ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۵ دی ۱۴۰۲
مشاهده نمرات دوره ضمن خدمت فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دوره های ضمن خدمت به دوره هایی گفته می شود که فرد پس از استخدام در ارگان های دولتی برای بهسازی عملکرد خود باید این دوره ها را سپری کند. اما در مورد دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می توان به دوره های آموزشی اشاره کرد که حین خدمت در سازمان آموزش و پرورش برگزار می شود. پس از گذراندن آزمون هر دوره و مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان به متقاضیان گواهی مربوط به همان دوره اعطا می شود.

این دوره ها از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شوند. هدف از برگزاری این گونه دوره ها ارتقا سطح علمی و مهارت معلمان می باشد که معلمان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در این دوره ها شرکت کرده و امتیازاتی را کسب کنند. اما معلمان چگونه باید در این دوره ها شرکت کنند؟ مزایای شرکت در این دوره ها چیست؟ معلمان با مراجعه به سامانه رسمی ltms.medu.ir می توانند لیست دوره ها را مشاهده و در دوره های مربوطه شرکت کنند. افزایش حقوق و افزایش رتبه بندی از جمله مزایای شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و پذیرفته شدن در این دوره ها است. در ادامه، ایران تحصیل قصد دارد به توضیح و شرایط و نحوه مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان بپردازد.

اطلاعیه: متقاضیان فرهنگی که چه از طریق دانشگاه فرهنگیان معلم شده اند و چه از طریق آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، در صورت داشتن شرایط لازم، ملزم به گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان هستند.

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

از آن جایی که وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش و پرورش نسل های مختلف را برعهده دارد مستلزم تربیت نیروی توانمند و فرهیخته را دارد تا بتوانند نسلی پر از دانش و در نهایت جامعه ای پر از پیشرفت ایجاد کنند. بدین منظور، دانشگاه فرهنگیان به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش  آموزش‌های کوتاه‌ مدتی را برای آنان در نظر گرفته است. این دوره ها مناسب معلمان، مربیان پرورشی، معاونین و مدیران مدرسه می باشد تا نه تنها سطح علمی آن ها ارتقا و آپدیت شود، بلکه آنان را با مباحث و مسائل روز جامعه آشنا کنند و در راستا نیاز جامعه به فعالیت خود ادامه دهند. در گذشته معلمان برای شرکت در چنین دوره های به صورت حضوری اقدام می کردند و پس از گذراندن کلاس های حضوری اقدام به شرکت در آزمون کتبی می کردند. اما با انتشار ویروس کرونا و افزایش سطح غیر حضوری شدن بسیاری از امور، زین پس آموزش معلمان هم به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

متقاضیان پس از شرکت در آموزش ها از طریق سامانه ltms.medu.ir مورد سنجش قرار می گیرند در صورت قبولی در آزمون های پایانی هر دوره رتبه خود را ارتقا می دهند. هر ساله برای مباحث گوناگون دوره های مختلفی در این سامانه منتشر و برگزار می شود. متقاضیان با توجه به نیاز، حیطه و مقطع آموزشی خود دوره های متفاوتی را انتخاب می کنند. متقاضیان پس از شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و گذراندن آزمون های پایان دوره ای می توانند جهت مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان خود سامانه رایا درس به نشانی rayadars.com مراجعه کنند و در نهایت پس از قبولی در آن دوره برای دریافت گواهی مربوطه اقدام کنند.

برای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 

وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور افزایش دانش و مهارت معلمان، معاونین و مدیران مدرسه دوره های آموزشی متفاوتی بر اساس مقطع و حوزه فعالیتشان برگزار می کند. وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد که در سال جدید هم به برگزاری هر چه بهتر این دوره ها ادامه دهد. اما این دوره ها در یک زمان مقرر برگزار نمی شود و در بازه های زمانی متفاوت از دیگری در حال برگزاری می باشند و متقاضیان واجد شرایط در صورت تمایل باید دوره های مختلفی را با در نظر گرفتن مقطع و حوزه فعالیتشان انتخاب کنند و پس از گذراندن دوره آموزشی، آزمون پایان دوره را بگذراند و نمره قبولی را کسب کنند. باید در نظر داشت که زمان برگزاری دوره های مختلف در هر استان متفاوت می باشد و زمان دقیق هر دوره از طریق سامانه ltms.medu.ir اعلام می شود.

 

اطلاعیه:

 اگرچه دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود، اما وزارت آموزش و پرورش برای سهولت در دسترسی به این دوره ها سامانه ltms.medu.ir راه اندازی کرده است. 

 

 

 

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

شما عزیزان برای ورود و ثبت نام در این سامانه باید مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید که شامل موارد زیر می باشند: 

  • پس از ورود به صفحه ثبت نام، تمامی اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات فردی، مدارک تحصیلی، اطلاعات ایثارگری، توانمندی های علمی و … را وارد و دکمه ثبت اطلاعات را بزنید. همچنین شما باید یک عکس پرسنلی از خود در انتهای فرم آپلود کنید.
  • در ادامه، به بخش میز خدمت برگردید و گزینه “فراگیران” را انتخاب نمایید. 

  • سپس فیلد های مخصوص را با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد کنید و در ادامه دکمه “ورود به سامانه” را بزنید.

ادامه ثبت نام در سامانه ltms

 

 

  • پس از ورود به این سامانه شما باید اطلاعات فردی را وارد و وضعبت کاری فراگیر خود را کامل کنید و در انتها گزینه “ذخیره اطلاعات” را بزنید. در آخرین مرحله، اگر اطلاعات وارد شده شما صحیح باشد سیستم به شما یک کد رهگیری مختص به شما را می دهد که در مراحل بعدی به آن نیاز خواهید داشت. برای مشاهده دوره های آموزشی بر روی گزینه «فهرست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان» کلیک و جزئیات و شرایط هر دوره را بررسی کنید.

 فهرست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

برای کسب اطلاع در خصوص ثبت نام ضمن خدمت فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

مراحل مشاهده نمرات ضمن خدمت فرهنگیان در رایادرس

متقاضیان برای مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و همچنین عملکرد خود باید به سایت رایا درس به آدرس اینترنتی rayadars.com مراجعه فرمایند و در صورت کسب امتیازات لازم می توانند به دریافت گواهی دوره های گذرانده شده ضمن خدمت فرهنگیان اقدام کنند. معمولا دو هفته بعد از آزمون دوره های ضمن خدمت فرهنگیان، نتایج برای متقاضیان در همین سامانه اعلام می شود.

  •     ابتدا در یکی از مرورگرهای موجود عبارت “سامانه مدیریت یادگیری” و یا آدرس اینترنتی rayadars.com را جستجو کنید.

سامانه رایا درس

 

 

  •   نام کاربری خود را به همراه کلمه عبور وارد کنید (نام کاربری یکی از این موارد است: کد پرسنلی، ایمیل و یا شماره تلفن همراه) و سپس دکمه ورود را بزنید.

 

ورود به سامانه رایا درس

   

  • در قسمت مشارکت ها گزینه “امتیاز ها و کارنامه” را انتخاب کنید.

 

سامان رایا درس

 

  • در ادامه، شما می توانید به مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان بپردازید. یعنی تمامی عملکرد شما با احتساب نمرات و امتیازات کسب شده در دوره ها در قالب جدول برای شما ارائه می شود.

 

برای حل مشکل ورود سایت ضمن خدمت فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

تفاوت دو سایت ltms و رایا درس

هر دو سایت ltms و رایا درس برای دسترسی متقاضیان به منظور گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و کسب امتیاز طراحی شده اند. متقاضیان فرهنگی که قصد گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را دارند ابتدا برای ثبت نام ابتدا باید به سایت ltms مراجعه کنند و از طریق این سایت می توانند لیست دوره ها را مشاهده و درصورت تمایل و داشتن شرایط لازم اقدام به ثبت نام در آن دوره کنند. در ادامه، آزمون نهایی هر دوره هم در سایت رایا درس به صورت آنلاین برگزار می شود. همچنین، متقاضیان برای مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و عملکرد خود به همراه امتیازات کسب شده می توانند به همین سایت مراجعه کنند و به کارنامه خود دسترسی پیدا کنند.

اطلاعات حساب کاربری متقاضیان و همچنین دوره های ثبت نام شده ضمن خدمت فرهنگیان پس از ثبت نام در سایت ltms در سایت رایا درس هم ذخیره می شود. اما برای دسترسی به این اطلاعات متقاضیان می بایست رمز عبور خود را پس از ورود به سامانه رایا درس تغییر دهند. در غیر این صورت، امکان شرکت در آزمون دوره های ثبت نام شده ضمن خدمت فرهنگیان در این سامانه برای آن ها مقدور نخواهد بود.

 

 

برای اطلاع از نحوه بارگذاری عکس در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

نحوه محاسبه نمرات دوره های ضمن خدمت

متقاضیان پس از شرکت در دوره های مختلف ضمن خدمت فرهنگیان در سامانه ltms و گذراندن آزمون نهایی هر دوره می توانند با مراجعه به سامانه مدیریت یادگیری به نشانی اینترنتی rayadars.com به مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت گذرانده و عملکرد خود در طول دوره و آزمون نهایی خود دسترسی پیدا کنند. برای هر یک دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 4 مرحله آزمون در نظر گرفته شده است که نمره قبولی در این آزمون میانگین حداقل نمره قبولی یعنی 12 نمره از 20 نمره است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات لازم از اعلام نتایج آزمون دوره های ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.. 

 

 

 

نکته قابل ذکر در خصوص مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان این است که تنها نمره قبولی در آزمون های ضمن خدمت ملاک نمره دهی نیست و میزان عملکرد شرکت کنندگان در دوره ها، طرح پرسش های غیر تکراری، شرکت در آزمون هاريا، مشارکت در فعالیت ها و موارد دیگر در تعیین نمره تاثیرگذار می باشد. به بیانی دیگر، به منظور کسب امتیاز کامل و دریافت گواهی آن دوره باید 60 درصد از امتیاز دوره را توسط گذراندن آزمون آن دوره کسب کرده و مابقی امتیازات نمره نهایی توسط مشارکت های حین دوره قابل کسب می باشد. با توجه به این که دوره ها با یکدیگر متفاوت می باشند نحوه امتیاز و نمره دهی هم متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان بارم بندی زیر را ملاک نمره دهی نهایی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در نظر گرفت.

برای آشنایی با روند نقل و انتقالات فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

بارم بندی نمرات پایانی آزمون ضمن خدمت فرهنگیان

  1. آزمون میان دوره اول : 2 نمره
  2. آزمون میان دوره دوم : 2 نمره
  3. آزمون پایانی دوره : 3 نمره
  4. نمره تکلیف : 3 نمره
  5. فعالیت دوره : 8 نمره (هر 220 امتیاز 1 نمره)
  6. شاخص عملکرد : 2 نمره

 

بارم بندی نمرات پایانی آزمون ضمن خدمت فرهنگیان

 

 

 

نکات مهم در نمره دهی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

نمره دهی دوره ها با توجه به ساعاتی که متقاضیان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان گذرانده اند محاسبه می شود.

  1. امتیاز هر ساعت ضمن خدمت فرهنگیان: 5/0 امتیاز
  2. حداکثر ساعات قابل اعمال در حکم کارگزینی: ۱۰۰۰ ساعت یعنی ۵۰۰ امتیاز
  3. حداکثر ساعات قابل اعمال برای سازماندهی در هر سال: ۲۵۰ الی ۳۰۰ ساعت
  4. حداقل ساعات برای ارزشیابی در هر سال: ۴۰ساعت
  5. حداقل ساعات لازم برای اعمال رتبه بندی حرفه ای: پایه 100، ارشد 120، خبره 150 و عالی 180 ساعت بین دو رتبه

نکته: هر چند ساعت که برای دوره های ضمن خدمت فرهنگیان گذرانده باشید در حکم فروردین سال بعد قابل اعمال است.

 

 

اطلاعیه:

تمامی محاسبات توسط سامانه رایا درس انجام می شود و همچنین برای کارگزینی ادارات قابل دسترسی می باشد، بنابراین متقاضیان فرهنگی احتیاج به مراجعه به کارگزینی ها و ارائه مدارک جهت اعمال احکام ندارند. 

 

 

آیا امکان شرکت مجدد متقاضیان در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان وجود دارد؟

بله، متقاضیانی که شرایط شرکت در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان نداشتند یا نمره لازم در آزمون قبلی را کسب نکرده باشند بعد از هر آزمونی می توانند مجددا در آزمون های بعدی شرکت کنند و امتیاز جدیدی کسب کنند. آزمون های تکراری هر دوره تا پایان آن دوره به مراتب تکرار خواهند شد. به بیانی دیگر، متقاضیان پس از ثبت نام در دوره ضمن خدمت فرهنگیان و گذراندن کامل آن دوره و می توانند با کسب حداقل نمره 60 از 100 در آزمون پایان دوره را هم پشت سر بگذرانند.

اما اگر متقاضیان به هر دلیلی نتوانستند در آزمون نهایی شرکت کنند و یا حداقل نمره قبولی آزمون را کسب کنند تا پایان آن دوره می توانند در آزمون های تکراری همان دوره شرکت و نمره قبولی را کسب کنند. اما نکته مهم این است که متقاضیان می بایست حداقل نمره قبولی در آزمون کسب کنند تا امتیازاتی به آن ها تعلق بگیرد اما حتی کسب بیشترین نمره در این آزمون ها ملاک قبولی در آن دوره نیست و عملکرد آن ها و شرکت آن ها در دوره های انتخاب شده فاکتوری مهم در تعیین نمره متقاضیان در دوره ضمن خدمت فرهنگیان می باشد.

 

نکات مهم در مورد آزمون مجدد دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

  1.     آزمون های تکراری پس از آزمون اولیه قابل برگزاری می باشد.
  2.     آزمون های تکراری تا پایان آن دوره مکررا قابل برگزاری می باشد.
  3.     در هر 6 ساعت 2 بار امکان شرکت در آزمون یک دوره وجود دارد.
  4.     در میان آزمون های گذرانده شده یک دوره ضمن خدمت فرهنگیان بالاترین نمره به عنوان نمره آزمون در نظر گرفته می شود.
  5.     برای کسب 30 امتیاز، متقاضیان می بایست نمرات بالای 60 را در هر آزمون (آزمون اولیه دوره و آزمون های تکراری همان دوره) کسب کنند.
  6.     برای کسب امتیاز بیشتر و کامل متقاضیان می بایست حداقل دوبار در آزمون های تکراری یک دوره شرکت کرده باشند.

 

نکات مهم در مورد آزمون مجدد دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

 

 

چه دوره هایی در ضمن خدمت فرهنگیان برگزار می شوند؟

لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در وبسایت ltms.medu.ir منتشر می شود. باید در نظر داشت که دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در هر استان متفاوت می باشد که توسط مرکز مدیریت یادگیری همان استان به متقاضیان فرهنگی خود اطلاع رسانی می شود. اما غالبا این دوره ها در رابطه با مسائل مرتبط با روانشناسی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و دروس آموزشی مدرسه می باشند که متقاضیان بنا به رشته تحصیلی خود و حیطه آموزشی یکی از این دوره ها را انتخاب و در آن شرکت می کنند. متقاضیان با ورود به این سامانه و مراجعه به صفحه «فهرست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان» می توانند به شرایط و جزئیات هر دوره دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل اقدام به شرکت در این دوره ها کنند. در ادامه مقاله لیستی از دوره های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان تهیه شده است.

  1.     دوره مدیریت کلاس
  2.     دوره آموزش مهارت های زبانی به كودكان
  3.     دوره زندگی عاقلانه و آگاهانه در دنیای رسانه ای
  4.     دوره تربیت ارزیابان حرفه ای برنامه سنجش صلاحیت توسعه شایستگی
  5.     دوره ارزیابی آموزش های الکترونیک
  6.     دوره آموزش نرم افزار تخصصی شاد
  7.     دوره تلفیق حوزه های تربیت و یادگیری در دوره های تحصیلی با برنامه نویسی پایتون
  8.     دوره بررسی، تحلیل و روش تدریس كتاب تالیف جدید مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی دانش آموزان

برخی دیگر از دوره ها در جدول زیر ارائه شده اند.

 

ردیف نام دوره ساعت دوره رشته شغلی سرفصل
1 تولید محتوای
الکترونیکی(e-contant)
48 مربی امور آموزشی، آموزگاری، دبیری، هنر آموزی،
مشاور تحصیلی، مدیریت واحد آموزشی
تولید محتوای الکترونیکی و ابزارهای آن، محتوای الکترونیکی و انواع آن، گرافیکی،
صوتی، تصویری، پی دی اف، اچ تی ام ال( استانداردهای تولید محتوا نرم افزارهای
تولید محتوا و کاربرد آنها مثل گرافیکی ضبط، ویرایش و میکس صدا، تصویر برداری و
فیلم برداری، تهیه انیمیشن) دوبعدی(ویرایش فیلم، انتشار محتوای الکترونیکی)
2 فناوری های نوین
آموزشی
24 کارشناس امور فوق برنامه، کارشناس برنامه ریزی
امور تربیتی، مدیر امور آموزشی، کارشناس سنجش
و ارزشیابی تحصیلی، کارشناس امور پژوهشی،
مسؤل امور آموزشی، کارشناس امور آموزشی، مربی
امور آموزشی، آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مربی
امور تربیتی مقطع ابتدایی، مربی امور تربیتی مقطع راهنمایی و متوسط، مربی امور تربیتی، مدیریت
واحد آموزشی، مشاور تحصیلی
فناوری های نوین آموزشی، تکنولوژی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت، ویژگی های اساسی
رویکردهای آموزشی معلم مدار دانش آموز مدار منبع مدار، نقش در آموزش رسانه های
نوین آموزشی ، طراحی سیستماتیک آموزشی
3 آموزش الکترونیکی 20 کارشناس امور فوق برنامه، کاردان امور فوق برنامه،
کارشناس برنامه ریزی امور تربیتی، کاردان برنامه
ریزی امور تربیتی، مدیر امور آموزشی، مسؤل امور
آموزشی، کارشناس امور پژوهشی، کاردان امور
آموزشی، کاردان امور پژوهشی، کارشناس سنجش
و ارزشیابی تحصیلی، ناظر و راهنمای امور آموزشی،
کارشناس امور آموزشی، مربی امور آموزشی، مدیر
امور تربیت بدنی، مدیر امور فناوری اطلاعات
کارشناس امور فوق برنامه، کاردان امور فوق برنامه،
کارشناس برنامه ریزی امور تربیتی، کاردان برنامه
ریزی امور تربیتی، مدیر امور آموزشی، مسؤل امور
آموزشی، کارشناس امور پژوهشی، کاردان امور
آموزشی، کاردان امور پژوهشی، کارشناس سنجش
و ارزشیابی تحصیلی، ناظر و راهنمای امور آموزشی،
کارشناس امور آموزشی، مربی امور آموزشی، مدیر
امور تربیت بدنی، مدیر امور فناوری اطلاعات
4 فناوری اطلاعات و
ارتباطات در آموزش و
پرورش
24 کارشناس امور فوق برنامه، کارشناس برتامه ریزی
امور تربیتی، مدیر امور آموزشی، کارشناس امور
پژوهشی، کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی،
ناظر و راهنمای امور آموزشی، کارشناس امور
آموزشی، مدیریت واحد آموزشی، مشاور تحصیلی،
مربی امور تربیتی مقطع ابتدایی، مربی امور تربیتی
مقطع راهنمایی و متوسط، مربی امور تربیتی
فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، مفهوم و اهمیت فناوری اطلاعات و
ارتباطات در آموزش و پرورش، مدل های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش،
تقویت کننده عوامل موثر در توسعه در آموزش و پرورش، مدل های توسعه فناوری
اطلاعات و ارتباطات در سطح مدرسه، توسعه برنامه های آموزشی با استفاده از فناوری
اطلاعات و ارتباطات، توسعه حرفه ای عوامل آموزشی مدرسه با استفاده از فناوری
اطلاعات و ارتباطات، عوامل بازدارنده موثر در توسعه در آموزش و پرورش
5 مدیریت سیستم
آموزش الکترونیکی
( metsy tenemeganam gninrael)
24 کارشناس امور آموزشی، مربی امور آموزشی، مدیر
امور آموزشی، آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مربی
امور تربیتی مقطع ابتدایی، مربی امور تربیتی مقطع
راهنمایی و متوسط، مربی امور تربیتی، مدیریت
واحد آموزشی، مشاور تحصیلی
مدیریت سیستم آموزش الکترونیکی، سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی، قابلیتهای
سیستم مدیریت یادگیری، سیستم مدیریت محتوای یادگیری، ویژگی های سیستم
مدیریت محتوای یادگیری، ارتباط میان دو سیستم
6 طراحی صفحات وب 32 مربی امور آموزشی، مشاور تحصیلی طراحی صفحات وب، تاریخچه طراحی صفحات وب، اصول طراحی صفحات وب،
محدودیت ها و مزیت های صفحات وب، ابزارهای استاندارد طراحی صفحات وب،
دستورات، طراحی صفحات وب به کمک نرم افزار انتشار صفحه وب در اینترنت
7 طراح صفحات وب 42 کارشناس آمار موضوعی طراحی صفحات وب قسمتهای مختلف، گونه های مختلف طراحی صفحات به کمک
توانایی های و نحوه ایجاد یک وب، ساماندهی صفحه با استفاده از جداول و لیست ها،
برقراری ارتباط با انواع فرم ها، مقدمه ای بر طریقه نصب و راه اندازی انواع تغییرها و
طریقه ایجاد پایگاه اطلاعاتی در انواع دستورالعمل ها در
8 نرم افزار تخصصی
splus
20 کارشناس آمار موضوعی شنایی با نرم افزار، اهمیت و ضرورت استفاده از نرم افزارهای آماری چیست، مهمترین
مزیتهای نرم افزاری، داشتن سلسله روشهای کامل برای تحلیل سریهای زمانی، ارائه
چندین روش جهت بررسی داده های گمشده و همچنین ارائه روشهای قوی آماری جهت
معتبر و قابل اطمینان تر، ساختن برآوردها، قابلیت نمایش و آنالیز مجموعه بزرگی از داده
ها، داشتن محیط گرافیکی قوی و همچنین مدلهای ژئوگرافیکی، با توانایی رسم نقشه
های
9 مدرسه مجازی 16 مدیریت واحد آموزشی، مشاور تحصیلی مدرسه مجازی، مفاهیم اساسی و ویژگی های مدرسه مجازی، ساختار اصول و اهداف
مدرسه مجازی، زیر ساخت ها و عوامل موثر در شکل گیری و توسعه مدارس مجازی،
راهبردها و راهکارهای اثربخش در حل مسائل و مشکلات مدارس مجازی، موانع و چالش
های توسعه مدارس مجازی در ایران، تجربه های موفق مدارس مجازی در چند کشور
توسعه یافته و در حال توسعه
10 آموزش مجازی 24 کارشناس امور فوق برنامه، کارشناس برتامه ریزی
امور تربیتی، کارشناس سنجش و ارزشیابی
تحصیلی، مسؤل امور آموزشی، ناظر و راهنمای امور
آموزشی، کارشناس امور آموزشی، مربی امور
آموزشی، مدیر امور آموزشی
آموزش مجازی، مفهوم آموزش از راه دور، مفهوم آموزش الکترونیکی و انواع آن، مفاهیم
اساسی و ضرورت توسعه آموزش مجازی، ویژگی های آموزش مجازی، نقش آموزش
مجازی در دگرگون سازی فرآیند یاددهی و یادگیری، وجه تشابه و افتراق آموزش مجازی
با آموزش سنتی، سیر تحول و دور نمای آموزش مجازی، آموزش مجازی در چند کشور
توسعه یافته و در حال توسعه، موانع و چالشهای توسعه آموزش مجازی، زیر ساخت های
آموزش مجازی
11 ارزشیابی آموزش های
مجازی و الکترونیک
16 کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی، کاردان
سنجش و ارزشیابی تحصیلی
ارزشیابی آموزش های مجازی و الکترونیک، مفهوم اهمیت و ضرورت ارزشیابی آموزش
های مجازی و الکترونیک، راهبردهای ارزشیابی آموزش های مجازی و الکترونیک، فرآیند
ارزشیابی آموزش های مجازی و الکترونیک، ضوابط و مقررات ارزشیابی آموزش های
مجازی و الکترونیک، روش های ارزشیابی آموزش های مجازی و الکترونیک، پیش
بایست ها و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری آموزش های مجازی و
الکترونیک، شرایط و امکانات اجرای آزمون های مجازی و الکترونیک
12 مراقب بهداشت، مربی بهداشت مدارس در برنامه های سلامت مدارس، اهمیت و ضرورت برنامه های سلامت مدارس با رویکرد
شیوه های نصب و اجرای نرم افزار شناسه سلامت، ثبت و استخراج داده های شناسنامه
سلامت، سیستم های جانبی در ثبت برنامه های سلامت
13 فناوری اطلاعات و
ارتباطات در آموزش و
پرورش
24 همه رشته های شغلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش، مدل توسعه فناوری اطلاعات و
ارتباطات، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح مدرسه، برنامه درسی فناوری
اطلاعات و ارتباطات برای دانش آموزان متوسط، توسعه حرفه ای معلمان، یک نقشه و
برنامه کار برای برنامه درسی و توسعه و بالندگی معلم
14 کارشناس آمار موضوعی بانک های اطلاعاتی، نصب و سازه های اطلاعاتی، مدیریت بانک اطلاعاتی، حفاظت و
امنیت اطلاعات، پردازش و بازیابی اطلاعات، مفاهیم قدرت سرویس دهی ،بکارگیری در
اینترنت و اینترانت، گونه های مختلف
15 برنامه نویسی مقدماتی کارشناس آمار موضوعی برنامه نویسی مقدماتی، توانایی شناخت بانک اطلاعاتی، تعاریف بانک اطلاعاتی، میدان،
رکورد، فایل اطلاعاتی و وظایف طراحی بانک اطلاعی، روشهای مختلف جهت کار در
محیط، آشنایی با منوها و گزینه های مختلف در توانایی ایجاد و افزون اطلاعات به بانک
اطلاعاتی، نحوه ایجاد یک فایل بانک اطلاعاتی، فرمان فرمان، مفهوم ناحیه کاری توانایی و تست در بانک های اطلاعاتی، تعیین محدوده فرمانها، حذف رکورد
16 برنامه نویسی پیشرفته 44 کارشناس آمار موضوعی برنامه نویسی پیشرفته، آشنایی با مفاهیم ناحیه کاری، فرمانها، تابع، نحوه برقراری
ارتباط با استفاده از فرمان، نحوه ادغام دو بانک اطلاعاتی با یکدیگر، برنامه
نویسی در محیط و فرمانهای ورودی، ایجاد یک فایل برنامه ای با فرمان، کلیدهای قابل
استفاده در ویراستار و غیره، توانایی کار با زیر برنامه ها و آرایه ها، مفهوم آرایه، مفاهیم ریز برنامه و توابع عددی و غیره
17 آموزش مجازی 24 کارشناس امور فوق برنامه، کارشناس برنامه ریزی
امور تربیتی، کارشناس سنجش و ارزشیابی
تحصیلی، مسول امور آموزشی، ناظر و راهنمای امور
آموزشی، کارشناس امور
آموزش مجازی، مفهوم آموزش از راه دور، مفهوم آموزش الکترونیکی و انواع آن، مفاهیم
اساسی و ضرورت توسعه آموزش مجازی، ویژگی های آموزش مجازی، نقش آموزش
مجازی در دگرگون سازی فرایند یاددهی و یادگیری، وجه تشابه و افتراق، آموزش مجازی
با آموزش های سنتی، سیرتحول تاریخی و دورنمای آموزش مجازی در چند کشور توسعه
یافته و در حال توسعه، موانع و چالشهای توسعه آموزش مجازی، زیر ساختهای آموزش
مجازی
18 آموزش الکترونیکی e-learning 24 کارشناس امور فوق برنامه، کارشناس برنامه ریزی
امور تربیتی، کارشناس سنجش و ارزشیابی
تحصیلی، کارشناس امور آموزشی، مربی امور
آموزشی، ناظر و راهنمای امور آموزشی، مدیر امور
آموزشی، آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مربی امور
تربیتی مقطع ابتدایی، مربی امور تربیتی مقطع
راهنمایی و متوسط، مربی امور تربیتی، مربی
بهداشت مدارس، مشاور تحصیلی، مراقب بهداشت
آموزش الکترونیکی، آموزش الکترونیکی چیست، مروری بر وضعیت فعلی آموزش
الکرونیکی در تعدادی از کشورهای جهان، سیستم های آموزش الکترونیکی، روشهای
آموزش الکترونیکی، استانداردهای آموزش الکترونیکی، محتوای آموزش الکترونیکی مزایا
و معایب آموزش الکترونیکی

 

پیش نیاز های گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

هر کشور و جامعه ای برای پیشرفت مستلزم داشتن انسان هایی کارآمد و فرهیخته است و هیچ جامعه ای تا به امروز نبوده که بدون داشتن نیروهایی دانا و توانمند دستاورد و پیشرفتی شگرف داشته باشد. بدین منظور وزارت آموزش و پرورش در راستای توانمندسازی نسل جدید اقدام به آموزش معلمان، مربیان پرورشی، معاونین و مدیران مدرسه کرده تا با در نظر گرفتن نیاز و پیشرفت جامعه نسلی دانشمند و ماهر پرورش دهند. آموزش و به روزرسانی دانش و مهارت معلمان به منظور بهسازی سیستم آموزشی و تربیت نسل جدید قدمی بزرگ به سمت یک پیشرفت بزرگ در کشور است.

در بیانی دیگر، معلمانی فرهیخته می توانند نسلی فرهیخته پرورش دهند و در نتیجه جامعه را به یک جامعه فرهیخته و موفق تبدیل کنند.

 

اطلاعیه:

متقاضیان محترم قبل از ثبت نام یک دوره و واریز هزینه توجه کنید که آن دوره تکراری نباشد. برای اطمینان از دوره های انتخابی به سامانه ltms مراجعه و به بخش “تایید دوره ها و فعالیت های معادل” و سپس به “كنترل شرایط فراگیر” رجوع کنید.

 

 

مزایای شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

به طور کلی، گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان مزایایی برای فرهنگیان محترم و کارکنان آموزش و پرورش دارد که در ارزیابی سالانه آن ها ازجمله رتبه بندی، افزایش حقوق و سازماندهی اداره آموزش و پرورش تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

  1.     افزایش حقوق: متقاضیان با گذراندن 1000 ساعت آموزش ضمن خدمت فرهنگیان مبلغی به عنوان افزایش حقوق در نظر گرفته می شود.  در پایان هر سال کارگزینی ادارات می توانند گزارش دوره های گذرانده شده ضمن خدمت فرهنگیان از سایت ltms دریافت کنند و در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال کنند، بنابراین متقاضیان فرهنگی نیاز به ارائه مدارک مربوطه به کارگزینی ادارات ندارند.
  2.     رتبه بندی: متقاضیان با گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در می توانند رتبه بندی شرکت کنند و رتبه خود را افزایش دهند. اما فاکتور های دیگری از جمله خلاقیت و نوآوری در روش تدریس و یا نگارش مقاله در رتبه بندی حائز اهمیت است.

 

مزایای شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

 

  1.     ارتقا سمت شغلی: متقاضیان با گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شانس تغییر سمت شغلی خود را دارند و در گزینه های خوب برای معاونت و یا مدیریت مدارس قرار می گیرند.
  2.     سهولت انجام در برخی امور: اگر متقاضیان قصد جابجایی و انتقالی به مدارس و یا مناطق دیگر را دارند با گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می توانند راحت تر اقدام به جابجایی کنند.
  3.     افزایش اعتبار و سازماندهی در اداره آموزش و پرورش: متقاضیان با گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان جایگاه و اعتباری بیشتری در انتخاب محل و مدرسه برای تدریس دارند.

 

آخرین اخبار پیرامون دوره های ضمن خدمت فرهنگیان

 

برگزاری دوره ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ترویج مکتب شهید سلیمانی در گیلان

سازمان بسیج فرهنگیان دوره‌های ضمن خدمت با هدف ترویج مکتب سردار سلیمانی را برگزار می‌کند.

 

برگزاری دوره ضمن خدمت مجازی سند تحول تشکیلات دانش آموزی پیشتازان

دوره ضمن خدمت فرهنگیان جدید ۱۶ ساعته به صورت مجازی با هدف تطبیق دانش معلمان با اصول و فرایندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان در نظر گرفته شده است که این دوره مناسب تمامی فرهنگیان به خصوص مربیان پیشتاز می باشد.

 

برگزاری دوره ضمن خدمت برای معلمان و فرهنگیان شرکت کننده در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت

طبق توافقات بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی فرهنگیانی که در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت قبول شده اند می توانند از مزایای دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در سامانه ltms بهره ببرند.

 

اطلاعیه:

5 رتبه در رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است که تقریبا هر 5 سال یک بار ترفیع رتبه صورت می پذیرد. رتبه ها به این ترتیب می باشند: رتبه ۵: معلم پایه، رتبه ۴: معلم مربی، رتبه ۳: معلم حرفه‌ای، رتبه ۲: معلم سرآمد، و رتبه 1: معلم راهبر. 

 

 

خلاصه مطلب

دوره ضمن خدمت فرهنگیان اشاره به دوره هایی دارد که متقاضیان فرهنگی در جهت ارتقا سطح مهارت و دانش خود با در نظر گرفتن شرایط و حیطه فعالیتش در این دوره ها شرکت می کنند. اما به عنوان مزایای شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می توان به افزایش حقوق، رتبه بندی و سازماندهی ادارات اشاره کرد. متقاضیان جهت مشاهده لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می توانند به سایت ltms  مراجعه کنند و پس از مطالعه و بررسی دوره های مختلف اقدام به ثبت نام در آن دوره ها کنند. پس از گذراندن دوره های انتخاب شده، متقاضیان با مراجعه به سامانه رایا درس می توانند در آزمون همان دوره ها شرکت کنند. همچنین، متقاضیان برای مشاهده نمرات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان می توانند به همین سامانه مراجعه کنند و عملکرد خود را در دوره ها بررسی کنند. 

 

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا معلمانی که به تازگی مشغول به تدریس شده اند می توانند در این دوره ها شرکت کنند؟

خیر، یکی از شرایط شرکت در این دوره ها داشتن حداقل 5 سال سابقه کار می باشد.

سامانه ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان چیست؟

متقاضیان با مراجعه به سایت ltms می توانند لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را مشاهده و اقدام به ثبت نام کنند. 

اگر متقاضی نمره قبولی در آزمون دوره ضمن خدمت فرهنگیان را کسب نکند چه می شود؟

متقاضیان در صورت عدم قبولی در آزمون پایان دوره ضمن خدمت فرهنگیان می تواند تا پایان آن دوره مجددا در آزمون های تکراری شرکت نمایند تا نمره قبولی را کسب کنند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان 1402-1403 + برنامه زمانبندی

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
  • ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403 + شرایط، مدارک و مصاحبه | irantahsil

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. در آن کلیه داوطلبانی که در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، مجاز به انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)