ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی تکرر ادرار ۱۴۰۳ + شب ادراری و معافیت

معافیت سربازی تکرر ادرار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی تکرر ادرار یکی از بیماری هایی است که مشمولین می توانند با استفاده از آن از معافیت دائم یا موقت بهره مند شوند. در این معافیت فرد معافیت بی اختیاری ادرار و یا معافیت پزشکی شب ادراری می گیرد که هر کدام شرایط مختلفی دارند. به صورت کلی معافیت مشکلات ادراری نیز شامل سه نوع، موقت، دائم و معاف از رزم می شود که در ادامه همه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

در معافیت سربازی تکرر ادرار فرد توانایی انجام امور روزانه در طول خدمت را نداشته و گاهی حتی ممکن است بی اختیاری را در طول روز یا شب داشته باشد. گاهی برای این مشکل درمان هایی به کار گرفته شده و برطرف می شود  گاهی نیز حتی در صورت اجرای راه های درمانی باز هم به قوت خود باقی می ماند که دراین صورت با احتمال زیاد معافیت از نوع دائم خواهد بود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت بی اختیاری ادرار از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

معافیت سربازی تکرر ادرار چیست؟

معافیت سربازی تکرر ادرار در گروه بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی قرار می گیرد. نوع معافیت نیز به شدت معافیت سربازی تکرر ادراربیماری و تحصیلات افراد بستگی دارد. در این نوع معافیت می تواند، معافیت دائم، موقت و معافیت از خدمات رزمی دریافت نمایید.

در این بیماری فرد نسبت به افراد عادی تکرر ادرار بیشتری داشته و حجم بیشتری ادرار دفع می کند.

این که فرد در چه ساعاتی از روز نیاز به دفع ادرار داشته باشد، تفاوتی ندارد و می تواند هم در روز و هم در شب رخ دهد. این بیماری اگرچه خیلی مشکل ساز به نظر نمی رسد، اما قطعاً در فعالیت های مشمولین مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

علل این بیماری نیز می تواند عفونت، بیماری و آسیب و یا التهاب مثانه باشد. از جمله موارد دیگر نیز می توان به تغییرات در عضلات، اعصاب و یا بافت های دیگری که عملکرد مثانه را تحت تاثیر قرار دهد و درمان سرطان های خاص و همچنین استفاده ازمواد مخدر و یا نوشیدنی هایی که باعث افزایش تولید ادرارمی شود، اشاره کرد.

 

 انواع معافیت سربازی تکرر ادرار

معافیت پزشکی شب ادراری و معافیت بی اختیاری ادرار در یک گروه قرار دارند. با این تفاوت که در معافیت پزشکی شب ادراری فرد بیشتر شب ها دچار تکرر ادرار می شود. هر دوی این بیماری ها می توانند با توجه به شدتی که دارند، نوع خاصی از معافیت را دریافت نمایند که در ادامه به جزییات آن اشاره خواهیم کرد.

در معافیت مشکلات ادراری برخی افراد مشکل خفیف و یا قابل درمان دارند، که در گروه افراد دریافت کننده معافیت موقت قرار می گیرند. این افراد برای کارهای اداری به کار گرفته می شوند. مورد بعدی در معافیت مشکلات ادراری، در صورتی که شدید باشد، معافیت دائم تعلق می گیرد.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

شرایط معافیت سربازی تکرر ادرار

شرایط معافیت مشکلات ادراری با یکدیگر می تواند متفاوت باشد. از جمله مشکلات دستگاه ادراری و تناسلی می توان به زگیل تناسلی، سنگ کلیه، هیدرونفروز، هیپوپلازی، شب ادراری و… اشاره کرد. اخذ معافیت پزشکی در این دسته نیز به نوع و شدت آن بستگی دارد.

معافیت پزشکی شب ادراری اصولاً نوع معافیت، معاف از خدمت رزم است.

اما اگر مشکل به از بین رفتن قدرت انقباضی گردن مثانه منجر شود، معافیت دائم تعلق می گیرد.

مثانه عصبی یا نوروژنیک شامل معافیت دائم خواهد بود.

فیستول سیستم ادراری به دستگاه گوارش یا پوست غیرقابل درمان معاف از خدمت به صورت دائم است.

تومورهای خوش خیم عارضه دار وعود کننده و بد خیم شامل معافیت دائم می شوند.

بیماری های عفونی شامل میکروبی، انگلی و قارچی مزمن و عود کننده  مشمول معافیت دائم هستند.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

معافیت پزشکی شب ادراری چیست؟

افرادی که معافیت پزشکی شب ادراری را دریافت می کنند، به صورت ناخودآگاه دفع ادرار در طول شب را دارند که این بیماری به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شود.

در حالت اولیه زمان وجود مشکل به دوران کودکی بازگشته و تا بزرگسالی ادامه پیدا کرده است. در نوع ثانویه فقط در دوران بزرگسالی وجود داشته و در دوران کودکی دیده نشده است. افرادی که این مشکل را دارند، نمی توانند پر شدن حجم مثانه از ادرار را تشخیص داده و در نتیجه ادرار خارج خواهد شد.

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی شب ادراری چیست؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی شب ادراری نیزمانند بیماری های دیگر است به این صورت که اگر فرد از نظر جسمی و روانی سالم باشد، معافیتی نمی گیرد. اما اگر نقص عضو یا بیماری خاصی داشته باشد، می تواند به امور غیر رزمی مشغول شود و همچنین افرادی که بیماری های جسمی و روانی دارند، معافیت دائم خواهند گرفت.

 

برای دریافت معافیت پزشکی شب ادراری از کجا شروع کنم؟

برای دریافت این معافیت نیاز است ابتدا با بیماری های کلی معافیت پزشکی آشنایی کافی را داشته باشید. زیرا ممکن است برای دریافت این معافیت اقدام کرده و در ثبت آن موفق نشوید و سپس برای بیماری دیگری بتوانید معافیت بگیرید. برای گرفتن این معافیت مراحل مورد نیاز در ادامه آورده شده است.

 

 

معافیت پزشکی شب ادراری

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی شب ادراری

مراحل دریافت این معافیت بدین صورت است که ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه نمایید. سپس باید برگه خود اظهاری را تکمیل کرده و سوابق خود را نیز در پشت برگه قید نمایید. در این مرحله باید تمامی جزییات مشکلات خود را به دقت عنوان کنید. سپس با مراجعه به پزشک معاینه اولیه خود، برگه معاینه اولیه خود را ارائه دهید. سپس درخواست شما توسط کاربر (پلیس+10) ثبت شده و شما باید این مدارک را به همراه داشته و به شورای پزشکی ارائه دهید.

برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما فرستاده می شود. بعد باید جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.

جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال شده و دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال خواهد شد.

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی شب ادراری چیست؟

برای تایید بیماری توسط نظام وظیفه نیاز است چندین مرحله را طی نمایید که شامل موارد زیر می شود.

در مرحله اول باید برای تایید بیماری شب ادراری توسط پزشک اولیه اقدام نمایید.

در مرحله دوم باید برای تایید بیماری شب ادراری توسط شورای پزشکی بیمارستان اقدام کرده و در مرحله سوم باید برای تایید بیماری شب ادراری توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی اقدام کنید.

در تمامی این مراحل نیاز است، شناسنامه، کارت ملی خود را همراه داشته باشید.

 

 

معافیت بی اختیاری ادرار

 

 

چگونه می توانم به رأی صادر شده اعتراض کنم؟

پس از صادر شدن رای معافیت پزشکی شب ادراری، معافیت بی اختیاری ادرار و یا معافیت مشکلات ادراری در هر مرحله ای که باشید می توانید به رای صادر شده اعتراض کنید. قبل از اعتراض لازم است بدانید که ممکن است با اعتراض شما موافقت صد درصد نیز صورت نگیرد. اما این امکان در اختیار مشمولان قرار گرفته که بتوانند این کار را انجام دهند. مراتب اعتراض به ترتیب شامل اعتراض به کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی می شود. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس است و بعد از آن هر رایی که صادر شود، لازم الاجرا خواهد بود.

 

مدارک لازم جهت استفاده از معافیت سربازی تکرر ادرار

برای دریافت معافیت سربازی تکرر ادرار لازم است یک سری مدارک را ارائه دهید که شامل موارد زیر می شود:

ارائه شناسنامه به همراه کپی از همه صفحات آن و هم چنین کارت ملی هب همراه کپی از آن الزامی است. ارائه عکس پرسنلی و مدارک تحصیلی به همراه کپی از آن ها باید انجام شود. فرم وضعیت مشمولین به علاوه، فرم معاینه پزشکی و فرم واکسیناسیون و مدارک و پرونده های پزشکی نیزباید ارائه گردد.

 

معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ادراری حین خدمت امکان پذیر است؟

سازمان نظام وظیفه این امکان را ایجاد کرده است که مشمولین در حین خدمت نیز بتوانند معافیت دریافت کنند. برای دریافت این معافیت لازم است فرد دارای بیماری در طول خدمت شده و یا مشکلی برای وی به وجود بیاید که بیماری قبلی وی تشدید گردد.

البته بیماری آن ها باید توسط شورای نیرو تایید شود.

 

 

معافیت مشکلات ادراری

 

 

آشنایی با سایر بیماری دستگاه ادراری و تناسلی و شرایط معافیت آن

در این قسمت همراه ما باشید تا سایر بیماری های این گروه را به همراه شرایط معافیت آن ها بررسی کنیم.

انسداد ادراری به دلایل عضوی یا عفونی یا فونكسیون

این بیماری در صورتیكه برطرف كردن انسداد فقط با عمل جراحی امكانپذیر بوده و عود كرده باشد در گروه بیماری های معافیت دائم است.

برای غیر از موارد فوق، معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

برگشت ادرار به حالب ها

این بیماری در صورتی که اگر دو طرفه یا یك طرفه مساوی یا بیشتر از درجه 3 باشد به فرد معاف دائم داده می شود.

در صورتی که یك طرفه و خفیف باشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

بیماریهای عفونی (میكروبی، انگلی ، قارچی)

اگر این بیماری ها مزمن و عود کننده با سه نوبت یا بیشتردر هر یک از اعضاء كلیه، لگنچه، حالب ، مثانه ، بیضه ها ، مجاری ادرار و پروستات دیده شوند، فرد معاف دائم می شود.

 

سنگهای حالب، كلیه ، پروستات، مثانه و نفروكلسینوز

برای این بیماری ها در صورتیكه هیدرونفروز درجه 3 ایجاد كرده باشد و با وجود درمان سنگ ،هیدرونفروز پایدار باشد (یكطرفه یا دو طرفه) فرد معاف دائم خواهد شد.

در معافیت پزشکی کلیه اگر سنگهای شاخ گوزنی عمل نشده عارضه دارباشد، فرد معاف دائم خواهد شد.

در صورتی که وجود سنگهای متعدد علامت دار همراه با هیدرونفروز خفیف مشاهده شود، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

در صورتی که سابقه وجود سنگهای حالب یا كلیه یا مثانه عمل شده بدون عارضه وجود داشته باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

اگر بیمار با سنگ و هیدرونفروز مراجعه نموده و قابل درمان باشد، به مدت شش ماه معاف موقت خواهد بود.

 

بیماریهای طبی كلیه

برای مواردی همچون سندروم نفروتیك، گلومرولونفریت مزمن، پیلونفریت مزمن، بیماریهای كلاژن كلیه ، پروتئین اوری بیش از 500 میلی گرم و نارسائی مزمن كلیه، به افراد معافیت دائم داده می شود.

برای مواردی همچون گلومرولونفریت و پیلونفریت حاد، شش ماه معاف موقت تعیین شده است.

برای مواردی همچون هماچوری اسانسیل، معاف از خدمات رزمی منظور می شود.

برای اطلاع از سایر بیماری های معافیت پزشکی در این گروه و شرایط آن ها می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

لیست بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری

در این قسمت ما لیستی از بیماری های  معافیت پزشکی دستگاه تناسلی و ادراری را بررسی می کنیم که همه آن ها می توانند معافیت دائم یا موقت داشته باشند. در ادامه برای اطلاع از لیست این بیماری ها همراه باشید.

 

 

نام بیماری نام بیماری نام بیماری
پیوند کلیه سنگ پروستات سنگ کلیه
انسداد ادراری انفارکتوس کلیه اورتروسل
سنگ مثانه بیماری عفونی آنوریسم شریان کلیوی
آنوریسم شریانی وریدی اتساع لگنچه از بین رفتن قدرت انقباضی گردن مثانه
اکتوپی یک طرفه برگشت ادرار به بیضه برگشت ادرار به حالب
اپی دیدیمکتومی اپیدیدیمیت اپیسپادیاز
بیماریهای کلاژن کلیه ترومبوز ورید کلیوی تغییر مسیر ادراری
شب ادراری فیبروزرتروپریتوان فیستول سیستم ادراری
سندروم نفروتیک سنگ حالب سیستکتومی توتال
تومور دستگاه ادراری تناسلی دوبلیکاسیون حالب رتروپریتوان
تنگی شریان کلیوی تنگی مجرا تنگی گردن مثانه
فیستول مجرا به اسکروتوم فیستول مجرا به تنه آلت فیستول مجرا به رکتوم
فیستول مجرا به پرینه مثانه نوروژنیک مگااورتر
نفروکلسینوز نفرکتومی نکروزکورتکس یک کلیه
هماچوری اسانسیل هیدروسل بیضه هیدروسل طناب منوی
هیدرونفروز هیپوسپادیاز تنه آلت هیپوپلازی
پارسیل کلیه پتوز کلیه پیلونفریت
کلیه اکتوپیک داخل لگن کلیه میان اسفنجی کلیه نعل اسبی
کلیه پلی کیستیک کیست رتروپریتوان کیست طناب منوی

 

 

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی تمامی نکات مربوط به معافیت سربازی تکرر ادرار بپردازیم و همچنین نکات مربوط به سایر بیماری های شایع این گروه مانند، معافیت پزشکی شب ادراری، معافیت بی اختیاری ادرار و معافیت مشکلات ادراری را نیز بررسی کردیم. برای اطلاع از سایر بیماری ها و مشاوره معافیت پزشکی در این حوزه می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت بی اختیاری ادرار از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای تکرر ادرار معافیت دائم داده می شود؟

بله اگر طبق شرایط معافیت دائم باشید داده می شود.

آیا می توان ضمن خدمت معافیت تکرر ادرار گرفت؟

بله شرایطی تعیین شده است که این امکان وجود دارد.

برای اطلاع از شرایط سایر بیماری دستگاه تناسلی و ادرار چه راهی وجود دارد؟

می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا تکرر ادرار و شب ادراری در یک گروه معافیت قرار دارند؟

بله هر دوی این موارد در یک گروه قرار می گیرند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)