ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته اعلام شد. کسب اطلاعاتی جامع در رابطه با روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم از جمله موارد ضروری است که هر فرد دانش آموز باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه خاص و ویژه ای داشته باشد. البته در این میان آشنایی با تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم و تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته نهم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اطلاع از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی و همین طور نحوه محاسبه معدل پایه نهم از جمله مواردی است که می توانید از طریق برقراری ارتباط تلفنی با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تحصیلی در مورد آن بیشتر بدانید. 

البته به جز این مورد می توانید در مورد نحوه تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته تحصیلی و همین طور نحوه محاسبه معدل پایه نهم نیز اطلاعاتی را در زمان مقرر برای انتخاب رشته پایه نهم از مشاوران تحصیلی خبره و کاردان بدست آورید. ضرایب دروس اختصاصی پایه نهم در زمان محاسبه نمرات در مقایسه با پایه هفتم و هشتم بالاتر است و ضریب سه را به خود اختصاص می دهند.

برای آشنایی با انتخاب رشته کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

مزایای محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم

شاید از خود بپرسید که مزیت اطلاع از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم چه می تواند باشد؟ اصلاً چرا باید از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم اطلاع داشته باشیم؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که با اطلاع از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم می توانید نمره خود را برای انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی حساب کنید و در انتها از این موضوع مطلع شوید که آیا حد نصاب نمره را بدست آورده اید یا خیر.

اگر حد نصاب نمره را کسب کرده باشید که هیچ و می توانید اقدامات لازم را برای انتخاب و ورود به رشته تحصیلی مورد نظرتان را انجام دهید.

اما در صورت عدم کسب نمره مورد نیاز برای ورود به رشته مورد نظر مثلاً رشته علوم تجربی و یا ریاضی چند راه پیش رو دارید.

 یا این که در امتحان مجدد جهت افزایش نمره خود شرکت کنید که آن هم با شرایطی برای شما امکان پذیر است یا این که نه کلاً قید ادامه تحصیل در رشته مورد نظرتان را بزنید و برای ادامه تحصیل در رشته دیگری اقدام بفرمایید.

البته این در صورتی است که علاقه و استعداد ورود به رشته دیگری را هم داشته باشید. در غیراینصورت انجام این کار نتیجه ای به جز پشیمانی و یأس و ناامیدی از آینده را برای شما در پی ندارد.

مزایای محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم

برای اطلاع از تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم

آیا اطلاعی از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم دارید؟ در این بخش با ذکر روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

در رابطه با روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم باید بگوییم که در ابتدا نمرات دروس مربوطه برای هر کدام از دانش آموزان در دو پایه هفتم و هشتم با ضریبی برابر با یک محاسبه می شود.

البته نمرات پایه نهم تحصیلی نیز با ضریب سه برای شما به عنوان دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه نهم مورد محاسبه قرار می گیرد. به طور مثال، در صورتی که دانش آموز در پایه هشتم نمره چهارده را کسب کرده باشد و همین درس را در پایه های هفتم و نهم به ترتیب شانزده و ده گرفته باشد نمره ملاک وی برابر با 12 است.

به این ترتیب که دو نمره 14 و 16 وی در عدد 1 ضرب شده و نمره 10 وی هم در ضریب 3 ضرب می گردد.

نمرات بدست آمده از ضرب این ارقام در اعدادی مشخص با یکدیگر جمع بسته می شوند و سپس بر عدد 5 تقسیم می شوند.

به همین آسانی توانستید با روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته در پایه نهم آشنایی لازم را پیدا کنید.

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم به این صورت است که مجموع نمره های پایه هشتم و هفتم تحصیلی با ضریب یک و نمره های پایه نهم تحصیلی با ضریب سه مورد محاسبه قرار می گیرد.

پس از ضرب نمره های بدست آمده در ضرایب ذکر شده عدد بدست آمده بر مجموع ضرایب یعنی عدد پنج تقسیم می شود و نمره مورد نظر برای دانش آموز مشخص می گردد.

برای استفاده از نرم افزار هدایت تحصیلی نهم روی لینک کلیک کنید.

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم

تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم

در رابطه با تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم به خصوص نمرات دروس پایه نهم در انتخاب رشته پایه نهم بسیار بالاست.

تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم یا همان سوابق تحصیلی شما دوستان عزیز با توجه به اطلاعات ذکر شده در بالا به اندازه ای است که اگر نمرات شما چندان بالا نباشد و نتوانسته باشید آن ها را به حد نصاب برسانید باید قید ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را بزنید.

پس ملاحظه می کنید که تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم تا چه اندازه بالاست و الزاماً باید در زمان انتخاب رشته های پایه نهم به تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم توجه لازم را مبذول داشته باشید.

برای دریافت بهترین مشاوره آنلاین انتخاب رشته پایه نهم وارد لینک مربوطه شوید

در رابطه با تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته چه می دانید؟

در مورد تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته بالاست اما این موضوع هم یک شرط دارد.

آن هم این که ظرفیت پذیرش رشته مورد نظر شما بالا باشد. در غیراینصورت شاید شما با معدل بالا مثلاً 18 هم نتوانید وارد تحصیل در رشته مورد نظرتان شوید.

راستش را بخواهید دانش آموزان زیادی در طول سال های مختلف بوده اند که به دلیل ظرفیت پایین رشته های تحصیلی حتی با معدل بالا هم نتوانسته اند وارد رشته هایی همچون ریاضی فیزیک و یا تجربی در یکی از مدارس شوند.

در نتیجه، در زمان انتخاب رشته در رابطه با تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته به این موضوع مهم نیز توجه لازم را مبذول دارید و تصور نکنید که با داشتن معدل بالا هم می توانید در هر مدرسه ای که بخواهید مشغول به تحصیل در رشته مورد نظرتان شوید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بهتر و دقیق تری در رابطه با تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در مدارس مختلف هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

تیم مشاوره ایران تحصیل می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز این سایت قرار دهند.

برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته مجدد پایه نهم تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

در رابطه با تاثیر معدل نهم در انتخاب رشته چه می دانید؟

در رابطه با نحوه محاسبه معدل پایه نهم چه می دانید؟

آیا اطلاعی از نحوه محاسبه معدل پایه نهم برای انتخاب رشته در این پایه تحصیلی دارید؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیقی در رابطه با نحوه محاسبه معدل پایه نهم جهت انتخاب رشته هستید می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید. مشاوران ایران تحصیل می توانند شما را از نحوه محاسبه معدل پایه نهم به طور دقیق مطلع کنند و فرمول درست نحوه محاسبه معدل پایه نهم را به شما دوستان عزیز دانش آموز عرض کنند.

برای کسب اطلاع در خصوص نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم روی لینک بزنید.

خلاصه مطلب

نمره ها و معدل پایه نهم بر روی انتخاب رشته و مسیر آینده تمام دانش آموزان موثر است. در نتیجه دانش آموزان باید تلاش خود را به کار بگیرند تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابند. در این حالت روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نیز اهمیت پیدا میکند و آشنایی با آن به شما کمک خواهد کرد تا هوشیارانه در جهت موفقیت قدم بردارید.

نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم هر یک دارای ضرایبی هستند که در محاسبه میزان تاثیر روی هدایت تحصیلی ایشان موثر است. نمرات پایه هفتم و هشتم ضریب 1 دارند و نمرات پایه نهم که از اهمیت بیشتری برخوردار است ضریب 3 خواهند گرفت.

در نتیجه تاثیر نمره یک درس پایه نهم 3 برابر مهم تر از تاثیر آن در همان درس در پایه های هفتم و هشتم است. از این رو باید دقت داشته باشید در محاسبه میانگین هر درس یک سهم برای دروس پایه هشتم، یک سهم برای دروس هفتم و 3 سهم برای دروس پایه نهم در نظر بگیرید.

 

برای دانلود مقاله روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته پایه نهم روی لینک کلیک کنید.

3.3/5 - (66 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم چگونه است؟ 

برای اطلاع از روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم چگونه است؟

تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم بسیار بالاست. به طوری که، در صورت عدم کسب نمره لازم و مورد نظر نمی توانید برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود اقدام کنید.

تاثیر معدل در انتخاب رشته نهم به چه صورت است؟ 

تاثیر معدل در انتخاب رشته نهم بالاست. اما به شرطی که ظرفیت رشته مورد نظر پایین نباشد و تنها افراد کمی پذیرش نشوند.

نظرات

1,054 دیدگاه دربارهٔ «روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم»

  1. Avatar photo نیما گفت:

    سلام نمره ریاضی در سال هفتم و هشتم ۱۲ شد نمره علوم ۱۶درهردو سال برای رفتن به رشته ریاضی باید خرداد نهم چند بیارم؟هردرسیو

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر مجموع نمرات سه پایه باید بالای ۳۰ باشد در این صورت قبول میشوید

  2. Avatar photo خالقی گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگر دانش آموز ریاضی خرداد هفتم ۵ گرفته باشه، حداقل چه نمراتی در هشتم و نهم در درس ریاضی باید کسب کنه که بتونه رشته ریاضی رو انتخاب کنه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      حداقل 19

  3. Avatar photo ایلیا گفت:

    سلام نمرات نوبت اول داخل انتخاب رشته تاثیر داره ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. تمام نمرات از پایه ی هفتم تا نهم در انتخاب رشته ی شما تاثیر دارد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)