ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد + لینک بازیابی و فراموشی | azmoon.org

دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان دانشگاه آزاد پس از مشاهده کارنامه خود لازم است نسبت به دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند. برخی از داوطلبان در تماس با مشاوران این موضوع را عنوان می‌نمایند که شناسه انتخاب رشته خود را هنگام دریافت از طریق سایت azmoon.org فراموش کرده‌اند و در این صورت مشاوران برای دریافت کد دسترسی راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند داد.

در ادامه در رابطه با اینکه کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟ و همچنین نحوه مشاهده آن اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. شما داوطلبان گرامی جهت اطلاع دقیق از نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 و دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توانید با شماره 9099075307 با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

اهمیت دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

شناسه انتخاب رشته همان کد هفت رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌باشند الزامی است. کلیه داوطلبان عزیز می‌توانند در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. با توجه به اینکه کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد به صورت هماهنگ می‌باشد، لذا داوطلبان لازم است به کارنامه اولیه کنکور مراجعه نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده‌اند می‌توانند برای دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد  اقدام  نمایند. بنابراین با توجه به اینکه هر یک از داوطلبان می‌تواند به صورت هم‌زمان هم در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و هم در رشته‌های دانشگاه‌های سراسری شرکت نمایند، نهایت دقت عمل را در وارد نمودن کد رشته‌های خود داشته باشید.

داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج ،موفق به دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشده‌اند، دانشگاه آزاد فرصت دوباره‌ای را در اختیار این دسته از داوطلبان قرار داده است که با توجه بدان می‌توانند نسبت به دریافت مجدد شناسه دانشگاه آزاد اقدام نمایند. شایان ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت جداگانه صورت می‌پذیرد.

آن دسته از داوطلبانی که مشکل «شناسه انتخاب رشته را فراموش کرده‌ام» را دارند، پس از دریافت این شماره می‌توانند تنها به انتخاب 20 کد رشته محل بپردازند. بنابراین تعداد انتخاب‌های متقاضیان دانشگاه‌های سراسری بسیار بیشتر از علاقمندان به رشته‌های دانشگاه آزاد می‌باشد و همین مسئله دقت بیشتری را در انتخاب رشته می‌طلبد.

برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

اهمیت دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

وارد نمودن کد مربوطه در تمامی گروه‌های آزمایشی به صورت الکترونیک امکان پذیر می‌باشد. داوطلبان می‌توانند با استفاده از سامانه سنجش و آموزش کشور به‌راحتی اقدام به مشاهده این کد نمایند. شناسه انتخاب رشته آزاد یک کد 7 رقمی است که برای هر داوطلب به صورت منحصر به فرد و جداگانه می‌باشد و در صورت دارا بودن این کد، داوطلب می‌تواند اقدام به انتخاب رشته نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته‌اند، می‌توانند کد دسترسی انتخاب رشته را مشاهده نمایند. پس از ذخیره‌سازی این کد، می‌توانید به سامانه دانشگاه آزاد مراجعه نموده و اقدام به انتخاب رشته نمایید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که کد مربوطه برای رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد می‌باشد.

چگونه در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنیم؟ پاسخ این سوال را در مقاله لینک مشاهده کنید.

نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

راهنمای دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

متقاضیان گرامی در راستای سهولت امر انتخاب رشته و انجام مراحل انتخاب رشته و دریافت شناسه ثبت نام را به صورت گام به گام برای شما تشریح می‌کنیم شایان ذکر است در صورت بروز مشکل در هر یک از مراحل ثبت نام – انتخاب رشته و دریافت کد هفت رقمی انتخاب رشته آزاد می‌توانید از ساعات 8 صبح الی 1 شب (حتی ایام تعطیل) با شماره‌های مذکور تماس بگیرید.

گام اول: متقاضیان محترم جهت انتخاب رشته اینترنتی دانشگاه آزاد در زمان مقرر وارد سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی وارد می‌شوید.

گام دوم: در صفحه‌ای که مشاهده می‌نمایید وارد قسمت انتخاب رشته با کنکور ۱۴۰۳ می‌شوید.

گام سوم: تمامی اطلاعات هویتی متقاضی و اطلاعات مربوط به شرکت در آزمون متقاضی اعم از رمز و شناسه ثبت نام باید وارد شود.

گام چهارم: متقاضی گرامی در این مرحله پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد از کد رشته محل‌های موجود مطلع گشته و کد رشته‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت در لیست مورد اعلام نمایید.

برای آشنایی با سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

راهنمای تصویری دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

برای انجام فرایند انتخاب رشته، داوطلبان باید شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در اختیار داشته باشند. دریافت این شناسه از طریق سایت سنجش امکان پذیر است. برای سهولت دسترسی در ادامه راهنمای تصویری دریافت این شناسه ارائه شده است.

  1. در گام اول باید وارد سامانه سازمان سنجش یا sanjesh.org شوید. سپس مطابق تصویر گزینه سراسری را انتخاب کرده و بر لینک “دریافتکارنامه اولیه آزمون سراسری 1403” کلیک نمایید.

گام اول دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  1. پس از وارد شدن به صفحه بعد، برای مشاهده کارنامه خود می‌توانید از طریق 3 روش زیر اقدام کنید.
  1. وارد کردن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد
  2. وارد نمودن شماره پرونده، کد رهگیری، شماره شناسنامه
  3. ثبت کردن شماره پرونده، شماره سریال، شماره شناسنامه

گام دوم دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  1. پس از ثبت اطلاعات درخواستی، داوطلبان می‌توانند کارنامه خود را دریافت کنند. در این کارنامه رتبه در سهمیه افراد، رتبه کشوری و درصد دروس انتخابی ارائه شده است.

گام سوم دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد دسترسی داوطلبان در قیمت پایین کارنامه با عنوان ” کد دسترسی برای انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد اسلامی ” قابل دسترسی می‌باشد.

برای مشاهده راهنمای جامع انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

دریافت مجدد شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟ در واقع همان شناسه‌ای است که به شما امکان انتخاب رشته را فراهم می‌نماید. بنابراین لازم است داوطلبان و متقاضیان عزیز ابتدا به دریافت شناسه مذکور اقدام نموده و پس از آن ، بتوانند به سامانه دانشگاه آزاد جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. پس از وارد کردن این شناسه شما لازم است مراحل بعدی را جهت انتخاب رشته پشت سر بگذرانید.

توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از انتخاب رشته، ابتدا رشته‌های مورد نظر و اولویت‌های خود را یادداشت نمایید و سپس به انتخاب رشته دست بزنید. هر گونه اشتباهی در این مرحله می‌تواند موجب پذیرش شما در رشته‌های دیگر شود. در نتیجه استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته بسیار می‌تواند در رسیدن به اهدافتان کمک کننده باشد.

برخی از داوطلبان متاسفانه پس از دریافت شناسه هفت رقمی نیز با مشکلاتی از قبیل گم کردن کارنامه خود ، عدم یادداشت شماره شناسه انتخاب رشته و … مواجه می‌گردند. به همین دلیل امکان انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد برای این دسته از داوطلبان وجود نخواهد داشت.

با توجه به اینکه فرصت انتخاب رشته محدود می‌باشد و در روزهای پایانی به علت شلوغ بودن خطوط اینترنت ممکن است داوطلبانی که انتخاب رشته را به روزهای پایانی موکل می‌نمایند، انتخاب آنها ثبت نگردد. خوشبختانه امکان دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به صورت مجدد وجود دارد. بنابراین در صورت فراموش نمودن این شناسه، حتماً هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

دریافت مجدد شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

یکی از سوالاتی که برخی از داوطلبان از مشاوران دانشگاه آزاد ایران تحصیل دارند این است که کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟ ثبت نام در اکثر رشته‌های دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون می‌باشد و داوطلبان و متقاضیان این دانشگاه می‌توانند در ثبت نام‌ترم مهر و ترم بهمن ، نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه اقدام نمایند. اما برخی از رشته‌های این دانشگاه نیز، تنها با استفاده از آزمون سراسری داوطلبان را جذب می‌نمایند.

دریافت رمز شناسه دانشگاه آزاد را می‌توان مساوی دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دانست. به عنوان مثال آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد می‌باشند، می‌توانند با استفاده از این کد به سامانه مورد نظر متصل شده و به انتخاب رشته اقدام نمایند.

اطلاعیه: جهت اطلاع دقیق از چگونگی دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را در به طور دقیق راهنمایی نمایند.

بنر انتخاب رشته

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی 1403

عدم تأثیر سهمیه‌ها در انتخاب رشته آزاد 1403

آن دسته از داوطلبانی که وارد مرحله انتخاب رشته آزاد شده‌اند، براساس رتبه در سهمیه خود می‌توانند برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. در سال جاری سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا و رزمندگان و سهمیه مربوط به بومی گزینی هیچ تأثیری در پذیرش افراد نخواهند داشت.

هزینه انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد 1403

داوطلببان برای شروع فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403 می‌توانند باید حتماً هزینه آن را پرداخت کنند. هزینه پرداختی انتخاب رشته آزاد در سال گذشته مبلغ 97 هزار تومان بود، پیش بینی می‌شود این مبلغ امسال افزایش داشته باشد.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه نماییم. دریافت شناسه که به هر فرد اختصاص می‌یابد، هنگام آغاز فرایند انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد، چراکه بدون داشتن مرحله انتخاب رشته را از دست خواهید داد.

افرادی که شناسه گزینش کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد را گم کرده‌اند، می‌توانند در مهلت تعیین شده برای دریافت مجدد آن اقدام نمایند. در صورتی که پس از خواندن مطالب این مقاله باز هم نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

برای دریافت شناسه می توانید به صورت الکترونیک از طریق سایت azmmon.org اقدام کنید. 

آیا راهی برای بازیابی شناسه انتخاب رشته آزاد وجود دارد؟

خوشبختانه این مشکل قابل حل می باشد. کافی است اطلاعات شخصی خود را در سایت سنجش و پپذیرش وارد کنید تا دوباره به شناسه دسترسی داشته باشید.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

کد دسترسی به انتخاب رشته در واقع همان شماره 7 رقمی است که در انتهای کارنامه کنکور وجود دارد.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد + لینک بازیابی و فراموشی | azmoon.org»

  1. Avatar photo خلیلی گفت:

    من نتونستم شناسم رو بگیرم دانشگاه آزاد نمیتونه این مراحل رو حضوری هم بده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      شناسه 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه تکمیلی سازمان سنجش درج می شود.

  2. Avatar photo نادر گفت:

    سلام من برای گرفتن شماره انتخاب رشته ام تو سایت دانشگاه آزاد ازمون اورگ به مشکل خوردم
    از قدم سوم به بعد دیگه اجرا نمیشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      شناسه انتخاب رشته بعد از انتشار کارنامه نهایی مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد

    راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد

    اطلاع از راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد برای کلیه داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه کاملاً ضروری و مهم به نظر می رسد. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد یکی از مراحل مهم برای ورود به دانشگاه‌های آزاد اسلامی است....
  • azmoon.org-+-ورود-سیستم-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد-مهر-۱۴۰۳

    azmoon.org + ورود سیستم ثبت نام دانشگاه آزاد مهر ۱۴۰۳

    ثبت نام و پذیرش دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org امکان پذیر است. این سایت، به عنوان سامانه ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. متقاضیانی که مایل به تحصیل در این دانشگاه هستند...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد

    ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد مهر 1403 + لینک تغییر | ایران تحصیل

    دانشگاه‌ های آزاد سراسر کشور هر ساله به صورت با آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌ کنند. برای پذیرش دانشجو در هر دو روش با کنکور و بدون کنکور لازم است دانشجویان اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در...
  • دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد

    دفترچه کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + pdf دانلود | azmoon.org

    دانشگاه آزاد یکی از پر متقاضی ترین و پر شعبه ترین دانشگاه های ایران است که در مقاطع تحصیلی مختلف از کاردانی  پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد تا دکتری حرفه ای، پذیرای دانشجویان رشته های مختلف...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)