ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ از جمله سؤالات بسیار مهمی است که معمولاً متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی از مشاوران تحصیلی خبره می‌پرسند. یافتن پاسخی مناسب برای این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ به اندازه‌ای مهم است که در صورت عدم اطلاع از آن نمی‌توان انتخاب رشته‌ای حرفه‌ای در سایت دانشگاه آزاد انجام داد. در واقع، هر یک از داوطلبان نیاز به کسب اطلاعاتی در مورد شرایط و نحوه دقیق و بی عیب و نقص انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org و یافتن پاسخی دقیق برای این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم ؟ دارند.

از آن جایی که یافتن اطلاعاتی در رابطه با این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم برای هر یک از متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب رشته در این دانشگاه الزامی است از این رو کمک خواستن از مشاوری آگاه در این رابطه و برای یافتن پاسخی دقیق برای این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ می‌تواند بسیار مهم باشد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد و همین طور دریافت راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 909075307 در این رابطه تماس بگیرید.

اطلاعیه: قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی از نحوه صحیح انتخاب رشته در سامانه اطلاع پیدا کنید.

در دوره بدون کنکور چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟

همان طور که در جریان هستید دانشگاه آزاد اسلامی به جز دوره با آزمون اقدام به پذیرش داوطلبان از طریق دوره‌های بدون آزمون نیز می‌کند.اما سؤال مهم در اینجا این است که در دوره بدون کنکور چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم و رشته‌های دانشگاه آزاد بدون کنکور کدام هستند؟

در صورتی که به دنبال یافتن پاسخی درست و منطقی برای این پرسش مهم هستید در ادامه این نوشته جامع با ما همراه باشید تا پاسخ مناسبی برای این سؤال مهم یعنی در دوره بدون کنکور چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم پیدا کنید. در این بخش با ذکر راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور و با کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

در دوره بدون کنکور چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

در قدم اول باید برای ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرورگر گوگل خود اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از بخش بالایی مرورگز گوگل برای درج آدرس سایت یعنی azmoon.org استفاده کنید و یا این که عبارت سایت دانشگاه آزاد را در بخش میانی مرورگر گوگل خود درج کنید.

گام اول انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

در قدم دوم و بعد از ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی نوبت به کلیک بر روی گزینه ثبت نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد می‌رسد.

گام دوم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

در مرحله سوم الزاماً باید از میان مقاطع تحصیلی به نمایش درآمده بر روی صفحه یک مورد را انتخاب بفرمایید. (کاردانی و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته آزاد)

گام سوم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

در قدم بعدی برای پاسخ به سؤال چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ باید عرض کنیم که در این مرحله نوبت به درج سه مورد مهم یعنی کد ملی، رمز کارت اعتباری و همین طور شناسنامه در فیلدهای مشخص شده در سامانه می‌رسد.

گام چهارم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

مرحله بعدی درج آدرس و اطلاعات شخصی (نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی و غیره) در سامانه می‌رسد.

گام پنجم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

قدم بعدی مربوط به درج کلیه اطلاعات تحصیلی از جمله شاخه تحصیلی، معدل کل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم و غیره می‌رسد.

گام ششم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

مرحله مهم بعدی برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور بارگذاری عکسی در اندازه 4×3 در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد است.

گام هفتم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

آخرین مرحله ورود به برگه انتخاب رشته و درج بیست مورد کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های معرفی شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد است که باید در نهایت دقت این کار را انجام دهید.

گام هشتم انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره مهر

 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

 

راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در دوره بهمن

به جز دوره مهر ماه حتماً این سؤال برای شما هم پیش می‌آید که در دوره بهمن چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ در رابطه با فرآیند انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در دوره بهمن ماه و یافتن پاسخی دقیق به این سؤال یعنی در دوره بهمن ماه چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ باید خدمت شما عرض کنیم که این امر به صورت اینترنتی برای داطلبان و افراد متقاضی انجام نمی‌شود.

در واقع، هر یک از افراد داوطلب الزاماً باید به دانشگاه مورد نظر برای انتخاب رشته اقدام کنند. البته دقت داشته باشید که همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره بدون کنکور آزاد اسلامی در دوره بهمن ماه برای هر یک از افراد متقاضی و داوطلب ثبت نام الزامی و مهم است.

برای مشاهده راهنمای جامع انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

در دوره با کنکور چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟

به جز دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره هر یک از افراد الزاماً می‌توانند برای ثبت نام در دوره با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی نیز اقدام کنند.

اما در این میان این سؤال مطرح می‌شود که چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ در صورتی که به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ هستید در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

در قدم اول و برای کسب اطلاعاتی در مورد این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ باید از طریق مرورگر گوگل خود وارد سایتی به آدرس azmoon.iau.ac.ir شوید و در ادامه گزینه‌ای تحت عنوان انتخاب رشته آزمون سراسری را بزنید.

گام اول ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد

در قدم بعدی برای دستیابی به پاسخ این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ الزاماً باید برای درج دو مورد مهم شناسه دانشگاه آزاد و همین طور کد ملی خود اقدام بفرمایید. با درج این مورد مهم نوبت به درج گزینه ورود می‌رسد.

گام دوم ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد

در مرحله بعدی نوبت به واریز مبلغ مورد نظر برای ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی می‌رسد. برای این کار الزاماً‌ باید از میان بانک‌های مورد نظر بر روی لوگوی آن کلیک کرده و در ادامه کلیک پرداخت را بزنید.

گام سوم ثبت نام با آزمون دانشگاه آزاد

در قدم آخر الزاماً باید کد رشته‌های مورد علاقه‌تان را از میان کد رشته‌های ارائه شده در دوره با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کرده و سپس کلید تأیید نهایی را بزنید. با طی مراحل ذکر شده در بالا کد پیگیری از طریق سامانه دانشگاه آزاد اسلامی دریافت می‌کنید که باید آن را در نزد خود نگه دارید.

برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

 

نکاتی طلایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در میان افراد و داوطلبان از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع، در صورت عدم توجه به نکاتی خاص و ویژه در زمان انتخاب رشته نمی‌توانید انتظار داشتن انتخاب رشته‌ای قوی و در ادامه قبولی در دانشگاه و شهر مورد علاقه خود را داشته باشید.

در این بخش با ذکر نکاتی طلایی و مهم برای داشتن انتخاب رشته‌ای مؤفق در دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت شما هستیم. نکاتی که به جز موارد مذکور در بالا می‌تواند پاسخی قانع کننده به سؤال چگونه در سایت دانشگاه انتخاب رشته کنیم؟ باشد. در صورت توجه و رعایت نکات ذکر شده در ادامه می‌توانید قبولی خود را در دوره با کنکور و همین طور بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی تضمین کنید.

  • از توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی خانواده غافل نشوید

در حال حاضر و همان طور که همه می دانیم با توجه به شیوع همه گیر ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده و خانواده‌های بسیاری با مشکل مالی مواجه شده‌اند. از طرف دیگر، شهریه دانشگاه آزاد اسلامی هم همانند سال‌های گذشته بسیار بالاست. از این رو الزاماً در زمان انتخاب رشته‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف تحصیلی به وضعیت اقتصادی خانواده خود نیز توجه کنید.

  • اطلاع از امکان پذیر بودن یا نبودن ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته‌ها

در حال حاضر و با توجه به بالا رفتن سطح آگاهی و همین طور نیاز جامعه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی ارشد و همین طور دکتری در میان جوانان و اهالی درس و کتاب بسیار باب شده است. از این رو، قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته یا رشته‌های مورد نظر خود از امکان پذیر بودن یا نبودن ادامه تحصیل در آن رشته در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز اطلاعاتی را بدست آورید و تنها در صورتی آن‌ها را انتخاب کنید که بتوانید در آینده مدارج عالی‌تر را نیز در آن رشته بگیرید.

  • بدون توجه به بازار کار رشته‌ها انتخاب رشته نکنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی چه در دوره بدون آزمون و چه دوره با آزمون باید به آن توجه کرد در رابطه با بازار کار رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه است. بدون توجه به بازار کار مسلماً نمی‌توانید آینده کاری خوبی را برای خود رقم بزنید. در هر صورت شما به داشتن کاری مناسب آن هم با حقوق کافی نیاز دارید.

  • توجه به استعدادهای درونی و علایق خود در زمان انتخاب رشته آزاد

از دیگر موارد مهم و قابل توجه در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی برای یافتن پاسخی دقیق به این سؤال یعنی چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ بحث استعدادها و توانمندی‌های درونی شماست. در واقع، داشتن انتخاب رشته‌ای بدون توجه به علایق و استعدادهای درونی در دانشگاه آزاد نه تنها فایده‌ای برایتان ندارد بلکه مشکلاتی هم در آینده برایتان به وجود می‌آورد. پس لطفاً چشم و هم چشمی را در زمان انتخاب رشته آزاد کنار بگذارید و به استعدادها و علایق خود توجه کنید تا بدین ترتیب انتخاب رشته‌ای آگاهانه و حرفه‌ای را تجربه نمایید.

 

برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه علوم تحقیقات بر روی لینک کلیک نمایید.

بنر انتخاب رشته

  • از دریافت مشاوره تحصیلی در زمان انتخاب رشته آزاد غافل نشوید

از دیگر موارد مهمی که در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به آن توجه کنید دریافت مشاوره تحصیلی است. البته مشاوره تحصیلی که از مشاوری کاردان دریافت بفرمایید.

  • از شرکت در آزمون‌های استعدادسنجی غافل نشوید

یکی دیگر از موارد مهمی که در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد نباید از آن غافل شد شرکت در آزمون‌های استعدادسنجی است. آزمون‌هایی جامع که می‌تواند در شناخت توانایی‌ها و استعدادهایتان به شما دوست عزیز داوطلب کمک کند. از میان بهترین و معروف‌ترین این آزمون‌ها می‌توان از آزمون هالند یاد کرد.

آزمونی که سؤالات آن کاملاً‌ استاندارد بوده و می‌توانید به وسیله آن‌ها به استعدادهای خود پی ببرید. البته دقت داشته باشید که برای شرکت در این آزمون‌های جامع بهتر است از کمک مشاوری آگاه استفاده کنید.

 

اطلاعیه

برای دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

نکاتی طلایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

میزان هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

از آنجاکه موقع نام نویسی هیچ هزینه‌ای از داوطلبان این دانشگاه دریافت نمی‌شود، افراد متقاضی هنگام انتخاب رشته باید برای تکمیل فرایند گزینش رشته‌ها مبلغی را واریز نمایند.

در سال قبل، مبلغ تعیین شده 97 هزار تومان بود. در سال جاری به دلیل عدم انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد 1403 هنوز این مبلغ در سال جاری اعلام نشده است. اما احتمال می‌رود در سال جدید این مبلغ افزایش داشته باشد. این هزینه به صورت آنلاین و از طریق کارت‌های عضو شتاب قابل پرداخت می‌باشد.

میزان تأثیر سهمیه‌ها در انتخاب رشته کنکور آزاد 1403

همانطور که می دانید پذیرش دانشگاه آزاد براساس تراز کسب شده و رتبه کشوری داوطلبان است. علاوه بر این بومی گزینی نیز در انتخاب افراد تأثیر دارد. از سوی دیگر براساس رتبه در سهمیه داوطلبان، میزان تأثیر سهمیه ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا به شکل متفاوتی خواهد بود و در حال حاضر این سهمیه‌ها برای داوطلبان دانشگاه آزاد لحاظ نمی‌گردد. تنها مزیت داشتن سهمیه ایثارگری، رزمندگان و خانواده شهدا برای داوطلبان، هنگام پرداخت شهریه ثابت و متغیر است که مشمول تخفیف می‌شوند.

برای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله با ارائه راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون دانشگاه آزاد به این سؤال بسیار مهم داوطلبان که چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ پاسخ دادیم. از آنجا که فرایند انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد، آن دسته از داوطلبانی که وارد این مرحله شده‌اند و مجاز به انتخاب رشته هستند، باید اولویت‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که شانس قبولی آنها در کد رشته محل‌ها بالا باشد.

در واقع نحوه چینش کد رشته محل‌ها تعیین کننده احتمال قبولی یا عدم قبولی شما در رشته‌های ارائه شده دانشگاه آزاد می‌باشد. از آنجا که مرحله انتخاب رشته آزاد بسیار حساس است، توصیه می‌کنیم در این مسیر حتماً از راهنمایی مشاوران کاردان و با تجربه بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور آزاد، شما عزیزان می‌توانند با مشاوران مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا به بهترین شکل شما را در این زمینه یاری کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟

برای اطلاع دقیق از نحوه انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آدرس سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

آدرس سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد azmoon.org است.

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در چه مقاطعی انجام می شود؟

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد در تمامی مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و پیوسته انجام می شود.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟»

  1. Avatar photo الهام گفت:

    سلام برای ثبت نام دانشگاه آزاد بهمن ماه موعد ثبت نام اعلام شده

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر از سایت azmoon.iau.ir پیگیری بفرمایید

  2. Avatar photo فهامی گفت:

    چطور میتونم از خارج از کشور وارد سایت دانشگاه آزاد بشم؟؟؟ من برای انتخاب رشته قصد دارم اقدام کنم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      شما برای انتخاب رشته باید وارد سایت آموزشیار بشوید.

  3. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید چجوری میشه تو سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرد؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با مشاوران تماس بگیرید راهنماییتون میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان آغاز شد. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد. لذا کلیه...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)