ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره دانشگاه پیام نور

مشاوره دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در دانشگاه های پیام نور سیستم آموزش و برگزاری کلاس ها به صورت نیمه حضوری است و در آن دانشجویان با استفاده از فناوری های آموزشی و کتاب های درسی خود آموز به تحصیل میپردازند. البته لازم به ذکر است تمامی دروس خود خوان نیستند و در بعضی از دروس که لازم است دانشجو حتماً با استاد در ارتباط باشد و نکات مهم را از او فرا گیرد بسته به نوع درس و میزان پیچیدگی آن ممکن است چند جلسه حضوری برای دانشجو در طول ترم تحصیلی برگزار شود. اما از آنجا که در دانشگاه پیام نور امتحانات به صورت تستی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شوند، قبولی در ترم های این دانشگاه از قبولی در دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد سخت تر میباشد و به همین علت دریافت مشاوره دانشگاه پیام نور برای افراد متقاضی ورود به آن و یا دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند یک امر لازم و ضروری به حساب می آید بنابراین دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می توانند برای دریافت پشتیبانی دانشگاه پیام نور در تمامی زمینه های مختلف مثل شرایط تحصیل، میزان شهریه در هر ترم، اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام، ظرفیت های پذیرش و …  با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند.

 

مشاوره نحوه پذیرش در دانشگاه های پیام نور

برای پذیرش در دانشگاه های پیام نور می توان از طریق کنکور سراسری اقدام کرد. البته امکان تحصیل بدون شرکت در کنکور سراسری نیز در این دانشگاه وجود دارد. همچنین علاوه بر پذیرش با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه های پیام نور ثبت نام به صورت فراگیر نیز امکانپذیر می باشد. ثبت نام در تمام مقاطع دانشگاه های پیام نور سالانه از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش در دو ترم مهر و بهمن ماه انجام می گیرد که در ادامه درباره آن ها توضیح خواهیم داد اما متقاضیان عزیز می توانند در صورت داشتن هر گونه سوال و برای دریافت مشاوره با مشاوران با تجربه و کارآزموده ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایند. علاوه بر این سامانه پشتیبانی تلفنی 24 ساعته ایران تحصیل آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به متقاضیان می باشد.

مشاوره تحصیلی پیام نور

نحوه پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه های پیام نور از طریق برگزاری آزمون

برای پذیرش با آزمون در دانشگاه های پیام نور فرد داوطلب می بایست در کنکور سراسری شرکت کرده و بعد از اعلام نتایج اولیه در صورتی که رتبه مجاز را کسب کرده باشد رشته های این دانشگاه را انتخاب کند که کد رشته های این دانشگاه در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هرسال در سایت سازمان سنجش وجود دارند.

نحوه پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه های پیام نور بدون شرکت در آزمون

برای پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه های پیام نور بدون شرکت در آزمون، سوابق تحصیلی یا معدل فرد داوطلب تأثیر گذار می باشد. متقاضیان هر یک از گروه های آزمایشی می توانند از طریق کدرشته‌های داخل دفترچه راهنمای منتشر شده در سایت سازمان سنجش در دو نوبت مهر و بهمن ماه برای انتخاب رشته اولیه و همچنین ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نورکلیک کنید.

 

نحوه پذیرش دانشجویان فراگیر در دانشگاه های پیام نور

داوطلبان ثبت نام در دانشگاه های پیام نور تنها در مقطع کارشناسی ارشد می توانند ابتدا در یکی از مراکز این دانشگاه به عنوان دانش پذیر ثبت نام نموده و پس از آنکه دروس ترم اول رشته مورد نظر به آنها ارائه شد این دروس را به صورت خودخوان  مطالعه نمایند. البته در برخی از رشته ها ممکن است چند جلسه کلاس برای دانش پذیران به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شود. دانش پذیران پس از مطالعه دروس و یا شرکت در کلاس ها در صورتی که حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند به عنوان دانشجوی فراگیر در ترم بعدی دانشگاه تحصیل می کنند و پس از گذراندن دروس دانش پذیری و قبولی در آنها نیازی به امتحان مجدد نخواهند داشت. علاوه بر این شهریه ثابت دانشجویان فراگیر با دانشجویان دیگر در دانشگاه های پیام نور برابر بوده و عنوان فراگیر از مدرک فارغ التحصیلی دانش پذیران دانشگاه های پیام نور حذف می شود.

مشاوره تلفنی پیام نور

لزوم بهره مندی از مشاوره دانشگاه پیام 

دانشگاه پیام نور به دلیل ویژگی های مثبتی همچون ورود آسان، ظرفیت بالای پذیرش، شهریه پایین، غیر حضوری بودن کلاس ها و رشته های متنوعی که دارد، در سال های اخیر توانسته است محبوبیت زیادی را در میان علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه ها به دست آورد. علاوه بر این، به دلیل افزایش رشته های جدید در دانشگاه پیام نور که به صورت بدون آزمون هستند تعداد متقاضیان این دانشگاه نیز افزایش پیدا کرده است.

با این حال، جنبه های تحصیلی زیادی وجود دارند که برای داوطلبان ورود به این دانشگاه، ابهام آمیز باشد و گاها دست یابی به پاسخ آن ها به علت نبود منابع پاسخگو کمی دشوار به نظر برسد که همین امر باعث شده است تا نیاز به مشاوره دانشگاه پیام نور در میان متقاضیان احساس شود و مشورت با یک مشاور امری لازم و ضروری به حساب آید. سامانه پشتیبانی تلفنی 24 ساعته ایران تحصیل نیز آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان می باشد و  برای بهره مندی از مشاوره دانشگاه پیام نور و طرح سوالات خود، می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و از  آن استفاده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور وارد شوید.

 

میزان شهریه دانشگاه های پیام نور

از جمله پر تکرار ترین سوالاتی که در مشاوره دانشگاه پیام نور مطرح می شود، میزان شهریه آن است. مسلما نمی توان یک شهریه یکسان را برای تمامی رشته ها عنوان کرد. چرا که بسته به نوع هر رشته، میزان شهریه نیز متفاوت خواهد بود. اما شهریه دانشگاه پیام نور نیز مانند دیگر دانشگاه های شهریه پرداز به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم بندی می شود که معیار شهریه ثابت، سال ورود به دانشگاه و همچنین نوع رشته است. اما شهریه متغیر بستگی به تعداد و نوع واحدهای اخذ شده دارد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که هر ساله حدود 10 الی 15 درصد به مبلغ شهریه هر کدام از رشته های این دانشگاه افزدوه می شود. اما باید بگویم که میزان آن در رشته های با آزمون و بدون ازمون برابر است. بنابراین، داوطلبان از این نظر تفاوتی با یکدیگر ندارند. نکته دیگر آنکه، بسته به مقطعی که دانشجو در آن تحصیل می کند نیز ممکن است مقدار هزینه های تحصیلی متفاوت باشد. به عنوان مثال میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با شهریه مقطع کارشناسی یا دکتری آن تفاوت دارد. 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

 

پذیرش در دانشگاه های پیام نور

اسامی رشته های پرطرفدار بدون کنکور کارشناسی پیام نور

اسامی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت سالانه از طریق سایت سازمان سنجش در دفترچه راهنما ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه  منتشر می شود و ملاک ثبت نام در هر یک از این رشته ها سوابق تحصیلی می باشد. رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور تنوع زیادی دارند و افراد متقاضی ثبت نام باتوجه به ظرفیت هر دانشگاه در رشته های ارائه شده آن پذیرش می شوند. در جدول زیر اسامی پر طرفدارترین رشته های بدون آزمون دانشگاه های پیام نور برای مشاهده شما عزیزان ذکر شده اند.

