ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد

سامامه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از قبولی در کنکور دانشگاه آزاد افرادی که در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید مراحلی را برای ثبت نام طی کنند که این مراحل به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد. کلیه دانشجویان ورودی جدید واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور پس از ورود به این سامانه نسبت به بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده در سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد اقدام می‌‌کنند اما برخی از افراد به دلیل اینکه با این محیط و نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک آشنا نیستند سردرگم خواهند شد و ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهی در روند ثبت نام و آپلود مدارک با مشکل روبرو شوند، به همین سبب ما در این مقاله به صورت جامع و کامل به راهنمای تصویری و آپلود مدارک می‌پردازیم.

سامانه مذکور یکی از روش‌هایی است که این اواخر برای راحتی روند ثبت نام دانشجویان ایجاد شده است و کما فی سابق نیازی به حضور تعداد زیادی از دانشجویان در یک روز بخصوص در محیط دانشگاه‌ها نیست، با این روش فرآیند ثبت نام صورت می‌گیرد و دانشجویان برای انتخاب رشته باید منتظر تایید مدارک به واسطه کارشناس آموزش دانشگاه خود باشند.

اطلاعیه: انتخاب رشته دانشجویان جدید دانشگاه آزاد پس از ثبت نام  و آپلود مدارک در سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد.

سامانه بارگذاری مدارک دانشگاه آزاد

پس از اینکه داوطلبین کنکور دانشگاه آزاد در کنکور قبول و مجاز به انتخاب رشته شدند قادر خواهند بود تا به ثبت نام در دانشگاه فوق و رشته مورد نظر خود اقدام کنند لذا یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت نام دانشجویان ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد و نحوه آپلود مدارک دانشجویان جدیدالورود است.

نحوه ثبت نام و راهنمای بارگذاری مدارک در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشجویان عزیز برای ثبت نام در سامانه آموزشیار و آپلود مدارک باید مراحلی را که این سامانه در نظر گرفته شده را طی کنید تا در نهایت به شما شماره دانشجویی و پنا کاربری در این سامانه تعلق گیرد پس مطابق مراحل گفته شده در ادامه اقدام کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

 

آپلود مدارک آموزشیار

 

مرحله اول

بعد از اینکه از پذیرش در دانشگاه آزاد اطمینان حاصل کردید لازم است تا به سایت آموزشیار به آدرس اینترنتی https://edu.iau.ac.ir مراجعه کنید.

مرحله دوم

در ابتدا تمامی پذیرفته‌شدگان باید بعد از تکمیل کردن فرم‌های ثبت نام فایل فشرده فرم‌های ثبت نام قابل دانلود را به صورت فشرده در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد آپلود کنند. برای این منظور شما دانشجوی گرامی کافی است تا تصویر فرم ها و مدارک ها تعیین شده را به صورت زیر بارگذاری کنید.

مدارک لازم برای آپلود در سامانه عبارت است از: شناسنامه، کارت ملی، مدرک پایه، گواهی نظام وظیفه.

  • روش اول: پس از ورود به سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد مطابق صفحه زیر روی گزینه “پذیرش غیرحضوری پذیرفته شدگان ۱۴۰۳” کلیک کنید و تصویر مدارک را بارگذاری کنید.

 

پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان در سامانه آموزشیار

 

  • روش دوم: بعد از ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مانند تصویر زیر روی گزینه ” ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیرحضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت” به بارگذاری تصویر مدارک بپردازید.

 

 

مرحله سوم

اکنون باید مدارک دانشجو به واسطه کارشناسان آموزشی دانشگاه، نظام وظیفه، ستاد شاهد و امور ایثارگران و امورشهریه بررسی شود. پس از 48 دانشجو مجددا باید با استفاده از یکی از روش‌های گفته شده در ابتدا به پنل خود در سامانه وارد شده و از وضعیت خود مطلع شود.

مرحله چهارم

1- اگر کارشناس آموزش مدارک دانشجو را تایید کرده باشد، به دانشجو شماره دانشجویی تعلق می‌گیرد.

سپس دانشجو با در دست داشتن شماره دانشجویی از سامانه خارج شده و مطابق تصویر زیر روی گزینه “دانشجو” کلیک کرده و  وارد سامانه شود.

 

ورود دانشجو در سامانه آموزشیار

نکته: شماره دانشجویی هر فرد تا پایان تحصیل یکی است که از 14 رقم تشکیل شده و با عدد 399 آغاز می‌شود و در ابتدا نام کاربری و رمز فرد در سامانه آموزشیار است.

2- اگر کارشناس آموزش نواقصی در مدارک دانشجو تشخیص دهد به پروفایل دانشجو پیامی ارسال می‌کند تا وی نسبت به رفع نواقص و آپلود مجدد تصویر مدرک مورد نظر اقدام کند. در این صورت باید مجددا پروسه تایید مدارک به واسطه کارشناس صورت گیرد تا در نهایت شماره دانشجویی به دانشجو تعلق گیرد.

مرحله پنجم:

پس از طی کردن مراحل بالا اکنون به راحتی می‌توانید به پروفایل خود در سامانه آموزشیار ورود کنید، برای پرداخت شهریه می‌توانید از گزینه “مدیریت مالی”، “پرداخت شهریه” و یا به واسطه “انتخاب واحد”  نسبت به پرداخت اقدام کنید.

مرحله ششم:

برای تکمیل فرآیند ثبت نام باید کلیه فرم‌ها و مدارک لازم را به واسطه باجه‌های پستی به آدرس دانشگاه ارسال کنید.

دانشجویان جدید که از مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی برخوردارند ملزم به دریافت تاییدیه تحصیلی مدرک خود هستند که این فرآیند به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد کافی است دانشجوی محترم به آدرس اینترنتی emt.medu.ir  وارد شده و یا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند و نسبت به دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام کنند. پس از دریافت تاییدیه تحصیلی می‌بایست کد رهگیری را با مدارک به دانشگاه ارسال کنند.

مرحله هفتم:

دانشجویان و برادران مشمول نظام وظیفه باید با پرینت گواه قبولی از سامانه مرکز آزمون و سنجش دانشگاه آزاد اسلامی برای اخذ کد سخا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. در این سامانه دانشجو فرم تعهد مشمولین را کامل و امضا کند و به همراه مدارک به دفاتر پستی تحویل دهند.

 

مراحل ثبت نان غیرحضوری در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

 

مرحله هشتم:

برای افرادی که گواهی موقت دارند باید برای ضمانت مالی به دانشگاه سفته تحویل دهند که مبالغ سفته لازم به صورت زیر است:

  • مقطع کارشناسی: 000/000/ 2 تومان
  • مقطع کارشناسی ارشد: 000/000/ 3 تومان
  • مقطع دکتری : 000/000/ 5 تومان

 

فراموشی رمز سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

 

نکته مهمی که در اینجا باید به آن پرداخته شود فراموشی رمز است، بعد از ورود به سامانه ابتدا روی گزینه فراموشی رمز کلیک کرده و برای پنل ورودی خود رمز جدید که ترکیبی از 5 کاراکتر حرف و عدد انتخاب کنید بعد از اینکه کد تایید به شماره همراه دانشجو که در زمان ثبت نام قرار داده‌اید ارسال شد شما قادر به تغییر رمز اکانت خود در سامانه آموزشیار خواهید شد.

 

اصلاح مدارک در آموزشیار

 

آن دسته از داوطلبانی که مدارک و مستندات خود را به صورت ناقص در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد آپلود می‌کنند پس از ورود به پروفایل خود در این سامانه همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم با پیامی از کارشناس آموزش مواجه می‌شوند، این پیام حاوی متنی است که به دانشجو اعلام می‌کنند تا نسبت به تکمیل مدارک و پرداخت شهریه اقدام کند.

 

دانشجویان جدید پس از کسب شماره دانشجویی، نام کاربری و رمزعبور سامانه آموزشیار باید برای انتخاب رشته ابتدا از تکمیل شدن مدارک و تاییدیه کارشناس آموزش دانشگاه آزاد اطمینان حاصل کنند.

 

اخبار پیرامون سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد

 

  • نحوه پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار اعلام شد

با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده است میزان بدهکاری و بستانکاری دانشجویان در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مشخص می‌شود. برای پرداخت شهریه ابتدا دانشجویان باید نسبت به دریافت شماره دانشجویی اقدام کنند. دانشجو پس از ورود در پنل سامانه آموزشیار و کلیک روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کرده و برای پرداخت شهریه باید گزینه مدیریت مالی نیمسال‌های تحصیلی را انتخاب کند.

  • دسترسی دانشجویان به سامانه آموزشیار پس از پرداخت بخشی از شهریه امکان‌پذیر می‌شود

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد آقای  محمدرضا کاشفی نسبت به قطع ارتباط برخی از دانشجویان بدهکار به سامانه آموزشیار عنوان کردند که دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه غیردولتی است و تمام درآمد خود را از شهریه دانشجویان تامین می‌کند.

وی افزود به دلیل شیوع بیماری کرونا به دلیل شرایط ایجاد شده در کشور و تعطیلی بسیاری از کارها این دانشگاه تمامی تلاش خود را برای آسان شدن پرداخت شهریه توسط دانشجویان به عمل آورده است.

ایشان همچنین افزود در این باره ما نحوه تقسیط شهریه را در این دوران برای دانشجویان به سه بخش تبدیل کردیم و فقط 15 درصد دانشجویان اقساط خود را پرداخت کردند.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

دوطلبین پس از شرکت در آزمون و اعلام نتایج باید در دانشگاه منطقه یا شهری که قبول و مجاز شده‌اند ثبت نام کنند. اما با مراحل و نحوه ثبت نام در سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد آشنایی ندارند و حتی به صورت کلی نمی‌دانند باید چه مدارکی را در این سامانه آپلود کنند ما در این مقاله به راهنمای تصویری ثبت نام و آپلود مدارک در سامانه آموزشیار پرداخته‌ایم. اما برخی دیگر از افراد ممکن است در این بین مدارک آپلود شده نواقصی داشته‌اند و نمی‌دانند باید چگونه نواقص مدارک خود را برطرف کنند تا شهریه خود را پرداخت کنند که در این مقاله این مسئله هم به صورت کلی پرداخته‌ایم.

2/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت بارگذاری مدارک دانشجویان جدید دانشگاه آزاد چیست؟

سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی https://edu.iau.ac.ir/ در جهت آپلود مدرک پذیرفتگان آموزش دانشگاه آزاد ایجاد شده است.

فراموشی رمز ورود به سامانه آموزشیار

در صورت فراموشی رمز ورود به سامانه آموزشیار، دانشجوی محترم می‌توانید با مراجعه مقاله فوق نسبت به دریافت مجدد رمز ورود خود اقدام کنید.

اصلاح نواقص مدارک در آموزشیار

در صورت مشاهده پیام از سوی کارشناس آموزش دانشگاه آزاد مبنی بر ناقص بودن مدارک ارسالی توسط شما باید مجددا مدارک لازم را آپلود کنید تا فرآیند تایید دوباره صورت گیرد در این مقاله به این موضوع اشاره شده است، مجددا مطالعه کنید.

 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «راهنما سامانه بارگذاری مدارک آموزشیار دانشگاه آزاد»

  1. Avatar photo هانا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من نمیدونم مدرک دیپلممو چجوری آپلود کنم که با پیام حجم فایل بیش از حد مجاز است رو برو نشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حجم فایل را باید کم کنید یا به صورت زیپ بارگزاری انجام دهید

  2. Avatar photo M گفت:

    سلام تصویر مدارک باید ویژگی خاصی داشته باشه یا همون عکسی که با گوشی موبایل می گیریم کافیه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. همون عکس کافی هست.

    2. Avatar photo نیکی ح گفت:

      سلام
      ورودی جدید هستم
      برای بارگذاری مدارک سعی کردم وارد بشم
      ولی با پیغام (( نام کاربر غیرفعال است)) مواجه میشوم
      چه کار باید انجام بدم؟

      1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

        با عرض سلام خدمت شما.
        با شماره تماس 9099075307 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)