ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ برای کلیه افراد و داوطلبان ورود به این دانشگاه نیمه دولتی و شناخته شده آغاز شد. تمامی افراد در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در زمان تکمیل ظرفیت پیام نور اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند.

در این میان این سؤال مطرح می شود که تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور چه زمانی است و دیگر این که سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور چه سامانه ای است و چگونه می توان برای شرکت در این تکمیل ظرفیت اقدام کرد؟

در این نوشته، با بحث در رابطه با زمان، نحوه و همین طور شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم. البته بد نیست اگر در رابطه با ظرفیت دانشگاه پیام نور در این دوره و همین طور دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت پیام نور نیز صحبت هایی با شما دوستان و عزیزان داشته باشیم.

 

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در چه زمانی انجام می شود؟

دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه نیمه دولتی هر ساله اقدام به جذب دانشجویان و متقاضیان ورود به دوره های غیر حضوری می کند.

به عبارت دیگر، شماری از داوطلبان می توانند برای دوره مهر ماه و شروع تحصیل از آن زمان اقدام به شرکت در دوره با آزمون و یا بدون آزمون دانشگاه پیام نور کنند.

اما عده ای بنا به دلایلی امکان حضور در کلاس ها و شروع آموزش را از مهر ماه ندارند.

در نتیجه به ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور روی می آورند و براساس تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور که از قبل خدمت آن ها اعلام می شود اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام می دهند.

در واقع، جذب دانشجویان دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از طرف این دانشگاه و در انواع رشته های گروه های آزمایشی مختلف برای داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور در بهمن ماه انجام می گیرد.

دقت داشته باشید که ثبت نام پیام نور هم برای تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون و هم رشته های با آزمون ( افرادی که در دوره مهر ماه در کنکور ورودی دانشگاه پیام نور شرکت کرده اند) انجام می گیرد.

در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت پیام نور در سال جاری هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست. از این رو نمی توان نظری قطعی در این رابطه داد و همچنان باید منتظر رأی و تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور در این رابطه ماند.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور هستید می توانید از کمک مشاورانی خبره و کاردان در این رابطه کمک بگیرید.

مشاورانی که می توانند شما دوست عزیز داوطلب را از تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور به طور دقیق مطلع کنند و اطلاعات خوبی را در این رابطه در اختیار شما دوستان و یاران همیشه همراه قرار دهند.

ثبت نام در طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور به صورت حضوری برای افراد و داوطلبان انجام می گیرد

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور چیست؟

ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور تحت شرایطی برای هر فرد متقاضی انجام می گیرد. در واقع، ‌هر داوطلب بدون داشتن شرایط لازم امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور را به هیچ وجه ندارد.

در نتیجه، در زمان تکمیل ظرفیت پیام نور اطلاعات لازم را در رابطه با شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور بدست آورید و از آن ها مطلع شوید.

باید عرض کنیم که شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در دو گروه عمومی و همین طور اختصاصی تقسیم بندی می شوند.

آیا اطلاعی در رابطه با شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور دارید؟ در صورت عدم اطلاع از شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در زمان تکمیل ظرفیت پیام نور می توانید با مشاورانی خبره در حوزه تحصیلی صحبت بفرمایید.

مشاورانی که با دادن اطلاعاتی به روز و موثق در رابطه با شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در زمان تکمیل ظرفیت پیام نور در خدمت شما دوستان و عزیزان هستند.

برای آشنایی با کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور چگونه است؟

در بخش های بالا اشاره کردیم که ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور هم برای دوره بدون کنکور و هم برای افرادی که در دوره با آزمون این دانشگاه پذیرفته نشده اند صورت می گیرد.

در اینجا این سؤال پیش می آید که ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور به چه شکل انجام می گیرد؟

آیا باید برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور از طریق سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور اقدام کرد؟

یا این که سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور وجود خارجی ندارد و برای ثبت نام باید راه دیگری را انتخاب کرد؟

در جواب به این سؤال که آیا ثبت نام در طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور انجام می شود یا خیر باید خدمت شما عرض کنیم که خیر سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در کار نیست.

حتماً می پرسید پس حال که سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور وجود خارجی ندارد پس چگونه می توان در تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور برای ثبت نام اقدام کرد؟

در جواب باید خدمت شما دوستان و یاران همیشه همراه عرض کنیم که ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور به صورت حضوری انجام می شود.

به این معنا که هر فرد داوطلب و متقاضی باید در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کند و تمامی اقدامات لازم برای ثبت نام را از طریق راهنمایی های پرسنل دانشگاه انجام دهد.

به عبارت دیگر، همانند دوره اول یعنی مهر ماه نیازی به مراجعه به سایت سازمان سنجش و انجام عملیات ثبت نام در این سامانه نیست.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با نحوه ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعاتی موثق و به روز را در اختیار شما و دوستان عزیز قرار دهند.

یکی از راه های پذیرش در دانشگاه ظرفیت مازاد است برای دریافت پاسخ ظرفیت مازاد چیست؟ کلیک کنید.

تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور

آیا اطلاعی از رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور دارید؟

شناخت رشته های تکمیل ظرفیت پیام نور برای هر فرد متقاضی ثبت نام در این دوره از دانشگاه پیام نور الزامی است.

به هر حال شما باید به شناخت نسبی از رشته های گنجانده شده در این دوره بالاخص رشته یا رشته های مورد علاقه خود برسید و اطلاعاتی را در رابطه با آن ها بدست آورید.

باید خدمت شما دوستان عزیز همیشه همراه عرض کنیم که رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در انواع گروه های آزمایشی از جمله انسانی، علوم تجربی، ریاضی و همین طور زبان هستند.

اگر به دنبال شناخت دقیق و کامل این رشته های تحصیلی هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

مشاوران این مجموعه با ارائه لیست کامل رشته های گنجانده شده در این دوره از جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور براساس آخرین دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده هستند.

کافیست با آن ها تماس حاصل فرمایید تا شما عزیزان را از لیست رشته های گنجانده شده در دوره تکمیل ظرفیت پیام نور مطلع کنند.

شهریه رشته های ارائه دهنده در دوره تکمیل ظرفیت چقدر است؟

بحث شهریه ورودی دانشگاه ها همواره یکی از مباحث بسیار مهم در زمان انتخاب رشته بوده و اکنون هم هست.

در واقع، شما دوست عزیز باید قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام از مبالغ پرداختی به عنوان شهریه دانشگاه پیام نور اطلاعات دقیق و کاملی را بدست آورید.

باید عرض کنیم که شهریه پرداختی برای تحصیل در رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در قالب دو شهریه متغیر و ثابت مطرح هستند.

هر فرد دانشجو باید در زمان انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور مبلغ شهریه ثابت را به حساب دانشگاه واریز کند.

اما پرداخت شهریه متغیر تا زمان شرکت در امتحانات پایان ترم دانشگاه زمان دارد.

توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت شهریه ثابت در زمان ثبت نام به هیچ وجه امکان انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور برای شما وجود ندارد.

در اینجا با این سؤال مهم روبرو می شویم که مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور چقدر است؟

در پاسخ باید عرض کنیم که اولاً شهریه پرداختی برای ثبت نام در هر یک از ترم های تحصیلی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها من جمله دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کمتر است.

مورد دوم این که، هزینه پرداختی برای هر ترم تحصیل در این دانشگاه بستگی به تعداد واحدهای انتخابی شما دارد.

در واقع، در صورت اخذ تعداد کمی از واحدهای درسی ارائه شده شهریه کمتر و در صورت انتخاب تعداد بیشتری واحد مبلغ بیشتری پول باید پرداخت کنید.

مورد بسیار مهم دیگر این که مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور هر ساله نه تنها در رابطه با شهریه متغیر بلکه برای شهریه ثابت هم تغییر پیدا کرده و بالاتر می رود.

در نتیجه، در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور توجه لازم را به این موضوع مهم مبذول دارید.

در مورد لیست دانشگاه های پیام نور پذیرنده دوره تکمیل ظرفیت چه می دانید؟

شاید بپرسید که کدام یک از دانشگاه های پیام نور پذیرنده دوره تکمیل ظرفیت در دوره بهمن ماه هستند؟ آیا این جذب و پذیرش در تمامی دانشگاه های پیام نور کشور انجام می گیرد؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که بله تمامی دانشگاه های پیام نور پذیرنده دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت هستند و همگی برای پذیرش دانشجویان در این دوره اقدام می کنند.

آیا امکان برگزاری دوره تکمیل ظرفیت برای رشته های با آزمون پیام نور در سال جاری وجود دارد؟

دوستان عزیز باید خدمت شما عرض کنیم که از چند سال قبل تا به حال شاهد اجرای دوره تکمیل برای رشته های با آزمون دانشگاه سراسری نیستیم.

در واقع، این تصمیمی بود که به وسیله سازمان سنجش گرفته شد و بحثی هم در رابطه با آن نیست.

اما خوشبختانه دوره تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور هر ساله برای داوطلبان و متقاضیان برگزار می شود و داوطلب می تواند به صورت حضوری برای ثبت نام در آن اقدام و مراحل لازم را طی کند.

در واقع، هر فرد متقاضی در صورت عدم قبولی در دوره با آزمون دانشگاه پیام نور و یا شرکت نکردن در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها می تواند برای جذب در دوره تکمیل ظرفیت از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه پیام نور اقدام کند و ثبت نام خود را انجام دهد.

در نتیجه، در سال جاری هم شاهد برگزاری و شرکت داوطلبان در طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور هستیم.

معایب ادامه تحصیل در دانشگاه نیمه دولتی پیام نور چه می تواند باشد؟

دانشگاه پیام نور از سال های قبل تاکنون با جذب و پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی و در مقاطعی متفاوت در خدمت داوطلبان و متقاضیان بوده است.

هر چند که در حال حاضر شاهد کاهش قابل توجه تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور هستیم و دیگر مانند گذشته شلوغی های قابل توجه در این دانشگاه دیده نمی شود.

اما باز هم ترجیح بسیاری از افراد بنا به هر دلیلی ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور است. شاید علت این موضوع را بتوان مواردی همچون درگیری های زیاد روزمره و نداشتن وقت کافی جهت خواندن دروس مربوط به آزمون سراسری دانست.

اما با این حال دقت داشته باشید که ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور معایبی را هم برای هر شخص دانشجو به همراه دارد.

معایبی که شاید بسیاری از افراد را از رفتن به این دانشگاه منصرف کند.

به این صورت که شما به عنوان دانشجو تعداد می توانید در تعداد کمی از جلسات درسی شرکت کنید و این گونه نیست که همانند دانشجویان دانشگاه های دیگر همچون دولتی، آزاد و یا غیرانتفاعی برای هر درس تعداد زیادی جلسه کلاسی داشته باشید.

به هر حال روال کار دانشگاه پیام نور بر آموزش از راه دور و آموزش های مجازی طرح ریزی شده است.

از طرفی حتی مجبور به خواندن بسیاری از دروس به صورت خودخوان و بدون داشتن کلاس نیستید.

از دیگر معایب تحصیل در دانشگاه پیام نور می توان به مشکل بودن امتحانات پایان ترم دانشگاه ها و مطرح شدن سؤالاتی به مراتب سخت در آزمون های آخر ترم است.

البته به تمام این موارد کتاب های درسی که روز به روز در حال تغییر هستند و قیمتشان که خدا برکت بدهد روز به روز در حال افزایش هستند را هم اضافه کنید.

در سال های قبل دانشجویان مجبور به خرید کتب دانشگاهی خود نبودند و می توانستند آن ها را به صورت دست دوم از دوستان و آشنایان خود قرض بگیرند.

امال در حال حاضر دیگر امکان انجام این کار وجود ندارد. چون کتاب های درسی دانشگاه پیام نور حتی از یک ترم تا ترم بعد هم در حال تغییر هستند و نمی توان به مطالب ارائه شده در ترم قبلی اعتماد کرد.

راستش را بخواهید این بلایی بود که شخصاً به سر من آمد و واقعاً اعصاب خرد کن و عذاب آور بود.

برای ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور به چه مدارکی نیاز داریم؟

ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت پیام نور به تهیه مدارکی هم نیاز دارد. مدارکی که در صورت عدم وجود نمی توان اقدامی برای ثبت نام در این دوره کرد.

آیا اطلاعی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دوره از دانشگاه پیام نور دارید؟ در صورت عدم اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می توانید با مشاوران ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا شما را از لیست این مدارک مهم به خوبی مطلع کنند.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شرایطی هم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است؟ 

بله. برای اطلاع از این شرایط با مشاوران ما تماس بگیرید.

زمان تکمیل ظرفیت پیام نور چه زمانی است؟ 

تاریخ تکمیل ظرفیت پیام نور در سال جاری هنوز مشخص نشده است. برای اطلاع از این موضوع با مشاوران ما در تماس باشید.

آیا ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور در سامانه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور انجام می شود؟ 

خیر. این ثبت نام به صورت حضوری انجام می گیرد.

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo صادق گفت:

    سلام آيا می شود در ارشد پیام نور تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کنیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت انتشار دفترچه امکان پذیر است.

  2. Avatar photo آیسان گفت:

    سلام آیا شایعه نبود تکمیل ظرفیت پیام نور برای ترم بهمن امسال راسته؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درحال حاضر هیچ اطلاعیه ای درمورد پیام نور اعلام نشده است.
      جهت اطلاع بیشتر درمورد زمان ثبت نام و رشته ها با داخلی 109 تماس حاصل فرمایید.

    2. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش باشیم

  3. Avatar photo یاسی گفت:

    سلام در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور افرادی که در کنکور ارشدثبتنام نکردند میتونند برای تکمیل ظرفیت ثبتنام کنند؟به نظرتون امسال چه زمانی برای تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور اعلام میکنند

  4. Avatar photo مهرسا گفت:

    سلام وقت بخیر من میخواستم کارشناسی حقوق پیام نور تهران ثبت نام کنم
    اما وقتش گذشته
    تکمیل ظریفت کی انجام میشه؟!

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه های پیام نور با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  5. Avatar photo شهلامارابی گفت:

    لطف کنیدتکمیل ظرفیت ارشدپیام نوریاپذیرش براساس سوابق تحصیلی پیام نوریافراگیرپیام نورروهرچه سریعتر اعلام کنید

    1. Avatar photo نگار گفت:

      سلام من میخوام روانشناسی بدون کنکور شرکت کنم ولی زمانش گذشته
      چطور میتونم ثبت نام کنم
      دانشگاه پیام نور خرم آباد لطفا راهنمایی کنید

      1. Avatar photo isaei گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        میتونبد در تکمیل ظرفیت مهرماه یا بهمن ماه ثبت نام کنید .

  6. Avatar photo حسین گفت:

    سلام یه سوال شداتم تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در چه زمانی می باشد

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام زمان دقیق برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور ثبت نشده است برای اطلاع دقیق عضو کانال تلگرامی مرکز مشاوره ایران تحصیل شوید .

  7. Avatar photo الهام گفت:

    سلام،خواستم بدونم که ممکنه وقتی دانشجوی پیام نور هستم در زمان تکمیل ظرفیت در رشته دیگری هم ثبت نام کنم؟
    ممنون میشم جواب بدین🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور