ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های تجربی دانشگاه آزاد

رشته های تجربی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست رشته های تجربی دانشگاه آزاد اعلام شد. داوطلبان رشته های تجربی که قصد ادامه تحصیل در یکی از مقاطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته، و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته  دانشگاه آزاد را دارند، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای نام نویسی اقدام نمایند. اگر می خواهید از لیست رشته های تجربی این دانشگاه آگاه شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین، به منظور اطلاع از ظرفیت های پذیرش، زمان دقیق نام نویسی و شرایط لازم ورود به رشته مورد نظر خود می توانید با مشاوران خبره ایران تحصیل تماس گرفته و مشاوره قبولی دریافت نمایید.

پذیرش رشته های تجربی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

پذیرش رشته های تجربی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

دانشگاه آزاد همواره یکی از بهترین گزینه های تحصیل برای افرادی است که به هر دلیلی نمی توانند و یا مایل نیستند در دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه که در بسیاری از رشته ها دانشجو می پذیرد، برای داوطلبان کنکور تجربی نیز فرصت خوبی را فراهم آورده است.

روش پذیرش رشته های تجربی دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد. در روش با آزمون، داوطلبان بایستی همچون سایر متقاضیان، در کنکور سراسری شرکت کرده و چنانچه نمره حد نصاب را به دست آوردند، برای انتخاب رشته یا رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند.

شیوه بدون کنکور نیز همانطور که از نام آن بر می آید، نیازی به شرکت در آزمون نداشته و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. البته انتخاب و ورود به این دسته از رشته ها نیز مستلزم برخورداری از یک سری شرایط است که در ادامه با هم از آن مطلع شویم.

به منظور اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد بر روی لینک قرمز فرمایید

رشته های تجربی با آزمون دانشگاه آزاد کدامند؟

اگر از آن دسته از افرادی باشید که علاقه مند ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد هستند، باید بگوییم که چاره ایی جز شرکت در آزمون را نخواهید داشت. با وجود آنکه بسیاری از رشته های تجربی آزاد امکان ورود بدون آزمون را دارند، اما همچنان اغلب رشته هایی با آزمون آن به گروه های پزشکی و پیراپزشکی مربوط می شوند. به همین دلیل، می توان گفت که این رشته ها تنوع چندان بالایی نداشته، اما از رشته های سطح بالای علمی به شمار می روند.

متقاضیانی که در هنگام اعلام نتایج کنکور سراسری مجا به انتخاب رشته شده اند؛ با بررسی دفترچه از لیست رشته های تجربی با آزمون دانشگاه آزاد آگاه می شوند. اما ما برای رفاه حال این عزیزان، همه رشته های مربوطه را جمع آوری و در جدول زیر ارائه داده ایم.

 رشته های با کنکور تجربی دانشگاه آزاد

 

پزشکی پرستاری علوم آزمایشگاهی
دندانپزشکی مامایی مهندسی بهداشت محیط
داروسازی اتاق عمل علوم تغذیه
دامپزشکی هوشبری مهندسی بهداشت حرفه ای
بهداشت عمومی بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری ها

 

اگر می خواهید بدانید چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بر روی لینک نمایید

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تجربی

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تجربی

بیش از هشتاد و پنج درصد رشته های تجربی آزاد بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند. این رشته ها در دو مقطع کاردانی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته بوده و در دو نیمسال مهر و بهمن ورودی دارد. بنابراین، داوطلبان می بایست در زمان های مقرر و در صورت برخورداری از شرایط لازم، نام نویسی و کد رشته محل ها را انتخاب نمایند.

نکته دیگر آنکه، اغلب رشته های غیر پزشکی تجربی دانشگاه آزاد بدین شکل ارائه می شوند. دفترچه انتخاب رشته اینگونه رشته ها از رشته های با کنکور مجزا است و متقاضیان بایستی با دانلود دفترچه مربوطه، انتخاب کنند. در جدول زیر می توانید لیست رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را مشاهده فرمایید.

برای آشنایی با گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

 رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد

 

علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی شیلات بهداشت مواد غذایی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی گیاه پزشکی میکروبیولوژی
علوم و مهندسی صنایع غذایی ( کشاورزی ) اقتصاد کشاورزی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر اقیانوس شناسی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری علوم آزمایشگاهی دامپزشکی کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی
زمین شناسی شیمی محض زیست شناسی گیاهی
علوم دامی شیمی کاربردی زیست شناسی جانوری
علوم و مهندسی باغبانی مهندسی طبیعت زیست شناسی دریا
علوم و مهندسی خاک ترویج و آموزش کشاورزی پایدار زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی زیست فناوری
کاردانی تکنولوژی جنگل داری مهندسی صنایع مبلمان کاردانی تولید و فرآوری خرما
کاردانی شیمی آزمایشگاهی بهداشت و بازرسی گوشت کاردانی امور زراعی و باغی

 

متقاضیانی که هنگام ورود اطلاعات اشتباهی صورت گرفته وارد سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد شوند.

شرایط ورود به رشته های تجربی با کنکور تجربی آزاد

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، نه تنها ثبت نام بلکه آزمون دانشگاه آزاد و سراسری از چند سال گذشته با یکدیگر تلفیق شده و از این رو شرایط های لازم برای ثبت نام نیز یکسان می باشد. در زیر با هم شرایط نام نویسی رشته های تجربی آزاد با آزمون را بررسی می کنیم.

  • داشتن یکی از مدارک های دیپلم نظام جدید، دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی، کاردانش و یا کاردانی
  • متقاضیانی که در یکی از رشته های آموزش پزشکی دارای مدرک کاردانی می باشند، می بایست دوره تعهد خود را نهایتا 31 شهریور تمام کنند.
  • اگر داوطلب در یکی از رشته های روزانه مشغول به تحصیل باشد، بایستی نهایتا تا پایان اسفند انصراف خود از تحصیل را به ثبت برساند تا بتواند نام نویسی کند.
  • ان دسته از متقاضیانی که در یکی از دوره های غیر روزانه مشغول به تحصیل هستند، نیازی به انصراف نداشته و می توانند برای قبولی در رشته های تجربی دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.
  • داوطلبان مرد نباید از نظر وضعیت نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور و با کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط بدون کنکور رشته های تجربی آزاد

برای ورود به هر کدام از مقاطع تحصیلی رشته های تجربی دانشگاه آزاد بدون کنکور، شرایط دارای تفاوت های جزئی می باشد که سعی خواهیم کرد تا در ادامه به مهترین آن ها اشاره نماییم.

  • افرادی که در یکی از از رشته های فنی حرفه ای یا کاردانش دارای مدرک دیپلم نظام جدید می باشند و  همچنین، یا دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم، مجاز خواهند بود تا در یکی از رشته های مرتبط با رشته خود برای ثبت نام نام کاردانی اقدام کنند.
  • متقاضیانی که قصد ثبت نام در رشته های کاردانی تجربی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دارند حتماً بایستی مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی قدیم را ارائه کنم.
  •  اگر داوطلب در یکی از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده باشد مجاز به نام نویسی در سایر رشته ها خواهد بود. البته ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی برای این دسته از متقاضیان الزامی است.
  •  افرادی که دارای مدرک دیپلم فنی یا کاردانش نظام جدید هستند و مدرک پیش دانشگاهی را ندارند نمی‌توانند در رشته های کاردانی ناپیوسته ثبت نام نمایند.
  • دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته مجاز به ثبت نام در دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد خواهند بود.
  • دارندگان مدرک حوزوی که مدرک آن معادل با دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه می باشند، در صورتی که به طور همزمان در حوزه مشغول به تحصیل نبوده و از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد، امکان ثبت نام در رشته های تجربی بدون کنکور دانشگاه آزاد را خواهند داشت.
  • اگر داوطلبی قبلاً در یکی از رشته های مقطع  کارشناسی پیوسته تحصیل نموده اما به دلایل مختلف آن را به اتمام نرسانده و با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شده است، چنانچه از نظر وضعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشد مجاز ثبت نام در رشته های کارشناسی ناپیوسته خواهد بود.

جهت اطلاع از رشته های پیراپزشکی شامل هوشبری و پرستاری بر اساس سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید.

مشاوره قبولی در رشته های تجربی دانشگاه آزاد

با توجه به آنکه بر اساس آمار رشته های تجربی متقاضیانی بیشتری را نسبت به سایر رشته ها به خود اختصاص می دهند، به طور معمول رقابت تنگاتنگی نیز برای قبولی در این رشته ها وجود دارد. خوشبختانه با وجود رشته های تجربی آزاد این امکان فراهم شده است تا علاقه مندانی که به هر دلیلی قادر به ورود دانشگاه های سراسری نیستند، از این طریق در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند.

اما نکته قابل ذکر آن است که ظرفیت پذیرش رشته های تجربی در دانشگاه آزاد هم دارای محدودیت هایی است و بعلاوه، تنوع آن ها مانند دانشگاه های سراسری نیست. از این رو، بسیار مهم است که با آگاهی برای انتخاب رشته و در زمان های درست اقدام نمایید. علاوه بر این، شناخت از رشته ها، مواد درسی و همچنین میزان شهریه هر کدام از جمله فاکتورهای مهم دیگر ادامه تحصیل هستند که بایستی از آن ها اگاهی داشت.

از آنجا که برخی از متقاضییان از این موارد آگاهی نداشته و حتی به دلیل عدم شناخت از میزان علاقه خود به رشته آتی شان مطمئن نیستند، دچار مشکل می شوند. کارشناسان ایران تحصیل که تجربه و سابقه بالایی در امور تحصیلی دارند، می توانند شما را در زمینه انتخاب و ورود به هر کدام از رشته ها تجربی راهنمایی کرده و مشاوره دهند. این کارشناسان، هر کدام از داوطلبان را متناسب با شخصیت و موقعیت منحصر بفرد خود رراهنمایی خواهند کرد.

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج انتقالی دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید.

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر ذکر لیست رشته های تجربی دانشگاه آزاد در دوره های با کنکور و بدون کنکور، شرایط لازم برای ورود به هر کدام را شرح دهیم.

چنانچه شما نیز از افرادی هستید که مایل به شرکت در هر کدام از رشته های دانشگاه آزاد در رشته ها تجربی، ریاضی و یا انسانی هستید، می توانید اطلاعات کامل را در مورد رشته های مورد نظر خود از کارشناسان ایران تحصیل اخذ کنید. مشاوران ما با تسلط کاملی که بر روی جنبه های مختلف همه رشته ها دارند، از طریق شماره های درج شده در جدول زیر، از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان خواهند بود.

4/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ورود به رشته های بدون کنکور رشته های تجربی دانشگاه آزاد چیست؟

در این مقاله می توانید همه شرایط لازم برای ورود به رشه های تجربی بدون آزمون دانشگاه آزاد را مطالعه فرمایید.

آیا رشته های علوم پزشکی تجربی در دانشگاه آزاد بدون کنکور پذیرفته می شود؟

خیر. نمی توان در هیچ کدام از رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد بدون آزمون وارد شد.

چه زمان می توان در کنکور رشته تجربی دانشگاه آزاد نام نویسی کرد؟

زمان ثبت نام  کنکور رشته های تجربی دانشگاه آزاد و سراسری در یک زمان است.

شهریه رشته های تجربی دانشگاه آزاد چقدر است؟

برای اطلاع از شهریه هر کدام از رشته های تجربی دانشگاه آزاد می توانید ب مشاوران ایران تحصیل تماس فرمایید.

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «رشته های تجربی دانشگاه آزاد»

  1. Avatar photo ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید می شه از رشته انسانی در داشنگاه آزاد رشته های تجربی رو زد؟ و چه رشته هایی می شه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بلهچهر رشته ای که در دفترچه بدون کنکور ها باشد

  2. Avatar photo mobina گفت:

    سلام
    در کارنامه نهایی من زده که دانشگاه آزاد اسلامی علوم تجربی غیرمجاز
    به جز چهار رشته چطوری بفهمم اون چهار رشته چی هستن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور غیر مچاز هستید.
      انتخاب رشته ۴ رشته پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و دفترچه منتشر شده توسط این سایت انجام می شود.

  3. Avatar photo hohe گفت:

    ببخشید با رتبه 70 هزار میشه یعنی یه کم هم که شده شانس قبولی در دندانپزشکی دانشاه ازاد پردیس اینا هست؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      با شماره تماس 9099075307 داخلی 112 تماس بگیرید.

  4. Avatar photo فاطمه شفیعی گفت:

    بارتبه ۹۰ هزار چه رشته ای میتونم برم؟

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      میتونین برا اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  5. Avatar photo مائده گفت:

    سلام من سال اخره انسانی هستم میتونم کنکور تجربی ثبت نام کنم یااینکه اگر رتبه قبولی رونیاوردم میتونم رشته مامایی یاروانشاسی دانشگاه ازاد ثبت نام کرد؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام بله

  6. Avatar photo علی گفت:

    سلام من با رتبه ۱۰هزار توی زیر گروه ۱و سهمیه ۲۵درصد میتونم پیراپزشکی آزاد پردیس ….برم؟

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام اره برای پردیس ها و ازاد ها شانس پذیرش خوبی برای رشته های تجربی دارید

      1. Avatar photo کریمه گفت:

        ببخشی با رتبه 11 هزار تجربی مجاز به دانشگاه ازادمنطقه 3 پرستاری مامایی میشه رفت

        1. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)