ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت غیبت بالای 10 سال + بخشنامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۴۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
معافیت غیبت بالای 10 سال
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خدمت سربازی از وظایف ضروری پسران در ایران محسوب می شود که پس از رسیدن به سن 18 سالگی در صورتی که مشغول به تحصیل نباشند، یکسال فرصت دارند تا دفترچه خدمت نظام وظیفه را تکمیل و ارسال کنند. با این حال افرادی نیز هستند که قصد معافیت خدمت سربازی از طریق خرید آن را دارند که در ادامه با جزییات آن آشنا خواهید شد. در این مقاله بخشنامه های جدید معافیت سربازی و شرایط معافیت غیبت بالای 10 سال بررسی شده است. با ما در این مقاله همراه باشید. 

در صورتی که می خواهید از جدیدترین بخشنامه های مربوط به معافیت سربازی اطلاع یابید، کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

معافیت غیبت در چه صورت انجام می شود؟

اگر فرد مشمول خدمت سربازی از تحویل دفترچه خود امتناع کند و از این طریق بخواهد از خدمت معاف شود می تواند جریمه این غیبت را بپردازد و سپس کارت پایان خدمت را دریافت کند.

در واقع خرید سربازی در این افراد از طریق پرداخت مبلغ جریمه انجام می شود که هزینه آن بر اساس تحصیلات فرد تعیین می شود که سالانه به صورت چشمگیری افزایش می یابد. در واقع از این طریق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت شده است.

 

قیمت خرید سربازی

 

🔻دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

لازم به ذکر است که این مبالغ بر اساس بخشنامه سال جدید برای افراد متاهل کمتر خواهد بود.

قیمت خرید سربازی
مشمولان زیر دیپلم 250 میلیون تومان
مشمولان دیپلم 250 میلیون تومان
مشمولان فوق دیپلم ( کاردانی )) 250 میلیون تومان
مشمولان لیسانس ( کارشناسی) 400 میلیون تومان
مشمولان فوق لیسانس ( کارشناسی ارشد ) 400 میلیون تومان
مشمولان دکترای عمومی علوم پزشکی 600 میلیون تومان
مشمولان دکترای تخصصی غیر از علوم پزشکی 600 میلیون تومان
مشمولان پزشکان متخصص و بالاتر تا 600 میلیون تومان

 برای اطلاع از اینکه آیا می توان مبلغ جریمه را به صورت اقساط پرداخت کرد یا خیر می توانید از مراکز مطلع در این زمینه مشورت بگیرید و با آنها در تماس باشید.

 

شرایط معافیت سربازی چشم چیست؟ برای اطلاع از آیین نامه جدید معافیت، کلیک کنید.

 

شرایط خرید کارت پایان خدمت چیست؟

خدمت سربازی پسران را دو سال از زندگی کاری و شخصی آنها دور می کند و حقوق پایین و شرایط نه چندان مناسب محیط سربازی از عوامل غیبت افراد می باشد بنابراین در صورتی که حقوق سربازان افزایش و طول مدت آن کاهش یابد می تواند اندکی شرایط پذیرفتن سربازی را توسط پسران قابل تحمل کند تا افراد کمتری به عنوان غایبین مشمول شناخته شوند. در کمیسیونی که جهت بررسی به وضع غایبین خدمت سربازی در مجلس تشکیل شد ابتدا بیان شده که باید تعداد افراد غایب محاسبه شده سپس راهکاری برای مشکل غیبت ارائه شود اما افزایش حقوق همچنان تحت بررسی می باشد و تغییراتی در آن صورت نگرفته است.

پس از تمهیداتی که در خصوص بهبود شرایط خدمت سربازی صورت گرفت، ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که خرید خدمت و طرح های جایگزین برای فرار از خدمت نباید انجام شود و اگر بنا بر اجرای طرحی برای غایبین است باید برای کسانی که تا پیش از این غیبت داشته اند انجام شود و افرادی که به تازگی مشمول خدمت سربازی شده اند نمی توانند با تبصره جدید غیبت کنند.

تا پیش از این قانونی وجود داشت که افراد با 8 سال غیبت خدمت می توانستند سربازی خود را بخرند اما هر سال ممکن است قانون تغییر کند.

بر طبق آخرین اخبار در خصوص معافیت غیبت بالای 10 سال، خرید خدمت سربازی در سال 1403 ممکن نیست و مجلس اعلام کرده است که بودجه دولت برای فروش خدمت سربازی در سال 1403 کافی نمی باشد اما اگر این مصوبه تغییر کند و به حالت قبل برگردد، در ازای هر سال غیبت بیشتر از 8 سال، به میزان۱۰ درصد به مبلغ جریمه ی پایه ی فرد افزوده خواهد شد.( مدت زمان غیبت بیشتر از شش‌ماه، به صورت رند یک ‌سال محاسبه می‌شود)

جزییات معافیت غیبت

جزییات معافیت غیبت

تا پایان اسفندماه سال 1297 امکان خرید خدمت سربازی وجود داشت و تا سال 1399 نیز افراد فرصت این را داشتند که مبلغ جریمه خود را تسویه کنند اما از سال 1400 دیگر این امکان وجود ندارد و طبق بخشنامه ای برای سال 1403 مطرح شده در سال آینده نیز مشمولین غایب قادر به خریدن خدمت سربازی خود نیستند.

همانطور که بیان شد در سال 1403 طبق بخشنامه جدید نمی توان جریمه غیبت از خدمت را پرداخت کرد و معاف شد. همچنین بدنبال پخش خبری مبنی بر دریافت مالیات از مشمولان غایب، رییس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد که این مطلب صحت ندارد و هیچ مبلغی به عنوان مالیات از آنها دریافت نمی شود.

در واقع پیشنهاد دریافت مالیات از مشمولین غیبت که بالای 28 سال دارند، توسط نماینده نجف آباد در مجلس مطرح شد. وی اظهار داشت از آنجا که افراد غایب بدون کارت پایان خدمت نمی توانند هر گونه فعالیت شهروندی داشته باشند بهتر است مبلغی به عنوان مالیات پرداخت کنند بدین صورت که هزینه دریافت خدمات برای این افراد 50 درصد بیشتر از سایر افراد شود.

سارا فلاحی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد که باید به وضعیت مشمولان غایب رسیدگی شود و قانون خرید خدمت نباید به طور کلی برداشته شود. او معتقد است خرید سربازی می تواند نقض پررنگی در تسهیل زندگی مشمولین غایب داشته باشد و مشکلاتشان را حل کند.

این عضو کمیسیون در ادامه بر لزوم فراهم کردن شرایط برای مشمولان اشاره کرد تا بتوانند در موعد مقرر در خدمت حاضر شود. همچنین بیان کرد که به دلایلی برخی نمی توانند در زمان تعیین شده خود را برای خدمت معرفی کنند. این افراد که تعدادشان هم کم نیست اکنون در سنین بالایی قرار دارند و یا اینکه متاهل شده‌اند و شرایط متفاوتی پیدا کرده‌اند، به دلیل طی نکردن دوران سربازی از یکسری از خدمات اجتماعی و اقتصادی محروم هستند که بهتر است در بودجه سال 1403 باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

 

 معافیت سنی سربازی شامل چه کسانی می شود؟، با ما همراه باشید.

 

اخبار پیرامون معافیت غیبت بالای 10 سال

« وضعیت معافیت سربازان متاهل با دو فرزند » 

به دنبال بررسی لابحه بودجه سال ۱۴۰۳، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ شرایط معافیت متاهلان را تشریح کرد. معافیت های سربازی طی روز های گذشته، با انتقاد های زیادی همراه بود. رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد: در راستای التفات و توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولینی که غایب و یا غیر غایب هستند و دارای دو فرزند و بیشتر می باشند، در صورتی که سن آنها از 30 سال بیشتر باشد، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

 

خلاصه مطلب

داشتن کارت پایان خدمت برای ارائه خدمات مختلف الزامی است و نداشتن آن محدودیت های زیادی از جمله عدم دادن وام، عدم مجوز اخذ گواهینامه و …. بوجود می آورد از این رو افرادی که به هر دلیلی از ارسال دفترچه خود سر باز می زنند، اقدام به خرید خدمت سربازی خود می کنند. در این مطلب شرایط معافیت غیبت بالای 10 سال، طبق بخشنامه 1403 تشریح شده است. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام، با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل  فرمایید.

 

 برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

3.1/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت غیبت در چه صورت انجام می شود؟

اگر فرد مشمول خدمت سربازی از تحویل دفترچه خود امتناع کند و از این طریق بخواهد از خدمت معاف شود می تواند جریمه این غیبت را بپردازد و سپس کارت پایان خدمت را دریافت کند.

دارندگان مدارک مختلف تحصیلی با چه هزینه ای میتوانند اقدام به خرید سربازی کنند؟

دارندگان مدرک کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان  قادر به خرید سربازی خود هستند.

وضعیت معافیت سربازان متاهل با دو فرزندچگونه خواهد بود؟

مشمولینی که غایب و یا غیر غایب هستند و دارای دو فرزند و بیشتر می باشند، در صورتی که سن آنها از 30 سال بیشتر باشد، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

نظرات

249 دیدگاه دربارهٔ «معافیت غیبت بالای 10 سال + بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo اسماعیل گفت:

    سلام من متولد1363هستم سال 85یا86بودکه بعدازنزدیک به6ماه خدمت کردن به دلائلی فرارکردم و2بارهم اومدن بردنم دادگاهی شدم وزندانی شدم چندماه وبازم به محل خدمتم نرفتم میخواستم بدونم چیکاربایستی بکنم ازلحاظ مالی هم صفرم پولی ندارم بخوام معافیت بگیرم وبیکارهستم راهنمای کنییدممنون

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید منتظر باشید 47 ساله بشید یا 3 فرزند داشته باشید

  2. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام من سال 93اعزام به خدمت شدم یکسال هم خدمت کردم و از کسری خدمت پدرم که جانباز هست رو پرونده من هست الآنم میخوام ازدواج کنم متولد 1373هستم آیا دادگاه نظام مرا عفو می‌کنه چون وضعیت سربازی منا زدن در حال تسویه ممنون میشم کمک کنید.

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید

  3. Avatar photo ارمین گفت:

    سلام بنده متولد73هستم و سال 92رفتم خدمت و18ماه خدمت کردم و3ماه اخر رو فرار کردم الان متاهل ودارای یک فرزند هستم
    الان نامه فراری برام اومده وباید برم بازرسی چه حکمی به خواهند داد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز در مورد حکم شما فرمانده تصمیم خواهد گرفت.

  4. Avatar photo حسن گفت:

    سلام وقت بخیر من سال۹۳رفتم خدمت تقریبا ۱۲ ۱۳ماه خدمت کردم و فرار کردم ب دلیل طلاق پدر و مادرم.یک برادر قطع عضو دارم و یک خواهر مجرد مادرم هم مجدد ازدواج کرده آیا میتوانم معافیت بگیرم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر مجدد مادر ازدواج کردن نمیشه

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور