ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟

سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با توجه به اجباری بودن خدمت سربازی برای کلیه آقایانی که 18 سال تمام دارند، بسیاری از مشمولان همواره در صدد یافتن تسهیلاتی برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی خود هستند. عده ای دیگر نیز خدمت سربازی را آغاز کرده اما پس از مدتی به طور غیر قانونی خدمت را ترک می‎ کنند. به این دسته از سربازان اصطلاحا سرباز فراری می‌گویند. در این میان برخی از سربازان فراری تصمیم به خرید خدمت سربازی می‌ گیرند. حال سوال پیش می‌ آید که آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت سربازی را بخرند؟

ما در این مقاله به این پرسش که آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت سربازی را بخرند؟ پاسخ خواهیم داد پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و برای دریافت مشاوره خرید خدمت سربازان فراری و آخرین خبرها و قوانین خدمت سربازی 1403، از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید.

چه افرادی سرباز فراری محسوب می شوند؟

قبل از هر چیز بهتر است در ارتباط با سرباز فراری اطلاعات بیشتری بدست آوریم به همین دلیل ابتدا سوالات زیر را مطرح می نماییم و سپس به آن ها پاسخ می دهیم.

❓ آیا هر سربازی که از محل خدمت خود فرار کند سرباز فراری محسوب می شود؟

❓ غیبت سربازی چند روز باید طول بکشد تا فرد مشمول، سرباز فراری محسوب شود؟

❓ در چه صورت سربازان فراری مشمول جریمه اندک یا بخشودگی خواهند شد؟

برای پاسخ به سوالات فوق باید بگوییم سرباز فراری به فردی گفته می شود که بیشتر از 15 روز بدون عذر موجه و در زمان صلح از یگان محل خدمت خود غیبت کند. همچنین چنانچه غیبت یک سرباز تا 60 ادامه پیدا کند یگان محل خدمت و مراجع قضایی مربوطه به پرونده غیبت سرباز رسیدگی می کنند.

البته لازم است ذکر کنیم اگر فرد مشمول برای اولین بار مرتکب فرار از خدمت شده باشد و تا مدت ۶۰ روز از شروع غیبت، خود را معرفی کند بدون ارجاع پرونده به مرجع قضایی در مقابل هر روز، دو روز به وظیفه عمومی او اضافه می گردد و نهایتا 3 ماه اضافه خدمت خواهد خورد. اما در صورت داشتن سابقه فرار از خدمت در پرونده، سرباز فراری به حکم دادگاه محکوم به حبس دو تا شش ماه می شود.

افزون بر این لازم به یادآوری است غیبت سربازان مشمول به خدمت که بیشتر از شش ماه باشد در دادگاه یک سال در نظر گرفته می شود.

چه افرادی سرباز فراری محسوب می شوند؟

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد قوانین جدید معافیت سربازی کلیک کنید.

بررسی طرح خرید خدمت سربازان فراری

کمیسیون تلفیق بودجه کشور در ۹ بهمن سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر خرید خدمت سربازی ویژه سربازان دارای غیبت مطرح کرد. در این طرح مطرح شده سربازان غایب از خدمت بر اساس مدرک تحصیلی خود می بایست مبلغی را به حساب خزانه کل کشور واریز می کردند و در ازای آن کارت پایان خدمت در زمان صلح دریافت می کردند. اما باتوجه به مبلغ بالای خرید خدمت سربازی در این طرح، نمایندگان مجلس، طرح مذکور را رد کرده و تصویب نکردند.

گفتنی است در طرح ارائه شده به مجلس مبلغ خرید خدمت سربازان فراری ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

حال که طرح خرید خدمت سربازان فراری به تصویب نمایندگان مجلس نرسید آیا هنوز راهی هست تا سربازان فراری بتوانند خدمت را بخرند؟ در ادامه به بررسی شرایطی که سربازان فراری می‌ توانند خدمت خود را بخرند خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟

حال در این بخش از نوشته قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم که آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟

در گذشته این امکان برای افراد غایب از خدمت سربازی وجود داشت تا افرادی که بیشتر از 8 سال غیبت داشتند بتوانند با پرداخت مبلغی به عنوان جریمه از سربازی معاف شوند و کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند یا به عبارتی دیگر خدمت سربازی خود را بخرند اما در حال حاضر جریمه غیبت سربازی در برنامه بودجه کشور دیده نمی شود و امکان خرید سربازی جز در شرایطی خاص برای سربازان فراری ممکن نیست.

در حقیقت باید بگوییم تنها طرحی که از آن به عنوان طرح خرید سربازی مشمولان غایب یاد می شود مربوط به افراد مشمول دارای غیبت سربازی است که بیشتر از ۸ سال در کشورهای خارجی مقیم هستند.

طبق طرح ساماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی، تنها این افراد اجازه دارند با پرداخت معادل ریالی ۱۵ هزار یورو اقدام به خرید خدمت سربازی خود نموده و کارت معافیت از خدمت را دریافت کنند.

 

📢 اطلاعیه 📢

در حال حاضر طبق قوانین جاری کشور، خرید خدمت سربازی صرفا برای افراد مشمول خارج از کشور که بیشتر از 8 سال ساکن کشوری به جز ایران هستند، وجود دارد.

جزئیات خرید خدمت سربازان فراری

آیا امکان مسافرت افراد مشمول غایب که در حال تحصیل در کشورهای خارجی هستند وجود دارد؟

افراد مشمول غایب که در حال تحصیل در کشورهای خارجی هستند می‌ توانند بعد از پایان دوران تحصیل خود با گذاشتن ودیعه دو بار در هر سال و به مدت سه ماه به کشور سفر کنند. شایان ذکر است پایان یافتن تحصیل به معنی فارغ التحصیلی، انصراف یا اخراج از دانشگاه می باشد.

مجازات سربازان فراری چیست؟

همواره مجازاتی انتظار سربازان فراری را می‌ کشد. این موضوع توسط نیروهای مسلح در دست بررسی است و به طور مرتب پیگیری می‌ شود. مجازاتی که برای سربازان فراری در نظر گرفته می‌ شود توسط دادگاه‌ های نظامی تعیین خواهد شد.

حال این مجازات می‌ تواند حبس، اضافه خدمت، جریمه نقدی و یا غیره باشد. با توجه به عواقبی که فرار از خدمت می‌ تواند به دنبال داشته باشد همواره توصیه می‌ شود مشمولان تنها در صورتیکه امکان گذراندن خدمت سربازی را به طور کامل دارند، اقدام به شروع خدمت سربازی کنند.

مبلغ جریمه نقدی مشمولان با توجه به میزان تحصیلات آن تعیین می‌ شود. به این صورت که هرچه فرد تحصیلات بالاتری داشته باشد مبلغ بیشتری را باید برای پرداخت جریمه یا بپردازد.

به عنوان مثال کسانی که تا مقطع دکتری تحصیل کرده‌ اند نسبت به کسانی که تحصیلات دیپلم دارند باید مبلغی چند برابر بیشتر بپردازند. همچنین کارفرمایانی که افراد بدون کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را به کار بگیرند، مشمول پرداخت جریمه‌ نقدی خواهند شد.

 

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد خرید خدمت سربازی کلیک کنید.

اخبار پیرامون خرید خدمت سربازی

✅ اجرای طرح بازگشت به سنگر

سازمان نظام وظیفه پس از گفتگو با سازمان قضایی نیروهای مسلح، طرحی را برای سربازان فراری در نظر گرفته است. در این طرح سربازانی که بعد از اعزام به خدمت به دلایل مختلف و یا مشکلات خانوادگی از محل سربازی خود فرار کرده اند می توانند با معرفی خود و بازگشت به یگان خدمتی شان در دادگاه نظامی، نهایت مساعدت را دریافت کرده و پس از جریمه ای ساده به خدمت سربازی خود باز گردند.

✅ تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زلزله زده شهرستان خوی

بر اساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا به دلیل همدردی و مساعدت با افراد مشمول زلزله‌ زده و خانواده‌ های این افراد، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان تمدید می‌ گردد.

با توجه به این اطلاعیه، آن دسته از افراد مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند باید برای ثبت درخواست خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کرده و تاریخ یکم اسفندماه سال ۱۴۰۳ را به یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تمدید نمایند.

اخبار پیرامون خرید خدمت سربازی 

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام امریه وزارت کشور کلیک کنید.

خلاصه مطلب 📝

ما در این مقاله به پاسخ این سوال پرداختیم که آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟ و پاسخ دادیم امکان خرید خدمت سربازی تنها برای افرادی فراهم است که حداقل 8 سال از زمان مشمولیت خود در یکی از کشورهای خارجی سکونت داشته باشند.

همچنین بیان کردیم سربازان فراری خارج از کشور در صورت داشتن شرط فوق لازم است معادل ریالی ۱۵ هزار یورو به خزانه کشور پرداخت کنند تا بتوانند کارت معافیت از خدمت خود را دریافت نمایند.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا گفتیم در صورتیکه سربازان فراری خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند و به یگان محل خدمت خود برگردند می توانند با جریمه اندک و یا حتی بخشودگی به ادامه خدمت سربازی خود مشغول شوند.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و پس از خواندن مقاله سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟ پاسخ سوالات خود را بدست آورده باشید. اما چنانچه شما همراه گرامی به فکر خرید خدمت سربازی خود هستید پیشنهاد می کنیم با توجه به در حال تغییر بودن قوانین و شرایط لازم برای این کار، حتما از شرایط و آخرین قوانین مربوط به خرید سربازان فراری اطلاعات کافی را بدست آورید.

شما دوست عزیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل با شماره 9099075307 (بدون کد) تماس بگیرید یا سوال خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب بنویسید تا مشاوران کارآزموده مرکز مشاوره ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

👈🏻 برای دریافت فایل پی دی اف مقاله سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟ کلیک کنید.

 

 

 

 

3.8/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟ 

پاسخ این سوال به طور کامل در مقاله فوق شرح داده شده است. لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

به چه کسانی سرباز فراری گفته می شود؟

فرد مشمول خدمت که بیش از 15 روز بدون عذر موجه و در زمان صلح از یگان محل خدمت خود غیبت کند سرباز فراری محسوب می شود.

آیا امکان خرید خدمت سربازی در سال 1403 وجود دارد؟

فعلا هیچ اطلاعیه ای در خصوص خرید خدمت سربازی در سال 1403 منتشر نشده است. برای اطلاع از آخرین اخبار می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

63 دیدگاه دربارهٔ «سربازان فراری می‌ توانند خدمت را بخرند؟»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من اعزامی سال ۹۴هستم ۵ماه خدمت کردم به خاطر اعتیاد فرار کردم الان دارای دو فرزند و۲۹سال سن دارم آیا امکان معافیت یا خرید خدمت دارم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر متاسفانه برای برای افرادی که دو فرزند شرط سنی حداقل 35 سال هستش

  2. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام من 30 سال دارم سرباز فراری و دارای 2 فرزند هستم ، برای معافیت میتونم اقدام کنم راهی وجود داره؟؟ کد ملی مسدود کردن ، کارگرم و مستاجر

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      افراد بالای 35 سال دارای دوفرزند
      معاف میشوند.

  3. Avatar photo Farshad گفت:

    من ۱۱ ساله که سرباز فراری هستم و ۱۰ ساله که در کشوری دیگر پناهنده هستم… ایا میتوانم از خرید خدمت سربازی استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر هنوز خرید خدمت اجرا نشده

  4. Avatar photo ماهان گفت:

    سلام ،،ده سال پیش از خدمت فرار کردم آیا میشه از طرح سربازی ناپیوسته اقدام کنم؟
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بستگی به تصمیم دادگاه داره

  5. Avatar photo حسین الهایم گفت:

    سلام من اعزامی 97هستم بعدچهارماه بخاطره مشکل قلبی ازخدمت فرارکردم امان خریدسربازی رادارم متولد1377هطتم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنوز خرید سربازی شروع نشده .

  6. Avatar photo احسان گفت:

    سلام میشه بعد از فرار در حوزه علمیه ادامه تحصیل داد بعدش معاف شد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان را ندارید

  7. Avatar photo امیرخانی گفت:

    سلام
    پسری دارم که الان حدود ۱سال و نیم است که محل خدمت خود را ترک کرده . او معاف از رزم است . به دلیل مشکلات عصبی و روانی که داشت با رای کمیسیون معاف از رزم اعلام شد . چگونه می توانم معافیت او را بگیرم چون او همچنان تحت نظر روانپزشک بوده و دارو دریافت می کند .
    این را هم بگوئیم که او به دلیل شرایط سخت محل خدمت و برخورد مافوقش و شرایط خاص روانی که داشت محل خدمت را ترک کرده . آیا می توانم باقی مانده خدمت را بخرم . حدود ۸ ماه خدمت کرده و چون بسیجی فعال هم بوده چند ماه هم کسر خدمت دارد . لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خرید سربازی در حال حاظ جود ندارد و هم چنین شما این امکان را دارید اعتراض بزنید و مجدد برای ایشان کمسیون تشکیل شود

  8. Avatar photo araz گفت:

    سلام من پسر33 ساله هستم الان بالای ۱۵ ساله از خود خدمت پادگان از اموزش فرار کردم دیگع نرفتم خودمم چشمام خیلی ضعیفه 5/75 درصد چشمام ضعیفه وهم دست چپم پلاتین دارن ایا بنظرتون میشه خدمتمو بخرم یا بنظرتون معافیت میتونم بگیرم برای این ضعیفی چشمام
    پلاتین دستم هم اینکه اصلا دندون هم ندارم برای این سه تا میتونم معافیت بگیزم یانه یا بخرم خدمتمو بنظرتون کدومش میشه راهنمایی کنسد

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر سامانه خرید خدمت بسته شده است برای دریافت معافیت بستگی به مدرک تحصیلی تان دارد

  9. Avatar photo سینا گفت:

    سلام من متولد 65 هستم سال 85 از خدمت فرار کردم پدرم سال 1400 فوت کرد چگونه میتوانم کفالت مادرم را بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت نداشتن برادر بالای 18 سال و غیبت میتوانید برای کفالت اقدام نمایید.

  10. Avatar photo مهدی ف گفت:

    سلام خدمت کم شده شامل اونایی ک فرار کردن یا سربازای در حال حاظر ک خدمت میکنن هم میشه یا نه

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدت خدمت 21 ماه شامل تمامی افراد میگردد

  11. Avatar photo امیر خلیلی گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۹ سال سنمه اعزامی ۹۲ هستم ۹۶ یبار گرفتن منو بعد از حبس نرفتم خدمت الانم چند سال گذشته متاهل هستم تسهیلات دیپلم دارم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. لطفا سوال خودتون رو واضح بیان کنید.

  12. Avatar photo اسدالله اسدی پور گفت:

    سلام‌وقت بخیر. برادرم ۱۱ سال فراری از خدمت‌ ۴ماه مونده خدمتش تمام‌ بشه فرار کرد به گفته‌ خودش اذیتش کردن‌ الانم. کارگری میکنه و مجرد کارت پایان خدمت چگونه بگیره راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز راهی برای گرفتن کارت پایان خدمت جز گذراندن دوره ی خدمت وجود ندارد.

  13. Avatar photo امیرخان گفت:

    واقعا تشکرمیکنم اززحماتتون

  14. Avatar photo امیرخان گفت:

    باسلام…برادربنده ۴۷سال سن ومتاهل ودارای ۲فرزندمیباشد وخدمت خودش را انجام داده ۲۰روز به تسویه مونده بخاطر فوت پدرم ناچار به فرارشده…الان وضعیتش چگونه است…میتونه کارت پایان خدمت یامعافیت بگیره یاخیر…..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است خودشونو معرفی کنند هرچه زودتر تا اضافه خدمت نخورند.

      1. Avatar photo امیرخان گفت:

        برادرم ازسال ۷۸ازپادگان اومده بیرون ..الان حدود ۲۴ساله ازپادگان اومده بیرون .دیگع از اضافه خدمت کذشته…راهی نداره که کارت پایان خدمت یامعافی بگیره….چون پدرم فوت کرده ومادرم پیش داداشم هست واون ازش نگهداری میکنه

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          متولد چه سالی هستند
          اگر بالا 40 سال سن دارند با سه فرزند میتوانند معاف شوند

  15. Avatar photo آرش نعمانی گفت:

    سلام خسته نباشید ، این دومین باره که سوال ازتون میپرسم ولی باز میخواستم مطمئن بشم که چکار کنم؟ من 35 سال سن دارم و مدت 3 ساله که سرباز فراری هستم و 6 ماه هم اضافه خدمت پشت دفترچه ای به دلیل دیرکرد و حاضر نشدن به موقع در محل پادگان آموزشی دارم ، خودم کمک خرج خانواده و مبتلا به بیماری همورویید و خونریزی موقع دفع هستم و 4 گواهی از خود بیمارستان ارتش دارم ولی طبق گفته کادر بیمارستان برای بیماری همورویید کمیسیون پزشکی تشکیل نمیشه و معافیت پزشکی نمیکنن ، مادرم 60 ساله مبتلا به بیماری آلزایمر هستش و پدرم 65 سالشه و مبتلا به بیماری آریتمی قلبی و دیابت وابسته به انسولین و اسم پدرم هم در سامانه کشوری دیابت ثبت شده ، بیماری قلبی و دیابت پدرم نیاز به مراقبت و رسیدگی مرتب ساعتی و روزانه داره که اگه من حتا یک روز خونه نباشم ممکنه براش حادثه اتفاق بیوفته و دلیل فرار من از سربازی هم همینه ، یک برادر کوچک تر از خودم دارم که اصلا با ما زندگی نمیکنه و محل زندگیش از منزل ما خیلی دوره ولی همین باعث میشه نتونتم معافیت کفالت پدر یا مادر رو بگیرم ، آیا با توجه به بیماری خودم و مادرم و بیماری های پدرم که نیاز به مراقبت مرتب داره و با توجه به سن نسبتا بالای خودم و با توجه به داشتن یه برادر کوچیکتر که از ما خیلی دوره برای معافیت من کوچیکترین راهی هست؟ من الان برم خودمو معرفی کنم فوقش میگن باز برو سر خدمتت و موضوع اینجاس که من با این سن و با این شرایط دیگه نمیتونم خدمت کنم.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز سوال شما نیاز به بررسی بیشتر و تخصصی تر دارد لطفا با شماره ی مجموعه و داخلی 108 خانم طهماسبی در تماس باشید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • طرح انصار سربازی

    طرح انصار سربازی 1403 + خبر خوش مشمولان غایب

    امکان شرکت در طرح انصار سربازی فراهم شد. این طرح که به مشمولان غایب سربازی تعلق می گیرد، به‌ تازگی تصویب شده و در کشور به اجرا درآمده خواهد آمد. مهمترین دلیل استفاده از این طرح، کمک به آن دسته...
تماس با مشاور