ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی سوختگی ۱۴۰۳ + شرایط ماکولا و مراحل

معافیت سربازی سوختگی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی سوختگی ماکولا از جمله معافیت های پزشکی ای می باشد که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین در نظر گرفته است، مبتلایان به این مشکل در بسته به نوع و میزان بیماری خود می توانند از معافیت خدمت سربازی بهره مند شوند.

معافیت سربازی سوختگی صرفا برای نوع ماکولا می باشد، ماکولا بخشی حساس از چشم و مسئول دید مستقیم و واضح می باشد، زمانی که فرد مبتلا به این بیماری می شود این بخش از چشم او به مرور دچار ضعف در دید و در آخر کوری در سنین بالا می گردد.

تباهی لکه زرد یا همان سوختگی ماکولا از نظر پزشکان به دو دسته خشک و تر تقسیم می شود، گرچه که میزان ابتلا به تباهی لکه زرد خشک بسیار بالاتر است اما در نوع تر این بیماری افت دید و نابینایی به سرعت و شدت بیشتری صورت می گیرد.

شرایط دریافت معافیت سربازی سوختگی ماکولا

سازمان نظام وظیفه برای کسانی که شرایط خدمت به طور کامل را ندارند شرایط خاصی را در نظر گرفته است، اینکه فرد مبتلا به بیماری چه نوع معافیتی می تواند دریافت کنید مسئله ای است که به 4 نکته بستگی دارد و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • اگر فرد به دلیل داشتن بیماری موقت نتواند به طور کامل در خدمت مقدس سربازی شرکت کند تا در اولویت خدمت قرار نمی گیرد اما در طی ظوابطی پس از درمان بیماری شخص باید برای خدمت سربازی دفترچه پست کند.
  • اگر فرد معلولیت یا بیماری های غیر قابل درمان داشته باشد اما بتواند در امور غیر رزمی مشارکت داشته باشد معافیت از رزم به اون تعلق می گیرد و در دیگر امور خدمت باید مشارکت کامل داشته باشد.
  • افرادی که به دلیل نقص عضو و یا بیماری های به خصوص به طور کامل از خدمت سربازی معاف هستند.
  • در دسته آخر هم افراد اگر هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی سالم باشند به طور کامل باید خدمت سربازی را سپری نمایند.

سوختگی ماکولا که از دسته بیماری های عوارض بینایی می باشد بدون ذکر شرایط خاص در آیین نامه معافیت سازمان نظاف وظیفه می تواند به طور کامل منجر به معافیت شخص گردد؛ علاوه بر این فرد در زمان تحصیل هم در صورت ابتلا به این بیماری امکان دریافت و بررسی شرایط معافیت خود را دارد.

معافیت سربازی سوختگی ماکولا

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

دریافت معافیت سربازی سوختگی دست

نوع دیگری از بیماری هایی که منجر به معافیت می گردد سوختگی دست می باشد، در آیین نامه معافیت سازمان نظام وظیفه برای اگزمای شدید دست و پوست بسته به درجه بیماری فرد معافیت های مختلفی برای مشمول در نظر گرفته شده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

بیماری سوختگی پوستی نوع معافیت
سوختگی اگزمای سدید و غیر قابل درمان در دست ها معافیت کامل پزشکی
سوختگی اگزمای پوستی (عدم وجود در دست ها) معافیت از رزم

برای اطلاع از کفالت مادر کلیک کنید.

مراحل دریافت معافیت پزشکی سوختگی ماکولا

بیماری ها و شرایط منجر به دریافت معافیت سربازی دارای گستردگی خاصی می باشد و خیل زیادی از افراد پیش از اقدام به پست کردن دفترچه نسبت به آن ها بی اطلاع هستند، این در صورتی است که اگر فرد بیماری به خصوصی داشته باشد که معافیت به آن تعلق بگیرد اما قبل از ورود به خدمت سربازی نسبت به آن بی اطلاع باشد بروز هرگونه مشکل برای فرد در دوران خدمت مسئولیتش بر عهده خود فرد می باشد.

برای دریافت معافیت سربازی سوختگی ماکولا باید طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • بعد از دریافت راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر پلیس +10 باید به پزشک مراجعه کرده و معاینه اولیه را طی کنید.
  • پس از آن باید مدارک معاینه اولیه و برگه خود اظهاری را از سمت دفاتر پلیس +10 برای سازمان نظام وظیفه ارسال نمایید.
  • پس از بررسی مدارک شما یک پزشک به عنوان دکتر معتمد سازمان نظام وظیفه به شما معرفی می شود (این معرفی با ارسال آدرس پزشک به منزل شما انجام  می شود)
  • پس از طی شدن فرایند آزمایشات تخصصی و اولیه پرونده شما به سامانه نظام وظیفه ارسال خواهد شد.

پس از بررسی پرونده در کمیسیون پزشکی شما به این مرکز دعوت خواهید شد، و در طی جلسه ای برای معافیت فرد مبتلا به این بیماری تصمیم گیری خواهد شد.

برای کسب اطلاع از دیگر بیماری هایی که می توان با آن ها معافیت گرفت وارد لیست بیماری های معافیت پزشکی شوید.

معافیت پزشکی سوختگی اگزما

برای اطلاع از کسری خدمت بسیج کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی سوختگی

برای دریافت معافیت سوختگی (و تمامی معافیت های دیگر که بر اساس بیماری فرد مشمول می باشند) شما باید برخی از مدارک را به شازمان نظام وظیفه ارائه دهید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • دریافت برگه وضعیت فرد مشمول به خدمت سربازی
  • طی کردن مراحل معاینه اولیه وسط پزشک معاین اول (آدرس پزشک های معاین سازمان نظام وظیفه را از دفاتر پلیس +10 می توانید دریافت کنید.)
  • ارائه مدارک مبنی بر طی شدن کامل مراحل واکسیناسیون فرد
  • کارت ملی مشمول
  • آپلود تصویر کلیه صفحات شناسنامه فرد
  • آپلود آخرین مدرک تحصیلی فرد یا گواهی فراغت از تحصیل

یک عکس 3*4 اضافه

علاوه بر این راه های دیگری هم برای دریافت معافیت به دلیل بیماری پوستی وجود دارد که به شما توصیه می کنیم برای بررسی آن به صفحه معافیت پزشکی پوست مراجعه کنید.

مراحل تایید بیماری سوختگی برای معافیت سربازی

قبل از اینکه برای دریافت معافیت سربازی سوختگی اقدام نمایید ابتدا باید میزان مورد نیاز این بیماری برای شما تایید شود، در ادامه به بررسی مراحل تایید این بیماری برای دریافت معافیت خواهیم پرداخت:

  • تایید بیماری و مشکل سوختگی توسط پزشک معاین اولیه
  • تایید بیماری توسط شواری بیمارستان
  • تایید بیماری توسط شواری پزشکی وظیفه عمومی

برای شرکت در هر کدام از این مراکز برای دریافت تاییدیه بیماری همراه داشتن کارت شناسایی عکس دار لازم است.

اگر برای شرکت یا عدم شرکت در خدمت مقدس سربازی دو دل هستید به شما توصیه می کنیم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید و از خدمات مشاوره سربازی آنلاین در این مرکز بهره مند گردید.

نحوه معافیت سربازی سوختگی

آیا امکان اعتراض به رای کمیسیون پزشکی وجود دارد؟

تصمیم نهایی معافیت یا عدم معافیت شما در کمیسیون پزشکی گرفته می شود، در صورتی که شما تمامی شرایط معافیت را داشته باشید اما بنا بر رای کمیسیون پزشکی معافیت به شما داده نشود می توانید طی شرایط به خصوصی به رای کمیسیون پزشکی اعتراض نمایید.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

نحوه اعتراض به رای صادر شده توسط کمیسیون پزشکی در مورد معافیت شما مدارج مختلفی دارد، در درجه اول شما باید اقدام به اعتراض از کمیسیون شهرستان خود نمایید، پس از آن به همین ترتیب باید اعتراض به کمیسیون استان و اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شواری عالی را هم انجام دهید که اعتراض در شورای عالی آخرین شانس شما برای تغییر رای این کمیسیون می باشد.

 

خلاصه مطلب

بیماری های سوختگی دو شاخه سوختگی ماکولا (چشم) و اگزمای پوستی در آیین نامه معافیت سازمان نظام وظیفه دارای معافیت پزشکی می باشند، این معافیت ها بسته به میزان و نوع بیماری متغیر می باشد.

  • برای دریافت معافیت پزشکی سوختگی سربازی باید داشتن بیماری شما در چند مرحله تایید گردد.
  • برای بیماری ماکولا بدون قید و شرط به خصوصی معافیت دائم در نظر گرفته شده است.
  • برای اگزمای غیر قابل درمان در هر دو دست هم معافیت دائم و برای اگزمای پوستی (بدون دست های) معافیت از رزم در نظر گرفته شده.
به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)