ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاهده دروس در آموزشیار

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مشاهده دروس در آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه آزاد اسلامی با شعار بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان، صرفه جویی ارزی برای کشور، بومی کردن نیروهای تخصصی، امروزه یکی از شناخته ­شده ترین دانشگاه­ های ایران می ­باشد. این دانشگاه از واحد های مختلفی تشکیل شده است که در تمام استان های ایران وجود دارد و هر کدام از این واحد ها زیر نظر سامانه ای جداگانه و مختص به دانشگاه خود، تحت عنوان سامانه سیدا مشغول به کار هستند.

چنین دانشگاهی به دلیل نیازی که دانشجویان آن در دوره فراگیری کرونا به استفاده از خدمات آنلاین و اینترنتی همچون مشاهده دروس در آموزشیار، برگزاری کلاس آنلاین و برگزاری آزمون و … داشتند، سامانه ­ای جامع و هماهنگ را راه اندازی کرد که به سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، تحت عنوان سامانه آموزشیار شناخته می ­شود و به صورت هماهنگ و سیستماتیک بین تمام واحد های دانشگاه آزاد قابل استفاده می ­باشد تا به بی ­نظمی­ های احتمالی نظم ببخشد. اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید یا قصد دارید که در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، با ما همراه باشید چرا که در این مقاله به معرفی سامانه دانشجویی آموزشیار خواهیم پرداخت.

معرفی سایت آموزشیار

این سامانه به دلیل اینکه به تازگی تاسیس شده است ممکن است نواقص و یا ایراداتی داشته باشد ولی لازم به ذکر است که در جهت رفع نیاز های دانشجویان و اساتید گرامی به طور پیوسته و مداوم بروزرسانی خواهد شد. از طریق این سامانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قادر خواهند بود تا امور زیر را به آسانی پیگیری نمایند:

  • برنامه های نیمسال تحصیلی
  • مشاهده دروس ارائه شده در ترم جاری و ترم های آینده
  • ارزشیابی اساتید
  • ارائه شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی
  • انجام امور فارغ التحصیلان
  • نحوه انتخاب واحد در آموزشیار و ثبت نام دروس
  • اعتراض به نمرات و پیگیری ها
  • ارائه برنامه کلاسی
  • مشاهده نمره ها
  • ثبت درخواست های مختلف از جمله درخواست وام دانشجویی و غیره.

علاوه بر موارد ذکر شده، خدمات دیگر آموزشی چون ارسال درخواست دانشجویان مبنی بر دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به صورت الکترونیکی، برگزاری امتحانات تئوری و عملی به صورت هماهنگ در انواع سبک های مختلف نیز از دیگر ویژگی های سامانه کاربردی آموزشیار می باشد.

نحوه ورود به سامانه آموزشیار  edu.iau.ac.ir

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، دانشجویان، اساتید و پرسنل های دانشگاه آزاد برای طی کردن روند آموزشی، پژوهشی و مالی خود در تمامی مقاطع مختلف می بایست وارد سامانه جامع آموزشیار شده و امور مربوطه را از طریق سامانه مذکور انجام دهند. برای ورود به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir  دانشگاه آزاد می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • در ابتدا مرورگر گوگل کروم یا فایرفاکس گوشی یا لپ تاپ خود را باز کنید.
  • سپس در فیلد جستجوی گوگل عبارت «سایت آموزشیار دانشگاه آزاد» را تایپ کنید و یا آدرس edu.iau.ac.ir را وارد کنید و آن را جستجو نمایید.
  • بر روی اولین سایت نمایش داده شده که مربوط به سایت آموزش دانشگاه آزاد اسلامی است، کلیک کنید تا وارد سایت شوید. حال شما وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شده اید.
  • همانطور که مشاهده می کنید در پایین سایت آموزشیار، قسمتی که با کمک آن می توان به سامانه آموزشی دانشگاه آزاد وارد شد، وجود دارد. برای ورود به سامانه آموزشیار در ابتدا شما باید نقش خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر دانشجو هستید، باید روی گزینه دانشجو بزنید. اگر هم استاد هستید، می توانید روی گزینه استاد کلیک کنید.

ورود به سامانه آموزشیار برای مشاهده دروس

  • سپس در مرحله بعد یک سری اطلاعات و قوانین را به شما یادآوری می کند که لازم است، بعد از خواندن مطالب روی گزینه مطالب فوق را مطالعه کردم و می پذیرم، کلیک کنید تا تیک مربوط به پذیرش قوانین فعال شود. سپس روی گزینه تایید مطالب و ورود بزنید.
  • در مرحله بعد سایت از شما نام کاربری و رمز عبور درخواست خواهد کرد. نام کاربری شما، شماره دانشجویی خودتان + @edu می باشد. به طور مثال اگر شماره دانشجویی شما 123456 باشد در قسمت نام کاربری باید، عبارت 123456@edu را وارد نمایید. رمز عبور شما نیز، نام کاربری شما است. گاهی ممکن است که هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد یک نام کاربری و رمز عبور متفاوت را برای شما در نظر گیرند، پس بهتر است قبل از اقدام به ورود به سامانه آموزشیار با دانشگاه مربوطه خودتان ارتباط بگیرید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، کد امنیتی تصویر را وارد کنید و در نهایت روی گزینه ورود کلیک کنید.

ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه ازاد

توجه: اگر در مراحل بعد نیز مطالبی را به شما یادآوری کرد، می توانید طبق مراحل ذکر شده در شماره 6 پیش بروید و پس از قبول کردن آن ها، گزینه ورود را بزنید.

توجه: اگر رمز عبور و یا نام کاربری خود را فراموش کرده اید می توانید از دستور العمل گفته شده در مقاله بازیابی رمز عبور و نام کاربری سامانه آموزشیار پیروی کنید.

اگر دانشجوی ورودی جدید دانشگاه آزاد سراسر کشور هستید لازم است که پس از ورود به سامانه آموزشیار نسبت به بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده در این سامانه اقدام کنید، از طریق مقاله راهنما سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد می‌توانید با فرآیند بارگزاری آشنا شوید.

مشاهده دروس ارائه شده در سامانه آموزشیار

یکی از امکانات مهم سامانه آموزشیار انتخاب واحد و جستجوی کلاس درس است. سامانه آموزشیار تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را در بر می گیرد و تمامی دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به مشاهده دروس ارائه شده از طریق ورود به این سامانه بپردازند و نیز انتخاب واحد خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

  1. در ابتدا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید وارد پورتال دانشجویی خود شوند. سپس از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه برنامه ریزی درسی کلیک نمایند.
  2. پس از مشاهده دروس ارائه شده، دانشجویان می توانند از منوی سمت راست نسبت به ثبت نام دانشجو و انتخاب واحد های مورد نظر اقدام کنند. پس از تکمیل انتخاب واحد با استفاده از گزینه های این منو، می توانند دروس انتخاب واحد و برنامه هفتگی خود را مشاهده نمایند.

برای اطلاع از نحوه رفع مشکل انتخاب واحد در سامانه آموزشیار کلیک کنید.

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار

پس از انتخاب دروس، لازم است تا شهریه ی متغیری را که دانشگاه برای شما در نظر گرفته است را بپردازید. امکان پرداخت شهریه یکی از امکانات پر اهمیت در سامانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. برای پرداخت شهریه کافی ست از زیر مجموعه ثبت نام دانشجو در منوی سمت راست، روی گزینه مدیریت مالی کلیک کرده و تمام اطلاعات مربوط به شهریه های مختلف را مشاهده نمایید.

مشاهده دروس پاس شده در سامانه آموزشیار

دانشجویان دانشگاه آزاد برای اطلاع از اینکه در ترم گذشته چه تعداد واحدهایی را پاس کرده اند و چه تعداد واحدهایی باقی مانده است و از طرفی برای برنامه ریزی دقیق جهت انتخاب واحد در ترم پیش رو، نیازمند دانستن دروس پاس شده خود می باشند. از این رو در این بخش از مقاله به نحوه ی مشاهده دروس پاس شده در سامانه آموزشیار خواهیم پرداخت.

  1. در ابتدا دانشجویان پس از وارد کردن رمز و نام کاربری باید وارد پورتال دانشجویی خود در سامانه ی آموزشیار شوند.
  2. در مرحله ی بعد از منوی سمت راست سامانه گزینه ثبت نام دروس دانشجو را انتخاب کنند.
  3. سپس در این بخش دروس پاس شده خود را به همراه نمراتی که در هر درس کسب کرده اند را با کلیک بر روی گزینه ی آخر یعنی «مشاهده کارنامه دانشجویی» مشاهده خواهند کرد.

برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه آموزشیار کلیک کنید.

اخبار پیرامون مشاهده دروس

  • دسترسی دانشجویان به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد پس از پرداخت بخشی از شهریه امکان‌پذیر خواهد بود.
  • به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، تا جمعه 9 اردیبهشت تمدید شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا 80 رشته/ محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

خلاصه مطالب

دانشگاه آزاد اسلامی ایران یکی از مطرح ترین دانشگاه های کشور ایران می باشد که سالانه متقاضیان زیادی را در مقاطع مختلف تحصیلی به خود جذب می کند. این دانشگاه برای ارائه خدمات مختلف به دانشجویان، اساتید، کارکنان و … سامانه آموزشیار را راه اندازی کرده است که زیر نظر این دانشگاه کار میکند. ا

رائه این خدمات که حالت سیستماتیک و نظام مند دارند، دانشجویان را از سردرگمی خارج می کنند. هدف از تاسیس سامانه آموزشیار رفع مشکلات مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و این سامانه تلاش می کند تا خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه دهد.

در این مقاله تلاش کردیم تا برخی از سوالات متداول دانشجویان اعم از چگونگی مشاهده دروس ارائه شده، چگونگی مشاهده دروس در آموزشیار و پرداخت شهریه و … را رفع کنیم. اگر به کمکی نیاز دارید و یا سوالی و ابهامی دارید، می توانید با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان کمک کرده و سوالات شما را پاسخ خواهند داد.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله مشاهده دروس در آموزشیار بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جستجوی کلاس درس در دانشکده و گروه در سامانه آموزشیار چگونه است؟

از طریق منوی «برنامه ریزی آموزشی نیمسال تحصیلی» گزینه «جست‌ و‌ جوی کلاس درس در دانشکده‌ و گروه دانشجو» را بزنید. با زدن گزینه جست‌ و جو می‌ توانید لیست دروس ارائه شده ترم جدید را مشاهده کنید. برای دانشجویانی که بعد از زدن گزینه جست‌و‌جو، هیچ چیزی قابل مشاهده ای وجود نداشت، به این معنی می باشد که آموزش دانشکده هنوز لیست دروس را وارد نکرده است.

روش های مشاهده نمرات در سامانه آموزشیار چگونه است؟

ابتدا باید نیمسال را تغییر داده و نیمسال ترم مورد نظر را انتخاب کنید، سپس از منوی «ارزشیابی استاد» گزینه «ارزشیابی استاد در نیمسال جاری» را انتخاب کرده و در جدول باز شده روی علامت ذره بین کلیک کنید. اگر استاد نمرات شما را ثبت کرده باشد، در قسمت «نمره کارنامه» درج خواهد شد.

آیا امکان استفاده از این سایت تنها برای دانشجویان وجود دارد؟

خیر، این سایت برای استفاده اساتید و پرسنل آموزشی دانشگاه نیز در نظر گرفته شده است.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «مشاهده دروس در آموزشیار»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام ببخشید من ورودی بهمن هستم دانشگاه برام انتخاب واحد کرد و شهریه ثابت و مقداری شهریه متغییر رو ازم گرفتن توی برنامه کلاسی که برای من در اموزشیار هست شماره کلاسها و تاریخ کلاس ها نیست من نمیدونم باید چی کار کنم به من گفتم از طریق دکمه چاپ انتخاب واحد ببین ولی اونم همش میگه باید کامل تسویه کنید میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دانشگاه خود حضوری مراجعه نمایید

  2. Avatar photo . گفت:

    سلام چرا توی سایت قسمت مشاهده دروس ارائه شده نیست؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا مورد شما بررسی گردد

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام چجور واحد های مانده و پاس نکردرو نگاه کنیم

  4. Avatar photo عطیه گفت:

    لیست دروس از واحد مبدا چگونه بگیریم؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی باید از واحد آموزش دانشگاه بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور