ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی + راهنما | ایران تحصیل

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی میتواند در ثبت نام دانش آموزان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری اخلال ایجاد کند. داوطلبین کنکور در زمانی که جهت ثبت نام در کنکور اقدام می کنند نیازمند سوابق تحصیلی خود می باشد.

با توجه به زیر ساختی که برای دریافت کد سوابق تحصیلی از آن بهره برداری شده، به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل خود در فرم ثبت نام کنکور، می توانید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کرده و سوابق تحصیلی خود را که شامل نمرات امتحانات نهایی سه سال آخر دبیرستان آن ها می باشد را دریافت کنید.

این سامانه توسط وزارت آموزش و پرورش کشور و با هدف جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است.

در ادامه به نحوه ورود به سامانه و حل هر گونه مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی اشاره خواهیم کرد. اگر شما زا جمله متقاضیان کنکور سراسری هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

انواع مشکلات دریافت سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی برای شرکت در کنکور سراسری الزامی است. کد سوابق تحصیلی برای هر دانش آموز یک کد 19 رقمی منحصر به فرد است و همانطور که از نام آن پیداست نشان دهنده سوابق تحصیلی از جمله نمرات و معدل پایه های مختلف و… است.

تاثیری که سوابق تحصیلی هر فرد در هر گروه آزمایشی و مقطعی می تواند داشته باشد، در نتایج کنکور سراسری متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال  داوطلبانی که دیپلم آن ها غیر مرتبط با رشته گروه آزمایشی آن ها می باشد، از سوابق تحصیلی به میزان متفاوتی بهره مند خواهند شد.

انواع مشکلات دریافت سوابق تحصیلی

بنابراین منظور از سوابق تحصیلی در قانون تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری، نمره هر یک از دروس مرتبط می باشد. البته که نمره تمامی امتحانات شامل سوابق تحصیلی نمی شود و تنها نمرات امتحانات نهایی است که جزء سوابق تحصیلی محسوب می شوند.

دریافت این کد در مواقعی با مشکلاتی رو به رو میشود و ممکن است در روند ثبت نام شما در کنکور که یکی از حساس ترین مقاطع زندگی است اخلال ایجاد کند. به همین علت شناخت مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی و راه حل های این مشکلات اهمیت پیدا میکند. برای مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی و راهنمایی در برطرف کردن آن با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

در ادامه به بررسی برخی مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان خواهیم پرداخت.

مشکل در دسترسی به سایت dipcode.medu.ir

یکی از ساده ترین مشکلاتی که در روند اخذ کد سوابق تحصیلی پیش می آید عدم دسترسی به سامانه dipcode.medu.ir است. به این معنا که کاربر با یک صفحه سقید مواجه میشوند که خالی است. این مشکل زمانی به وجود می آید که ترافیک سایت بسیار بالا است.

در وهله اول باید بدانید ترجیحا بهتر است این کار را با تلفن هوشمند و یا تبلت انجام ندهید و برای دریافت کد خود از سیستم های رایانه استفاده کنید. مرورگر Chrome بر سایر مرورگر ها ارجحیت دارد.

مشکل در دسترسی به سایت dipcode.medu.ir

در صورتیکه موارد فوق را راعایت کرده اید اما همچنان در ورود به سایت مشکل دارید از سلامت ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید. در صورتی که اینترنت شما وصل بود باید اجازه دهید سیستم کمی خلوت شود. دریافت کد را به ساعت های پایانی روز و حتی نیمه شب موکول کنید.

برای اطلاع از سامانه ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

مشکل شماره تلفن اشتباه در dipcode.medu.ir

یک مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می تواند بروز مشکل شماره تلفن اشتباه در سامانه باشد. دانش آموزان، معلمان و یا پرسنل و کارکنان آموزش و پرورش که قصد ورود به سامانه را دارند ممکن است این مشکل برای آن ها ایجاد شود.

به دلیل تازه تاسیس بودن سایت dipcode.medu.ir و نیز ترافیک بالای سایت در بازه های زمانی نزدیک به کنکور ممکن است مشکلاتی مانند اشتباه بودن شماره تلفن نشان داده شود. در چنین مواردی بهتر است که یکبار سایت را بسته و مجددا امتحان نمایید. گاهی نیز به علت وارد کردن اشتباه شماره تلفن همراه، چنین خطایی ایجاد می شود که بهتر است مجددا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی کلیک کنید.

مشکل شماره تلفن اشتباه در dipcode.medu.ir

عدم مشمولیت دریافت کد سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ تنها به صورت 40 درصد تاثیر مثبت خواهد بود و این تاثیر نیز برای داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی آن ها در کنکور سراسری یکسان می باشد، اعمال خواهد شد. با این حال لازم است تا داوطلبان از افرادی که مشمول و یا غیرمشمول این طرح می باشند، کسب اطلاع نمایند. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی دانش آموزان مشمول و غیرمشمول این طرح خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از کد منطقه برای سوابق تحصیلی کلیک کنید.

دانش آموزان مشمول دریافت

  • تمامی فارغ التحصیلان نظام جدید که دیپلم خود را از سال 1398 به بعد دریافت کرده اند.
  • دانش آموزانی که دیپلم خود را در یکی از رشته‌ های نظری مانند تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی و از سال 1384 به بعد اخذ کرده باشند.
  • دانش آموزان رشته‌ های نظری که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند.
  • دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ باید داری مدرک دیپلم بوده تا بتوانند کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

دانش آموزان غیر مشمول دریافت

  • داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را پیش از سال 1384 دریافت کرده باشند.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه می باشند.
  • دانش آموختگان شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش و نیز فارغ التحصیلانی که دارای دیپلم رشته های غیر نظری می باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم تطبیقی از مدارس غیر ایرانی (خارج از کشور) می باشند و دارای کد سوابق تحصیلی نبوده و مشمول این قانون نمی شوند.
  • فارغ التحصیلان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را قبل از سال 1391 اخذ نموده اند، مشمول این طرح نمی باشند.

نحوه تایید سوابق تحصیلی

یکی از مشکلاتی که پس از دریافت کد سوابق تحصیلی رخ میدهد عدم تایید آن است. داوطلبایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری با صفحه ای مانند صفحه ی زیر روبه رو می شوند. در این صفحه باید وضعیت دیپلم و دوازدهم خود را مشخص کنند.

تایید سوابق تحصیلی

  • پس از تعیین وضعیت خود اگر تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم شامل حال شما باشد، تصویری مانند زیر برای شما نشان داده خواهد شد که باید در آن کد سوابق تحصیلی و کد دانش آموزی دیپلم خود را وارد کنید. درصورتی که تاثیر سوابق پایه دوازدهم هم داشته باشید این اطلاعات را برای پایه دوازدهم نیز باید وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات کد سوابق تحصیلی

  • با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در صفحه و کلیک بر روی گزینه ” بررسی و مشاهده ” سوابق تحصیلی شما به طور کامل نمایش داده خواهد شد که در صورت درست بودن اطلاعات می بایست گزینه ” تایید ” را انتخاب کنید.

تایید اطلاعات کد سوابق تحصیلی

داوطلبین در صورت عدم موفقیت و بروز مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی می توانند با استفاده از مشاوره رایگان ایران تحصیل، با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

  دیپلمه‌ های شاخه نظری از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی جدید 6-3-3 برای تمامی رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، ادبیات و علوم معارف اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه دیپ کد جهت دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند.

کال تو اکشن تماس

اخبار مرتبط با سوابق تحصیلی

  • افزایش سهم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403

معاون سابق متوسطه آموزش و پرورش گفت: با افزایش سهم سوابق تحصیلی قدری به سمت جهت گیری عدالت محورانه حرکت خواهیم کرد، چرا که اجازه داده ایم این رقابت‌ها در زمین نسبتا برابری انجام شود. علیرضا کمره‌ای در مورد افزایش سهم سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه گفت: با افزایش سهم سوابق تحصیلی نقش آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده و توجه دانش آموزان به دروس دبیرستانی خود که اساس تعلیم و تربیت از دید ما بر آن استوار است و کاملا منفک از آموزش عالی مورد تحلیل قرار می‌گیرد، جلب خواهد شد.

  • تاثیر معدل سال یازدهم و دوازدهم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر مبنای مصوبه جدید معدل سال دوازدهم و اعمال آن در سال ۱۴۰۳، و معدل سال یازدهم در سال ۱۴۰۳ و معدل سال دهم در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی خواهد داشت. بر اساس این مصوبه سهم ۶۰ درصد ارزیابی توانایی داوطلبان کنکور به دوره تحصیلی دبیرستان منتقل می‌شود و صرفاً طی ۴ ساعت کنکور، سرنوشت دانش آموزان محترم تعیین نخواهد شد و وزن بیشتر به علم و دانش عمیق دانش آموزان اختصاص پیدا خواهد کرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه رفع مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی و نیز نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداختیم. همچنین از اهمیت سوابق تحصیلی گفتیم و دانستیم که چرا دریافت این کد اهمیت زیادی در نتیجه کنکور سراسری شما می تواند داشته باشد. با این تفاسیر بهتر است در زمان اعلامی توسط مدرسه، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایید. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن سوال می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

برای دریافت پی دی اف کامل مقاله مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

2.1/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت ساهت در چه زمینه ای می توند به دانش آموزان کمک کند؟ 

دانش آموزان در طول تحصیل خود به کد سوابق تحصیلی خود نیاز پیدا خواهند کرد. آن ها می توانند کد سوابق تحصیلی خود را در کم ترین زمان ممکن از طریق سایت ساهت دریافت کنند.

برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود، نیازمند کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی هستیم. چگونه  این کدها را پیدا کنیم؟

کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان به ترتیب بر روی کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی آن ها درج خواهد شد و با مراجعه به کارنامه خود به راحتی می توانید این کدها را دریافت کنید.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ باید قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری خود و همزمان با اطلاعیه مدرسه نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام به دریافت آن از سایت ساهت و یا سایت دیپ کد نمایند.

نظرات

239 دیدگاه دربارهٔ «مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی + راهنما | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سورمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    امروز مهلت ثبت نام کنکور شروع شده ولی ایکون سابقه تحصیلی رو در سایت مدیو واسه من نمیاره
    هنوز فعالش نکردن یا مشکل از چیز دیگه ایه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      لینک این قسمت هموز فعال نشده است

  2. Avatar photo توحید گفت:

    سلام و عرض خدا قوت؛ بنده سال ۷۵ دیپلم تجربی نظام جدید ترمی واحدی و سال ۷۶ مدرک پیش دانشگاهی تجربی گرفتم؛ تمام نمرات سه سال و پیش دانشگاهی و مدارکشان را با مهر اصلی دارم؛ آیا باز هم باید سابقه تحصیلی بگیرم یا همینها کفایت می کند؟ ممنون از عزیزان

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر برای در نظر گرفتن 50 درصد تاثیر سوابق تحصیلی باید مدرک شما نظام اموزشی 3-3-6 باشد

  3. Avatar photo مریم بیگ زاده گفت:

    سلام وقت بخیر من سال 83 دیپلم گرفتم، سوابق تحصیلی ام رو از کجا میتونم بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر از طریق سامانه ی مای مدیو نتونید استعلام بگیرید باید به آموزش پرورش منطقه تون مراجعه کنید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)