ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور 1402 + دانلود pdf | ایران تحصیل

دفترچه دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه دانشگاه پیام نور برای داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور در هر دو دوره بدون کنکور و با کنکور سالانه توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود. تمامی داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای تحصیل در این دانشگاه اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته پیام نور کرده و از لیست رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه‌ها مطلع شوند. از آن جایی که روند انتخاب رشته بسیار حساس بوده و لازم است تا متقاضیان با آگاهی کامل اقدام به انتخاب رشته کنند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از راهنمایی‌های مشاوری کاردان استفاده کرده و سپس نتیجه نهایی را ثبت کنید. برای دریافت راهنما انتخاب رشته پیام نور می‌توانید با مشاوران خبره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

زمان انتشار دفترچه دانشگاه پیام نور

کلیه داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در دوره با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید در زمان تعیین شده اقدامات لازم را برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور انجام دهند.

دفترچه دانشگاه پیام نور چه زمانی منتشر می شود؟

اما در رابطه با زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور باید خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه عرض کنیم که بر طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه انتخاب رشته پیام نور در حال حاضر منتشر نشده است ولی براساس زمان انتشار آن در سال گذشته که 14 مرداد ماه بود، می توان تخمین زد که حدودا در اواسط مرداد ماه، منتشر خواهد شد. 

متقاضیان گرامی خوب است تا برای داشتن انتخاب رشته ای هوشمند و اصولی براساس رتبه خود، از راهنما انتخاب رشته پیام نور استفاده کنند. برای دریافت این راهنمایی می توانید با کارشناسان کاردان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه انتشار دفترچه دانشگاه پیام نور در دوره با آزمون و بدون آزمون

در رابطه با نحوه انتشار دفترچه انتخاب رشته پیام نور باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون پیام نور و البته دفترچه با آزمون پیام نور به صورت اینترنتی در دسترس داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه قرار می گیرد.

به عبارت دیگر، هر فرد متقاضی باید در زمان اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور با مراجعه به همین سایت به نشانی sanjesh.org اقدامات لازم را برای دانلود دفترچه بدون کنکور پیام نور انجام دهند.

پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور در دوره های بدون کنکور و با کنکور، نوبت به مطالعه دقیق و ریز به ریز محتوای موجود در آن و در ادامه انتخاب رشته در دوره با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور می رسد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر 1402

در مطالب قبلی این مقاله نیز گفتیم که دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور مدتی قبل از شروع زمان ثبت‌نام این دانشگاه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. همانطور که گفتیم هنوز دفترچه انتخاب رشته پیام نور منتشر نشده است؛ اما برای آشنایی بیشتر شما لینک دانلود این دفترچه در سال‌های گذشته را قرار داده‌ایم.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن 1401

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 1401

 

اولین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور

اولین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور شامل شرایط و ضوابط مورد نیاز برای ثبت نام می شود. به عبارت دیگر در این قسمت در رابطه با کلیه شرایط عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده برای ثبت نام، تسهیلات و سهمیه های اختصاص یافته به داوطلبان، مراحل لازم برای ثبت نام اینترنتی و همین طور مدارک لازم برای ثبت نام صحبت شده است.

اولین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور

البته در این بخش می توانید در رابطه با ضوابط و شرایط اعلام شده برای ثبت نام اتباع خارجی نیز اطلاعاتی را پیدا کنید. جدول زمان بندی پذیرش را نیز می توانید در این دفترچه انتخاب رشته پیام نور پیدا کنید.

🔗 برای مشاهده سایت مصاحبه دانشگاه پیام نور  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دومین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور

دومین فصل از دفترچه انتخاب رشته پیام نور به ذکر شرایط و ضوابط و توضیحاتی کلی در رابطه با نحوه انتخاب رشته در این دوره و همین طور جذب و پذیرش دانشجو اختصاص دارد. پس از دانلود دفترچه بدون کنکور پیام نور می توانید مواردی همچون نحوه جذب و گزینش دانشجویان در دوره بدون آزمون دانشگاه پیام نور و ضریب تأثیر سوابق تحصیلی را در نیز این دفترچه مشاهده کنید.

از جمله مهم ترین بخش های مندرج در این بخش می توان از لیست رشته های ارائه شده در انواع دانشگاه های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و همین طور پردیس خودگردان نام برد.

البته به جز لیست رشته های ارائه شده در هر کدام از این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توان از لیست طول و دراز دانشگاه های پذیرنده این رشته ها نیز نام برد.

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام وام دانشجویی پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سومین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور

در سومین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور می توانید انواع فرم ها از جمله فرم انصراف از دانشگاه برای افراد مشغول به تحصیل و فرم انتخاب رشته اینترنتی را ملاحظه بفرمایید. البته در این قسمت می توانید ضوابط و شرایط عمومی هر یک از دانشگاه ها را برای جذب و پذیرش دانشجو ملاحظه بفرمایید.

سومین بخش از دفترچه انتخاب رشته پیام نور

در واقع، شما با دانلود دفترچه انتخاب رشته پیام نور می توانید لیست دانشگاه های روزانه، غیرانتفاعی، شبانه و همین طور پردیس خودگردان را در این دفترچه ملاحظه بفرمایید.

در این بخش، اطلاعات لازم را در رابطه با محتویات و مندرجات دفترچه دانشگاه پیام نور در دوره بدون کنکور بدست آوردید.

بنر انتخاب رشته

آیا اطلاعی از لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور دارید؟

اطلاع از لیست رشته های بدون آزمون گنجانده شده در دفترچه بدون کنکور پیام نور برای هر فرد داوطلب و متقاضی الزامی به نظر می رسد. در این بخش با ذکر شماری از رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پیام نور در دوره بدون کنکور براساس آخرین دفترچه انتخاب رشته پیام نور در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

اگر به دنبال اطلاع از لیست کامل کلیه رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور هستید می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما می توانند شما را از لیست کامل و دقیق رشته های مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور مطلع کنند و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند.

لیست رشته های بدون آزمون ارائه شده در دانشگاه پیام نور
مهندسی کامپیوتر عکاسی فقه و مبانی حقوق اسلامی
روزنامه نگاری گردشگری روانشناسی
مدیریت دولتی زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت بازرگانی هنر اسلامی علوم تربیتی
صنایع دستی هنرهای صناعی مهندسی معماری
فرش علوم قرآن و حدیث اقتصاد
حسابداری مترجمی زبان انگلیسی زمین شناسی
حقوق روابط عمومی شیمی کاربردی
فلسفه و کلام اسلامی علوم ورزشی ارتباط تصویری
مدیریت صنعتی علوم سیاسی مشاوره
جامعه شناسی کاردانی حسابداری کاردانی بیمه

مهندسی برق

علوم و مهندسی صنایع غذایی

مهندسی مدیریت پروژه

ریاضیات و کاربردها زیست شناسی سلولی  مولکولی زیست شناسی دریا
مهندسی عمران علوم دامی مهندسی نفت
طراحی صنعتی فیزیک شیمی محض
برنامه ریزی اجتماعی و تعاون مهندسی پزشکی مهندسی شهرسازی
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی اقتصاد کشاورزی مرمت بناهای تاریخی
طراحی پارچه جغرافیا هتلداری
مدیریت امور بانکی آموزش زبان انگلیسی معماری داخلی

در مورد ظرفیت انواع رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور چه می دانید؟

ظرفیت دانشگاه ها و این که هر ساله چه تعداد دانشجو در آن ها پذیرفته می شوند یکی از مواردی است که مدام ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است. در هر صورت هر فرد داوطلب باید بداند که دانشگاه پیام نور هر ساله میزبان چه تعداد دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی و کاردانی است.

به طور کلی باید عرض کنیم که ظرفیت دانشگاه پیام نور در انواع و اقسام رشته های تحصیلی چه در دوره بدون کنکور و چه دوره با کنکور بالاست.

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه پیام نور چه مبلغی شهریه باید پرداخت کنم؟

شاید شما هم تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور را گرفته اید و از قضا شنیده اید که تحصیل در این دانشگاه در صورت پرداخت شهریه امکان پذیر است. شاید هم بابت پرداخت شهریه نگران هستید و مدام با خود فکر می کنید که نکند مبلغ آن زیاد باشد و نتوانم از عهده پرداخت آن بربیایم.

شهریه تحصیل در دانشگاه پیام نور

خبر خوش این که شهریه پیام نور در مقایسه با دانشگاه هایی همچون دانشگاه آزاد زیاد نیست و شما مجبور به پرداخت هزینه سنگینی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه جامع نیمه دولتی نیستید.  درست است که هر ساله مبلغ شهریه پرداختی شامل شهریه ثابت و متغیر در این دانشگاه بالاتر می رود. اما این افزایش آن قدرها نیست که از عهده پرداخت آن برنیایید.

همچنین می توانید از طریق دریافت وام شهریه خود را پرداخت کنید. به این صورت که شما در هر ترم تحصیلی در دانشگاه پیام نور می توانید از تسهیلات وام شهریه استفاده کنید. وامی که از قضا از سال گذشته تاکنون جهت رفاه حال بیشتر دانشجویان افزایش هم پیدا کرده است.

در صورتی که به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با دریافت وام تحصیلی جهت پرداخت شهریه در دانشگاه پیام نور هستید می توانید با مشاوران خبره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

بنر انتخاب رشته کنکور

اخبار پیرامون دانشگاه پیام نور

📢 جزئیات ثبت نام ارشد بدون آزمون پیام نور اعلام شد:

ثبت نام و امکان ویرایش رشته های مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه پیام نور، (صرفاً براساس سوابق تحصیلی) آغاز شده و تا روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه به آدرس Reg.pnu.ac.ir ادامه خواهد داشت.

داوطلبان می توانند در بازه اعلام شده نسبت به ثبت نام و ویرایش رشته نظر خود در مقطع کارشناسی ارشد واحدهای آزاد تجاری – صنعتی مستقر در مراکز کیش و قشم دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

همچین داوطلبان به منظور دسترسی به دفترچه راهنما و عناوین رشته محل ها مقطع کارشناسی ارشد واحدهای آزاد تجاری – صنعتی مستقر در مراکز کیش و قشم می توانند به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.

طبق اعلام دانشگاه پیام نور، مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد واحدهای آزاد تجاری –صنعتی مستقر در مراکز کیش و قشم دانشگاه پیام نور قابل تمدید نخواهد بود.

 

خلاصه مطلب

دانشگاه پیام نور به دلیل داشتن ظرفیت بالا، از جمله دانشگاه های پرمتقاضی کشور است. این دانشگاه انواع رشته ها را به صورت بدون کنکور و با کنکور ارائه می کند و داوطلبان می توانند پس از دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از دانلود و دریافت دفترچه انتخاب رشته پیام نور، نسبت به دریافت راهنمایی و کسب اطلاعات جامع در خصوص این دانشگاه اقدام کنید. در مقاله فوق زمان انتشار دفترچه، محتویات دفترچه در بخش های مختلف و نیز لیست رشته های بدون آزمون پیام نور بیان شده است. 

برای دریفات راهنما انتخاب رشته پیام نور، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله دفترچه دانشگاه پیام نور روی لینک کلیک کنید.

 

3.4/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می‌توان دفترچه دانشگاه پیام نور را دانلود کرد؟

برای دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور می‌توانید در دو ترم مهر و بهمن به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و جهت دریافت دفترچه اقدام کنید

دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور چه زمانی منتشر می‌شود؟

با توجه به پذیرش بدون آزمون این دانشگاه، همزمان با انتخاب رشته، شما می‌توانید دفترچه راهنما را نیز دانلود کرده و برای انجام ثبت‌نام اقدام نمایید.

امکان انتخاب چند رشته در بین دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون پیام نور وجود دارد؟

مطابق با فرم انتخاب رشته انتهایی دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانند تعداد 100 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور 1402 + دانلود pdf | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سعید نمایی گفت:

    سلام تا کی مهلت ثبتنام پیامنور برای بهمن 1402 هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز فعلا دفترچه ی بدون کنکور بهمن ماه انتشار نشده است.

  2. Avatar photo زری گفت:

    سلام ببخشید من میخوام دانشگاه پیام نور شیراز بیارم
    دفترچه امسال1402 انتخاب رشته پیام نور رو هرچی تو گوگل میزنم برام نمیاره، میخواستم روانشناسی دانشگاه پیام نور شیراز بیارم
    شیراز چندتا دانشگاه پیام نور داره؟ آیا شیراز قبول میشم؟
    ایا میشه هم با سوابق تحصیلی هم با ازمون انتخاب رشته کرد؟
    هزینه شهریه جدید دانشگاه پیام نور برای رشته انسانی، روانشناسی چند هست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید در جال حاضر ثبت نام تمام شده است اما می توانید برای ورودی بهمن ماه اقدام کنید
      میزان شهریه رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور بین 2 میلیون و 300 هزار تومان الی 2 میلیون و 537 هزار تومان است

  3. Avatar photo Zahra گفت:

    سلام ببخشید من میخوام دانشگاه پیام نور شیراز بیارم
    دفترچه امسال1402 انتخاب رشته پیام نور رو هرچی تو گوگل میزنم برام نمیاره، میخواستم روانشناسی دانشگاه پیام نور شیراز بیارم
    شیراز چندتا دانشگاه پیام نور داره؟ آیا شیراز قبول میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش میتوانید لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه شده را بررسی نمایید.

  4. Avatar photo زری گفت:

    ایا میشه هم با سوابق تحصیلی هم با ازمون انتخاب رشته کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      میتوانید از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت بررسی رشته های ارائه شده اقدام نمایید.

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر . دفترچه انتخاب رشته اومده. آیا تو این دفترچه کدی برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور هست من کنکور دادم میخام پیام نور ثبت نام کنم تا برای کنکور سال بعد بخونم یا دفترچه اش بعدا میاد . ممنونم بخاطر راهنمایی

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دفترچه واحد است.

  6. Avatar photo محمد گفت:

    سلام امکانش هست تایین رشته کنیم و نشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به رشته،دانشگاه،ظرفیت و … بستگی دارد.

  7. Avatar photo Ahmad گفت:

    سلام منظور از دوره های روزانه .نوبت دوم چیه ؟
    واینکه دانشگاه ها دولتین شهریه میخوان یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      نوبت دوم همان شهریه پرداز دانشگاه های سراسری است
      برا اطلاعات بیشتر با داخلی ۱۰۵ تماس بگیرید

  8. Avatar photo دارایی گفت:

    سلام خسته نباشید.. آیا کسی که در حال حاضر مشغول تحصیل در دانشگاه پیام نور است میتواند در رشته دیگری ثبت نام کند

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بعد از ورود و دانشجو بودن خیر امکان پذیر نمیباشد

  9. Avatar photo سارا گفت:

    سلام من می خوام برای ترم بهمن امسال هم تغییر رشته بدم و هم انتقالی دائم بگیرم بیام در دانشگاه پیام نور شهر خودمون ادامه تحصیل بدم چه کارایی باید انجام بدم لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      برای بررسی شرایط وسوابق تحصیلی وارائه توضیحات نیاز است با مرکز تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲-1403

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)