ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

معافیت سربازی چشم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی شرایط معافیت سربازی چشم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا موقت فرد از خدمت سربازی گردند. همچنین مشمولان قبل از هر چیز باید شرایط معافیت پزشکی چشم و همچنین ماده و بند معافیت پزشکی چشم را بررسی کنند.

مهمترین مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم نیز گواهی پزشکی تایید شده از سوی پزشک متخصص می‌باشد. معافیت پزشکی چشم را می‌توان رایج ترین نوع بیماری دانست که به سربازان و افراد ارائه می‌گردد، از این رو سازمان نظام وظیفه در آیین نامه معافیت چشم انواع مختلفی از معافیت را برای بیماری‌های مرتبط با بینایی در نظر گرفته است.

در ادامه به مواردی که منجر به معافیت سربازی می‌شود و همچنین نمره معافیت چشم اشاره خواهیم کرد. در صورت هرگونه سوال در خصوص قانون معافیت چشم می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

انواع معافیت سربازی چشم

به صورت کلی وجود هرگونه مشکل در شرایط جسمی و روانی افراد منجر به معافیتشان از سربازی می‌شود. بیماری چشم می‌تواند به صورت خفیف و یا شدید باشد که در این صورت می‌تواند در معافیت سربازی چشم تاثیر گذار باشد.

معافیت پزشکی نیز به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارت است از:

  • معافیت موقت چشم
  • معافیت دائم چشم
  • معافیت از رزم چشم

در معافیت دائم به صورت کلی نیازی به حضور در خدمت نیست و کارت صادر می‌شود؛ اما در معافیت از رزم لازم است در خدمت سربازی حضور پیدا کنید ولی نیاز به انجام یک سری از فعالیت‌ها مانند رژه و غیره وجود نخواهد داشت.

از آن‌جا که چشم یکی از اعضای بسیار مهم بدن ما است به همین دلیل اگر در آن کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد، منجر به اختلال در بینایی می‌شود. معافیت پزشکی چشم از جمله رایج‌ترین نوع معافیت‌ها است که اگر چشم دچار ضعف یا مشکلی باشد، فرد براساس آیین نامه معافیت چشم از خدمت معاف می‌شود.

در ضمن، هر ساله بیماریهایی که باعث معافیت سربازی میشود از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام خواهند شد. بنابراین توجه به ماده و بند معافیت پزشکی چشم و همچنین مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم، بسیار مهم است. همچنین یکی دیگر از معافیت‌های رایج در سال‌های اخیر، معافیت سربازی متاهلین می‌باشد که بسیاری از افراد از این طریق می‌خواهند از رفتن به سربازی معاف شوند.

انواع معافیت سربازی چشم

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

نکات مربوط به نمره معافیت چشم

یکی از شرایط معافیت پزشکی چشم، اطمینان از نمره چشم برای دریافت معافیت است. برای اینکه میزان نمره معافیت چشم مشخص شود، لازم است سه نکته را در نظر داشته باشید.

1_برای تعیین نمره، تنها یک چشم در نظر گرفته خواهد شد. برای افراد زیر دیپلم، نیاز است نمره یک چشم آن ها بیشتر از 6 باشد. که معاف شوند. حال اگر فردی را به طور مثال در نظر بگیرید که مجموع نمره چشم او 6 است، این فرد معاف نخواهد شد.

2_ نوع مشکل چشم نیز در تعیین معافیت از سربازی موثر خواهد بود. معافیت سربازی چشم قوز قرنیه و معافیت سربازی چشم آستیگمات نیز از این دسته موارد هستند. نزدیک بینی و دوربینی نیز جزء مشکلات چشمی هستند که در نظر گرفته خواهند شد.

3_ نکته دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید، مربوط به نوع مدرک تحصیلی است. هرچه مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشید، لازم است نمره چشم بالاتری کسب کنید تا بتوانید معافیت بگیرید.

در جدول زیر میتوانید نمره چشم مورد نیاز برای مدارک مختلف تحصیلی که براساس قانون معافیت چشم جهت گرفتن معافیت پزشکی چشم اعلام شده است را ملاحظه کنید. همچنین می‌توانید از معافیت اعصاب روان و شرایط و مدارک آن اطلاع یابید.

مجموع نمره چشم در معافیت سربازی

نوع مدرک نمره مورد نیاز نزدیک بینی
زیر دیپلم بیشتر از 6
دیپلم بیشتر از 6
کاردانی بیشتر از 6
کارشناسی بیشتر از 8
کارشناسی ارشد بیشتر از 8
دکتری بیشتر از 8

برای دوربینی لازم است شرایط زیر وجود داشته باشد:

نوع مدرک نمره مورد نیاز نزدیک بینی
زیر دیپلم بیشتر از 6
دیپلم بیشتر از 6
کاردانی بیشتر از 6
کارشناسی بیشتر از 8
کارشناسی ارشد بیشتر از 8
دکتری بیشتر از 8

نمره معافیت چشم برای آستیگمات شرایط زیر را دارد:

نوع مدرک نمره مورد نیاز آستیگمات
زیر دیپلم بیشتر از 5 دیوپتر
دیپلم بیشتر از 5 دیوپتر
کاردانی بیشتر از 5 دیوپتر
کارشناسی بیشتر از ۷ دیوپتر
کارشناسی ارشد بیشتر از 7 دیوپتر
دکتری بیشتر از 7 دیوپتر

 

فکرت درگیره چجوری معافیت سربازی بگیری؟

انواع بیماری‌های چشم برای معافیت سربازی

یکی از مواردی که در راهنما اخذ معافیت سربازی و همچنین آیین نامه معافیت چشم به آن پرداخته می‌شود، مربوط به انواع بیماری‌های چشم است. علاوه بر ضعیفی یک سری از بیماری‎ها نیز در چشم وجود دارد که می تواند به اخذ کارت معافیت کمک کند.

در ادامه همراه ما باشید تا با مشکلات معافیت پزشکی چشم و معافیت سربازی چشم قوز قرنیه و هم چنین معافیت سربازی چشم آستیگمات بیشتر آشنا شوید.

مطابق با قانون معافیت چشم، بیماری‌هایی که منجر به معافیت دائم می‌شوند به شرح زیر است:

  • آب‌ مروارید
  • کلبوم مادرزادی مردمک: اگر شبکیه درگیر باشد
  • تک چشم: اگر دید کم تر از 10 درجه داشته باشد.
  • لکه قرنیه: در صورتی که مرکز قرنیه درگیر شده باشد.
  • پارگی شبکیه
  • ناخنک: اگر مدرک ارشد باشد و ناخنک در دو چشم وجود داشته باشد
  • فلج عضلات چشم: اگر با اختلال بینایی همراه بوده و در دو چشم وجود داشته باشد.
  • افتادگی پلک: اگر در هر دو چشم افتادگی پلک و مردمک وجود داشته باشد.
  • آب‌سیاه
  • استرابیسم
  • دودوئک
  • وجود جسم خارجی در چشم: اگر غیرقابل جراحی باشد و اختلال ایجاد کند.
  • قوز قرنیه: اگر اختلال دید ایجاد کرده باشد.
  • پیوند قرنیه

 

انواع بیماری‌های چشم برای معافیت سربازی

معافیت پزشکی چشم آستیگمات

عده زیادی افراد هستند که دارای چشم آستیگمات هستند و این سوال را از خودشان می‌پرسند که آیا حال که چشمشان آستیگمات است می‌توانند معاف شوند یا خیر؟ در جواب باید گفت که چشم آستیگمات به صورت تکی نمی‌تواند معافیت سربازی چشم را دریافت کند بلکه به حالت ترکیبی این امر امکان پذیر خواهد بود.

شناسایی هر کدام از این نوع‌‎ها از تخصص ما خارج است و باید در معاینات مشخص شود. شرایط معافیت پزشکی چشم در افراد آستیگمات این است که عملکرد شما در انجام وظایف را مختل کند. در خصوص معافیت سربازی چشم آستیگمات باید بگوییم که این معافیت از رایج ترین موارد است، زیرا مشکل آستیگماتیسم یک بیماری رایج در کشور محسوب می‌شود که افراد زیادی به آن مبتلا هستند.

البته نوع معافیت به میزان و نوع بیماری بستگی دارد. آستیگمات نوعی نقص ساده است که در آن عدسی چشم یا سطح انحنای چشم، مطابقت ندارد. این نوع بیماری شامل انواع مختلف زیر است:

  • آستیگماتیسم ساده
  • آستیگماتیسم مرکب
  • آستیگماتیسم مخلوط با سیکلوپلژی کامل

کارشناسان ما در ایران تحصیل تمامی اطلاعات مربوط به شرایط معافیت پزشکی چشم و نمره معافیت چشم را می‌دانند. کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کنند.

برای اطلاع از معافیت سربازی تشنج روی لینک کلیک کنید.

معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه یا کراتوکونوس

برخی از افراد ممکن است شامل معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه شوند که در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی جزییات این موضوع بپردازیم. در ایران و در ایالت متحده افرادی که بیماری قوز قرنیه دارند، شامل دریافت معافیت پزشکی چشم قوز قرنیه خواهند شد.

حتی اگر قوز قرنیه با قراردادن رینگ و کراس لینک قرنیه کنترل شود نیز باز هم این شرایط وجود خواهد داشت. اینکه شدت قوز قرنیه و میزان تحصیلات شما چقدر باشد، این موضوع متفاوت خواهد بود. براساس ماده و بند معافیت پزشکی، در بند 33 آیین نامه اعلام شده که افراد دارای قوز قرنیه در شرایط زیر معاف خواهند شد.

  • در صورتی که با كراتومتري قابل اندازه گيري نباشد این فرد به صورت دائم معاف می‌شود.
  • اگر عارضه واضح قرنيه و اختلال ديد  ايجاد كرده باشد فرد معاف دائم خواهد شد.
  • در بقيه موارد فرد معاف از خدمات رزمي خواهد شد.
  • جهت اثبات کراتو کونوس، هماهنگی شماره چشم با تصاویر (توپوگرافی Orbscanیا پنتاکم) و کراتو متری بیش از 50 دیوپتر باید وجود داشته باشد.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

میزان معافیت سربازی برای بیماری های مختلف چشم

در این قسمت همراه ما باشید تا به سوالات معافیت پزشکی چشم شما پاسخ دهیم و آخرین قانون معافیت چشم در این حوزه را بررسی کنیم.

  1. در مشکل هیپرمتروپی( بند ۱)هیپرمتروپی بیش از ۶ دیوپتر به همرا آستیگماتیسم، مشخص شده است که اگر با سیکلوپلژی کامل همراه باشد. برای افرادی که دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند، بیش از ۸ دیوپتر در یک چشم منجر به معافیت دائم و اگر هیپرمتروپی بین ۳ تا ۶ دیوپتر همراه با آستیگماتیسم باشد، فرد معاف از خدمات رزم خواهد شد.
  2. اگر مشکل میوپی با سیکلوپ کامل( بند ۲)میوپی بیش از ۶ دیوپتر برای یک چشم به همراه آستیگماتیسم باشد، فرد معافیت دائمیمیوپی با سیکلوپلژی کامل برای دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر بیش از ۸ دیوپتر در هر چشم فرد معافیت دائمیمیوپی بین ۳ تا ۶ دوپتر برای یک چشم با آستیگماتیسم فرد معاف از خدمات رزمیمیوپی برای دارندگان مدرک لیسانس بین ۳ تا ۸ دیوپتر با آستیگماتیسم و معاف از رزم خواهد بود.
  3. برای مشکل آستیگماتیسم، اگر آستیگماتیسم ساده، مرکب و مخلوط بیش از ۵ دیوپتر در یک چشم باشد، فرد معاف دائم خواهد بود.
  4. برای مشکل آستیگماتیسم ساده مخلوط با سیکلوپلژی بالای ۵ دیوپتر،معافیت دائم در نظر گرفته خواهد شد.
  5. در حالتی که آستیگماتیسم مرکب با مجموع دیوپتر ساده و مخلوط و مرکب بیش از ۵ دیوپتر در یک چشم باشد، باز هم معافیت دائم است.
  6. برای مشکل آستیگماتیسم مرکب همراه با سیکلوپلژی کامل بیش از ۵ دیوپتر برای یک چشم نیز معافیت دائمی است.
  7. فقدان چشم( بند ۴)فقدان یک چشم یا بیماری لاعلاج در یک چشم که باعث ایجاد نابینایی یا دید کم شود نیز معافیت دائمی است.
  8. اورام ملتحمه فصلی( بند ۵)این مشکل معاف از خدمات رزمی را در پی خواهد داشت.
  9. برای مشکل آنتروپیون( بند ۶)در هر دو چشم  معافیت دائمی است.
  10. برای مشکل آنتروبیون( بند ۷)در هر دو چشم نیز معافیت دائمی است.

 

آیین نامه معافیت چشم و نحوه محاسبات

معافیت سربازی چشم همانند دیگر معافیت‌ها بایستی پس از اینکه برای گرفتن این کار اقدام کردید، مدارکی را تهیه کنید تا با آن بتوان اثبات کرد که شما نارسایی چشمی دارید و یا چشم شما بیش از حد ضعیف است یا خیر.

☑️ بعد از آنکه مدارک خود را آماده کردید، باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و ثبت درخواست کنید تا نامه‌ای برای اثبات این مشکل خود دریافت نمایید که با آن باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

☑️ براساس آیین نامه معافیت چشم، همانند دیگر معافیت‌های سربازی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا دعوتنامه‌ای دریافت کنید تا در بیمارستان حضور پیدا نمایید. پس از آن باید در کمیسیون پزشکی شرکت کنید که بخش مهمی می‌باشد و در واقع تایید نهایی بر عهده آن‌ها است.

☑️ پس از بررسی شرایط افراد براساس ماده و بند معافیت پزشکی چشم و انجام این آزمایشات و تاییدیه هر سه پزشک نظام وظیفه، بیمارستان و شورای پزشکی به منزله قبولی درخواست شما از سوی سازمان نظام وظیفه است.

معافیت آستیگمات
نمره چشم مدرک تحصیلی معافیت
بیشتر از 7 کارشناسی ارشد یا دکتری دائم
بین 3 تا 7 کارشناسی ارشد یا دکتر معاف از رزم
بیشتر از 5 کمتر از کارشناسی ارشد دائم
بین 3 تا 5 کمتر از کارشناسی ارشد معاف از رزم
معافیت نزدیک بینی
نمره چشم مدرک تحصیلی معافیت
بیشتر از 8 کارشناسی ارشد یا دکتری دائم
بین 3 تا 8 کارشناسی ارشد یا دکتری معاف از رزم
بیشتر از 6 کمتر از کارشناسی ارشد دائم
بین 3 تا 6 کمتر از کارشناسی ارشد معاف از رزم
معافیت دور بینی
نمره چشم مدرک تحصیلی معافیت
بیشتر از 8 کارشناسی ارشد یا دکتری دائم
بین 3 تا 8 کارشناسی ارشد یا دکتری معاف از رزم
بیشتر از 6 کمتر از کارشناسی ارشد دائم
بین 3 تا 6 کمتر از کارشناسی ارشد معاف از رزم

نمره چشم برای معافیت سربازی چقدر باید باشد؟

یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد اشکال در بینایی، تغییر نمره چشم است. اگر کسی در معاینات پزشکی دارای نمره چشم بالایی باشد احتمال اینکه بتواند طبق آیین نامه معافیت چشم و نحوه محاسبات نمره آن از معافیت استفاده کند بالاست.

البته به دارندگان مدرک دیپلم، کارشناسی، ارشد و دکترا هر کدام نوع خاصی از معافیت چشم رادریافت می کنند. بنابراین مدرک تحصیلی در این مورد نیز تاثیر گذار است.

در قوانین مربوط به نمره معافیت چشم، اهمیت نمره چشم استاندارد در این است که یک سرباز باید در هنگام عملیات و هر گونه فعالیتی بسیار زبده عمل کند و داشتن عینک می‌تواند در این زمینه مانند یک مزاحم باشد.

البته این بدان معنا نیست که داشتن عینک ممنوع است، اما ترجیح آن است که فرد فاقد عینک باشد. هر چند که بسیاری از ضعف‌های بینایی با عمل جراحی بهبود خواهد یافت. حال سوال این است که نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت چگونه است؟

طبق قوانین سازمان وظیفه بندهای مختلفی برای این مورد در نظر گرفته شده است. مثلا در بند 3 این قانون، مجموع ديوپتر آستيگمات ساده، مركب يا مخلوط بالاي 5 ديوپتر يک چشم جزء مشمولین معافیت دائم قرار می‌گیرد. البته این تنها یکی از موارد است، و مجال ذکر و توضیح همه بندها در اینجا نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم از افراد خبره اطلاعات دقیق را کسب نمایید.

نمره سربازی برای معافیت سربازی چقدر باید باشد؟

مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم

برای دریافت هر نوع از معافیت سربازی به دلیل بیماری‌های چشم باید برخی از مدارک را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد، در ادامه قصد داریم به بررسی مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم بپردازیم:

  • تمامی پرونده های سابقه پزشکی فرد بیمار
  • آخرین مدرک تحصیلی متقاضی معافیت
  • اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی
  • اصل کارت ملی، کارت ملی فرد باید حتما هوشمند باشد.
  • ارائه فیش های واریزی به بانک سپه
  • عکس شناسایی ۳*۴
  • فرم های بخش معاینات پزشکی
  • فرم انجام تمامی مراحل واکسیناسیون
  • کامل کردن فروم وضعیت مشمولین

مراحل اخذ معافیت سربازی چشم

در این قسمت همراه باشید تا مهم ترین مواردی را که در مشاوره معافیت سربازی چشم ارائه می‌شود به همراه مراحل و مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم به همراه سوالات معافیت پزشکی چشم را بیشتر بررسی کنیم.

◀️ در این خصوص لازم است ابتدا به پلیس به علاوه 10 مراجه کنید.

◀️ در شعبات پلیس به علاوه 10، یک سری مدارک از شما خواسته شده و لازم است فرم‌هایی را نیز پر کنید.

◀️  در مرحله بعدی کافی است به یک پزشک مورد اعتماد مراجعه کرده و اگر وی مدارک را تایید کرد، مراحل بعدی را طی کنید.

◀️ اگر در کمیسیون پزشکی مدارک و وضعیت شما تایید شود، می‌توانید کارت معافیت را دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای معافیت چشم، حتماً به مراکز تایید شده نیروهای مسلح بروید.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

تاثیر مدرک تحصیلی در دریافت معافیت سربازی چشم

در تمامی انواع معافیت های پزشکی، کسری خدمت، امریه و سایر معافیت‌‎ها درجه و مدرک تحصیلی تاثیرگذار است. برای مثال اگر فرد دارنده مدرک دیپلم یا بالاتر از آن در یکی از چشم‌هایش دارای ضعف بینایی بیش از دیوپتر باشد، معافیت دائم خواهد گرفت.

☑️ این در حالی است که یک مشمول با مردک کارشناسی بایستی ضعف بینایی بالای 8 دیپتر داشته باشد تا مورد معافیت پزشکی چشم قرار گیرد. گذشته از این مدرک تحصیلی می‌تواند به اینکه آیا مورد معافیت از خدمات رزمی می‌گردیم یا دائم و موقت نیز تاثیرگذار است.

☑️ برای مثال، تصور کنید که فرد مشمولی دارای شب کوری یا کور رنگی است. حال طبق آیین نامه جدید معافیت چشم و نحوه محاسبات شرایط در نظر گرفته شده برای این شخص با یک دیپلم یا ارشد متفاوت است و مورد معافیت از رزم قرار می‌گیرد. در مورد سایر معافیت‌ها نیز به همین شرح است.

☑️ در حیطه معافیت پزشکی سوالات متداولی وجود دارد که مهم ترین آن‌ها عبارتند از اینکه، آیا اگر تشخیص پزشک این باشد که ما در ناحیه درخواست داده شده سالم هستیم، حق اعتراض داریم؟

☑️ میزان ضعف دارندگان مدرک کارشناسی بایستی چند دیوپتر باید باشد؟ آیا چنانچه در حین رسیدگی به پرونده، منصرف شویم می‌توانیم آن را متوقف کنیم؟ پاسخ تمامی این سوالات و چندین ابهام دیگر در سامانه ما پاسخ داده می‌شود.

اخذ معافیت پزشکی چشم در حین خدمت

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که برای دریافت معافیت پزشکی چشم در حین خدمت چه باید کرد؟ باید بگوییم که دریافت این نوع معافیت در حین خدمت هیچ تفاوتی با قبل از خدمت سربازی ندارد و قوانین در ارتباط با هر کدام از این شرایط یکسان است و بیشتر نوع مدرک تحصیلی و نوع بیماری و عوارض آن مد نظر قرار می‌گیرد.

اما در نظر داشته باشید شرایط معافیت پزشکی چشم در حین خدمت سربازی ساد‌ه‌تر از قبل از خدمت است و شانس معافیت فرد مشمول بالاتر خواهد بود.

محدودیت های معافیت سربازی چشم

در مجموع اخذ معافیت پزشکی برای افراد محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. اما معافیت سربازی چشم نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

◀️ افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی چشم هستند، با توجه به آیین نامه استخدامی ارگانی که مایل به استخدام در آن هستند، باید برای کسب اطلاعات لازم به بخش نیروی انسانی مراجعه کنند.

◀️ از سوی دیگر ارگان‌های نظامی و عملیاتی از جمله آتش نشانی افراد را با داشتن کارت معافیت پزشکی به سختی و تحت شرایط خاص استخدام خواهند کرد.

◀️ از سوی دیگر افرادی که به ضعیفی چشم مبتلا هستند، برای دریافت گواهینامه دچار مشکل نمی‌شوند، فقط باید البته عکس گواهینامه آن‌ها با عینک باشد.

◀️ آقایانی که دچار مشکلات کم بینایی شدید، دو بینی و نابینایی هر دو چشم می‌باشند نیز مجاز به دریافت گواهینامه نیستند.

بنر معافیت تحصیلی

بنر معافیت تحصیلی

خلاصه مقاله معافیت سربازی چشم

معافیت سربازی چشم، یکی از انواع معافیت‌ها است که افراد دارای شرایط معافیت پزشکی چشم می‌توانند براساس قانون معافیت سربازی چشم برای آن اقدام کنند. نمره معافیت چشم هر ساله از سوی سازمان نظام وظیفه اعلام می‌شود و پس از ثبت درخواست، پروند مشمولان براساس ماده و بند معافیت پزشکی چشم بررسی می‌گردد.

در این مطلب سعی کردیم به بررسی آیین نامه معافیت چشم و همچنین مدارک لازم برای معافیت پزشکی چشم بپردازیم. به علاوه جزییات انواع بیماری های چشمی برای معافیت سربازی ارائه شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به مشاوره معافیت سربازی چشم داشته باشید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

4/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی شرایط معافیت سربازی چشم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ضعیف بودن چشم می‌تواند منجر به معافیت شود؟

بستگی به مدرک تحصیلی و نمره چشم مشمول خدمت سربازی دارد.

آستیگمات می‌تواند منجر به معافیت شود؟

بله آستیگمات می‌تواند معاف از رزم و یا معافیت دائم داشته باشد.

قوز قرنیه منجر به معافیت از خدمت خواهد شد؟

بله قوز قرنیه می‌تواند منجر به معافیت از خدمت شود.

نظرات

764 دیدگاه دربارهٔ «معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید»

  1. Avatar photo احسان گفت:

    سلام خسته نباشید. بنده ۱۸ سال سن دارم و چشم چپم ۷.۲۵ و چشم راستم ۶ هست هردو نزدیک بین هستن و مدرک بنده دیپلم هست ایا معاف دائم میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله نمره چشم شما میتواند باعث معافیت شود

  2. Avatar photo کامران یابغ گفت:

    سلام خسته نباشید بنده چشم راستم ۶.۵ دیپوتر آستیگمات و ۲.۵ ضعیف
    چشم چپم ۶.۷۵ آستیگمات و ۳.۵ ضعیف
    مدرک تحصیلیم سوم‌دبیرستان هستش آیا بنده معاف میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله احتمالش وجود دارد

      1. Avatar photo ایرانی سیه‌بخت گفت:

        یعنی چی احتمالش وجود داره ؟؟؟
        یعنی بازم طرف معاف نیست با این همه‌حال

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          دوست عزیز برای دریافت پاسخ بهتر و مشاوره ی تخصصی در مورد سوالتون با مشاورین مجموعه در تماس باشید.

  3. Avatar photo محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    نمره چشم با قطره چقدر نمره چشم رو پایین میاره؟؟
    چون من چشمم ۶/۷۵ بود مدرک دیپلم معاف از رزم شدم
    الان مدرک کارشناسی ارشد دارم که یک چشمم ۳/۵ ضعیفی با ۵/۵ استیکمات و چشم دیگه ۴/۷۵ استیکمات و ۳/۵ ضعیفی
    می خواستم بدونم با قطره چه قدر میاره پایین؟؟
    معاف میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مدرک کارشناسی نمره چشم شما باید 8.5 باشد به دلیل این که با وجود قطره نیم نمره شماره چشم را پایین میارد

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    چشم چپم 2.25- ديوپتر نزدیک بینی و 6.25 – آستيگمات داره
    مدرک دیپلم
    معاف میشم ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام برای معافیت کامل پزشکی باید نمره ی هر چشم جداگانه با مدرک دیپلم بالای 6/5 و مدرک بالای دیپلم بالای 8/5 باشد.

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چشم چپم 2.25 – نزدیک بینی و 6.25 – آستیگمات داره آیا معاف میشم ؟
    مدرک دیپلم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر نمره ی هر چشم شما باید بالای 6/5 باشد.

  6. Avatar photo mand گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۲ سال سن دارم ۲ سال قبل مدرک کاردانیم رو از دانشگاه گرفتم و دیگه تحصیل رو ادامه ندادم
    نمره چشم چپم با قطره ۶/۵- و جدا از اون ۰/۲۵- هم استیگمات دارم
    نمره چشم راستم با قطره ۵/۵- و جدا از اون ۰/۲۵- هم استیگمات دارم

    امکان معافیت رو دارم به نظرم شما بخاطر چشم چپم ؟ یا باید نمره چشمم بالاتر باشه؟

    ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مدارک بالاتر از دیپلم مجموع نمره ضعیفی و آستیگمات یک چشم شما باید بیش از هشت باشد.

  7. Avatar photo MOHAMAD گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من ۲۲ سال سن دارم ۲ سال قبل مدرک کاردانیم رو از دانشگاه گرفتم و دیگه تحصیل رو ادامه ندادم

    نمره چشم چپم با قطره ۶/۵- و جدا از اون ۰/۲۵- هم استیگمات دارم
    نمره چشم راستم با قطره ۵/۵- و جدا از اون ۰/۲۵- هم استیگمات دارم

    امکان معافیت رو دارم به نظرم شما بخاطر چشم چپم ؟ یا باید نمره چشمم بالاتر باشه؟
    چند درصد شانس دارم ؟ چون خیلی واقعا برام مهمه میخوام مطمعن بشم بعد اقدام کنم
    ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر نمره چشم باید حداقل 7 باشد با توجه به مدرک تحصیلیتون

  8. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقت بخیر بنده نمره یک چشمم ۱۰ هست و آستیگمات ۱/۳۰ البته دکتر گفت بدون احتساب استیگمات ۱۰ هست با آستیگمات بیشتر میشه مدرکم دیپلم یک چشم دیگرم ۴ هست خواستم بدونم چه نوع معافیتی به بنده تعلق میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر برای معافیت دائم با توجه به مدرک تحصیلیتون باید هر چشم حداقل نمره 8 باشد برای مورد شما شانس برای معافیت از رزم اقدام کنید

  9. Avatar photo شایانن گفت:

    سلام خسته نباشید
    من جمع ضعیفی و آستیگمات یه چشمم ۷.۷۵ بود و چشم دیگر ۷.۲۵
    و تو کمیسیون پزشکی معاف شدم و مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بابت کارت معافیت پرداخت کردم میخواستم ببینم حدودا چقدر طول میکشه تا کارت برسه به دستم و اینکه احتمال داره پروندم به شورای عالی بره و دوباره کمیسیون تشکیل شه برام؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر حدود 2 الی 3 ماهی طول خواهد کشید که کارت براتون اسال بشه و خیر مجد کمیسیون تشکیل نخواهد شد

  10. Avatar photo نیما گفت:

    سلام خسته نباشید ،وقتی میگید یک چشم 6 باید باشه برا دیپلم تا معاف شه
    الان یه فردی، یک چشمش 4 ضعیفیش باشع و 3 آستیگمات معاف میشه؟!
    چون میشه 7 دیگه ،میخوام بدونم آستیگمات و ضعیفی روی یک چشم رو جمع میکنن؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله ضعیفی و آستیگمات هر چشم جداگانه جمع میشود.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • خرید خدمت سربازی

    خرید خدمت سربازی 1403 + خبر فوری تصویب قانون جدید نظام وظیفه

    افرادی که به دلیل شرایط خاص خود، تصمیم به خرید خدمت سربازی و عدم حضور در خدمت سربازی دارند، می‌توانند طبق مقررات خرید خدمت نظام وظیفه، مراحل مربوط به خرید خدمت نظام وظیفه خود را انجام داده و پس از...
  • طرح انصار سربازی

    طرح انصار سربازی 1403 + خبر خوش مشمولان غایب

    امکان شرکت در طرح انصار سربازی فراهم شد. این طرح که به مشمولان غایب سربازی تعلق می گیرد، به‌ تازگی تصویب شده و در کشور به اجرا درآمده خواهد آمد. مهمترین دلیل استفاده از این طرح، کمک به آن دسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)