ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط مهلت یک ساله سربازی ۱۴۰۳ + تمدید معافیت

مهلت یک ساله سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مهلت یک ساله سربازی، یکی از موضوعات اساسی و مهم دانش آموزان و دانشجویان مرد، تمدید معافیت تحصیلی می باشد.

تمامی افراد مشمولان، از زمانی که سن آن ها به سن قانونی ۱۸ سال تمام می رسد، از نخستین ماه تولد آن ها مشمول قانون وظیفه عمومی می شوند از شرایط مهلت یک ساله سربازی برخوردار می گردند.

در رشته های مختلف پیش دانشگاهی تا سن ۲۴ سال، اگر دانش آموز در حال تحصیل باشد و در رشته های کاردانی و فنی حرفه ای حداکثر تا سن ۲۲ سالگی، می تواند به تحصیل ادامه داده و مشغول باشد. در نهایت پس از گذشت از این سن وارد دوره مشمولیت سربازی شده و برای فرد غیبت غیر موجه سربازی رد می شود.

 

جهت اطلاع از شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مهلت یک ساله سربازی

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، تمامی افرادی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، تا هنگامی که در حال تحصیل باشند و به تحصیل بپردازند، مشمول تمدید معافیت تحصیلی شده و از اعزام به خدمت سربازی معاف می شوند:

■ دانش آموزان مدارس سراسر کشور و مرکز های آموزش عالی کشور که فعالیت آن های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است.

■ دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و مقاطع بالاتر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی که شامل دانشگاه های پیام نور، دانشگاه های آزاد، دانشگاه های پردیس، دانشگاه های غیر انتفاعی و … که فعالیت کلیه این دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم است.

■ طلابی که در حوزه های علمیه مشغول به تحصیلات خود هستند.

صدور تمدید معافیت تحصیلی تمامی مذکور که شامل تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان، تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد و تمدید معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علوم دین، وابسته به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از آموزشگاه یا دانشگاه محل تحصیل بوده و مدت زمان این گواهی معافیت تحصیلی تا یک سال پس از تاریخ پایان تحصیلات در هر مقطع می باشد.

 

 

جهت اطلاع از نحوه ادامه تحصیل مشمولان غایب و مشاهده اطلاعیه تحصیل هم زمان با سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

فرصت اولیه معافیت تحصیلی

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، در ابتدای پذیرفته شدن در دانشگاه، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی می بایست بر اساس مقطع تحصیلی مورد نظر، نامه معافیت خود را از دانشگاه دریافت کرده و سپس با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ درخواست خود را در مورد معافیت تحصیلی در این دفاتر ثبت نمایند.

 

شرایط مهلت یک ساله سربازی
شرایط مهلت یک ساله سربازی

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

شرایط مهلت یک ساله سربازی

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیتف برای مقاطع مختلف، سقف سنوات تحصیلی که در صورت اتمام آن بایستی به شرایط تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان مراجعه نمود، به شرح زیر می باشد:

 

دانش آموزان بیست سال تمام
کاردانی حداکثر 2 سال و نیم
کارشناسی ناپیوسته حداکثر 3 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 3 سال
دکتری ناپیوسته حداکثر 3 سال
کارشناسی پیوسته حداکثر 5 سال
کارشناسی ارشد پیوسته حداکثر 6 سال
دکتری پزشکی پیوسته حداکثر 8 سال
دکتری تخصصی پیوسته حداکثر 6 سال

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

شرایط تمدید معافیت

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی، دانشجویان مشمول از تاریخ فراغت، انصراف، اخراج و یا ترک تحصیل حداکثر یک سال فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

مطابق با تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دکترای پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی شش سال است.

 

 

جهت مشاهده راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

در مقاطع مختلف دانشگاهی، دانشجویانی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه و تأیید وظیفه عمومی، حداکثر دو ترم تحصیلی، مجوز سنوات ارفاقی به صورت مرحله‌ای برای آن ها از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ شهرستان محل تحصیل صادر می‌شود.

در اطلاعیه مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می‌شوند، آمده است: دانشجویانی که با بهره‌مندی از سنوات ارفاقی، فارغ‌التحصیل می‌شوند، همچون دیگر دانشجویان از حداکثر یک سال مهلت معرفی برخوردار بوده و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر نیز می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

در سنوات ارفاقی و سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه، مشمولانی که فارغ‌التحصیل نشوند، از تاریخ انصراف و یا اخراج از تحصیل یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

 

 

جهت ورود به سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط ثبت نام نظام وظیفه ورودی های جدید

شرایط نظام وظیفه برای دانشجویان ورودی جدید آقا عبارتند از:

● رویت کارت و ارائه کپی کارت جهت درج در پرونده دانشجو برای دارندگان کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت الزامی است.

● جهت ثبت نام، افرادی که وارد سن 51 سالگی شده‌اند، نیاز به دریافت معافیت تحصیلی و یا مجوز ندارند.

● پیوست ب جهت اخذ معافیت تحصیلی، برای دانشجویان فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت، صادر می گردد.

● دانشجو دارای مدرک پیش دانشگاهی بوده و پیش تر، از دانشگاه دیگری انصراف نداده باشد.

● بیش از یک سال، از تاریخ دریافت مدرک پیش دانشگاهی نگذشته باشد.

 

تمدید معافیت
تمدید معافیت

 

تبصره ۱)

در سال مشمولیت، مشمولانی که از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند، از تاریخ فراغت یکسال مهلت معرفی دارند، برای مثال کسی که متولد 1375 می‌باشد، مدرک خود را در خردادماه 1393 اخذ نموده و از تاریخ فراغت یکسال مهلت معرفی دارد.

لازم به ذکر است مشمولانی که در نیمه اول سال فارغ التحصیل می شوند تا سی شهریور سال بعد برای معرفی مهلت دارند. به استثناء داوطلبان آزاد که دقیقا یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی مهلت دارند.

تبصره ۲)

در سال پیش از مشمولیت، مشمولانی که فارغ التحصیل می شوند، از ماه تولد در سن مشمولیت 6 ماه برای معرفی خود فرصت دارند. برای مثال متولد 1375/03/15 که در 1392/11/30 فارغ التحصیل شده است تا 1393/09/15 مهلت معرفی دارد.

● پیش دانشگاهی را تا سن 22 سالگی و به شکل حضوری به اتمام رسانده باشد.

 

 

جهت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی و مشاهده اطلاعیه تحصیل هم زمان با سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تبصره ۱)

دانش آموزانی که دوره اول دبیرستان را پیش از مهر ماه 1391 شروع کرده اند، تا سن 24 سالگی در مقطع پیش‌ دانشگاهی مجاز می باشند.

تذکر مهم:
دانش آموزان مشمولی که پس از ترک تحصیل و در مهلت یکساله معرفی موفق به اخذ مدرک داوطلب آزاد شده باشند، مجاز به تحصیل به شرط عدم غیبت می‌باشند.

ثبت نام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

■ ارائه نامه فراغت از تحصیل به ناجا از واحد دانشگاهی کارشناسی

■ نگذشتن بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو

■ کمتر از ۱۲ نبودن معدل مقطع کارشناسی

 

 

جهت اطلاع از مجازات غیبت سربازی و شرایط نظام وظیفه دکتری بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

دانشجو انصرافی از واحد دانشگاهی دیگر

● در طول دوره های تحصیلی از دیپلم تا دکتری، دانشجویانی که تمایل به انصراف و شروع به تحصیل مجدد دارند، تنها یکبار مجاز به انصراف می باشند.

ملاک یکبار انصراف از تاریخ 1390/08/22 به بعد بوده و افرادی که پیش از این تاریخ انصراف داده باشند، جزو یکبار انصراف آن ها محسوب نخواهد شد.

● ارائه فرم انصراف از تحصیل به ناجا از واحد دانشگاهی قبلی الزامی است.

● بیشتر از یک سال از تاریخ انصراف از تحصیل نگذشته باشد.

● مشمولانی مجاز به تحصیل مجدد تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم نبوده که از طریق انصراف مدرک معادل فراغت در مقطع پایین تر را دریافت می‌کنند.

مگر اینکه مدرک فراغت اخذ شده، معادل سنوات مجاز کارشناسی ارشد به تحصیل همان مدرک باشد که به این ترتیب، می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته یا ارشد ناپیوسته شروع به تحصیل نمایند.

● چنانچه سنوات قانونی دانشجو به اتمام رسیده باشد، وی مجاز به انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی جهت شروع به تحصیل مجدد نمی‌باشد.

در واقع مشمولان تنها در طول مدت مجاز به تحصیل هر مقطع، مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد می باشند و در صورت انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی مجاز به تحصیل مجدد نخواهند بود.

● فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و کارشناسی، صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در مقطع ناپیوسته بالاتر می باشند، برای مثال: مقطع کاردانی به کارشناسی.

● مشمولان در مقاطعی که قبلاً از آن فارغ التحصیل شده اند، مجاز به تحصیل مجدد نمی‌باشند.

● در صورتی که سربازان حین خدمت در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند، به شرط عدم غیبت با اخذ گواهی قبولی از دانشگاه پذیرفته شده، به پلیس 10+ مراجعه کرده و بعد از دریافت گواهی ترخیص از یگان و ثبت سوابق خدمت در سیستم توسط پلیس 10+، با دریافت فرم “پیوست‌ ب” به دفاتر پلیس 10+ جهت صدور معافیت تحصیلی مراجعه می نمایند.

 

 

سنوات مجاز به تحصیل
سنوات مجاز به تحصیل

 

تبصره ۱)

ترخیص سربازان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نمی باشد.

تبصره ۲)

تحصیل همزمان با خدمت مجاز نمی باشد.

▪︎متعهدین به خدمت در صورت ارائه گواهی موافقت از نهاد یا سازمانی که نسبت به آن متعهد هستند، می توانند در دانشگاه ثبت نام نموده و نیاز به اخذ معافیت تحصیلی ندارند.

▪︎دانشجویان ورودی سال 1390 و بعد از آن در صورت استفاده از سنوات ارفاقی برای اتمام تحصیل، اجازه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را ندارند.

▪︎به هیچ عنوان، دانشجویان اخراجی مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت سربازی و یا اخذ معافیت دائم نمی باشند. به غیر از افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.

▪︎دارندگان گواهی موقت پزشکی صرفاً با مجوز وظیفه عمومی مجاز به ثبت نام و شروع به تحصیل می‌باشند.

▪︎از واحد تهران غرب، دانشجویان انصرافی که تقاضای بازگشت به تحصیل داشته باشند، به شرط عدم اعزام به خدمت، عدم انصراف در سنوات ارفاقی و عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف می توانند با ارائه موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، تقاضای بازگشت به تحصیل از وظیفه عمومی نمایند.

 

 

جهت ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه کنکور و اطلاع از نحوه دریافت مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، به موجب قوانین سازمان نظام وظیفه ناجا، تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و این امر تنها در شرایط خاص امکان پذیر خواهد شد.

مشمولان باید دقت داشته باشند که سنوات معافیت تحصیلی آن ها در مقطع ها، متفاوت خواهد بود. برای مثال کسانی که در مقطع کاردانی درس می خوانند با افرادی که در مقطع ارشد ادامه تحصیل می دهند، یک مدت مشخصی می توانند از سنوات تحصیلی استفاده کرده و درس خود را بخوانند.

این تمدید معافیت با توجه به مطالبی که در ادامه به آن ها می پردازیم، برای مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است.

معافیت تحصیلی در مقاطع مختلف، تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و سنوات مشخص شده، عبارتند از:

■ به مشمول برای مقطع دیپلم و استفاده از معافیت تحصیلی تا سن ۲۰ سالگی ارفاق خواهد شد.

■ مدت سنوات تحصیلی و تمدید معافیت آن ها، برای مقاطع کاردانی تا دوسال و نیم امکان پذیر است.

■ مقاطع کارشناسی ناپیوسته، مشمولین محصل در مدت ۳ سال زمان دارند تا از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

■ برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز، استفاده از معافیت های تحصیلی به مدت ۳ سال است.

■ برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس، سنوات تحصیلی و تمدید مهلت معافیت تحصیلی ۵ سال است.

■ در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، مشمولان دانشجو می توانند از ۶ سال سنوات معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

■ برای مشمولین در حال تحصیل، مهلت استفاده از سنوات تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی پیوسته ۸ سال است.

■ برای دانشجویان دکتری تخصصی، سنوات معافیت تحصیلی به مدت ۶ سال است.

 

 

جهت مشاهده نحوه درخواست تمدید سنوات تحصیلی و فرم درخواست افزایش سنوات تحصیلی بر روی لینک های قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، دانشجویان ایرانی که خارج از کشور اقامت می کنند، باید توجه داشته باشند که تنها اگر هنگام ورود به سن مشمولیت در مدارس ایرانی که در آن کشور وجود دارند یا مدارس کشور مذکور که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش هستند مشغول تحصیل باشند باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از ورود به سنی که فرد مشمول به حساب می آید، باید به یکی از نمایندگی های دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه کرده و نسبت به تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور  اقدام نمایند.

در نظر داشته باشید که تا سن ۲۰ سالگی مجاز به تحصیل در مقطع متوسطه مشمول است. دانشجویان ایرانی که خارج از کشور اقامت می کنند با در دست داشتن تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده اند در صورتی که در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم پذیرفته شوند با شرط اینکه بیشتر از یک سال از فارغ التحصیلی آن ها نگذشته باشد می توانند با مراجعه به یکی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور مذکور نسبت به اخذ معافیت خود اقدام کنند.

باید دقت داشته باشید که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا هر ساله قوانین تصویب شده را تغییر می دهد. به همین منظور دانشجویان محصل در دانشگاه های خارج از کشور باید برای تمدید معافیت خود از آخرین اطلاعیه ها و اخبارهای سازمان نظام وظیفه مطلع شوند. زیرا ممکن است با مشکل مواجه شده و توانند برای تمدید معافیت خود اقدام کنند.

 

درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان

شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت، برای درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان شرایط و قوانین خاصی وجود دارد، چرا که دانشگاه ها پیش از ثبت نام دانشجویان آقا، باید از وضعیت خدمت وظیفه ی سربازی آن ها مطلع شوند.

برای اینکار مشمولین باید برای درخواست معافیت تحصیلی مراحل زیر را طی کرده تا بدون مشکلی بتوانند در دانشگاه ها ثبت نام کرده و به تحصبل خود ادامه دهند.

 

 

جهت اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی و شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان

● مراجعه دانشجویان به همراه گواهی پایان دوره مقطع قبلی خود به دانشگاه و دریافت برگه معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه

● مشمول باید در این مرحله به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و برگه معافیت خود را به همراه مدارک شناسایی تحویل دهد.

● انجام ثبت درخواست معافیت تحصیلی مشمول توسط دفاتر پلیس + ۱۰

● مورد بررسی قرار گرفتن شرایط مشمول توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

● صادر شدن مجوز ثبت نام دانشجو در دانشگاه مورد نظر توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی.

کلیه مشمولانی که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت یا نیمسال تحصیلی دوم سال ۱۴۰۳ (بهمن ماه) پذیرفته شده‌اند نیز صرفاً تا پایان مهرماه (30 مهرماه ۱۴۰۳) مهلت معرفی دارند تا ضمن معرفی خود و تعیین تکلیف خدمتی، در صورت تمایل و با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در نیمسال دوم پس از دریافت برگ آماده به خدمت از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام تا زمان لازم بهره‌مند شوند.

مشمولان و خانواده‌های آن ها جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن‌گویا به شماره 096480 یا کانال سازمان در پیام‌ رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

 

جهت دانلود این مقاله کلیک نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا شرایط مهلت یک ساله سربازی ۱۴۰۳ + تمدید معافیت را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در شرایط مهلت یک ساله سربازی ۱۴۰۳ + تمدید معافیت برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره نظام وظیفه آنلاین با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از شرایط مهلت یک ساله سربازی + تمدید معافیت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط مهلت یک ساله سربازی شامل چه افرادی می شود؟

تمامی افراد مشمولان، از زمانی که سن آن ها به سن قانونی ۱۸ سال تمام می رسد، از نخستین ماه تولد آن ها مشمول قانون وظیفه عمومی می شوند از شرایط مهلت یک ساله سربازی برخوردار می گردند.

صدور تمدید معافیت تحصیلی شامل کدام موارد می باشد؟

شامل تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان، تمدید معافیت تحصیلی کارشناسی ارشد و تمدید معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علوم دین، وابسته به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از آموزشگاه یا دانشگاه محل تحصیل بوده و مدت زمان این گواهی معافیت تحصیلی تا یک سال پس از تاریخ پایان تحصیلات در هر مقطع می باشد.

حداکثر معافیت تحصیلی چقدر است؟

همانطور که در متن اشاره شد، مطابق با تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی در مقطع تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دکترای پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی شش سال است.

نظرات

212 دیدگاه دربارهٔ «شرایط مهلت یک ساله سربازی ۱۴۰۳ + تمدید معافیت»

  1. Avatar photo ارش گفت:

    سلام من تو مقطع کاردانی هستم، تو مهلت معرفی هستم، سنواتم تموم‌شده.
    ایا میتونم بعد از کاردانی که تموم شد، کارشناسی بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر در طول معافیت تحصیلیتون اقدام به ثبت نام کنید بله میتوانید

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من خرداد ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شدم ولی ثبت نام دانشگاه پیام نور از مرداد ۱۴۰۳ شروع میشه میخواستم بدونم که در این صورت غیبت میخورم یا نه؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله شما وارد دوره ی غیبت خواهید شد و باید بعد از اتمام معافیت تحصیلیتون باید دفترچه پست کنید تا وارد غیبت نشید.

    2. Avatar photo Mohammad.d گفت:

      با سلام و خسته نباشید من سال ۹۸ کنکور شرکت کردم پرستاری شهریه پرداز قبول شدم و مجدد برای کنکور ۹۹ ثبت نام کردم و اتاق عمل خوندم تا الان که به شما پیام میدم معافیت تحصیلی بنده تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ خورده است یه سوال داشتم این که من میتونم از فرصت یکساله معافیت تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی استفاده کنم ،؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        بله اگر در رشته اتاق عمل فارغ التحصیل شوید میتوانید از سنوات خود استفاده کنید

  3. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ فارغ التحصیل شدم و کنکور ارشد ۱۴۰۳ شرکت کردم
    و فرجه ۱ ساله من در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۷ تموم می شه می خواستم بدونم امکان تمدید معافیت تحصیلی وجود داره مثلا تا اول مهر که دانشجو می شم یا اینکه باید دفترچه رو پست کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هفته اول شهریور اعلام نتایج میشود و شما باید تشریف ببرید حضوری نظام وظیفه و درخواست تمدیدی کنید به مدت 1 ماه حداکثر

  4. Avatar photo یونس گفت:

    سلام من ورودی ۹۸ هستم. الان ترم ۹ ینی تا تاریخ دی درسام تموم شده ولی نمراتم تایید نخوردن. نامه اشتغال به تحصیل و معافیت نظام وظیفه تا ۳۱ شهریور
    ۱۴۰۳ خورده. نمراتم تایید نشدن و هنوز فارغ التحصیل نشدم. میخوام ۱۴۰۴ ارشد شرکت کنم. فرصت یکسالم چجوری میشه؟ ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتونید برای ازمون شرکت کنید مشکلی نخواهد داشت

  5. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام ببخشید من یه بار پرستاری شهریه‌پرداز قبول شدم و انصراف دادم و از مهلت یک ساله معافیت سربازی بعد از انصراف استفاده کردم و سال بعد حقوق خوندم و اگه شهریور ماه از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل بشم ان شاء الله می‌تونم از مهلت یک ساله بعد از فارغ التحصیلی استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله معافیت تحصیلی به شما تعلق خواهد گرفت

  6. Avatar photo M گفت:

    سلام و وقت بخیر . بنده دانشجوی ترم 6 ارشد هستم الان . و شهریور ماه فارغ التحضیل میشم . میخواستم بدونم یک سال فرصت دارم بعد اون یا مستقیم باید برم سربازی ؟؟؟؟ و اینکه من یک سال پشت موندم زمان کارشناسی یعنی بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه . آیا این مورد ربطی به وضغیت الانم داره یا نه ؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر در صپرتی کمیسیون از طرف دانشگاه برای شما تشکیل نشده باشد بله یکسال استراحت تحصیلی دارید

  7. Avatar photo امیر گفت:

    سلام خسته نباشید… من ترم 9 کارشناسی رو تموم کردم اسفند فارغ التحصیل میشم.کنکور ارشد که آبان بود رو ثبت نام نکردم.میتونم کنکور ارشد آبان سال بعد رو شرکت کنم و معافیت بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر دوست عزیز این مورد امکان پذیر نمیباشد و باید در کنکور ارشد سال بعد شرکت کنید.

      1. Avatar photo امیر گفت:

        ببینید من اسفند 1403 معافیتم تموم میشه و اگه بخوام کنکور سال بعد رو بدم , مهر 1404 باید برم دانشگاه…منظورم اینه معافیت میدن بهم؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          دوست عزیز شما به محض پذیرش در دانشگاه معافیت تحصیلی خواهید گرفت و اگر در حین خدمت باشید و قبول بشید بهتون ایست خدمت تعلق خواهد گرفت.

  8. Avatar photo سید مهدی گفت:

    سلام من کارشناسی رو 10 ترمه تموم کردم،ایا در مهلت یک سال فراغت از تحصیل میتونم کنکور کارشناسی بدم و رشته هایی مثل پرستاری و اینا رو برم یا فقط باید در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نظام وظیفه تنها یک بار برای هر مقطع معافیت تحصیلی میدهد و شما باید برای ارشد اقدام فرمایید

  9. Avatar photo مهدي گفت:

    اقا خسته نباشيد
    من متولد 83/11 هستم كه خرداد 1402 مدرك ديپلمم را گرفتم هيچ مراجعه اي تا الان به پليس +10 نكردم الان من تا كي ميتونم برا سربازي اقدام كنم كه اضافه نخورم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک سال بعد از دریافت دیپلم فرصت دارید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور