ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط کنکور مجدد دانشجویان + بخشنامه 1403 | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱,۳۰۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با آغاز زمان ثبت نام کنکور سراسری سال 1403، افرادی که قبلا در دانشگاه های روزانه تحصیل کرده اند و یا از تحصیل انصراف داده اند، به دنبال راهکار ها و شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه یا در حال تحصیل می گردند. و یا گاها از ما سوال می کنند که ایا دانشجوی دانشگاه ازاد میتواند در کنکور شرکت کند؟، ایا دانشجو پیام نور میتواند کنکور دهد؟، آیا امکان دانشجو بودن و کنکور دادن به صورت همزمان وجود دارد؟  ایا شرکت در کنکور بدون انصراف از دانشگاه ممکن است؟ و … . برای راهنمایی هر چه بهتر و دقیق تر این دسته از متقاضیان گرامی در این مقاله به صورت کامل به بررسی شرایط کنکور مجدد خواهیم پرداخت.

اگر شما هم دانش آموخته دانشگاه روزانه، پیام نور، آزاد بودید یا در حال تحصیل هستید ولی علاقه ای به رشته خود ندارید و می خواهید مجددا در رشته ای دیگر تحصیلات خود را آغاز کنید، لازم است تا با شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه آشنا شوید. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی نیز می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل چیست؟

ادامه تحصیل در رشته و دانشگاهی که افراد واقعا به آن علاقمند هستند، حق تمامی داوطلبانی است. اما گاه مشاهده می شود که افراد رغبتی به رشته تحصیلی خود ندارند و می خواهند مجددا در آزمون سراسری شرکت کنند. در این صورت باید از شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل مطلع شوند. در این راستا امکان تحصیل مجدد در دوره روزانه و شرایط و نحوه ثبت نام آن یکی از موضوعاتی است که دارای ابهام برای داوطلبان می باشد و به همین دلیل ما این مطلب را برای شما عزیزان تهیه و تدارک دیده ایم.

شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل چیست؟

در سال های اخیر برخی تغییرات و اصلاحات در قوانین و ضوابط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ایجاد شد که به موجب آن دیگر دانشجو بودن و کنکور دادن در عین واحد را امکان پذیر کرد. با اجرای این قانون جدید شرکت در کنکور بدون انصراف از دانشگاه ممکن شد و دیگر لازم نیست تا دانشجویان پیش از پذیرش در کنکور سراسری انصراف دهند. بلکه می توانند پس از اعلام نتایج کنکور و کسب اطمینان از موفقیت آمیز بودن نتیجه آن، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

برای پاسخ به سوال کاربرانی که می پرسند «ایا دانشجو پیام نور میتواند کنکور دهد؟» یا «ایا دانشجوی دانشگاه ازاد میتواند در کنکور شرکت کند؟»، باید از دیگر مزایای اجرای اصلاحات جدید در قانون شرکت در کنکور سراسری بگوییم. در اثر بازبینی های صورت گرفته، شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل ساده تر شد و تمامی افرادی که در دانشگاه های روزانه، شبانه، آزاد، پیام نور و … مشغول به تحصیل بودند می توانند بدون هیچ مشکلی برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام کنند.

 

برای اطلاع از شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه چیست؟

برای هر ثبت نامی در تمامی مقاطع و همچنین در تمامی مدارس ، دانشگاه ها ، ارگان ها و… کلیه متقاضیان لازم است واجد شرایط تعیین شده باشند. همانطور که می دانید متقاضیان ثبت نام کنکور در گروه های مختلفی می باشند. برخی از آنان در گذشته در دانشگاه های روزانه فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون نیز مایل به تحصیل مجدد در دوره روزانه می باشد. عده دیگر نیز اولین باری است که در کنکور شرکت می کنند.

مطابق با اطلاعیه ای که سازمان سنجش و آموزش کشور در رابطه با شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه منتشر کرده است، آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در کنکور مجدد بعد از لیسانس و در رشته های غیر پزشکی می باشند، اجازه ثبت نام تنها در رشته های نوبت دوم (شبانه) را خواهند داشت. شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل در رشته های روزانه اما متفاوت خواهد بود.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه چیست؟

آن دسته از متقاضیانی که مایل به شرکت دوباره در کنکور سراسری می باشند، چنانچه واجد شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه باشند، می توانند بدون نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه های شبانه ، در رشته پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند. خوشبختانه با موافقتی که در سال های اخیر در رابطه با امکان ادامه تحصیل مجدد داوطلبان در دانشگاه های روزانه صورت گرفته است، امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان محقق شده است.

متقاضیان گرامی چنانچه در مورد شرایط دانشجو بودن و کنکور دادن نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی دقیق تر بودید، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل نیز پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

یکی از شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه مربوط به فارغ التحصیلانی می باشد که تعهد خدمت پس از فارغ التحصیلی دارند و به همین دلیل اجازه ثبت نام به این دسته از داوطلبان داده نخواهد شد.

 

ثبت نام در کنکور سراسری به چه صورت است؟

ثبت نام در کنکور سراسری در مقایسه با چندین سال گذشته دچار تغییراتی شده است یکی از این تغییرات نیازمند بودن ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای تمامی داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید می باشد. در فرم ثبت نام کنکور سراسری لازم است تا متقاضی کد سوابق تحصیلی خود را وارد کند تا با استفاده از این کد معدل وی در رتبه کنکور او تاثیر بگذارد. توجه داشته باشید که در این خصوص، تفاوتی ندارد که شما دانش آموز هستید یا مایل به تحصیل مجدد در دوره روزانه می باشید، شرایط برای همه یکسان خواهد بود.

ثبت نام در کنکور سراسری به چه صورت است؟

از دیگر اقداماتی که واجدین شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه در زمان ثبت نام در کنکور لازم است انجام دهند، پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. این هزینه به صورت الکترونیک و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب و با رمز دوم اینترنتی امکان پذیر خواهد بود. شماره سریالی که در اختیار داوطلبان عزیز پس از پرداخت قرار داده می شود، امکان ثبت نام را برای آنان ایجاد خواهد کرد.

از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، تصویر داوطلبان برای ثبت نام می باشد. متقاضیان کنکور توجه داشته باشید که این تصویر می بایست با پس زمینه سفید و با حجم مشخص بارگذاری شود. هم چنین این تصویر علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون، بر روی کارت دانشجویی شما نیز قرار داده خواهد شد.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری

برای شرکت در کنکور سراسری داوطلبان لازم است واجد شرایط عمومی و اختصاصی باشند. از جمله شرایط شرکت در کنکور سراسری در نظر گرفته شده برای داوطلبان آقا، عدم ممنوعیت تحصیلی و منع نظام وظیفه برای آنان می باشد. بنابراین داوطلبان می بایست یا دارای کارت معافیت نظام وظیفه باشند و یا اینکه کد نظام وظیفه را از پلیس +10 گرفته باشند.

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری 

همچنین آن دسته از دانشجویان دانشگاه روزانه که مایل به تحصیل مجدد در دوره روزانه می باشند، در صورتی که ترم سوم به بالاتر باشند و فرم انصراف خود را به دانشگاه تحویل داده باشند، واجد شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه خواهند بود و به همین دلیل می توانند در کنکور سراسری مجددا شرکت کنند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت قبولی حتما موافقت قطعی با درخواست متقاضی الزامی می باشد.

داوطلبانی که مایل به ثبت نام در کنکور سراسری هستند اما دارای تعهد خدمت می باشند، در صورتی که هنوز سال های تعهد خدمت آنان به پایان نرسیده باشد، امکان ادامه تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری را نخواهند داشت. همچنین آن دسته از داوطلبانی که برای ترمیم معدل اقدام کرده اند، در صورت معدل جدید لازم است همان معدل را وارد کنند.

 

برای اطلاع از شرایط و چگونگی ثبت نام کنکور مجدد دانشجو انصرافی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

تحصیل مجدد در دانشگاه های سراسری، آزاد و پیام نور

خوشبختانه امکان تحصیل مجدد در دوره روزانه دانشگاه های سراسری وجود دارد و متقاضیانی که به دنبال این سوال می باشند، می توانند نسبت به ادامه تحصیل اقدام کنند به همین دلیل برای این موضوع جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که تاثیر معدل بر کنکور سراسری برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید متفاوت می باشد. این میزان تاثیر همچنین برای داوطلبان به نسبت سال فارغ التحصیلی تعیین خواهد شد.

برای تحصیل مجدد در دوره روزانه قبل از ثبت نام ابتدا از تمامی مفاد و همچنین تبصره های موجود در رابطه با شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه اطلاعات لازم را کسب کنید. زیرا در صورت کسب رتبه مناسب و همچنین پذیرش ممکن است پس از آن دچار مشکل شوید و همین مسئله موجب دور شدن شما از هدفتان و بعضا متضرر شدنتان به لحاظ هزینه و همچنین زمان شود.

تحصیل مجدد در دانشگاه های سراسری، آزاد و پیام نور

اما در خصوص پاسخ کاربرانی که سوال می کنند ایا دانشجو پیام نور میتواند کنکور دهد؟ ، ایا دانشجوی دانشگاه ازاد میتواند در کنکور شرکت کند؟ ، دانشجو بودن و کنکور دادن در عین واحد ممکن است؟ باید بگوییم که بله. فرقی ندارد در چه دانشگاهی (سراسری، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی) مشغول به تحصیل بودید، می توانید در حین دانشجو بودن کنکور دهید و چنانچه رتبه مورد نیاز خود را برای تحصیل در رشته جدید کسب کردید، از رشته قبلی خود انصراف دهید.

برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با تمامی جزئیات شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه و همچنین نحوه تحصیل مجدد در دوره روزانه می توانید با مشاوران ایران تحصیل همه روزه ( حتی ایام تعطیل) به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

برای اطلاع از تعداد دفعات مجاز شرکت در کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون کنکور مجدد سراسری

✅ سرپرست معاونت آزمون‌ های سازمان سنجش گفت: ثبت نام مجدد برای کنکور نخواهیم داشت!

علی صدر درخصوص کنکور سراسری 1403 گفت: ثبت نام در نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 از امروز یکشنبه 5 ام آذر ماه 1403 آغاز شده است و داوطلبان تنها تا شنبه 11 ام آذر ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. وی به داوطلبان توصیه کرد که ثبت نام خود را در روز‌های آغازین انجام دهند تا فرصت کافی برای ویرایش اطلاعات خود را در صورت وجود مشکل، داشته باشند.

سرپرست معاونت آزمون‌ های سازمان سنجش خاطر نشان کرد: گام اول برای ثبت نام در کنکور سراسری سال 1403 عضویت در سامانه سنجش یا my.sanjesh.org است که براساس کد ملی و شماره همراه اختصاصی فرد صورت می گیرد.

صدر با اشاره به تغییر مهم در کنکور سراسری سال 1403 گفت: یکی از مهم ترین تغییرات این دوره از آزمون این است که از آزمون سراسری 1403 داوطلبان تنها در یک گروه شناور کنکور یعنی گروه هنر یا گروه زبان می‌ توانند شرکت کنند و امکان شرکت همزمان در دو گروه آزمایشی شناور برای آن ها وجود نخواهد داشت. امسال گروه زبان‌ های خارجی شامل آزمون زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه، زبان روسی و زبان ایتالیایی است.

سرپرست معاونت آزمون‌ های سازمان سنجش گفت: به طور طبیعی هر فردی در آزمون گروه آزمایشی مطابق با دیپلم خود آزمون می‌ دهد، اما اگر دیپلم تطابقی با گروه آزمایشی نداشته باشد می بایست شخص دارای سوابق تحصیلی آن دروس باشد. چنانچه فردی سوابق تحصیلی را هم ندارد، باید ایجاد کند. او تاکید کرد که آزمون اختصاصی فرهنگیان به طور کامل در دفترچه ذکر شده است و داوطلبان باید در انتخاب آن دقت داشته باشند که در زمان آزمون باید به سوالات دفترچه آزمون اختصاصی فرهنگیان هم پاسخ دهند.

 

خلاصه مطلب

ایا دانشجو پیام نور میتواند کنکور دهد؟ ، ایا دانشجوی دانشگاه ازاد میتواند در کنکور شرکت کند؟ ، دانشجو بودن و کنکور دادن در عین واحد ممکن است؟ به عبارتی دیگر آیا شرکت در کنکور بدون انصراف از دانشگاه امکان پذیر است؟ شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه چیست؟ شرایط کنکور برای دانشجویان در حال تحصیل چیست؟ این قبیل سوالات می تواند ذهن هر کسی را که قبلا یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده و انتخاب رشته کرده است، اما از نتیجه آن راضی نبوده است را درگیر کند. به همین دلیل هم ما در مقاله بالا به بررسی تمامی شرایط و ضوابط پیرامون کنکور مجدد پرداختیم.

متقاضیانی که تمایل به شرکت و ثبت نام مجدد در کنکور سراسری دارند می توانند پس از مطالعه دقیق مقاله فوق، پاسخ تمامی سوالات خود را دریابند. هم چنین می توانند در صورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرند. مشاوران مجرب ما همه روزه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

2.6/5 - (20 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبانی که قصد انصراف از دوره روزانه و شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند، چه کاری باید انجام دهند؟

این دسته از متقاضیان تنها باید برای ثبت نام در کنکور سال جاری اقدام کنند و نیازی به انصراف از دانشگاه محل تحصیل فعلی خود ندارند. پس از قبولی قطعی در کنکور سراسری متقاضیان می توانند از رشته قبلی خود انصراف داده و برای تحصیل در رشته جدید اقدام کنند.

شرایط کنکور مجدد بعد از اخذ مدرک کارشناسی به چه صورتی است؟

در صورتی که متقاضی مشمول تعهد به ارگان خاص نباشد و مشکل نظام وظیفه نداشته باشد، هیچ مشکلی برای ثبت نام و شرکت مجدد در کنکور سراسری نخواهد داشت. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

ایا دانشجوی دانشگاه ازاد میتواند در کنکور شرکت کند؟

بله. فرقی ندارد در چه دانشگاهی (سراسری، آزاد، پیام نور یا غیر انتفاعی) مشغول به تحصیل هستید، می توانید چنانچه رتبه مورد نیاز خود را برای تحصیل در رشته جدید کسب کردید، از رشته قبلی خود انصراف دهید.

نظرات

1,309 دیدگاه دربارهٔ «شرایط کنکور مجدد دانشجویان + بخشنامه 1403 | irantahsil»

  1. Avatar photo سعید گفت:

    سلام به خدا جواب بدید
    من مرخصی گرفتم و می‌خوام کنکور بدم ولی یکی از شروط ثبت نام دانشجو روزانه برای کنکور اینه که نباید تعهد خدمت داشته باشه بعد از تحصیل
    من پرستاری روزانه ام ولی خب اول کار از همه یه فرم تعهد خدمت گرفتن که باید دو برابر مدت تحصیل هر جا که وزارت بهداشت بگه رایگان خدمت کنی(فرم شماره ۴) که این خیلی نگرانم کرده برای ثبت نام کنکور
    میترسم اینقدر تلاش کردم برا کنکور بی‌نتیجه باشع
    مشکلی داره ایا؟؟
    الان باید چیکار کنم شما اطلاع دارید از این بند از دفترچه ثبت نام ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      در دفترچه قید شده باید فرد تعهد خود را بگذراند بعد ثبت نام کند . به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور مراجعه کنید

  2. Avatar photo صبا محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر برای کنکور فرهنگیان فقط همون ۳ منبع اختصاصی کافیه یا باید کنکور سراسری هم داده بشه برای کسی که دانشجوی روزانه هست
    لطفا اگ میشه پاسخ بدید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      علاوه بر منابع اختصاصی منابع تخصصی کنکور هم باید مطالعه شود

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)