مهندسی مکانیک علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) اقتصاد عکاسی
مهندسی معماری

 

علوم و مهندسی محیط زیست روانشناسی فرش
مهندسی صنایع ترویج و آموزش کشاورزی پایدار حسابداری ارتباط تصویری
مهندسی پلیمر

 

اقتصاد کشاورزی مدیریت دولتی ارتباط تصویری
علوم و مهندسی آب

 

زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم سیاسی نقاشی
مهندسی شیمی

 

شیمی محض مدیریت بازرگانی طراحی پارچه
مهندسی کامپیوتر

 

زمین شناسی حقوق صنایع دستی
مهندسی مواد و متالورژی

 

شیمی کاربردی علوم تربیتی مرمت بناهای تاریخی
مهندسی برق

 

زیست شناسی گیاهی علوم ورزشی هنر اسلامی

شرایط تحصیل در دانشگاه های پیام نور

شرایط ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور 

شرایط ثبت نام در دانشگاه های پیام نور به شرح زیر هستند:

  • داوطلب دارای دیپلم نظام جدید یا گواهینامه سالی واحد/ ترمی واحدی، یا مدرک کاردانی باشد. چنانچه فرد مشغول به تحصیل باشد، لازم است که مدرک خود را نهایتا تا 31 شهریور اخذ نماید. ( برای رشته های با آزمون و بدون آزمون).
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های روزانه مجاز به ثبت نام در رشته های پیام نور نمی باشند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه جهت شرکت در آزمون رشته های پیام نور نیازی به انصراف از تحصیل ندارند. اما در صورت قبولی باید از رشته قبلی خود انصرف قطعی دهند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی جهت ثبت نام در آزمون نیازی به انصراف از تحصیل ندارند.
  • دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های شبانه، مجازی، پردیس خودگردان یا دانشگاه های بین المللی، موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، می توانند در رشته های بدون ازمون ثبت نام نمایند. البته در صورت پذیرش لازم است که انصراف قطعی دهند.
  • متقاضیان نباید از نظر سازمان نظام وظیفه منع تحصیلی داشته باشند.

 

اطلاعیه 

داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون سراسری نیستند، می توانند از طریق دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور اسامی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را مشاهده کرده و درصورت داشتن شرایط پذیرش، در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدامات مربوط به پذیرش خود در هر یک از نیمسال های مورد نظر را انجام دهند.

 

اسامی دانشگاه های پیام نور کشور به تفکیک هر استان

در جدول زیر اسامی دانشگاه های پیام نور کشور به تفکیک هر استان قابل مشاهده می باشند.

نام استان

اسامی واحد های هر استان

دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری اردل، بروجن، بن، سامان، شهر کرد، فارسان، کوهرنگ، کیار، لردگان

 

دانشگاه پیام نور البرز اشتهارد، ساوجبلاغ، طالقان، فردیس، کرج، نظر آباد
دانشگاه پیام نور اصفهان آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، شهرضا، کاشان، گلپایگان، نائین، نجف آباد، نطنز
دانشگاه پیام نور ایلام آبدانان، ایلام، ایوان، بدره، دره شهر، دهلران، سیروان، ملکشاهی، مهران
دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی آذرشهر، تبریـز، بناب، مراغه، مرند، میانـه، ملکـان، شبستر، جلفـا، کلیبر، عجب شیر
دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی ارومیه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، خـوی، ماکو، سردشت، مهاباد، میاندوآب، چالـدران، شاهین دژ
دانشگاه پیام نور اردبیل اردبیل، پـارس آبـاد، خلخـال، سـرعین،کـوثر، گرمـی، مشـگین شـهر، نمین، نیر
دانشگاه پیام نور تهران اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، رباط کریم، ری، شمیرانات، شهریار، فیروز کوه، قرچک، ورامین
دانشگاه پیام نور خراسان رضوی تربت جام، تربت حیدریه، چناران، سبزوار، سرخس، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، مشهد، نیشابور
دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بشرویه، بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، فردوس، قائنات، نهبندان
دانشگاه پیام نور خراسان شمالی اسفراین، بجنورد، جاجرم، شیروان، فاروج، گرمه
دانشگاه پیام نور بوشهر بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه، کنگان، گناوه
دانشگاه پیام نور زنجان ابهر، خدابنده، خرمدره، زنجان، سلطانیه، طارم، ماه نشان
دانشگاه پیام نور فارس آباده، استهبان، پاسارگاد، جهرم، داراب، رستم، سپیدان، شیراز، فسا، کازرون، لارستان، لامرد، مرودشت، نی ریز
دانشگاه پیام نور سمنان آرادان، دامغان، سرخه، سمنان، شاهرود، گرمسار، مهدی شهر، میامی
دانشگاه پیام نور خوزستان آبادان، اندیمشک، اهواز، بندر ماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، مسجد سلیمان، هویزه
دانشگاه پیام نور قم قم
دانشگاه پیام نور قزوین آبیک، آوج، البرز، بوئین زهرا، تاکستان، قزوین
دانشگاه پیام نور کردستان بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان
دانشگاه پیام نور گیلان آستارا، املش، بندر انزلی، رشت، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، طوالش، فومن، لاهیجان، لنگرود، ماسال
دانشگاه پیام نور لرستان ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم آباد، دلفان، دورود، رومشکان، سلسله، کوهدشت
دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد باشت، بویر احمد، چرام، دنا، کهگیلویه، گچساران، لنده
دانشگاه پیام نور مازندران آمل، بابل، بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، عباس آباد، فریدونکنار، کلاردشت، محمودآباد، نور
دانشگاه پیام نور گلستان آزادشهر، آق قلا، بندر گز، ترکمن، رامیان، علی آباد، کردکوی، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس، مینودشت
دانشگاه پیام نور هرمزگان ابوموسی، بشاگرد، بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، میناب
دانشگاه پیام نور یزد ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز، میبد، یزد
دانشگاه پیام نور همدان اسدآباد، بهار، تویسرکان، رزن، فامنین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند، همدان
دانشگاه پیام نور مرکزی اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه، شازند، فراهان، کمیجان، محلات
دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ایرانشهر، چابهار، خاش، زابل، زاهدان، سراوان، سرباز، قصرقند، کنارک، مهرستان، میرجاوه، هامون، هیرمند
دانشگاه پیام نور کرمان انار، بافت، بم، جیرفت، راور، رفسنجان، ریگان، زرند، سیرجان، کرمان، کهنوج، نرماشیر
دانشگاه پیام نور کرمانشاه اسلام آباد غرب، پاوه، جوانرود، سر پل ذهاب، سنقر، صحنه، قصر شیرین، کرمانشاه، گیلان غرب

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته در تهران وارد شوید.

 

شماره پاسخگویی دانشگاه پیام نور

اخبار پیرامون تحصیل در ترم تابستانه دانشگاه پیام نور

انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه پیام نور کاملا اختیاری است و دانشجویان علاقمند به تحصیل در این ترم می توانند تا سقف ۸ واحد درسی را اخذ نمایند. 

برای دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور روی لینک بزنید.

مشاوره اخذ ترم تابستانه دانشگاه پیام نور

در اخذ ترم تابستانه دانشگاه پیام نور نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد به عنوان مثال برای انتخاب واحد در ترم تابستان این دانشگاه دانشجویان علاقمند به ثبت درس در این ترم تحصیلی می‌بایست از تاریخ ۱۶ تیرماه تا پایان ۲۳ تیرماه از طریق سامانه گلستان دروس انتخابی خود را اخذ کند. لازم به یادآوری است آن دسته از دانشجویان که می خواهند برای جبران دروس حذف شده یا قبول نشده خود و یا حتی تسریع در مدت زمان تحصیل مقطع تحصیلیشان اقدام کنند می توانند برای مشاهده دروس انتخابی به سامانه گلستان و یا سامانه سهبا دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند تا از اسامی دروس ارائه شده ترم تابستانه هر سال تحصیلی مطلع شوند.

شهریه ترم تابستانه برابر با نصف میزان شهریه ترم تحصیلی است و در ترم تابستانه این دانشگاه نیز نمره میان ترم وجود ندارد و بیشتر درس ها به صورت خودخوان هستند. علاوه بر این امکان معرفی به استاد در این ترم تحصیلی وجود دارد اما در صورتیکه دانشجو شرایط پیش نیاز و هم نیاز دروس در ترم تابستان را رعایت نکند دروس انتخابی او فاقد تاثیر محسوب می شوند و نکته مهم این که امکان حذف و اضافه واحدها در ترم تابستانه میسر نیست!

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نورکلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطالب

سیستم آموزشی دانشگاه های پیام نور به صورت نیمه حضوری می باشد  و دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی با استفاده از فناوری های آموزشی و یا کتاب های درسی خودآموز در آن تحصیل می کنند. امتحانات دانشگاه های پیام نور به صورت هماهنگ کشوری و چهار گزینه ای برگزار میشود و  به همین دلیل نمره میان ترم برای دانشجویان منظور نخواهد شد و همین عامل باعث می‌شود قبولی در هریک از ترم دانشگاه های پیام نور سخت تر از دانشگاه های غیرانتفاعی و آزاد باشد بنابراین دریافت مشاوره دانشگاه پیام نور در مورد شرایط تحصیل در این دانشگاه، میزان شهریه هر ترم، اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام ظرفیت های پذیرش و… بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر این امکان پذیرش در مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور از طریق برگزاری آزمون و یا بدون شرکت در آزمون و با استفاده از سوابق تحصیلی و معدل وجود دارد که در متن مقاله به طور کامل به آنها پرداختیم و نحوه پذیرش دانشجویان فراگیر در دانشگاه های پیام نور را نیز شرح دادیم و علاوه بر مطالب فوق اسامی دانشگاه های پیام نور کشور به تفکیک هر استان و شرایط ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه های پیام نور رشته های پرطرفدار بدون آزمون آن را بررسی کردیم.

همچنین یادآور می شویم به دلیل ورود آسان، ظرفیت بالای پذیرش، شهریه پایین، برگزاری غیر حضوری کلاس ها و رشته های متنوع ارائه شده دانشگاه های پیام نور متقاضیان این دانشگاه ها افزایش پیدا کرده است بنابراین برای بهره مندی از مشاوره پیام نور و طرح سوالات خود می توانید با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

برای دریافت فایل PDF مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور کدامند؟

در این مقاله می توانید با لیست پر طرفدارترین رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور آشنا شوید. 

آیا امکان دریافت مشاوره تلفنی دانشگاه پیام نور وجود دارد؟

بله. دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه پیام نور می توانند از طریق شماره های درج شده در سایت مشاوره دریافت نمایند.

شهریه دانشگاه پیام نور چقدر است؟

نمی توان یک شهریه یکسان را برای تمامی رشته ها عنوان کرد. چرا که بسته به نوع هر رشته، میزان شهریه نیز متفاوت خواهد بود.

 

نظرات

103 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره دانشگاه پیام نور»

  1. Avatar photo ایمان گفت:

    یک بار دانشگاه پیام نور انصراف دادم و الان حدود دو ماه ازش میگذره و ترم دو را تموم کرده بودم و الان در حال خدمت سربازی هستم الان میتونم دوبارع برگردم دانشگاه؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که در مقطع کارشناسی ثبت نام کنید می توانید از قوانین ایست خدمت استفاده نمایید

  2. Avatar photo N گفت:

    سلام پذیرش رشته علوم تربیتی در خرم آباد برای تکمیل ظرفیت بهمن ماه فقط۳نفر هست من هیچ جوره نمیخوام جا بمونم میتونم یه رشته دیگه انتخاب کنم و واحد های عمومی پاس کنم برای مهرماه تغییر رشته بدم و علوم تربیتی بخونم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز در این مورد مجموعه ی ما راهنمایی برای شما نمیتواند داشته باشد. چون موافقت در این مورد بستگی به نظر دانشگاه خواهد داشت.

  3. Avatar photo سمیه گفت:

    سلام من دیپلم کارودانش دارم نظام سالی ، واحدی البته بزرگسالان گرفتم دیپلمم رو پیش دانشگاهی یا کاردانی نخوندم آیا میتونم در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم در وقطع کاردانی

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      پیام نور کاردانی ندارد

  4. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من رشتم تجربی بود و میخاستم برم رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیام نور
    میخاستم بدونم باید معدلت چند باشه ؟معدل کتبی را در نظر می‌گیرند یا معدل کل دیپلم ؟
    و اینکه شهریه ی دانشگاه پیام نور رشته ی مهندسی کامپیوتر چقدر است؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر شهریه دانشگاه ازاد بین 5 الی 6 تومن خواهد بود و همچنین معدل در نظرگرفته شده برای شما معدل کتبی میباشد

  5. Avatar photo Sahat گفت:

    سلام من دانشجوی دانشگاه روزانه هستم میخواستم دانشگاه پیام نور درس بخونم و از دانشگاه خودم انصراف بدم میتونم بعد از انتخاب رشته بدون آزمون پیام نور و در صورت قبولی از دانشگاهم انصراف بدم؟ یا قبلش باید حتما انصراف بدم؟؟
    در ضمن میخوام ترم بهمن پیام نور ثبت نام کنم…
    نمیدونم فرایند ثبت نام دانشگاه پیام نور و انتخاب رشته ش یکی هستن یا نه دو زمان مختلف هستن؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می توانید قبل از انصراف ثبت نام کنید و بعد از قبولی نهایی انصراف دهید.در حال حاضر زمان ثبت نام نیمسال دوم مشخص نشده است

  6. Avatar photo دولتیان گفت:

    با سلام
    بنده اگر درورودی نیمسال دوم بهمن۱۴۰۲رشته ی زیست سلولی مولکولی
    با معدل و ریز نمرات و سوابق تحصیلی موجوده ی خویش
    پیام نور مرکز رشت قبول بشوم
    ایا امکانش هست بدلیل اینک بنده شهرستان فومن هستم اطراف ماسوله زندگی میکنم
    بتوانم طریقه ی تحصیل در ترم های مربوطه ی این دانشگاه و این رشته و حیطه را
    بصورت اموزش آنلاین و مجازی و غیر حضوری دربیاورم؟؟؟؟و اینگونه ازمون نهایی خویش را نیز بدهم
    معمولا شنیده ام ازمونهای عمومی اش چند سالیست بصورت مجازیست ، و این را نیز شنیده ام که ازمونهای دروس اختصاصی را میشود بصورت حضوری اما در دانشگاه پیام نوری نزدیک ب محل زندگی بر فرص پیام نور واحد فومن پاس کرد و بایستی در مهلت تعیین شده اش سریع در اولین فرصت ثبت نام تغییر محل ازمون را انجام داد ایا اینها درست است؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز تمام سوالات شما بستگی به نظر دانشگاهتون دارد اما بصورت کلی این موارد وجود ندارد و هر دانشجویی باید در مرکز تعیین شده ازمون بدهد مگر اینکه انتقالی بگیرید.

  7. Avatar photo توکلی گفت:

    سلام من امسال پیام نور قبول شدم ارشد عربی.. با محیط پیام نور آشنا نیستم آیا مطالعه نمونه سوال برای امتحان کافیه؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بهتر است منابع معرفی شده از طرف دانشگاه مطالعه شود

  8. Avatar photo زیبا جوووون گفت:

    سلام من سال ۹۱ دانشگاه پیام نور قبول شدم وتقریبا ب دلیل مشکلات تا ۹۶ ادامه دادم وتقریبا پنج یا ۶ ترم خوندم بعد ک ازدواج کردمو ازشهرستان اومدم تهران وکلا ول کردم دانشگاه رو…میخاستم بدونم الان ک سال ۱۴۰۲ میتونم دوباره مهمان بردارم واون چند ترم مونده رو بخونم وتهران دوباره درسمو ادامه بدم امکان پذیر هستش؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا دانشگاه پیام نور اخراج صورت نمی گیرد برای ادامه تحصیل با دانشگاه مربوطه در ارتباط باشید

  9. Avatar photo علی گفت:

    سلام ، من پارسال پیام نور ثبت نام کردم ترم اول انتخاب واحد کردم امتحانات پایان ترم نرفتم ترم دوم انتخاب واحد نکردم الان میخواستم برم مرخصی بگیرم رئیس دانشگاه امروز بهم زنگ زد بهم گفت اگه نیایی معرفیت میکنم به نظام وظیفه گفتم میخوام مرخصی بگیرم گفت نمیشه گفت 1200بابت این ترم ازت میگیرم من می‌دونم دانشگاه دانشجو نداره می‌خوان تیغم بزنه به نظر شما بهم دو ترم واسه کنکور مرخصی میده

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای بررسی دقیق تر و مشاوره تماس بگیرید..

    2. Avatar photo رها گفت:

      سلام وقتتون بخیر ببخشید من امسال رد شدم ثبت نام بدون کنکور پیام نور و قبول نشدم در صورتی که معدلم بالا بوده بنظرتون علتش چیه؟

      1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

        سلام وقت بخیر
        نتیجه بهتر داوطلبان دیگر
        دانشگاه ازاد بهتر است در این دانشگاه ثبت نام کنید

    3. Avatar photo بهمنی گفت:

      سلام من سال ۹۳ در رشته مهندسی مدیریت وآبادانی روستاها فارغ التحصیل شدم هم اکنون میخواستم بدونم میتونم نام رشته خود را به رشته مهندسی آب یا گرایش دیگری از مجموعه کشاورزی تغییر دهم.خواهشمندم جواب بدهید.

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت به خیر
        از طریق واحد دانشگاهی پیگیری نمایید.

    4. Avatar photo زهرا گفت:

      سلام وقت بخیر رشته های غیرحضوری پیام نور به چه صورت هست؟
      کلاس ها غیر حضوری هستند و امتحانات حضوری؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        بله حضور شما در سر کلاس الزام نیست و فقط برای امتحانات پایان ترم به دانشگاه میروید

      2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        بله کلاس های رفع اشکال حضوری هم هست

  10. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام. من ارشد مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه دارم و از زمان اتمام کارشناسی ۱۲ سال گذشته. برای رشته پیام نور حقوق اول اینکه آیا میتونم از مقطع ارشد پیام نور بدون کنکور شروع به تحصیل کنم؟
    دوم اینکه اگر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بشم دروس عمومی تطبیق داده میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای فراگیر میتونید اقدام کنید
      تطبیق واحد بستگی به واحد قبولی شما داره

      1. Avatar photo ایمان گفت:

        سلام من یک بار انصراف دادم و الان حدود دو ماه ازش میگذرع میتونم دوباره برگردم دانشگاه

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله این امکان را د ارید در صورتی که دانشگاه با شما موافقت کند

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1402

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
  • ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور 1402

    ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور در رشته‌های با کنکور و بدون کنکور، پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول‌شدگان، آغاز خواهد شد. طبق اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر‌شده‌است، هر یک از دانشجویان جدیدالورود باید با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)