ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های بدون کنکور ریاضی ۱۴۰۳ + لیست کامل رشته‌ها | ایران تحصیل

رشته های بدون کنکور ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های بدون کنکور ریاضی 1403 در اکثر دانشگاه های کشور ارائه می شوند. افرادی که مایلند بر اساس سوابق تحصیلی خود، در این رشته ادامه تحصیل دهند، ابتدا باید با فهرست رشته های ارائه شده از سوی دانشگاه آشنا شوند. رشته ریاضی، پس از رشته تجربی یکی از رشته های پر متقاضی می باشد که خوشبختانه امکان ثبت نام بدون آزمون در آن وجود دارد و متقاضیان می‌توانند بر اساس معدل دیپلم خود در این رشته ادامه تحصیل دهند.

امکان اخذ پذیرش بدون کنکور سراسری در دانشگاه‌ها با هدف حذف آزمون و کاهش فشار دانش آموزان در سال 1397 تصویب شد. از آن پس با تهیه دفترچه انتخاب رشته، امکان مشاهده رشته های مختلف گروه ریاضی در کلیه دانشگاه های کشور در تمامی نوبت های روزانه (نوبت اول)، شبانه (نوبت دوم)، پردیس های خود گردان، پیام نور و غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی میسر گردید.

با توجه به تقاضای بسیار برای ثبت نام بدون آزمون و کمبود منابع موثق برای ارائه اطلاعات درست به داوطلبان، در این مقاله به بررسی رشته های بدون کنکور ریاضی 1403 پرداختیم. در صورت نیاز به مشورت با مشاور تحصیلی برای انتخاب رشته، تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

روش ورود به رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

رشته علوم ریاضی به دلیل دارا بودن رشته های جذاب، یکی از پر متقاضی ترین گروه های آموزشی به شمار می رود. بسیاری از داوطلبان این رشته به دلیل رقابت بالا در کنکور سراسری، فشار و استرس آزمون و یا بد اقبالی در روز آزمون، از رسیدن به هدف خود باز می مانند. به همین دلیل، انتخاب رشته های بدون آزمون ریاضی یکی از بهترین گزینه ها برای تمامی علاقه مندان این رشته به شمار می رود.

بر این اساس، متقاضیان این فرصت را دارند تا سالانه در دو نوبت، یعنی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام رشته مورد نظر خود در گروه ریاضی اقدام کنند. علاوه بر لزوم برخورداری از برخی شرایط، توجه داشته باشید که معیار اصلی قبولی در رشته های بدون کنکور تهران داشتن حداقل معدل مجاز می باشد. داوطلبان شرکت در رشته های بدون کنکور ریاضی می توانند با هر معدل کتبی ثبت نام کنند، به شرط این که در هیچ درسی مردود نشده باشند.

همچنین، همزمان با آغاز زمان نام نویسی دفترچه راهنما منتشر می شود و متقاضیان می توانند از بین کد رشته های موجود انتخاب رشته نمایند. گفتنی است که برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری حداکثر 100 و برای دانشگاه های آزاد حداکثر 20 رشته محل مجاز خواهد بود.

روش ورود به رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

 اطلاعیه

ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۳ رشته های ریاضی به صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد. از این رو توصیه می شود قبل از شروع فرایند ثبت نام، شرایط تعیین شده در دفترچه رشته های بدون کنکور را به خوبی مطالعه نموده و مدارک مندرج در اطلاعیه را به همراه خود داشته باشند.

راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

دانشگاه های سراسری پس از سال 1397 اقدام به ثبت نام دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی مختلف مانند گروه ریاضی کردند. داوطلبان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه می توانند در هر دو نیمسال اول (مهر ماه) و نیمسال دوم (بهمن ماه) مشغول به تحصیل گردند. در این مقاله روند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در ابتدا می بایست به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست صفحه گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

در مرحله بعد می بایست بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

در این مرحله می بایست بر روی گزینه  “خرید کارت اعتباری” در منوی سمت راست صفحه کلیک کنید تا بتوانید جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

مرحله سوم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

در این مرحله، بر روی دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۳” کلیک کنید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

سپس در این مرحله اطلاعاتی از شما خواسته می شود که می بایست داوطلب اطلاعات خواسته شده را تکمیل نماید. بعد از انتخاب درگاه مورد نظر پرداختی، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

در این مرحله سایت کد پیگیری پرداختی برای شما صادر می کند. این کد پیگیری را یادداشت نمایید و پس از آن قوانین را مطالعه کرده و تیک مربوط به قوانین را فعال کرده و سپس گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

سپس اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کرده و کلید “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

پس از پرداخت هزینه، به صفحه نخست ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

در مرحله آخر، سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر خواسته شده وارد کنید. با این کار مراحل ثبت نام شما آغاز می شود و پس از کلیک بر روی گزینه تایید، می توانید رشته های مورد نظر خود را وارد کنید.

مرحله نهم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های سراسری

 برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

در این بخش از مقاله به بررسی نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی در دانشگاه آزاد می پردازیم. برخلاف دانشگاه های سراسری، داوطلبینی که تمایل به ثبت نام در نیمسال اول (مهر ماه) را دارند، می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

اما داوطلبانی که تمایل به نام نویسی در نیمسال دوم (بهمن ماه) را دارند، می بایست به صورت حضوری مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. در ادامه مراحل ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

در ابتدا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به نشانی اینترنتی azmoon.org شوید و در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام دوره های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ – 1403” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

در مرحله بعد بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید. فراموش نکنید که بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت.

مرحله دوم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

برای خرید کارت اعتباری جهت ثبت نام در دانشگاه، بر روی دکمه “ادامه” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

در این مرحله دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، به مرحله بعدی منتقل خواهید شد. (ثبت نام کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته نیز به این لیست اضافه شد و امکان نام نویسی این مقاطع نیز در زمان تعیین شده وجود خواهد داشت.)

مرحله چهارم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

پس از انتخاب دوره مربوطه، با کلیک بر روی گزینه “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل ثبت نام اعلام کنید.

مرحله پنجم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

در مرحله بعدی باید داوطلب تمامی اطلاعات خواسته شده را در کادر های مربوطه وارد کرده و در نهایت بر روی کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک نماید.

مرحله ششم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

در مرحله بعدی، وارد صفحه پرداخت خواهید شد. در این مرحله اطلاعات بانکی خواسته شده را وارد کرده و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه های آزاد

پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک شناسه پرداخت ارائه خواهد داد. آن شناسه را یادداشت نمایید، چرا که باید از آن برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید. سپس مجددا به مرحله دوم بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام”  کلیک کنید.

??پس از وارد کردن  اطلاعات خواسته شده از جمله شماره سریال اعتباری خریداری شده، بر روی گزینه “ورود به ثبت نام” کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

پس از تکمیل مراحل بالا، ثبت رشته های مورد نظر شما آغاز می شود. در این مرحله با وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می توانید بر روی گزینه “جستجو” کلیک کرده تا رشته و دانشگاه مورد نظر خود را جستجو نمایید. سپس دکمه “تایید” را بفشارید تا رشته ثبت شود؛ به همین ترتیب می توان انتخاب های بعدی را نیز وارد و ثبت نمود.

پس از پایان تمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج مورد نیاز شما خواهد بود. حتما آن کد را یادداشت نمایید. توجه داشته باشید که حتما پس از طی تمامی مراحل فوق و به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک کنید.

 برای مشاهده معدل لازم برای رشته های بدون کنکور سراسری کلیک کنید.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دوره روزانه

در این بخش از مقاله به ارائه لیستی از رشته هایی می پردازیم که داوطلبان می توانند در مقطع کارشناسی انتخاب کنند. نکته بسیار مثبت در مورد رشته های بدون آزمون ریاضی این است که داوطلبان می توانند با هر نوع دیپلمی برای ثبت نام و انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند. برای مثال اگر یک فرد که دارای معدل حد نصاب است، با دیپلم علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته مهندسی مکانیک خواهد بود.

علاوه بر این، اغلب دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، خودگردان و آزاد در رشته های بدون کنکور ریاضی دانشجو جذب می کنند. به همین سبب، ظرفیت پذیرش بالا و رقابت پایین است. در جدول زیر شاهد لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در مقطع کارشناسی هستیم.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – روزانه
مهندسی مواد و متالورژی ریاضیات و کاربردها مهندسی انرژی مهندسی اپتیک و لیزر
علوم و مهندسی آب کاردانی علمی کاربردی برق قدرت مهندسی عمران کاردانی تکنولوژی آبیاری
مهندسی مکانیک علوم کامپیوتر مهندسی صنایع مهندسی برق
فیزیک مهندسی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی فیزیک آمار و سنجش آموزشی
مهندسی ماشین های صنایع غذایی مهندسی شیمی علوم مهندسی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
آمار مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی شیمی مهندسی معدن مهندسی کامپیوتر مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

 برای مشاهده رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دوره شبانه

افرادی که به هر دلیلی در دوره های روزانه پذیرفته نمی شوند، می توانند رشته های بدون کنکور ریاضی در دوره شبانه (نوبت دوم) را انتخاب نمایند. لیست رشته های این دوره در دفترچه راهنمای انتخاب رشته وجود دارد و متقاضیان می بایست با توجه به شرایط ذکر شده از میان آن ها انتخاب می کنند.

به دلیل اهمیت اطلاع از رشته های بدون کنکور، ما در این بخش برای داوطلبان گرامی لیست رشته های بدون آزمون ریاضی شبانه یا همان نوبت دوم را ارائه کرده ایم. اما چنانچه می خواهید اطلاعات کامل تری را به دست آورده و از بهترین مشاغل رشته ریاضی مطلع شوید، همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل جزئیات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – شبانه
مهندسی معماری مهندسی عمران مهندسی برق مهندسی شیمی
مهندسی کامپیوتر مهندسی صنایع مهندسی شهرسازی مهندسی انرژی
مهندسی مکانیک مهندسی معدن علوم و مهندسی آب مهندسی مواد و متالوژی
ریاضیات و کاربردها علوم کامپیوتر فیزیک مهندسی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
فیزیک علوم مهندسی کاردانی معماری آمار و سنجش آموزشی
آمار مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) کاردانی نقشه برداری مهندسی ماشین صنایع غذایی

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – پیام نور و غیر انتفاعی

دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی به دلیل ظرفیت پذیرش بالای خود از محبوبیت زیادی در میان متقاضیان برخوردارند. به علاوه، این رشته ها شهریه پایین تری نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز داشته و همین امر باعث می شود که امکان تحصیل راحت تری برای رشته های بدون آزمون ریاضی داشته باشند. همانطور که می بینید رشته های پیام نور و غیر انتفاعی این گروه آزمایشی در جدول زیر ذکر شده است.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – پیام نور و غیرانتفاعی
مهندسی پزشکی مهندسی برق مهندسی شیمی مهندسی صنایع
مهندسی معدن مهندسی عمران ریاضیات و کاربردها مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی نفت مهندسی مدیریت پروژه مهندسی مکانیک مهندسی کامپیوتر
فیزیک مهندسی مهندسی خط و سازه های ریلی فیزیک مهندسی معماری
کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی جوشکاری آمار علوم مهندسی
مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی نقشه برداری کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی فنی عمران
 مهندسی مواد و متالورژی مهندسی انرژی مهندسی راه آهن مهندسی پلیمر
علوم کامپیوتر علوم و مهندسی آب کاردانی علمی کاربردی برق قدرت کاردانی مخابرات
آمار و سنجش آموزشی مهندسی شهرسازی کاردانی معماری سنتی معماری داخلی
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی کاردانی معماری کاردانی فنی الکترونیک کاردانی شهرسازی
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی مهندسی ایمنی صنعتی مهندسی هوافضا

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – پردیس خودگردان

همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور سراسری، رشته های دوره های خودگردان نیز ارائه می گردند. بنابراین، داوطلبان می توانند در دو نیمسال مهر و بهمن برای انتخاب اقدام نمایند. در جدول زیر فهرست رشته های ریاضی در مقطع کارشناسی پردیس خودگردان ارائه شده اند.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – پردیس خودگردان
مهندسی معماری مهندسی کامپیوتر مهندسی صنایع مهندسی هوافضا
مهندسی شهرسازی مهندسی مواد و متالورژی مهندسی عمران مهندسی مکانیک
آمار

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کاردانی

علاوه بر مقطع کارشناسی، این امکان وجود دارد تا متقاضی در مقاطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته رشته های بدون آزمون ریاضی ادامه تحصیل دهد. طول دوره تحصیل در این دوره 2 و یا حداکثر 3 سال می باشد. در ادامه لیستی از رشته های ریاضی بدون آزمون در مقطع کاردانی ارائه شده است.

لیست رشته های کاردانی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی
کاردانی بهینه‌ سازی مصرف انرژی کاردانی فنی برق و تاسیسات کاردانی تکنولوژی آبیاری کاردانی فنی صنایع
کاردانی علمی کاربردی برق قدرت کاردانی تکنولوزی آبیاری کاردانی معماری کاردانی شهرسازی
کاردانی فنی مکانیک کاردانی نقشه برداری کاردانی فنی جوشکاری کاردانی آمار
کاردانی فنی عمران کاردانی تکنولوزی ماشین های کشاورزی کاردانی فنی الکترونیک کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
کاردانی پالایش گاز کاردانی فنی صنایع شیمیایی کاردانی مخابرات کاردانی فنی عملیات پتروشیمی
کاردانی معماری سنتی

 برای مشاهده رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان کلیک کنید.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز در رشته های بدون کنکور ریاضی را در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می کند. برای انتخاب این رشته ها دو راه وجود دارد؛ شرکت در کنکور سراسری و ثبت نام در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی. در روش اول، متقاضی در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج اولیه از میان رشته های بدون آزمون انتخاب می کند. اما در روش دوم می توان همرمان با انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، رشته های بدون آزمون ریاضی را گزینش کرد.

توجه داشته باشید که برای نام نویسی لازم است که حتما به سایت دانشگاه ازاد مراجعه شود. البته دفترچه مقاطع مختلف از قبیل کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می شود و علاقه مندان می بایست با توجه به رشته های بدون کنکور ریاضی فرم انتخاب رشته را اولویت بندی کنند. در جدول زیر لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه آزاد را در مجموع جمع آوری کرده ایم.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – دانشگاه آزاد
مهندسی برق مهندسی عمران مهندسی معماری مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
مهندسی مکانیک مهندسی کامپیوتر مهندسی شیمی مهندسی مکانیک بیوسیتم
مهندسی نقشه برداری مهندسی معدن مهندسی شهرسازی فناوری صدا
مهندسی صنایع علوم مهندسی فیزیک مهندسی مهندسی انرژی
مهندسی هوافضا مهندسی هسته ای مهندسی اپتیک لیزر مهندسی خط و سازه های ریلی
ریاضیات و کاربردها مهندسی پزشکی علوم کامپیوتر آمار و سنجش آموزشی
فیزیک مهندسی پلیمر معماری داخلی ایمنی صنعتی
آمار مهندسی دریانوردی مهندسی ورزش علوم و مهندسی آب
مهندسی نفت مهندسی نساجی مهندسی مواد و متالوژی مهندسی ماشین های صنایع غذایی
مهندسی ساخت و تولید مهندسی ماشین آلات دریایی  

 

بنر انتخاب رشته

شرایط ثبت نام در رشته های بدون آزمون ریاضی

همانطور که قبلا نیز در توضیحات بالا اشاره کردیم، برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی جهت ثبت نام و پذیرش در رشته های بدون کنکور ریاضی الزامی است. این شرایط برای دانشگاه های سراسری و آزاد تا حد زیادی مشابه هستند. در زیر شرایط عمومی و اختصاصی را ذکر خواهیم کرد.

شرایط عمومی و اختصاصی عبارتند از:

✅اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

✅داشتن التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران

✅نداشتن عناد و دشمنی با نظام

✅عدم عضویت یا ارتباط با سازمان ها و گروهک های ضد نظام

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها

✅نداشتن منع تحصیلی یا مشکل نظام وظیفه برای آقایان

✅برخورداری از مدرک دیپلم نظام جدید، دیپلم نظام قویم و پیش دانشگاهی، و یا کاردانی برای متقاضیانی که قصد انتخاب رشته های بدون کنکور ریاضی مقطع کارشناسی دارند.

✅افرادی که در حال تحصیل می باشند، می بایست مدرک خود را تا پایان شهریور اخذ کنند. برای داوطلبانی که ورودی نیمسال دوم هستند، کسب مدرک تا 30 بهمن الزامی است.

✅اگر متقاضی معدل خود را به صورت عمدی یا سهوی اشتباه وارد کند، تخلف شناخته شده و حتی در صورت قبولی، از پذیرش وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

اخبار مرتبط با رشته های بدون کنکور ریاضی

مهلت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

همانند روال سال های گذشته مهلت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ برای هر کدام از نیمسال های تحصیلی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور تعیین و به داوطلبان اعلام خواهد شد. با توجه به اطلاعیه منتشر شده در ارتباط با مهلت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مهر ۱۴۰۳ متقاضیان می توانند از تاریخ 18 لغایت 23 مرداد ماه جهت ثبت نام دانشگاه های سراسری اقدام نمایند.

کم رنگ شدن حضور داوطلبان در کنکور ریاضی

معاون فناوری و نو آوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری داوطلبان کنکور سراسری امسال گفت: حضور تنها ۱۴۵ هزار نفر یعنی کمتر از ۱۰ درصد از این داوطلبان در گروه آزمایشی ریاضی و فنی را نگران کننده خواند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ترسیم نشدن آینده امید بخش شغلی را علت کاهش استقبال داوطلبان کنکور سراسری از گروه ریاضی و فنی دانست و افزود: این آمار نشان می‌دهد که تا چه حد بدنه کشور از نیروهای متخصص فناور و فنی خالی بوده و این موضوع مایه نگرانی است.

 اطلاعیه

از آنجا که تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز از جمله دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان نیازمند پرداخت شهریه است، توصیه می کنیم پیش از شروع مراحل ثبت نام، شهریه این دانشگاه ها را بررسی نمایید و در صورت برخورداری از تمکن مالی  ثبت نام نهایی خود را انجام دهید.

خلاصه مطالب

با افزایش تقاضای ثبت نام بدون آزمون، تقاضا برای کسب اطلاعات در این زمینه نیز افزایش یافته است. گروه ریاضی به عنوان یکی از پر متقاضی ترین گروه ها همواره در کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه می باشد و با امکان ثبت نام بدون آزمون در رشته های ریاضی، علاقمندان بیشتری را به خود جذب کرده است.

از این رو در این مقاله به بررسی رشته های بدون کنکور ریاضی ۱۴۰۳ پرداختیم و نیز لیستی از رشته هایی را که داوطلبان می توانند انتخاب نمایند که بدون آزمون پذیرش تحصیلی دریافت کرده و مشغول به تحصیل گردند را ارائه می دهیم. علاوه بر آن، نحوه ثبت نام بدون کنکور هم در دانشگاه های سراسری و هم در دانشگاه آزاد را به صورت تصویری و گام به گام ارائه کردیم. چنانچه پس از مطالعه دقیق این مقاله با اشکال و یا سوالی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. در سریع ترین زمان ممکن کامنت شما از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

 برای دانلود پی دی اف مقاله رشته های بدون کنکور ریاضی کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه از لیست رشته های بدون کنکور ریاضی مطلع شوید؟

برای آگاهی از لیست کامل رشته های بدون کنکور ریاضی تمام دوره ها می توانید مقاله فوق را مطالعه فرمایید.

آیا مدرک در قبولی رشته های بدون آزمون ریاضی دانشگاه آزاد تاثیر گذار است؟

خیر؛ داوطلبان می توانند بدون در نظر گرفتن مدرک رشته های ریاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد وارد رشته دلخواه خود شوند.

آیا دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور نیز در رشته های بدون آزمون ریاضی پذیرش دارند؟

بله؛ این دانشگاه ها در رشته های بدون کنکور ریاضی دانشجو جذب می کنند.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «رشته های بدون کنکور ریاضی ۱۴۰۳ + لیست کامل رشته‌ها | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Mahdi گفت:

    سلام
    آیا رشته مهندسی نفت براساس سوابق تحصیلی تو دانشگاه روزانه پذیرش داره؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته مهندسی نفت در دوره های روزانه به صورت بدون کنکور یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش ندارد

  2. Avatar photo ساسان گفت:

    سلام رشته هوافضا در مقطع کارشناسی بدون آزمون پذیرش داره؟

    1. Avatar photo ranjbar گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های ازاد بدون ازمون پذیرش دارد.

  3. Avatar photo zamanii گفت:

    سلام میشه هم در رشته های با آزمون ثبت نام کرد و هم در رشته های بدون کنکور؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بله امکان ثبت نام وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور