878 کندوان 1827 گوگان 1857 مراغه
1865 مرند 1863 ملکان 1821 مهربان 1877 میانه 1893 نظرکهریز
1835 ورزقان 1820 هریس 1884 هشترود 1833 هوراند 1801 تبریز (ناحیه 1)
1802 تبریز (ناحیه 2) 1803 تبریز (ناحیه 3) 1804 تبریز (ناحیه 4) 1805 تبریز (ناحیه 5)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان آذربایجان غربی
2946 اشنویه 2909 انزل 2929 بوکان 2920 پلدشت 2937 پیرانشهر
2935 تکاب 2922 چالدران 2913 چای پاره 2910 خوى 2940 سردشت
2925 سلماس 2954 سوماى برادوست 2948 سیلوانا 2933 شاهین دژ 2918 شوط
2955 عشایرى آذربایجان غربی 2952 کشاورز 2916 ماکو 2950 مرحمت آباد 2927 مهاباد
2931 میاندوآب 2957 نازلو 2943 نقده 2901 ارومیه (ناحیه 1) 2902 ارومیه (ناحیه 2)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان اردبیل
1945 ارشق 1936 اصلان دوز 1942 انگوت 1935 بیله سوار 1932 پارس آباد
1917 خلخال 1920 خورش رستم 1949 سرعین 1926 سنجبدگیوى 1923 شاهرود
1947 قشلاق دشت 1951 مشکین شرقی (لاهرود) 1938 مشکین شهر 1929 مغان (گرمی) 1914 نمین
1911 نیر 1940 هیر 1901 اردبیل (ناحیه 1) 1902 اردبیل (ناحیه 2)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان اصفهان
1773 آران و بیدگل 1726 اردستان 1787 امامزاده 1733 باغ بهادران 1724 برخوار
1783 بن رود 1743 بوئین و میاندشت 1774 پیربکران 1764 تیران و کرون 1713 جرقویه سفلی
1717 جرقویه علیا 1781 جلگه 1730 جی 1741 چادگان 1766 خمینی شهر
1750 خوانسار 1759 خور و بیابانک 1737 دهاقان (سمیرم سفلی) 1728 زرین شهر (لنجان) 1785 زواره
1748 سمیرم 1720 شاهین شهر 1735 شهرضا (قمشه) 1739 فریدن 1746 فریدون شهر
1745 فلاورجان 1769 کاشان 1715 کوهپایه 1753 گلپایگان 1731 مبارکه
1775 مهردشت 1722 میمه 1756 نائین 1761 نجف آباد  1701 اصفهان (ناحیه 1)
1702 اصفهان (ناحیه 2) 1703 اصفهان (ناحیه 3) 1704 اصفهان (ناحیه 4) 1705 اصفهان (ناحیه 5) 1779 نطنز

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان البرز
1245 کرج (ناحیه 1) 1246 کرج (ناحیه 2) 1247 کرج (ناحیه 3) این ناحیه ممکن کد آن 2403 باشد 1248 کرج (ناحیه 4)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان ایلام
3412 آبدانان 3401 ایلام 3403 ایوان 3432 بدره 3419 چرداول
3450 چوار 3406 دره شهر 3416 دهلران 3452 زرین آباد 3423 شیروان
3444 عشایرى ایلام 3430 ملکشاهی 3456 موسیان 3426 مهران 3454 هلیلانکد

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان بوشهر
5139 بردخون 5109 بندر ریگ 5101 بوشهر 5125 تنگستان (اهرم) 5135 جم
5104 خارک 5116 دشتستان (برازجان) 5131 دشتی (خورموج) 5128 دلوار 5137 دیر
5112 دیلم 5119 سعدآباد 5122 شبانکاره 5141 عسلویه 5107 کاکی
5134 کنگان 5106 گناوهکد

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان تهران
1101 تهران (منطقه 1) 1102 تهران (منطقه 2) 1103 تهران (منطقه 3) 1104 تهران (منطقه 4) 1105 تهران (منطقه 5)
1106 تهران (منطقه 6) 1107 تهران (منطقه 7) 1108 تهران (منطقه 8) 1109 تهران (منطقه 9) 1110 تهران (منطقه 10)
1111 تهران (منطقه 11) 1112 تهران (منطقه 12) 1113 تهران (منطقه 13) 1114 تهران (منطقه 14) 1115 تهران (منطقه 15)
1116 تهران (منطقه 16) 1117 تهران (منطقه 17) 1118 تهران (منطقه 18) 1119 تهران (منطقه 19)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، شهرستان های استان تهران
1292 اسلامشهر 1257 بوستان و گلستان 1275 پاکدشت (پلشت) 1287 پیشوا 1273 جواد آباد
1289 چهار دانگه 1281 دماوند 1255 رباط کریم 1283 رودهن 1220 شهر رى (ناحیه 1)
1221 شهر رى (ناحیه 2) 1217 شهر قدس 1251 شهریار 1211 فشافویه 1285 فیروزکوه
1272 قرچک 1215 کهریزک 1253 ملارد 1271 ورامین

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، شهرستان های استان استان چهارمحال و بختیارى
3109 اردل 3107 بروجن 3133 بلداجی 3126 بن 3131 خان میرزا
3124 سامان 3101 شهرکرد (ناحیه 1) 3102 شهرکرد (ناحیه 2) 3144 عشایری چهارمحال و بختیارى 3112 فارسان
3119 فلارد 3115 کوهرنگ 3104 کیار 3129 گندمان 3122 لاران
3118 لردگان 3127 میانکوه

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان خراسان رضوی
1609 احمد آباد 1666 باخرز 1680 بجستان 1676 بردسکن 1637 تایباد
1610 تبادکان 1664 تخت جلگه 1639 تربت جام 1643 تربت حیدریه 1659 جغتاى
1689 جلگه رخ 1662 جوین 1614 چناران 1698 خلیل آباد 1649 خواف
1615 خوشاب 1671 داورزن 1651 درگز 1645 رشتخوار 1632 رضویه
1644 زاوه 1657 زبرخان 1655 سبزوار 1616 سرخس 1692 سرولایت
1656 ششتمد 1641 صالح آباد 1611 طرقبه 1612 فریمان 1670 قوچان
1673 کاشمر 1697 کدکن 1613 کلات 1675 کوه سرخ 1646 گل بهار
1678 گناباد 1601 مشهد (ناحیه 1) 1602 مشهد (ناحیه 2) 1603 مشهد (ناحیه 3) 1604 مشهد (ناحیه 4)
1605 مشهد (ناحیه 5) 1606 مشهد (ناحیه 6) 1607 مشهد (ناحیه 7) 1694 مه ولات 1647 میان جلگه
1653 نوخندان 1690 نیشابور

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان خراسان جنوبی
2265 بشرویه 2201 بیرجند 2291 خوسف 2230 درمیان 2242 زیرکوه
2268 سرایان 2221 سربیشه 2263 فردوس 2288 قائنات 2235 نهبندان

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان خراسان شمالی
2118 اسفراین 2128 بام و صفی آباد 2101 بجنورد 2122 جاجرم 2124 رازوجرگلان
2161 شیروان 2187 فاروج 2126 مانه و سملقان

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان خوزستان
3609 آبادان 3625 آغاجارى 3613 اروند کنار 3690 الوار گرمسیرى 3677 امیدیه
3678 اندیکا 3636 اندیمشک 3601 اهواز (ناحیه 1) 3602 اهواز (ناحیه 2) 3603 اهواز (ناحیه 3)
3604 اهواز (ناحیه 3) 3616 ایذه 3619 باغملک جانکی 3608 باوى 3642 بستان
3660 بندر امام خمینی 3622 بهبهان 3694 حمیدیه 3627 خرمشهر 3630 دزفول
3639 دشت آزادگان 3617 دهدز 3651 رامشیر 3649 رامهرمز 3624 زیدون
3680 سردشت دزفول 3654 شادگان 3692 شاوور 3633 شوش 3673 شوشتر
3620 صیدون 3688 عشایرى خوزستان 3676 گتوند 3668 لالی 3657 ماهشهر
3665 مسجد سلیمان 3670 هفتگل 3663 هندیجان 3645 هویزه

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان زنجان
5711 ابهر 5725 افشار 5745 انگوران 5734 ایجرود 5743 بزینه رود
5723 خدابنده 5712 خرمدره 5701 زنجان (ناحیه 1) 5702 زنجان (ناحیه 2) 5731 زنجان رود
5747 سجاسرود 5714 سلطانیه 5705 طارم 5708 ماه نشان

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان سمنان
6022 امیر آباد 6011 بسطام 6027 بی ارجمند 6018 دامغان 6029 سرخه
6001 سمنان 6009 شاهرود 6026 گرمسار 6006 مهدى شهر و شه میرزاد 6015 میامی

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان سیستان و بلوچستان
4919 ایران شهر 4925 بزمان 4960 بم پشت 4922 بمپور 4958 بنت
4908 بنجار 4907 پشت آب 4952 جالق 4936 چابهار 4939 خاش
4946 دشتیارى 4956 دلگان 4904 زابل 4945 زابلی 4901 زاهدان (ناحیه 1)
4902 زاهدان (ناحیه 2) 4941 سراوان 4927 سرباز 4928 سرباز (راسک) 4943 سیب و سوران
4913 شهرکی و ناروئی 4910 شیب آب 4977 عشایری سیستان وبلوچستان 4924 فنوج 4933 قصرقند
4937 کنارک 4923 لاشار 4916 میان کنگی 4948 میرجاوه 4950 نصرت آباد
4954 نوک آباد 4930 نیک شهر

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان فارس
2320 آباده 2392 آباده طشک 2318 ارژن (کوه مره سرخی) 2372 ارسنجان 2327 استهبان
2384 اشکنان 2325 اقلید 2366 اوز 2382 بابا منیر ماهور میلاتی 2351 بالاده
2322 بوانات 2361 بیرم 2339 بیضا 2374 پاسارگاد 2362 جویم
2330 جهرم 2311 خرامه 2321 خرم بید 2352 خشت و کمارج 2331 خفر
2367 خنج 2333 داراب 2376 درود زن 2310 دشمن زیارى 2381 رستم
2313 زرقان 2335 زرین دشت 2337 سپیدان 2326 سده 2324 سرچهان
2314 سروستان 2342 ششده و قره بلاغ 2343 شیب کوه 2301 شیراز (ناحیه 1) 2302 شیراز (ناحیه 2)
2303 شیراز (ناحیه 3) 2304 شیراز (ناحیه 4) 2391 عشایرى فارس 2386 علا و مرودشت 2346 فراشبند
2394 فرگ 2341 فسا 2345 فیروز آباد 2356 قایمیه 2348 قیروکارزین
2350 کازرون 2371 کام فیروز 2316 کوار 2354 کهمره 2364 گراش
2358 گله دار 2360 لارستان 2368 لامرد 2370 مرودشت 2397 مشهد مرغاب (قادر آباد)
2380 ممسنی 2369 مهر 2396 میمند 2390 نی ریز

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان قزوین
4630 آبیک 4633 آوج 4647 اسفرورین 4645 البرز 4636 بوئین زهرا
4617 تاکستان 4643 خرمدشت 4639 رودبار الموت 4640 رودبار شهرستان 4649 شال
4620 ضیاءآباد 4641 طارم سفلی 4628 قزوین (ناحیه 1) 4629 قزوین (ناحیه 2)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان قم
2538 جعفر آباد 2535 خلجستان 2537 قم، کهک (نوفل لوشاتو) 2531 قم (ناحیه 1) 2532 قم (ناحیه 2)
2534 قم (ناحیه 3) 2540 قم (ناحیه 4)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان کردستان
5811 بانه 5815 بیجار 5823 دهگلان 5805 دیوان دره 5834 زیویه
5829 سرو آباد 5838 سریش آباد 5818 سقز 5801 سنندج (ناحیه 1) 5802 سنندج (ناحیه 2)
5820 قروه 5808 کامیاران 5830 کرانی 5836 کلاترزان 5825 مریوان
5832 موچش

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان کرمان
3841 ارزوئیه 3822 انار 3839 بافت 3833 بردسیر 3823 بم
3818 جیرفت 3861 چترود 3844 رابر 3808 راور 3826 راین
3821 رفسنجان 3807 رودبار 3847 ریگان 3853 زرند 3831 سیرجان
3810 شهداد 3836 شهر بابک 3877 عشایرى کرمان 3859 عنبر آباد 3845 فاریاب
3863 فهرج 3851 قلعه گنج 3801 کرمان (ناحیه 1) 3802 کرمان (ناحیه 2) 3820 کشکوئیه
3856 کوهبنان 3846 کهنوج 3813 گلباف 3815 ماهان 3849 منوجان
3829 نرماشیر 3865 نوق

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان کرمانشاه
3537 اسلام آباد 3546 باینگان 3554 بیستون 3520 پاوه (اورامانات) 3535 ثلاث باباجانی
3530 جوانرود 3550 حمیل 3548 دینور 3533 روانسر 3517 سرپل ذهاب
3527 سنقر کلیایی 3506 صحنه 3590 عشایرى سیار کرمانشاه 3514 قصر شیرین 3501 کرمانشاه (ناحیه 1)
3502 کرمانشاه (ناحیه 2) 3503 کرمانشاه (ناحیه 3) 3540 کرند غرب 3511 کنگاور 3556 گواور
3552 گهواره 3545 گیلان غرب 3538 ماهیدشت 3524 نوسود 3509 هرسین

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان کهگیلویه و بویراحمد
4275 باشت 4269 بهمئی 4277 چاروسا 4266 چرام 4261 دنا
4263 دهدشت (کهکیلویه) 4282 دیشموک 4288 عشایرى کهکیلویه و بویراحمد 4271 گچساران 4264 لنده
4280 لوداب 4278 مارگون 4259 یاسوج

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان گلستان
2794 آزاد شهر 2779 آق قلا 2747 بندر ترکمن 2757 بندر گز 2761 رامیان
2753 علی آباد 2755 کرد کوى 2767 کلاله 2764 گالیکش 2775 گرگان
2777 گرگان (ناحیه 1) 2778 گرگان (ناحیه 2) 2749 گمیشان 2759 گنبد کاووس 2765 مراوه تپه
2763 مینودشت

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان گیلان
3764 آستارا 3750 آستانه اشرفیه 3770 اتاقور 3728 املش 3716 بندر انزلی
3753 بندر کیاشهر 3733 تالش 3747 تولمات 3774 چابکسر 3707 خشک بیجار
3706 خمام 3724 دیلمان 3768 رحمت آباد و بلوکات 3730 رحیم آباد 3701 رشت (ناحیه 1)
3702 رشت (ناحیه 2) 3735 رضوان شهر 3759 رودبار 3772 رودبنه 3725 رودسر
3713 سنگر 3722 سیاهکل 3742 شفت 3745 صومعه سرا 3761 عمارلو
3740 فومن 3727 کلاچاى 3708 کوچصفهان 3766 کومله 3719 لاهیجان
3711 لشت نشا 3756 لنگرود 3737 ماسال و شاندرمن

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان لرستان
5426 ازنا 5432 اشترینان 5407 الشتر 5423 الیگودرز 5429 بروجرد
5405 پاپی (راه آهن) 5413 پلدختر (ملاوى) 5439 چغلوندى 5409 چگنی 5401 خرم آباد (ناحیه 1)
5402 خرم آباد (ناحیه 2) 5435 دورود 5438 رومشگان 5411 زاغه 5443 ززو ماهرو
5437 سیلاخور 5421 طرحان 5488 عشایرى لرستان 5447 کاکاوند 5420 کوهدشت
5445 کوهنان 5441 معمولان 5417 نور آباد (دلفان) 5415 ویسیان

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان مارندران
2013 آمل 2022 بابل 2026 بابلسر 2074 بلده 2024 بندپی شرقی
2025 بندپی غربی 2030 بهشهر 2027 بهنمیر 2041 تنکابن 2039 جویبار
2093 چالوس 2072 چمستان 2011 چهار دانگه 2008 دو دانگه 2045 رامسر
2001 سارى (ناحیه 1) 2002 سارى (ناحیه 2) 2051 سوادکوه 2052 شیرگاه 2042 عباس آباد
2028 فریدون کنار 2037 قائم شهر 2071 کجور 2096 کلاردشت 2038 کیاکلا
2032 گلوگاه 2017 لاریجان 2010 میان درود 2035 نکا 2070 نور
2082 نوشهر 2020 هراز

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان مرکزی
1520 آشتیان 1501 اراک (ناحیه 1) 1502 اراک (ناحیه 2) 1530 تفرش 1550 خمین
1509 خنداب 1570 دلیجان 1543 زرندیه 1540 ساوه 1581 سربند
1580 شازند (سربند) 1535 فراهان 1506 کمیجان 1555 محلات 1545 نوبران

 

 کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان هرمزگان
5034 ابوموسی 5016 بستک 5026 بشاگرد 5001 بندر عباس (ناحیه 1) 5002 بندر عباس (ناحیه 2)
5014 بندر لنگه 5024 بیابان سیریک 5019 پارسیان 5011 جاسک 5009 حاجی آباد
5004 خمیر 5028 رودان 5029 رودخانه 5036 سندرک 5038 شهاب
5013 شیب کوه 5006 فین و سیاهو 5022 قشم 5032 کیش 5025 میناب
5040 هرمز

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان همدان
5503 اسد آباد 5514 بهار 5525 تویسرکان 5536 جوکار 5533 خزل
5511 رزن 5523 سامن 5512 سر درود 5560 عشایرى همدان 5506 فامنین
5540 قروه درجزین 5542 قلقل رود (فرسفج) 5508 قهاوند شرا 5517 کبودر آهنگ 5538 گل تپه
5544 لالجین 5520 ملایر 5528 نهاوند 5501 همدان (ناحیه 1) 5502 همدان (ناحیه 2)

 

کد منطقه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری، استان یزد
4417 ابرکوه 4406 اردکان 4412 بافق 4413 بهاباد 4415 تفت
4421 خاتم 4425 دستگردان 4427 زارچ 4404 صدوق 4423 طبس
4429 مروست 4420 مهریز 4409 میبد 4416 نیر 4401 یزد (ناحیه 1)
4402 یزد (ناحیه 2)

با مطالعه این بخش می توانید از کد منطقه خود کسب اطلاع نمایید. محل درج این کد در بخش آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی شرح داده شده است. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاع از شرایط دریافت معدل دیپلم با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اهمیت کد سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی از جمله اطلاعات مهمی می باشد که در زمان ثبت نام کنکور در سامانه سنجش، وارد می گردد. صحیح وارد کردن این کد حائز اهمیت بسیاری است چرا که بخشی از تراز و نمره دانش آموزان بر اساس عدد درج شده در این بخش مشخص خواهد شد. سوابق تحصیلی هر دانش آموزی در واقع همان نمره امتحانات نهایی می باشد که به صورت کتبی گرفته شده است.

با توجه به اینکه بخش دروس عمومی از کنکور سراسری سال جدی حذف شده است، لازم است تا داوطلبان به نمراتی که کسب می کنند توجه بیشتری نمایند چرا که این نمرات در رتبه آزمون آن ها لحاظ خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم تا 40 درصد قطعی می باشد و براساس معدل نمرات دروس عمومی و تخصصی این پایه سنجیده خواهد شد. این تاثیر 40 درصدی سبب می شود تا دانش آموزان تنها به کنکور سراسری اکتفا نکرده و در طول سال برای کسب رتبه بهتر تلاش کنند. به همین دلیل نیز سامانه ساهت یا دیپ کد به نشانی های اینترنتی dipcode.medu.ir یا sahat.medu.ir توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده اند تا افراد (دانش آموزان و معلمان) برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.

برای کسب اطلاع از شرایط کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اهمیت کد سوابق تحصیلی

 برای مشاهده سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد مهر و بهمن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار مرتبط با کد سوابق تحصیلی

مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی سراسری ۱۴۰۳ تمدید شد:

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان ضمن اشاره به اعلام رشته محل‌ های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام گفت: ترتیبی اتخاذ شده است که علاقه‌ مندان به پذیرش در دوره مذکور که تا 10 دی ماه موفق به ثبت نام نشدند، ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه اصلاحات و دفترچه راهنما که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است تا روز دوشنبه 12 دی ماه بتوانند نسبت به ثبت نام و انتخاب کد رشته محل‌ های مورد نظر خود اقدام کنند.

کریمیان یادآور شد: پذیرش برای ظرفیت‌ های خالی مانده رشته محل‌ هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳ تکمیل نشده بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل دیپلم صورت می‌ گیرد لذا لازم است داوطلبان در درج معدل کل و معدل کتبی خود دقت کنند چرا که مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و معدل کتبی اعلام شده توسط داوطلب در تقاضا نامه ثبت‌ نامی، منجر به لغو قبولی می‌ شود.

امیدواریم با نقش دادن به سوابق تحصیلی شاهد کیفیت بهتر در ورودی دانشجویان باشیم:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که تجربه برگزاری کنکور دو بار در سال و تفکیک بین سوالات تخصصی و عمومی و کیفیت بخشیدن و نقش دادن به سوابق تحصیلی در حوزه سوالات عمومی منشأ آموزش و پرورش قوی‌ تر با خروجی عمیق‌ تر شود و شاهد کیفیت بهتری در ورودی دانشجویان کشور باشیم.

خلاصه مطلب

کد سوابق تحصیلی از جمله مهم ترین مدارکی می باشد که در زمان ثبت نام در کنکور سراسری لازم است تا در دسترس داوطلب باشد. وارد کردن صحیح این کد بسیار حائز اهمیت است و باید در دریافت آن توجه بسیاری کرد. از این رو در این مقاله به آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی پرداختیم تا افراد متقاضی شرکت در کنکور سراسری، با مراجعه به این راهنمای تصویری بتوانند کد خود را از سامانه dipcode.medu.ir دریافت نمایند.

همچنین شرایط مورد نیاز و زمان مناسب برای دریافت این کد و اهمیت آن در کنکور سراسری را نیز مورد بررسی قرار دادیم. پس از مطالعه دقیق این مقاله، چنانچه در رابطه با آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی دچار سوال و یا ابهامی شدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید.

 برای دانلودپی دی اف کامل مقاله آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان کد سوابق تحصیلی را دریافت کرد؟

برای دریافت کد سوابق تحصیلی لازم است تا به سامانه های sangesh.org و sahat.medu.ir مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز اعم از کد دانش آموزی، کد مقطع، کد منطقه و تاریخ تولد، کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایید. برای مشاهده اموزش تصویری نحوه دریافت، به مقاله فوق مراجعه نمایید. 

کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی را چگونه می توان دریافت کرد؟

برای دریافت کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی خود می بایست به کارنامه تحصیلی خود مراجعه نمایید. این کد ها به ترتیب بر روی کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان درج شده است.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی چه زمانی می بایست اقدام کرد؟

پیش از اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری، لازم است داوطلبان کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداختیم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)