ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای بسیاری از داوطلبان کنکور اطلاع از درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های دولتی جهت ورود به این دانشگاه اهمیت دارد. این دانشگاه به دلیل قدمت و کیفیت آموزشی بسیار بالایی که دارد همواره بسیاری از کنکوری های عزیز را به سوی خود می کشاند. جهت اطلاع متقاضیان گرامی از آخرین رتبه و درصد قبولی در دانشگاه خوارزمی مطلع خواهیم شد و چند کارنامه را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

برای اطلاع از درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی در رشته های مختلف _ ظرفیت های پذیرش و  احتمال قبولی از سراسر کشور یاز طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی به چه صورت است؟

دانشگاه خوارزمی که اولین و قدیمی ترین دانشگاه ایران به شمار می رود در طی چندین مرحله به نام و موقعیت امروزی رسید. تاریخ تاسیس این دانشگاه به 1297 بر می گردد و در آن زمان برای تربیت معلم ها و دبیران در نظر گرفته شده بود. رفته رفته پس از تغییرات تدریجی، نهایتا در سال 1390 از دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه خوارزمی نامگذاری شد. در حال حاضر در چند رشته مختلف اعم از مهندسی، علوم پایه، انسانی و تربیتی دانشجو می پذیرد.

البته در سال 1393 دانشگام علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی ادغام گشت و امروزه جایگاه علمی و محبوبیت خوبی در میان متقاضیان دارد. دانشگاه خوارزمی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وابسته است و در استان تهران واقع شده است. این دانشگاه همچنین دارای دو پردیس می باشد و داوطلبانی که درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی را کسب  می کنند، در صورت تمایل می توانند پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان و داشتن شرایط لازم، در رشته مورد مشغول به تحصیل شوند.

به طور کلی دانشگاه خوارزمی دارای چهارده دانشکده می باشد که عبارتند از دانشکده علوم جغرافیا، فنی مهندسی، علوم پایه، اقتصاد، مدیریت، علوم  مالی، روانشناسی و علوم تربیتی، شیمی و … . در ادامه خواهیم دید که درصد دروس و رتبه های قبولی به تفکیک برای هر کدام از رشته ها می پردازیم، درصدهای لازم جهت قبولی را بررسی خواهیم کرد.

میزان درصدهای قبولی دانشگاه خوارزمی به دلیل رشته های متنوع آن در هر سال با تغییرهایی همراه است.

چگونه رتبه قبولی در دانشگاه خوارزمی را کسب کنیم؟

اول از هر چیز بگوییم اینکه هدف خود را مشخص کرده اید و برای مثال تصمیم گرفته اید تا بدانید آخرین رتبه قبولی در دانشگاه خوارزمی چه رتبه هایی است، خود یک گام بزرگ در موفقیت شماست و جای تبریک دارد. یکی از مهم ترین نکات برنامه ریزی درسی بخصوص برای کنکور این است که دقیقا برای خودتان مشخص کنید که قصد دارید در چه رشته یا دانشگاه هایی قبول شوید. این مورد می تواند به طور خودآگاه و ناخودآگاه در نحوه درس خواندن و برنامه ریزیتان تاثیر گذار باشد.

حال برای دانشگاه خوارزمی همانطور که در بالا مشاهده نمودید در گروه های مختلفی دانشجو اخذ می کند. در این میان مسلما رقابت در برخی رشته ها نسبت دیگری سخت تر و نیاز به رتبه های بالاتری دارد. سعی کنید در هر گروه آزمایشی که قرار دارید و هر رشته ایی که قصد قبولی در آن را دارید از زیرگروه های مربوطه پیدا نمایید. سپس ضریب دروس را استخراج کرده و متناسب با اهمیت آن ها را الویت بندی کنید.

طبق یک برنامه زمانی منظم از خودتان آزمون آزمایشی بگیرید و خود را محک بزنید تا ببینید که چه حد بهدرصد دروس و رتبه های قبولی دانشگاه خوارزمی یا هر دانشگاه دیگر در رشته مورد نظر نزدیک شده اند. اگر با وجود درس خواندن نتیجه دلخواه را نمی گیرد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که نیاز به شناسایی و اصلاح دارد. برای این منظور می توانید روش صحیح مطالعه و مرور نفرات برتر را به همراه یک برنامه ریز منسجم در مشاوره ایران تحصیل دریافت کرده و پذیرش خود را حتمی نمایید.

درصد دروس و رتبه های قبولی در دانشگاه خوارزمی

از آنجا که در دانشگاه های برتری همچون دانشگاه خوارزمی ظرفیت های پذیرش نسبتا محدود است و هر ساله تغییر می کند، علاقه مندان دوست دارند از آخرین رتبه قبولی در دانشگاه خوارزمی آن مطلع شوند. سامانه آنلاین تخمین تراز کنکور  ایران تحصیل به همین منظور ساماندهی شد تا علاوه بر تخمین رتبه داوطلبان گرامی، احتمال پذیرش آن ها را در هر کدام از دانشگاه های کشور با استفاده از تحلیل کارنامه های سال های قبل و ظرفیت های پذیرش ارزیابی و نتیجه گیری نماید.

یکی از فواید آگاهی از درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی و یا هر دانشگاه دیگری این است که فرد متقاضی می تواند در همان ابتدای شروع مطالعه آن را برنامه و مطالعه خود تاثیر دهد. برای مثال، محدوده رتبه مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه خوارزمی زیر 1000 در منطقه است. در چنین شرایطی، فرد با علم به این موضوع و بررسی جایگاه رشته حقوق در میان رشته های دانشگاهی انسانی و اینکه در کدام زیر گروه قرار دارد، ضرایب دروس را سنجیده و تلاش خود را متناسب با آن بیشتر می کند.

برای آشنایی با گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

چند نمونه از درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی

برای اینکه به خوبی بدانید درصد دروس و رتبه های قبولی در دانشگاه خوارزمی چگونه است، بهترین راهکار مشاهده چند کارنامه و رتبه های پذیرفته شده است. البته نمی توان در این مقاله تمامی کارنامه های پذیرفته شده را قید کرد، اما دیدن چند نمونه می تواند کمک کننده باشد.

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی ( رشته زمین شناسی )

رشته قبولی رتبه در سهمیه سهمیه در منطقه جنسیت شهر رتبه کشوری
زمین شناسی/ دانشگاه تهران/ روزانه 14429 منطقه2 پسر ورامین 32912
زمین شناسی/ دانشگاه تهران/ روزانه 24014 منطقه 2 دختر اسلام شهر 55739
زمین شناسی/ دانشگاه تهران/ روزانه 11290 منطقه 1 دختر مشهد 40584
زمین شناسی/ دانشگاه تهران/ روزانه 11707 منطقه 1 پسر تهران 42250

 

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی

گروه رتبه کشوری رتبه در سهمیه سهمیه در منطقه جنسیت شهر
گروه آزمایشی ریاضی 3731 2007 منطقه1 پسر تهران
گروه آزمایشی ریاضی 6117 3200 منطقه1 پسر تهران
گروه آزمایشی ریاضی 4399 1258 منطقه2 پسر اراک
گروه آزمایشی ریاضی 7756 577 منطقه2 دختر ورامین
گروه آزمایشی ریاضی 3724 2002 منطقه1 دختر تهران

 

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی

گروه رتبه کشوری رتبه در سهمیه سهمیه در منطقه جنسیت شهر
گروه آزمایشی تجربی 44531 10025 منطقه3 پسر بوئین زهرا
گروه آزمایشی تجربی 25080 6258 منطقه1 دختر تهران

 

رشته های تحصیلی دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی به طور معمول در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. در این میان، درگاه ورود برای برخی از رشته ها و مقاطع به دو صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد. در مقطع دکتری امکان تحصیل در رشته های گروه انسانی، گروه علوم پایه، گروه زبان و گروه تربین بدنی وجود دارد. البته این دانشگاه از میان دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع ارشد و دکترا نیز در صورت دارا بودن شرایط لازم، دانشجو اخذ می کند.

همانطور که قبلا گفته شد، دانشگاه خوارزمی در اصل یک دانشگاه دولتی می باشد، با این وجود دارای دو دانشکده پردیس می باشد، که یکی از آن ها در کرج و دیگری در تهران واقع شده است. این پردیس ها از طریق آزاد در مورد وضعیت خوابگاه ها باید بگوییم که ارائه خوابگاه در این دانشگاه دارای محدودیت است و اولیت با رتبه های بالاتر خواهد بود. اما شاید بهتر باشد که با دانشکده های این دانشگاه آشنا شویم:

نام دانشکده رشته ها
دانشکده ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی ، زبانهای خارجی ، ادبیات عربی ، تاریخ، جغرافیا ، جامعه شناسی ، حقوق و علوم سیاسی و دین و فلسفه
دانشکده فنی مهندسی رشته های مهندسی عمران ، مهندسی معدن ، مهندسی کامپیوتر و صنایع
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی تکنولوژی آموزشی ، راهنمائی و مشاوره بنیادهای آموزش و پرورش و روانشناسی
دانشکده علوم پایه زمین شناسی ، فیزیک و زیست
دانشکده علوم راضی و مهندسی دو گروه ریاضی ومهندسی

 

نحوه ثبت نام و ورود به دانشگاه خوارزمی

بعد از اعلام نهایی نتایج کنکور، داوطلبانی که موفق به قبولی در این دانشگاه شده اند، بایستی در زمام مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کند. قبول شدگان پس از ورود به سایت دانشگاه خوارزمی می توانند از مدارک مورد نیاز و درخواست شده آگاه شوند. در صفحه اول پنج باکس برای ثبت نام کارشناسی، ارشد، دکتری، پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد (سهمیه استعداد درخشان)، پذیرفته شدگان بدون آزمون دکتر ( سهمیه استعداد درخشان) وجود دارد.

دانشجویان جدید الورود در دو مرحله غیر حضوری و حضوری فرایند ثبت نام را تکمیل می کنند. البته به علت شیوع بیماری کرونا بایستی از دانشگاه محل قبولی در مورد ضرورت مراجعه حضوری و غیر حضوری اطمینان یافت. در مرحله اول ثبت نام، دانشجویان ( بویژه مقطع ارشد9 بایستی کارنامه سلامت جسمی و سلامت روان را از طریق ورود به سامانه سجاد تکمیل نمایند. سپس اسکن پرینت این کارنامه بیستی در سامانه گلستان بارگذاری گردد.

لازم به ذکر است که افرادی که حداقل آخرین رتبه قبولی یا پایین تر از آن را برای در دانشگاه خوارزمی را کسب و در این دانشگاه پذیرفته شده اند، داشتن مدارکی همچون عکس پرسنلی، مدرک نظام وظیفه ( برای آقایان)، فتوکپی و رسید پستی دریافت تاییدیه دانشگاهی، اصل و گواهی مدرک دیپلم و … الزامی است. گفتنی است که اگر پذیرفته شدگان در زمان مقرر فرایند ثبت نام را انجام ندهند، به منزله لغو و انصراف خواهد بود.

رتبه علمی دانشگاه خوارزمی

در سال 2019 اعلام شد که 40 دانشگاه ایرانی به رنکینگ یا رتبه بندی تایمز اضافه شدند و دانشگاه خوارزمی یکی از این اسامی بود. رنکینگ تایمز یک نظام رتبه بندی جهانی می باشد که سطح علمی و عملکرد هزار و 400 دانشگاه را بررسی کرده و با توجه به مولفه هایی مانند تحقیق، محیط آموزشی، تاثیرات تحقیقات و چند عامل دیگر به آن ها رتبه می دهد. در این میان دانشگاه خوارزمی در گروه فنی مهندسی توانست در این رتبه بندی ارتقا بگیرد.

همین امر می تواند باعث شود که درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی بالاتر رفته رفته و رتبه های بهتر جذب این دانشگاه شوند. این دانشگاه در حال حاضر با داشتن حدود 500 استاد، چیزی بیش از 14 هزار دانشجو را در خود جای داده است. مقالات علمی منتشر شده در این دانشگاه عدد خوبی را نشان می دهد و تا سال 1398 حدود 9250 تحقیق را منتشر نموده است و دارای بیش از 6000 مقاله بین المللی است.

یکی از امتیازات بسیار خوب که از افتخارات این دانشگاه محسوب می شود، چهره های نام آشنایی است که در این دانشگاه درس خوانده اند. از جمله این شخصیت ها می توان به پروین اعتصامی، محمد علی رجایی، حسن آیت،عبد العظیم قریب، غلام حسین مصائب و جلال آل احمد اشاره کرد. با این وجود نمی توان تضمین کرد که تنها صرف تحصیل در یک دانشگاه هر چند با رتبه علمی، می توان آینده خود را تضمین کرد. مسلما تلاش و پشتکار دانشجویان عزیز مقدم بر هر چیری است.

بهترین منابع جهت قبولی در دانشگاه خوارزمی

اهمیت تهیه منابع درست و مناسب بر کسی پوشیده نیست و شاید نیازی به توضیح نداشته باشد. اما مسئله اصلی این است که کدام بهترین منبع کدام است؟ با کدام کتب می توان نتیجه بهتری گرفت؟ نخست باید بگوییم که شکی نداشته باشید که اصلی ترین و اولین منبع برای قبولی هر کنکوری و کسب درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی و همه دانشگاه های دیگر، همان کتاب های درسی دبیرستان است و قبل از هر چیز باید بر روی آن ها مسلط شد.

اما حقیقت آن است که به دلیل پیچیده و مفهومی تر شدن سوالات کنکور در سال های اخیر بدون تست زدن زیاد و یا استفاده  از کتاب آموزشی نمی توان به درصد بالایی دست یافت. برای مثال بهترین منابع شیمی کنکور برای داوطلبان تجربی و ریاضی می توان به شیمی گاج، فاز، مبتکران، خیلی سبز و نشر الگو اشاره کرد.

البته باز هم در بین کتب می توان بهترین را انتخاب کرد که در اینجا نمی توان برای تمام رشته ها کتاب ها و منابع معتبر و پر بازده را معرفی کرد. بنابراین پیشنهاد می شود با مشورت با یک مشاور خوب بهترین ها را در رشته خود شناسایی کرده و مطالعه فرمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به تحلیل درصد دروس و رتبه های قبولی دانشگاه خوارزمی پرداخته و اطلاعات جامعی در مورد این دانشگاه داده شد. چنانچه شما نیز در رشته خود به دنبال درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی هستید و می خواهید بدانید که آخرین رتبه قبولی به چه صورت است، می توانید از طریق شماره های موجود در جداول در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاورین ما تماس گرفته و تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ورود، انتخاب رشته، محتواهای درسی و تحصیل در مقاطع بالاتر را کسب نمایید.

برای اطلاع از درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی در سال جاری _ شرایط تحصیل در مقاطع  و دانشکده های مختلف از سراسر کشور یاز طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

3.1/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی برای پذیرش به چه صورتی است؟

درصدها متناسب با رشته، سال و ظرفیت متغیر هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

درصد دروس و رتبه های قبولی رشته های فنی مهندسی دانشگاه خوارزمی چقدر باید باشد؟

گروه فنی مهندسی دانشگاه خوارزم دارای رتبه خوبی در میان دانشگاه هاستت و به طبع به رتبه خوب نیازمند است.

به چه رتبه ایی می توان در رشته علوم انسانی دانشگاه خوارزمی قبول شد؟

برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی در دانشگاه خوارزمی در تمامی رشته ها می توانیئد با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای قبولی کنکور ارشد، درصد های قبولی دانشگاه خوارزمی چه حدودی است؟

این دانشگاه به دو سورت با آزمون و بدون آزمون در مقطع ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و شرایط به رشته شما بستگی دارد.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور