ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳ + مهلت معرفی | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد چگونه است؟ آن‌ها چقدر زمان دارند تا برای سربازی بعد از کارشناسی ارشد اقدام کنند؟ سقف سنوات تحصیلی برای کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چقدر است؟

این‌ها معمولاً سوالاتی هستند که تمام دانشجویان کارشناسی ارشد از خود می‌پرسند تا بعد از معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد بتوانند  در  زمان مقرر شده برای رفتن به خدمت سربازی به سازمان نظام وظیفه خود را معرفی کنند. از آنجا که سازمان نظام وظیفه نسبت به خدمت سربازی بسیار حساس است. بنابراین اگر مشمولین خدمت در مدت زمان مشخص شده برای سربازی بعد از کارشناسی ارشد اقدام نکنند، جریمه خواهند شد و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به مشکل برخورد  خواهند کرد.

بنابراین لازم است کلیه کسانی که معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد دارند باید در مهلت زمان  مشخص شده خود برای سربازی بعد از کارشناسی ارشد معرفی کنند. مسلما کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌تواند آن‌ها را از عواقب بعدی این فرآیند در امان نگه دارد.

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد، سربازی بعد از کارشناسی ارشد، شرایط تمدید معافیت تحصیلی، مراحل دریافت معافیت تحصیلی ارشد، سقف سنوات تحصیلی ارشد، با شماره‌های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307 تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای شرایط مهلت یک ساله سربازی روی لینک کلیک کنید.

 

 

سربازی بعد از کارشناسی ارشد

سربازی بعد از کارشناسی ارشد

 

منظور از معافیت تحصیلی دانشجویان چیست؟

هر دانش‌آموزی که بعد از رسیدن به سن 18 سالگی قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید وضعیت خدمت خود را مشخص کند. به طوری که آن‌ها باید   معافیت تحصیلی خود را دریافت کنند  تا بتوانند در مقاطع مختلف ادامه تحصیل دهند. در حال حاضر برای هر مقطع  تحصیلی پیوسته و ناپیوسته سنوات تحصیلی وجود دارد که سازمان نظام وظیفه آن را به صورت کلی منتشر کرده است. لذا تمام دانشجویان باید در این مدت زمان مقرر شده فارغ‌التحصیل شوند.

هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار می‌تواند انصراف با تغییر رشته بدهد. از مدت زمان انصراف آن نباید یک سال گذشته باشد. در غیر این صورت باید خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کند. البته اگر آن‌ها قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر  داشته باشند باید در این مدت تلاش کنند تا در دانشگاه مد نظر خود قبول شوند.  مثلا کسانی که قصد دارند از ارشد به دکتری بروند باید ظرف مدت یک سال در  دکتری قبول شوند. البته لازم به ذکر است که اگر آن‌ها از سنوات ارفاقی استفاده کرده باشند، آنگاه نمی‌توانند از دانشگاه انصراف یا تغییر رشته دهند.

لذا معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد در واقع مدت زمانی است که آن‌ها به صورت پیوسته یا ناپیوسته مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه دریافت می‌کنند. حال اگر شما نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

 

برای مشاوره غیبت سربازی روی لینک کلیک کنید.

 

 

مهلت معرفی معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که به ذهن فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد می‌رسد این است که مهلت معرفی آن‌ها به سازمان نظام وظیفه برای رفتن به خدمت چقدر است و آن‌ها چقدر زمان دارند تا برای قبولی در مقطع دکترا تلاش کنند؟ یا اینکه به صورت خلاصه چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ در این خصوص باید بیان کرد که کلیه مشمولین خدمت در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر 6 سال سنوات معافیت تحصیلی دارند تا بتوانند از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. در غیر این صورت باید بعد از 6 سال جهت رفتن به خدمت خود را به پلیس به اضافه ده معرفی کنند. البته اگر آن‌ها به صورت ناپیوسته در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده باشند،  سنوات تحصیلی آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

 

مهلت معرفی سربازی بعد از کارشناسی ارشد

مهلت معرفی سربازی بعد از کارشناسی ارشد

 

  • برای مقاطع دیپلم حداکثر 20 سال تمام است.
  • برای مقاطع کاردانی مدت زمان سنوات تحصیلی دو سال و نیم می‌باشد.
  • دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، به مدت 3 سال زمان دارند تا از معافیت تحصیلی استفاده کنند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز به مدت 3 سال فرصت دارند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

بنابراین تمام مشمولین خدمت بعد از اتمام معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد خود باید برای تعیین تکلیف به سازمان پلیس به اضافه ده مراجعه کنند. در غیر این صورت وارد دوره غیبت سربازی  شده و جریمه خواهند شد. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد مهلت معرفی سربازی بعد از کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

جهت کسب اطلاعات در مورد معافیت سربازی تکرر ادرار روی لینک رنگی کلیک کنید.

 

 

چگونه درخواست معافیت تحصیلی دهیم؟

دانشجویانی که قصد درخواست  معافیت تحصیلی دارند باید شرایط و قوانین خاصی را در نظر بگیرند. زیرا دانشگاه‌ها در هر مقطع تحصیلی قبل از ثبت‌نام دانشجویان پسر وضعیت خدمت آن‌ها را مشخص می‌کند. به همین دلیل تمام مشمولین خدمت کارشناسی ارشد در صورتی که قصد داشته باشند و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. باید درخواست معافیت تحصیلی دکتری را ارائه دهند. برای این کار باید آن‌ها کارهای زیر را انجام دهند:

  • گواهی پایان دوره مقطع قبلی و برگه معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه دریافت کنند.
  • به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند و برگه معافیت خود را به همراه مدارک شناسایی ارائه دهند.
  • درخواست معافیت تحصیلی مشمولین خدمت، توسط دفاتر پلیس به اضافه 10 ثبت خواهد شد.
  • شرایط مشمولین توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بررسی خواهد شد.
  • مجوز ثبت‌نام دانشجو در دانشگاه های مربوطه  توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی صادر خواهد شد تا آن‌ها بتوانند مراحل ثبت‌نام خود را طی کنند.

 

آیا می‌توان معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد را تمدید کرد؟

همان‌گونه که می‌دانید سقف سنوات تحصیلی برای کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال و برای دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال است. اما ممکن است برخی از آن‌ها در این مدت زمان نتوانند مدرک پایان تحصیلی خود را دریافت کنند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه و دانشگاه شرایطی را برای آن‌ها فراهم کرده است تا بتوانند از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند. آن‌ها باید علت عدم فارغ التحصیلی خود را  در این بازه زمانی ثابت کنند تا کمیسیون موارد خاص دانشگاه آن را  بررسی کند.

 

تمدید معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد

تمدید معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد

 

حال اگر دانشگاه عذر آن‌ها را تایید کند، مدت زمان مشخصی را به دوره تحصیلی مشمولین اضافه خواهد کرد. در این صورت آن‌ها بدون وارد شدن به دوره غیبت سربازی می توانند تحصیل خود را تمام کنند. معمولا مدت زمان تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد آنها  با توجه به نظر کمیسیون موارد خاص دانشگاه متغیر خواهد بود که سقف آن  یک نیمسال تحصیلی می‌باشد. البته در صورت تصویب دوباره این کمیسیون دانشجو حداکثر یک نیمسال دیگر می تواند  از سنوات ارفاقی استفاده کند. دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته نیز می‌توانند به مدت دو نیمسال تحصیلی از تمدید دوباره استفاده کنند.

 

 

برای مشاوره سربازی نظام وظیفه آنلاین روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد

 برای تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد آن‌ها باید شرایطی را داشته باشند که این شرایط به صورت زیر می‌باشند:

  • اولین شرط آن است که دانشجویان باید بتوانند در مدت زمان سنوات ارفاقی خود، واحدهای درسی باقی مانده را پاس کنند. در واقع آن‌ها باید بتوانند در این مدت زمان فارغ‌التحصیل شوند.
  • یکی از شرایط دیگر تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان ارشد، عدم مشروطیت آن‌ها در ترم قبلی می‌باشد.
  • هم چنین آنها   نباید دوره غیبت سربازی داشته  باشند.

در حال حاضر مشمولان خدمت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تمدید معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳ می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند.

 

 

در چه صورت دانشجو، فارغ‌التحصیل به حساب می‌آید؟

دانشجویان کارشناسی ارشد زمانی فارغ‌التحصیل به حساب می‌آیند که پروند آن‌ها تکمیل شده باشد. به طوری که کارهای زیر را انجام داده باشند:

  • اصل مدرک تحصیلی کارشناسی آن‌ها موجود باشد.
  • اصل تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقطع تحصیلی کارشناسی آن‌ها وجود داشته باشد.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد باید تمام واحدهای درسی خود را پاس کرده باشند.
  • معدل آن‌ها بالا 12 باشد.
  • مشروطیت بیش از حد مجاز نداشته باشند.
  • سنوات تحصیلی اضافه نداشته باشند.
  • با دانشگاه و بخش‌های مختلف آن مانند خوابگاه و وام دانشجویی تسویه‌حساب کامل کرده باشند.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه های غیرقانونی خرید سربازی روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان ارشد

شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان ارشد

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد، سربازی بعد از کارشناسی ارشد، شرایط تمدید معافیت تحصیلی، مراحل دریافت معافیت تحصیلی ارشد، سقف سنوات تحصیلی ارشد، با شماره‌های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307 تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

خلاصه مطلب

با توجه به پر اهمیت بودن معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد همواره تلاش کردیم در مورد موضوعات مختلف آن صحبت کنیم. به طوری که در آن اشاره کردیم چگونه می‌توانیم از سنوات تحصیلی استفاده کنیم،چگونه آن را تمدید کنیم و برای درخواست آن چه شرایطی  لازم است. قوانین و مراحل دریافت معافیت تحصیلی را برای فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳ بیان کردیم. حال اگر شما به اطلاعات بیشتری در مورد سربازی بعد از کارشناسی ارشد نیاز داشته باشید می‌توانید با شماره تلفن‌های 9099075307 برای شهرستان‌ها و 9099075307 برای استان تهران تماس بگیرید.

 

 

جهت دانلود این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 

در صورتی که مشمولین خدمت نتوانند در مدت زمان تمدید معافیت تحصیلی، فارغ‌التحصیل شود، آنگاه چگونه با آن‌ها برخورد می‌شود؟

در صورتی که دانشجوی کارشناسی ارشد در مدت زمان تمدید معافیت تحصیلی خود نتواند فارغ‌التحصیل شود، حداکثر یک سال از تاریخ انصراف یا اخراج از دانشگاه خود مهلت دارد وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

 

مدت زمان معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳ چقدر است؟

دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر 6 سال زمان دارند از معافیت تحصیلی خود استفاده کنند که این رقم برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال می‌باشد. بعد از این مدت زمان آن‌ها باید برای رفتن به خدمت سربازی به دفاتر پلیس به اضافه ده مراجعه کنند.

اگر مشمولین خدمت در مدت زمان معرفی خود برای سربازی بعد از کارشناسی ارشد اقدام نکنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

 اگر مشمولین خدمت در مهلت زمان معرفی خود به سربازی بعد از کارشناسی ارشد اقدام نکنند، وارد دوره غیبت شده و جریمه خواهند شد. هم‌چنین آن‌ها از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محروم خواهند شد. حال اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «معافیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان ارشد ۱۴۰۳ + مهلت معرفی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo جواد گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم من ورودی مهر ۱۴۰۱ کارشناسی ارشد هستم در صورت فارغ التحصیلی در ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ امکان شرکت در کنکور دکترا ۱۴۰۴ را دارم یا نه؟
    نیازی به دانشجو شدن برای شرکت در کنکور نیست؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اگر غیبت نخورید امکان پذیر است

  2. Avatar photo محسن گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میخواستم بدونم اگر از مقطع کارشناسی ارشد اخراج بشم، بازم یک سال برای پست کردن دفترچه و معرفی به نظام وظیفه فرصت دارم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله از تاریخ اخراجی تان یک سال فرصت دارید

  3. Avatar photo نیما گفت:

    سلام وققتتون بخیر میخواستم بپرسم بعد از فارغ تحصیلی ارشد 31 شهریور 1403 معافیت تحصیلی 3 ساله من هم تموم میشه آیا من میتونم برای کنکور دکترا سال بعد شرکت کنم یا نه ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعد از فراغت از تحصیل معافیت ابطال می گردد

  4. Avatar photo علیرضا محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده ۱۴۰۲/۶/۲۸ از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدم ولی دو ترم سنوات ارفاقی گرفتم
    میخواستم بدونم تا کی وقت دارم که دفترچه خدمت سربازی رو پست کنم و غیبت نخورم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک سال از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور