ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + شرایط، رشته ها و شهریه

فراگیر دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد، فرصت‌های آموزشی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دوره‌های فراگیر دانشگاه آزاد، امکان تحصیل را برای افرادی که به دلایل مختلف امکان حضور فیزیکی در ترم اول دانشگاه را ندارند، فراهم می‌آورد.

فراگیر دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ بر اساس اطلاعیه اخیر لغو گردیده است و تا قبل از این زمان، ثبت نام متقاضیان واجد شرایط در یک بازه زمانی خاص انجام می‌شد. متقاضیان می‌توانند از طریق ورود به وبسایت سنجش نام خود را ثبت نمایند. در حال حاضر ثبت نام برای دوره جدید آن امکان‌پذیر نیست.

زمان ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 1403

هر سال، دانشجویانی که در کنکور کارشناسی ارشد قبول‌ نشده‌ بودند، با ثبت نام  ارشد بدون کنکور پیام نور، فرصت خود را برای پذیرش در این دانشگاه ارزیابی می‌کردند. اما به دلیل تقاضای بیش از حد داوطلبان برای اجرای مجدد این روش، دانشگاه آزاد هم به پذیرش دانشجو از این روش پیوست و در حال حاضر به پذیرش دانشجویان ارشد فراگیر آزاد می‌پردازد.

با توجه به اطلاعیه‌های منتشر‌ شده‌ در سایت دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر، هم اکنون برای دانشگاه پیام نور و هم دانشگاه آزاد امکان‌پذیر است. این دانشگاه همچنین مجوز طرح فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی را دریافت کرده و داوطلبان می‌توانند در زمان مشخصی ثبت نام کنند. ارشد فراگیر ابتدا برگزار‌ شده و سپس نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آن پس از دو ماه اعلام می‌شود.

تصویب طرح کارشناسی ارشد فراگیر در سال‌های گذشته به نتیجه رسیده است و جزئیات ثبت نام از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود. زمان ثبت نام از ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه بوده و در دوره بعدی از ۱۴ تا ۲۰ فروردین ماه برای رفاه حال داوطلبان فرصت داده می‌شود.

اطلاعیه

ثبت نام فراگیر لغو‌ شده‌ و در سال جاری اجرا نمی‌شود!

زمان ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، طبق قوانینی انجام می‌شود که در زمان مقرر از طریق دفترچه ثبت نام به اطلاع عموم می‌رسد. بسیاری از شرایط مورد نیاز برای ورود به این مرحله، مشابه شرایط ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد پیام نور است که در ادامه به آن‌ها اشاره‌شده‌است.

شرایط عمومی ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

– داشتن ایمان به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

– عدم داشتن تعارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.

توضیح: موارد تعارض شامل عمل مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی، عضویت در گروه‌های مخالف، حمایت مالی از گروه‌های مخالف، تبلیغ مباحث مادی و ادیان ساختگی است.

– عدم داشتن فساد اخلاقی.

توضیح: انواع فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از افترا قرار می‌گیرد.

تذکر: بررسی شرایط عمومی متقاضیان در صورت لزوم از مراجع مربوطه قانونی الزامی است.

حفظ سلامتی جسمی مناسب با رشته تحصیلی انتخابی

جهت اطلاع از ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر تایید‌ شده‌ توسط وزارت علوم یا وزارت بهداشت

داشتن گواهی اتمام تحصیل یا فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

در رشته تحصیلی برای ارشد فراگیر دانشگاه آزاد نیاز به تطابق رشته نباشد.

تعیین وضعیت نظام وظیفه برای آقایان

امکان ثبت نام تنها در یک رشته وجود دارد.

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد

پس از تصویب سازمان بازرسی کل کشور از پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد، مشاهده می‌شود که لینک ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد از طریق وب‌سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال‌ شده‌ است.

قبل از این، ثبت نام دانشجویان فراگیر دانشگاه آزاد نیز از طریق وب‌ سایت سنجش انجام می‌شد، بنابراین افراد متقاضی طرح فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ موظف هستند که در زمان مقرر به وب‌سایت سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

برای ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، ابتدا باید وب‌سایت ثبت نام این فرایند را به نشانی sanjesh. org جستجو کرد و سپس داوطلبان باید گزینه سامانه سنجش  را انتخاب کنند.

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 1

در مرحله بعد، داوطلبان می‌توانند وارد بخش کارشناسی ارشد‌ شده‌ و بر روی گزینه «ورود به سیستم ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳» کلیک کنند.

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 2

در این بخش، صفحه اصلی ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ برای متقاضیان باز خواهد شد. در صورتی که هنوز کارت اعتباری شرکت در این آزمون را تهیه ننموده اید، داوطلبان می‌توانند وارد بخش «خرید کارت» گردند.

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 3

سپس بر روی گزینه کارت اعتباری ارشد فراگیر دانشگاه آزاد کلیک کرده و وارد صفحه بعد شوید.

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 4

با وارد نمودن مشخصات خود و کارت بانکی عضو شتاب، هزینه ثبت نام در آزمون ارشد فراگیر دانشگاه آزاد را پرداخت و مجددا به صفحه اول ثبت نام سایت سنجش مراجعه نمایند.

مراحل ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد 5

توحه نمایید که داوطلبانی که به دنبال ثبت نام در ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ هستند، باید اطلاع داشته باشند که امکان ثبت نام در یک کد رشته برای آن‌ها فراهم خواهد بود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ هنوز آغاز نشده است؛ هنگام شروع ثبت نام ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، تمامی تصاویر فوق به‌روزرسانی می‌شوند.

زمان برگزاری آزمون فراگیر دانشگاه آزاد

آزمون ارشد فراگیر دانشگاه آزاد یک فرآیند برگزاری دارد که از طریق سایت سنجش اعلام می شود.

به اطلاع داوطلبان می‌رساند که اولین دوره برگزاری کنکور ارشد فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ۲۴ تیر ماه بوده است. داوطلبان می‌توانند برای شرکت در جلسه آزمون، کارت ورود به جلسه و سایر مدارک مورد نیاز اعم از کارت ملی را تهیه و به همراه خود در جلسه حضور داشته باشند.

کارت ورود به جلسه فراگیر دانشگاه آزاد 1403-1404

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، از طریق سایت سنجش انتشار می‌یابد.

با توجه به اعلام آخرین اطلاعیه سایت سنجش، زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر آزاد دوره گذشته در تاریخ ۲۱ تیر ماه بوده است تا داوطلبان بتوانند به موقع کارت خود را چاپ نمایند. همچنین در صورت وجود هر گونه نقص بر روی کارت ورود به جلسه، باید در زمان مقرر به باجه‌های رفع نقص این آزمون مراجعه نمایند.

با اطلاع‌  از زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در این مقاله خواهد شد.

مدارک ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد

مدارک لازم برای ثبت نام در دفترچه راهنمایی که در زمان نام‌نویسی منتشر می‌شود، درج‌ شده‌ است. داوطلبان باید پیش از انجام فرآیند در سایت سازمان سنجش، این مدارک را آماده نمایند. تنها مدرکی که باید در زمان ثبت نام به صورت فایل بارگذاری شود، عکس پرسنلی است. بقیه مدارک لازم باید در کادرهای مربوطه نوشته و تکمیل شوند.

در ادامه شرح مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که باید آماده کنید، خواهیم پرداخت:

🔴اطلاعات شناسنامه و هویتی

🔴آدرس محل سکونت، تلفن ثابت و همراه

🔴عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید و حجم کمتر از 70 کیلوبایت

🔴داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت، معافیت دائم و یا معافیت تحصیلی باشند.

🔴مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

🔴مدرک حوزه علمیه سطح ۲ به بالا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری وارد شوید.

مدارک ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد

لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

فراگیر دانشگاه آزاد از سال گذشته به عنوان یک طرح به تصویب رسیده است که شورای سنجش آموزش عالی با آن موافقت کرده است.

این طرح شامل برگزاری یک ترم آموزشی و آزمون برای پذیرش دانشجویان ارشد است. اطلاعیه ثبت نام فراگیر لغو‌ شده‌ و از امسال انجام نمی‌شود.

پذیرش در کارشناسی ارشد از روش‌های مختلفی مانند کنکور، ثبت نام بدون کنکور و یا ارشد فراگیر پیام نور صورت می‌گیرد. دانشگاه آزاد نیز قصد پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف خود را دارد.

لیست رشته‌های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد همراه با دفترچه ثبت نام این آزمون انتشار می‌یابد تا داوطلبان بتوانند شرایط ثبت نام را مطالعه کرده و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در دوره گذشته، ۱۵۷ رشته/گرایش برای دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد، اما ثبت نام ارشد فراگیر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ لغو‌ شده‌ و انجام نمی‌شود. لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد  سال گذشته در ادامه می توانید دانلود و مطالعه نمایید.

لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد
دانلود لیست رشته فراگیر دانشگاه آزاد 

مشاوره فراگیر دانشگاه آزاد

در پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد، روش‌های متعددی از جمله ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی ارشد، ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و ارشد فراگیر، قابل انجام است.

تاکنون، این شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه توسط دانشگاه پیام نور انجام می‌شد. در این روش و طرح دانشجو می توانید بدون کنکور وارد رشته خود شده و سپس بعد از یک ترم در فراگیر ثبت نام نماید و در صورت کسب حد نصاب وارد ترم بعدی شود.

به داوطلبان توصیه می‌شود که به محض اطلاع از زمان ثبت‌نام فراگیر دانشگاه آزاد، به سایت سنجش مراجعه نموده و اطلاعیه‌ها را مطالعه کنند.

بهتر است زمان ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند، زیرا احتمال شلوغی سایت وجود دارد و ممکن است نتوانند با موفقیت ثبت‌نام کنند. خمچنین فراموش نکنید مدارک مورد نیاز را از قبل آماده تا در زمان ثبت نام به مشکل بر نخورید.

پس از برگزاری کنکور ارشد فراگیر، داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از نتایج خود به سایت اعلام نتایج ارشد فراگیر آزاد مراجعه کرده و از نمرات و رتبه خود مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های بدون کنکور  وارد شوید.

مشاوره فراگیر دانشگاه آزاد

خلاصه مقاله فراگیر دانشگاه آزاد

پذیرش دانشجو به شیوه گسترده توسط دانشگاه آزاد برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ صورت می‌پذیرد و پیش از این تنها دانشگاه پیام نور اجازه این نوع پذیرش را داشته است.

در این روش، داوطلبان نیاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ندارند و می‌توانند پس از قبولی در آزمونی که به شکل مستقل از سوی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، به تحصیل در دانشگاه محل پذیرش خود بپردازند.

بنابراین متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام در این طرح هستند، باید در مهلت مقرر جهت نام نویسی خود اقدام کنند. جهت اطلاع بیشتر با کراشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد در سال 1403 کی می باشد؟

ثبت نام فراگیر دانشگاه آزاد بر اساس آخرین اطلاعیه لغو شده است. برای اطلاع بیشتر مقاله را مطالعه نمایید.

مراحل ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به چه صورت می باشد؟

مراحل ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به صورت گام به گام و تصوری در طول مقاله بیان شده است.

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد چیست ؟

شرایط عمومی و اختصاصی فراگیر دانشگاه آزاد مانند داشتن ایمان به دین اسلام و داشتن مدرک کارشناسی و ... به صورت کامل در طول مقاله بیان شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان

    رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان 1403 + جدول شهریه

    تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان بدون کنکور 1403 در میان داوطلبانی که رتبه مورد نیاز قبولی را کسب نکرده‌اند، متقاضی بالایی دارد. هر ساله لیست رشته‌ها از طریق فراخوان‌های سایت پردیس خودگردان اعلام می‌شود تا داوطلبان بتوانند...
  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
تماس با مشاور