ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی

مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طبق سیاست‌های هر کشوری، مدارس مختلفی برای پرورش دانش آموزان، طرح ریزی شده اند. در بین مدارس مختلف در ایران، با مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، بیشتر با این دو مدرسه آشنا خواهید شد. امکانات پیشرفته، مطالعات گسترده و زمان بیشتر آموزش تنها بخشی از فعالیت‌های این دو مدرسه است. در ایران، مدارس سمپاد و انرژی اتمی، دانش آموزان را در مسیری قرار می‌دهند تا در آینده بتوانند افرادی تاثیرگذار در جامعه باشند.

برای ثبت نام در این مدارس، دانش آموز باید از شرایط خاصی از جمله هوش بالا و معدل بالای 19 برخوردار باشد. از آنجایی که امروزه بیشتر دانش آموزان از بهره هوشی و دانش بالایی برخوردار هستند، متقاضیان بسیاری برای ورود به این مدارس وجود دارد. از این رو سازمان آموزش و پرورش، سعی کرده است با ساخت مدارس بیشتر در شهرهای مختلف و البته افزایش ظرفیت این مدارس، شرایطی را فراهم کند تا دانش آموزان بیشتری بتوانند در این مدارس تحصیل کنند.

با توجه به رقابت بالا در بین دانش آموزان، بهتر است از زمان دقیق برگزاری آزمون مطلع شوید تا دانش آموز شما بتواند در فرصت مناسب، دانش خود را افزایش دهد. در این مقاله سعی شده است تا با مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، بتوانید تصمیمی آگاهانه برای آینده فرزندان خود بگیرید.

 

معرفی مدارس سمپاد

سازمان ملی استعدادهای درخشان با همکاری آموزش و پرورش، مدارسی را تاسیس کرده‌‌اند به نام مدارس سمپاد، این مدارس که به عنوان مدارس تیزهوشان نیز شناخته می‌شوند، برای ثبت نام دانش آموزان شرایطی را در نظر می‌گیرند. نام سمپاد از عبارت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گرفته شده است.

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در این مدارس باید با ثبت نام در آزمون ورودی و کسب تراز قابل قبول و قبولی در آزمون اقدام به ثبت نام در این مدارس نمایند، قبولی در این مدارس بر خلاف باقی مدارس دیگر که صرفا مبتنی بر موارد درسی است لازم به کسب درصد و تراز معقول فرد در سوالات هوش و خلاقیت هم می باشد.

 

معرفی مدارس انرژی اتمی

 

معرفی مدارس انرژی اتمی

معرفی مدارس انرژی اتمی

 

یکی دیگر از انواع مدارس که در کشور ایران تاسیس شده است، مدارس انرژی اتمی هستند. همانطور که از نام این مدرسه پیداست، این مدارس به سازمان انرژی اتمی وابسته هستند. در مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، مدارس انرژی اتمی تنها در مقطع دبیرستان دانش آموز می‌پذیرند و شما باید مقاطع پایین‌تر را در مدارس دیگر گذرانده باشید و برای پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم وارد این مدرسه شوید.

 

سطح علمی مدارس تیزهوشان

اولین و مهم ترین مسئله برای تحصیل در مدارس تیزهوشان سطح علمی و عملکرد کادر مدرسه این مدارس می باشد، در مدارس تیزهوشان برترین معلمین برای هر درس استخدام می شوند اما چیزی که سطح علمی این مداری را با باقی مدارس تغییر داده است شیوه تدریس دروس  می باشد، تدریس در این مدرسته ها بسته به هدف دانش آموزان در آزمون های آتی به خصوص کنکور صورت می گیرد و بر خلاف باقی مدارس دیگر دانش آموز در این مدارس از سنین کم با نحوه تست زنی و مطالعه کنکوری دروس آشنا خواهد شد.

علاوه بر این دانش آموز بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان برای ادامه تحصیل در این مدارس همواره باید میزان مشخصی از معدل را داشته باشد و در صورتی که فرد عملکرد ضعیفی از لحاظ تحصیلی در این مدارس داشته باشد امکان ادامه تحصیل برای او وجود نخواهد داشت.

 

سطح علمی مدارس انرژی اتمی

سطح علمی مدارس انرژی اتمی تا حدود زیادی به مدارس تیزهوشان شباهت دارد با این تفاوت که در این مدارس کادر مدرسه مسئولیت مسیر تحصیلی دانش آموز را با ایجاد برنامه ریزی های دقیق بر عهده می گیرد و ثبت نام و ادامه تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان به دلیل فیلتر های راحت تر نسبت به مدارس تیزهوشان نسبتا ساده تر می باشد.

معلمین و اساتید این مدارس هم از برجسته ترین آموزگاران هستند و در برخی از مواقع حتی با

 

مقطع تحصیلی در مدارس سمپاد

مدارس تیزهوشان یا سمپاد در دو مقطع تحصیلی، ثبت نام دانش آموزان را انجام می‌دهند. اگر فرزند شما در پایه ششم و نهم است و از بهره هوشی بالا برخوردار است، می‌توانید جهت ثبت نام برای پایه تحصیلی هفتم و دهم به این مدارس مراجعه کنید. دانش‌آموزان می‌توانند از زمانی که وارد این مدارس شدند تا پایان دوره متوسطه، در این مدارس بمانند.

 

مقطع تحصیلی در مدارس انرژی اتمی

مدارس انرژی اتمی در سه مقطع تحصیلی دانش آموز می‎پذیرند. اگر قصد تحصیل در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را دارید متناسب با رشته تحصیلی مورد نظر، همچون رشته علوم تجربی، رشته علوم ریاضی و رشته علوم انسانی در این مدارس می‎توانید تحصیل کنید.

 

زمان ثبت نام در مدارس سمپاد

معمولاً ثبت نام آزمون سمپاد در بهمن ماه است و این آزمون در خرداد ماه برگزار می‌شود. اما ممکن است این تاریخ توسط سازمان سنجش تغییر کند. از این رو توصیه می‌شود برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون اخبار مربوط به سازمان استعدادهای درخشان را پیگیری کنید.

 

زمان ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

 

زمان ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

زمان ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

 

زمان ثبت نام این آزمون معمولا در بهمن ماه است. همچنین آزمون دبیرستان انرژی اتمی در اردیبهشت و خرداد ماه برگزار می‎شود که این زمان می‌تواند توسط سازمان مربوطه تغییر کند. آزمون مدرسه انرژی اتمی دو بار انجام می‏شود، در مرحله اول پایه دهم به رقابت می‌پردازند و در مرحله دوم پایه یازدهم و دوازدهم در این آزمون شرکت می‌کنند. برای دریافت کارت آزمون نیز چند روز قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه منتشر می‌شود که می‌توانید از طریق سایت کارت را دریافت و در آزمون شرکت کنید.

 برای ورود به سایت یمپاد به آدرس sampad.medu.ir روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

منابع آزمون مدارس سمپاد

اگر قصد شرکت در آزمون سمپاد پایه نهم به دهم را دارید، موارد امتحانی در رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی یکسان است، اما ضرایب آنها متفاوت است. این آزمون در دو نوع آزمون تحصیلی و آزمون تحلیلی برگزار می‌‎شود. سوالات تحصیلی شامل ریاضیات، علوم تجربی، قرآن، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی است. بیشتر این سوالات از کتاب درسی پایه هشتم و نهم طراحی می‌شوند.

 علاوه بر آزمون تحصیلی، دانش‌آموزان باید در آزمون تحلیلی نیز شرکت کنند. این آزمون که شامل تست‌هایی مبنی بر ارزیابی هوش است، برای بررسی میزان هوش داوطلب برگزار می‎شود. تمام سوالاتی که دانش آموز در بخش تحلیلی و تحصیلی، باید پاسخ دهد، به صورت چهار گزینه‌‌ای هستند.

 

منابع آزمون مدارس انرژی اتمی

  1. اگر قصد شرکت در آزمون پایه دهم انرژی اتمی را دارید منابع آزمون برای:
  • رشته علوم ریاضی و فنی، درس فیزیک و ریاضی متوسطه دوره اول
  • رشته علوم تجربی، شیمی و فیزیک متوسطه دوره اول
  • رشته علوم انسانی، مطالعات اجتماعی، قرآن، ادبیات و عربی متوسطه دوره اول، ریاضی نهم، کتاب گلستان و بوستان سعدی، غم نامه رستم و سهراب، رزم نامه رستم و اسفندیار و سوره فتح به همراه ترجمه آن است.

هنگام مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی باید توجه داشته باشید که دانش آموزان پایه دهم پس از قبولی در مرحله اول، باید در آزمون مرحله دوم شرکت کنند. اگر دانش آموز رشته علوم انسانی هستید در مرحله دوم باید در آزمون عملی و اگر دانش‌آموز رشته علوم تجربی و علوم ریاضی هستید در مرحله دوم باید در آزمون تشریحی شرکت کنید.

  1. اگر قصد شرکت در آزمون پایه یازدهم انرژی اتمی را دارید منابع آزمون برای:
  • رشته علوم تجربی، ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی، فارسی، دین و زندگی و زبان خارجه
  • رشته علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، هندسه، ریاضی، زبان خارجه، دین و زندگی، فارسی و عربی است.
  1. اگر قصد شرکت در آزمون پایه دوازدهم انرژی اتمی را دارید منابع آزمون برای:
  • رشته علوم تجربی و علوم ریاضی در پایه دوازدهم، مجموعه دروس پایه یازدهم خواهد بود.
  • نکته قابل توجه این است که رشته علوم انسانی در پایه دوازدهم، پذیرش دانش آموز ندارد.

 

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد

 

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد و انرژی اتمی

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد و انرژی اتمی

 

اگر قصد ثبت نام فرزندان خود را در مدارس سمپاد دارید، اولین نکته که باید آن را به خاطر بسپارید، این است که این مدارس، ثبت نام دانش‌آموزانی را انجام می‎دهند که از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند. اگر فرزند شما دارای سطح هوشی بالا است، این امکان به شما داده می‌شود تا با توجه به شرایطی که این مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان در نظر گرفته است، بتوانید جهت ثبت نام فرزند خود اقدام کنید.

از شرایط عمومی دانش آموزان جهت ثبت نام در مدارس سمپاد، داشتن تابعیت ایران است.

برای ثبت نام پایه ششم به هفتم، دانش آموز باید از نظر تحصیلی نتایج خیلی خوبی را دریافت کرده باشد و برای ثبت نام پایه نهم به دهم نیز دانش آموز باید از شرط معدل سالانه ۱۹ برخوردار باشد.

اما آنچه که باعث می‌شود برخی از دانش آموزان از این مدارس خارج شوند، حجم زیاد مطالعات است. همچنین زمان تحصیل در مدارس سمپاد نسبت به مدارس معمولی بیشتر است و این موضوع باعث می‌شود تا دانش آموز نتواند زمان کافی برای تفریح داشته باشد. از این رو ترجیح می‌دهد، پس از مدتی در یک مدرسه عادی مشغول به تحصیل شود. به این دلیل، مدارس سمپاد در دو مقطع هفتم و دهم با برگزاری آزمون، افراد مستعد را جهت تکمیل ظرفیت مدارس ثبت نام می‌کند.

 

شرایط ثبت نام مدارس انرژی اتمی

در مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، علاوه بر شرایط عمومی که دانش‌آموز باید دارای تابعیت ایران باشد، برای ثبت نام در هر پایه تحصیلی مدرسه انرژی اتمی، شرایط اختصاصی نیز در نظر گرفته شده است.

اگر قصد دارید برای پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در این مدرسه ثبت نام کنید، باید از معدل ۱۹ برخوردار باشید. با در نظر گرفتن معدل بالای ۱۹ می‌توانید در سایت این مدرسه ثبت نام کرده و در آزمون اولیه شرکت کنید.

 

نحوه ثبت نام در مدارس سمپاد

 

نحوه ثبت نام در مدارس سمپاد

نحوه ثبت نام در مدارس سمپاد

 

با وارد شدن به سایت مورد نظر، فرم‌های موجود را تکمیل کنید. در فرم مربوطه اطلاعات فردی از جمله رشته تحصیلی، محل سکونت و اطلاعات مربوط به شناسنامه و کارت ملی را باید درج درک کنید. سپس عکس را با فرمت jpg بارگذاری کنید. بهتر است عکس پرسنلی با اندازه 200*300  و حجم 70 کیلوبایت باشد. در نهایت هزینه ثبت نام را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید. پس از تکمیل فرایند، کد پیگیری برای داوطلب ارسال می‌شود که باید آن را نزد خود نگه دارد. فرایند ثبت نام برای مقاطع تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم یکسان است.

 

نحوه ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

نحوه ثبت نام مدارس انرژی اتمی‌ بسیار ساده است. با وارد شدن به سایت و انتخاب پایه مورد نظر، فرم پیش ثبت نام را تکمیل و مدارک مورد نیاز از جمله کارنامه سه ساله دوران ابتدایی و عکس پرسنلی را در سایت بارگذاری کنید. سپس هزینه ثبت نام را به صورت الکترونیکی پرداخت کرده و کد پیگیری را دریافت کنید.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس سمپاد

اگر فرزند شما دارای تابعیت ایران است، از بهره هوشی بالا برخوردار است و دارای نمرات قابل قبول در پایه‌های تحصیلی پایین‎تر است، می‌توانید در سایت سمپاد برای آزمون ورودی او را ثبت نام کنید. علاوه بر این برای ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد، به یک عکس 3 * 4 نیاز دارید که بهتر است عکس دارای زمینه سفید باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

 

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس انرژی اتمی

 

از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این آزمون، می‌توان به کارنامه سال چهارم، پنجم و ششم ابتدایی اشاره کرد. همچنین باید یک گزارش تحصیلی دبستان در خصوص پیشرفت تحصیلی دریافت کنید. اگر دانش آموز در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند، می‌توانید یک گزارش کامل تهیه کنید. البته این مدارک اختیاری محسوب می‌شوند. همچنین یک عکس پرسنلی نیز باید در اختیار داشته باشید.

 

دلایل انتخاب مدارس سمپاد

دلایل زیادی وجود دارد که خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را در مدارس سمپاد ثبت نام کنند. از جمله دلایلی که این مدارس با مدارس دیگر تفاوت دارد، برگزاری کلاس‌های خارج از برنامه است. در واقع این مدارس با برگزاری کلاس‌های متنوع از جمله رباتیک، ساخته سازه و برنامه نویسی، مهارت دانش آموزان را در تمام زمینه‌ها افزایش می‎دهند.

همچنین دانش آموزان در آزمایشگاه‌های مجهز می‌توانند یادگیری بهتری داشته باشند.

به دلیل اینکه بهره هوشی دانش‌آموزان بسیار بالا است، علاوه بر دروس اصلی منابع بیشتری با دانش آموزان کار می‌شود. در واقع در این مدارس فراتر از منابعی که دانش آموزان در مدارس معمولی یاد می‌گیرند، یاد خواهند گرفت.

 

دلایل انتخاب مدارس انرژی اتمی

در مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، آنچه مدرسه انرژی اتمی را متمایز کرده است، امکانات ویژه از جمله آزمایشگاه‌های مجهز و ارائه فعالیت‌های فوق برنامه است.

از انواع تجهیزات می‌توان به لابراتوار زبان اشاره کرد که تمامی دانش آموزان می‌توانند از لابراتور بهره مند شده و تا پایان دوران دبیرستان مدرک معتبر زبان را دریافت کنند.

اهمیت ورزش نیز در مدارس انرژی اتمی به خوبی قابل مشاهده است. انواع سالن‌های ورزشی و استخر برای بهبود روحیه دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

در تمامی مدارس معمولی و غیر معمولی کتابخانه وجود دارد، اما کتابخانه‌ای که در مدارس انرژی اتمی وجود دارد، از تعداد کتاب‌های بسیاری برخوردار است که دانش‌آموزان می‌توانند در زمینه‌های مختلف مطالعات آزاد داشته باشند.

 

هدف از ایجاد مدارس سمپاد

 

هدف از ایجاد مدارس سمپاد و انرژی اتمی

هدف از ایجاد مدارس سمپاد و انرژی اتمی

 

هدف از ایجاد مدارس سمپاد، شناسایی دانش آموزان باهوش است، تا با به کارگیری روش‎های نوین تدریس در این مدارس، دانش آموزان را برای اهداف بزرگی همچون نخبه شدن، تربیت کنند. این دانش آموزان پس از پایان دوره تحصیلی دبیرستان می‌توانند در دانشگاه‌های معتبر و رشته‌های مهم، ادامه تحصیل بدهند تا بتوانند آینده کشور را به سمت و سوی ترقی و پیشرفت به جلو ببرند. دستیابی به انواع تکنولوژی‌ها امکان پذیر نخواهد بود مگر با تربیت و پرورش افراد تیزهوش و نخبه.

 

هدف از ایجاد مدارس انرژی اتمی

هدف از تاسیس دبیرستان انرژی اتمی تربیت دانشمندان فرهیخته برای آینده است. مسیر تحصیل و یادگیری علم در این مدارس کمی متفاوت است. وسعت یادگیری دانش آموزان بسیار فراتر از مدارس دیگر است. اکثر این دانش آموزان در کنکور سراسری جزو نفرات برتر کنکور شناخته می‌شوند. از این رو می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور دانشمندانی فرهیخته به جامعه افزود. در واقع سعی شده است مباحث مطالعه در این مدارس، جهت پرورش افراد نخبه باشد.

 

شباهت مدارس سمپاد و انرژی اتمی

این دو مدرسه شباهت‌های زیادی دارند. هر دو مدرسه سعی دارند دانش آموزانی نخبه را پرورش دهند.

از نظر امکانات آموزشی از جمله آزمایشگاه، کتابخانه و مواردی دیگر هر دو نوع مدرسه، تقریباً شبیه به هم هستند.

میزان یادگیری دانش آموزان در هر دو مدرسه بسیار بالا است و علاوه بر دروس پایه، دروس جانبی تدریس و فعالیت‌های جانبی نیز انجام می‌شود.

برای تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس هزینه‌هایی را باید پرداخت کنید که متناسب با فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌شود، این هزینه‌ها می‌تواند متغیر باشد.

 

مقایسه چند فاکتور در مدارس سمپاد و انرژی اتمی

 

مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی

مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی

 

  • علاوه بر شباهت‌های این دو مدرسه، در مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، باید گفت مدارس سمپاد در دو پایه هفتم و دهم دانش آموز می‌پذیرد اما مدارس انرژی اتمی فقط در مقطع دبیرستان آزمون ورودی دارند.
  • تفاوت دیگر در بین این دو مدارس شرط ورودی است. یکی از شرایط قبولی در مدارس سمپاد بهره هوشی بالا است، اگرچه در مدارس انرژی اتمی نیز دانش آموزان باید از بهره هوشی بالایی برخوردار باشند، اما این موضوع در مدارس سمپاد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • تفاوت دیگر در برگزاری آزمون‌ها است. دانش آموزان دختر و پسر می‌توانند برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مدرسه انرژی اتمی در آزمون ورودی شرکت کنند. از آنجا که در این مدارس رشته تحصیلی ریاضی فیزیک، رشته علوم تجربی و رشته علوم انسانی ارائه می‌شود، با توجه به رشته انتخابی دانش آموز، باید به سوالات دروس مخصوص به هر رشته، پاسخ دهند.
  • آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد در دو مقطع هفتم و دهم برگزار می‌شود و دانش آموزان باید در این آزمون‌ها شرکت و پس از قبولی می‌توانند وارد این مدارس شوند و در پایه‌های بالاتر نیازی به شرکت در آزمون وجود ندارد و دانش آموزان تنها با کسب معدل مناسب، می‌توانند در پایه بالاتر ثبت نام کنند.
  • مدارس انرژی اتمی تنها در سه شهر تهران، مشهد و قزوین تاسیس شده‌‌اند و اگر دانش آموزان استان‌های دیگر قصد ادامه تحصیل در این مدارس را داشته باشند، باید به این شهرها مراجعه کنند. اما مدارس سمپاد در شهرهای بیشتری وجود دارد و ادامه تحصیل دانش آموزان هر استانی در این مدارس امکان پذیر است.

آخرین اخبار مدارس سمپاد و انرژی اتمی

طبق اخباری که منتشر شده‌‌ است، در مقطع متوسطه مدارس سمپاد، دروسی که آموزش داده می شوند در اختیار سایر دانش آموزان در مدارس دیگر نیز قرار می‌گیرد، این تصمیم در جهت تعامل بیشتر بین مدارس عادی و مدارس سمپاد و انرژی اتمی است. همچنین این موضوع باعث انگیزه دانش آموزان در مدرسه عادی می‏شود.

رئیس آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، خبری مبنی بر توسعه رشته‌های علوم انسانی در مدارس سمپاد و انرژی اتمی را اعلام کردند. به منظور نیاز کشور در حوزه علوم انسانی، باید دانش آموزان بیشتری برای رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی تربیت شوند.

در سال ۱۴۰۲،  حدود 273 هزار دانش آموز در مدارس سمپاد شرکت کرده اند. از رو باید توجه داشته باشید که در  سال آینده باید با حدود 270 دانش آموز، به رقابت بپردازید.

 

 

 

جهت دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در برخی از مدارس از جمله مدارس سمپاد و انرژی اتمی، سعی شده است مسیر تحصیلی و آینده دانش آموزان در جهت موفقیت بیشتر آنها و ارتقاء سطح دانش کشور باشد. با مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی، می‌توان نتیجه گرفت که هر دو مدرسه برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان تاسیس شده اند. با در نظر گرفتن شرایط مدارس و شرایط دانش آموز، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را در آزمون‎های این مدارس ثبت کنید. برای ورود به هر یک از این مدارس، دانش آموز باید در آزمون شرکت کند.

با مطالعه نحوه ثبت نام، زمان آزمون و منابع مورد امتحانی، می‎توانید شانس فرزند خود را امتحان کنید. پس از برگزاری آزمون و دریافت حد نصاب نمره، فرزند شما می‌تواند در این مدارس ادامه تحصیل دهد. ظرفیت این مدارس متغیر است و با توجه به ظرفیت آنها، دانش‌آموزان پذیرش می‌شوند.

3.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در کدام مقطع تحصیلی می توان در مدارس سمپاد و انرژی اتمی ادامه تحصیل داد؟

ادامه تحصیل در مدارس سمپاد در پایه هفتم و دهم و در مدارس انرژی اتمی در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم امکان پذیر است.

 زمان ثبت نام مدارس سمپاد و انرژی اتمی چه زمانی است؟

به طور دقیق زمان ثبت نام مشخص نیست. در سال‌های گذشته، ثبت نام آزمون‌ها در بهمن ماه و برگزاری آزمون‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه بوده است.

شرایط ثبت نام در مدارس سمپاد و انرژی اتمی چیست؟

برای ورود به این مدارس علاوه بر بهره هوشی، بالا معدل سالانه بالای ۱۹، دانش‌آموز باید تابعیت ایران را داشته باشد.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی»

  1. Avatar photo H گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من میخواستم بپرسم آیا سطح آزمون انرژی اتمی سخت تره یا تیزهوشان؟ و آیا با تست تیزهوشان میشه انرژی اتمی قبول شد؟ یا ازمون انرژی اتمی منابع خاص خودشو داره؟ میشه چندتا منیع معرفی کنید براش ممنون از شما

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      آزمون سمپاد سخت تر است
      برای مشاوره دقیق تر تماس بگیرید داخلی 105

  2. Avatar photo HD گفت:

    سلام، وقت بخیر.
    بین تیزهوشان و انرژی اتمی کدوم از دبیران برجسته و سطح علمی بالاتری برخورداره؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      انرژی اتمی بهتره .

  3. Avatar photo نوری گفت:

    سلام، وقت بخیر
    عذرخواهی می کنم، سوال زیاد مرتبط نیست،
    از دو دبیرستان نمونه دولتی منطقه ۲ (شایستگان) و انرژی اتمی دخترانه تهران کدام سطح علمی بالاتری دارند؟ و شانس قبولی کنکور برای دانش آموزان کدام دبیرستان بالاتر است؟
    با تشکر

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز دبیرستان انرژی اتمی سطح علمی بالاتری دارد.

  4. Avatar photo امیرعلی گفت:

    سلام
    ببخشید میدونم به مقاله مرتبط نیست اما یک سوال
    از نظر علمی ، دبیرستان ماندگار البرز بهتره یا مدرسه مفید (شعبه یادگار امام) .
    لطفا پاسخ بدید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      سوابق تحصیلی شما نیز به بررسی بیشتری دارد اما رنکینگ هردو مدرسه بالا میباشد که بستگی به شرایط شما دارد

  5. Avatar photo علی سرلشگرزادگان گفت:

    سلام خسته نباشید من دوتا آزمون انرژی اتمی رو عالی دادم و تماس گرفتن گفتند قبول شدی و وقت دادن برای مصاحبه اما معدل من ۱۸.۲۰ هست(ریاضی فیزیک شیمی زیست۲۰)بود اما دروس عمومی مثل ادبیاتم رو ۱۲ هست آیا قبولم میکنن ؟(فیزیکم خیلی خوبه بخاطر همین تو باشگاه المپیاد میرم الان)

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به احتمال خیلی بالایی قبول شدید و در نظر گرفتند معدل را
      ولی برای اطمینان باید حضورا از خوده اون مدرسه بپرسید.

  6. Avatar photo ثنا گفت:

    سلام میخواستم بدونم زملن آزمون سمپاد و انرژی اتمی در یک روزه؟ یا فرق میکنه اینطور که من در مقالات شما دیدم ظاهرا سال گذشته هر دو ۲۷ خرداد بوده

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله معمولا در یک روز انجام میشوند اما با ساعت برگزاری متفاوت.

      1. Avatar photo amini گفت:

        سلام
        من دانش اموز پابه ی هفتم هستم معدلم همه یشه بالای هجده هست در ازمون ها و مسابقات علمی فرهنگی ورزشی سابقه ای ندارم از لحاظ رتبه بندی مدرسه یک تا هفت رتبه ی دوم میشم
        میتونم در انرژی اتمی ثبت نام کنم؟

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          سلام دوست عزیز شرط شرکت در مدرسه ی انرژی اتمی معدل بالای 19 میباشد.

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    معدل کل سال هشتم برای انرژی اتمی هم باید بالای نونزده باشه یا فقط سمپاد ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله تمام مدارس غیرانتفاعی برتر هم شرط معدل دارند.

  8. Avatar photo ... گفت:

    چجوری میگین قبولی تو انرژی اتمی از تیزهوشان راحت تره؟!

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای بررسی و مقایسه مدارس سمپاد و انرژی اتمی مقاله های داخل سایت مارا مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس نمونه دولتی

    ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1403 + شرایط، زمان my.medu.ir

    هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی دهم از میان دانش آموزان با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام نمونه دولتی دهم 1403-1404 از طریق سامانه my medu.ir...
  • ثبت نام تیزهوشان

    ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir

    ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین برای نامنویسی باید منتظر انتشار دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان ملی پرورش...
  • آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزانی است که جز استعدادهای درخشان هستند، آن‌ها برای اینکه بتوانند به این مدارس راه پیدا کنند باید آمادگی لازم را داشته باشند. داوطلبان آزمون تیزهوشان برای ورود به مدارس حلی، باید...
  • کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله

    کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله + شرایط ثبت نام 1403

    شرکت در کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله دارای مزیت‌های زیادی است. موسسه واله سابقه کاری درخشانی در زمینه تحصیلی و استعدادهای درخشان دارد و از همین رو ممکن است با نام آن به عنوان مرکز آموزشی که در حال حاضر...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)