ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳
حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان خود اقدام نمایند. برای اطلاع از زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، امکان حذف اضطراری تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

در برخی مواقع، دانشجویان پس از اتمام فرآیند انتخاب واحد از طریق پورتال گلستان دانشگاه فرهنگیان، به علت بروز تداخل در برنامه درسی یا تغییراتی در برنامه تحصیلی خویش، نیازمند حذف یک یا چند درس از فهرست واحدهای انتخابی و اضافه کردن درس یا دروس دیگری به جای آن هستند. از این رو، می‌بایست ضمن رعایت مهلت مقرر برای حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، به سامانه گلستان مراجعه نمایند.

🔶 زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان در هر یک از نیمسال‌های تحصیلی اول و دوم، مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه و در فاصله زمانی پس از پایان انتخاب واحد، از طریق پورتال گلستان به اطلاع دانشجویان می‌رسد. در مواردی دانشجویان به منظور تسریع در فرآیند فارغ‌التحصیلی، در ترم تابستانی نیز به انتخاب واحد می‌پردازند. با این حال، نظر به فشردگی ترم تابستانی، امکان حذف و اضافه و یا حذف اضطراری دروس برای دانشجویان میسر نیست.

🔶 بدین منوال، دانشجویانی که قصد دارند به خاطر نارضایتی از تداخل برنامه کلاسی خود، درسی را حذف نمایند و یا نیاز به اضافه کردن درس جدیدی به دروس انتخابی خود دارند، می‌توانند ضمن توجه به مهلت تعیین‌شده‌ برای حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، به پورتال گلستان دانشگاه فرهنگیان به نشانی اینترنتی education. cfu.ac.ir مراجعه و تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایند.

🔶 طبق جدول زمان‌بندی اعلام‌شده‌از سوی دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته، تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن  از ۱ تا ۳ اسفند ماه تعیین گردیده بود.

در حال حاضر، تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن برای دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ هنوز اعلام‌ نشده‌ است، لذا در صورت اعلام زمان مشخص، مقاله به روزرسانی خواهد شد.

برای آشنایی با سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان کلیک نمایید.

زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

سایت حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

سامانه ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه فرهنگیان  و همچنین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان از طریق  سامانه گلستان فرهنگیان به آدرس education.cfu.ac.ir صورت می‌پذیرد.

لازم است دانشجویان مطلع باشند که دسترسی به لینک مربوط به این فرآیند در سایت  دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، بطور دائمی میسر نیست و تنها در بازه زمانی که اعلام می‌گردد، فعال خواهد بود.

در هر ترم تحصیلی، دانشجویان در صورت نیاز به حذف یا اضافه واحد درسی و یا جابجایی یک درس با درس جدید، بایستی در زمان اعلام‌ شده‌ به سایت حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ که همان سامانه گلستان education.cfu.ac.ir است، مراجعه نمایند و ویرایش‌های مورد نظر را انجام دهند.

راهنمای حذف و اضافه در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید قبل از آغاز کلاس‌های حضوری یا غیر حضوری در سامانه مجازی دانشگاه برای انتخاب واحد و همچنین انجام حذف و اضافه در ترم‌های ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ اقدام کنند.

برای آشنایی با روند حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، راهنمای تصویری مربوطه در ادامه ارائه‌ شده‌ است.

🔶 از داوطلبان خواسته می‌شود که در زمان مقرر، ابتدا به سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به آدرس education.cfu.ac.ir مراجعه کرده و پس از ورود به سامانه، شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایند.

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان1

🔶 در صفحه انتخاب واحد، بر روی سربرگ «ثبت نام» کلیک کرده و سپس بخش «عملیات ترمیم» را مطابق تصویر انتخاب نمایند.

🔶 صفحه فعلی دو جدول را برای نمایش به داوطلبان ارائه می‌دهد. در جدول بالا، دروسی که دانشجوان انتخاب کرده‌اند ظاهر می‌شوند، و در جدول پایین، دروسی که در حال حذف یا اضافه کردن هستند قابل‌ مشاهده هستند.

🔶 برای حذف دروس از لیست دروس اخذ شده، داوطلبان باید گزینه «درخواست» و سپس گزینه «حذف» را برای هر درس انتخاب کنند، و سپس گزینه «اعمال تغییرات» را انتخاب کنند.

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان2

🔶 برای اضافه کردن دروس جدید از لیست دروس ارائه شده، داوطلبان باید درس مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه «اعمال تغییرات» را انتخاب کنند.

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان3

🔶 پس از انتخاب یا حذف دروس، داوطلبان باید بر روی گزینه «بررسی تغییرات» کلیک کنند. در صورت عدم نمایش پیغام خطا پس از بررسی درخواست حذف و اضافه، دروس انتخابی یا حذف‌ شده‌ برای دانشجوان ثبت خواهد شد. درصورت بروز خطا، دانشجوان باید خطا را برطرف کنند تا انتخاب‌های آن‌ها در سیستم ثبت شود.

برای کسب اطلاع از نحوه استفاده سامانه مروارید پژوهشگاه علوم انسانی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

در دانشگاه فرهنگیان، به‌ طور معمول، پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام و انتخاب واحد توسط دانشجویان، زمانبندی مربوط به دوره حذف و اضافه نیز اعلام می‌گردد. دانشجویانی که پس از فرایند انتخاب واحد خود در سامانه گلستان، با تداخل در واحدهای درسی خود مواجه شده‌اند و قصد دارند واحد درسی خود را تغییر دهند، می‌توانند در بازه زمانی مقرر برای حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند.

 همانند سایر دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان نیز از سامانه جامع دانشگاهی گلستان برای انجام فرآیندهای انتخاب واحد و حذف و اضافه استفاده می‌نماید. به‌طور کلی،  حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان مشمول شرایط و قوانین خاصی است که در ادامه، به بیان قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان 

✔️ بر طبق آیین‌نامه دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان در دوره حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳، تنها اجازه دارند حداکثر دو درس جدید را انتخاب نموده و یا دو درس اخذ‌ شده‌ پیشین خود را حذف کنند.

همچنین، امکان جایگزینی دو درس اخذ‌شده‌با دو درس جدید نیز میسر است. با این حال، در هر صورت، تعداد واحدهای انتخابی نباید از حد مجاز تعیین‌شده‌برای دانشجو تجاوز نماید.

✔️ در حال حاضر، حداکثر میزان انتخاب واحد برای دانشجویان با معدل ۱۲، حداکثر چهارده واحد، برای دانشجویان با معدل بین ۱۲ تا ۱۷، حداکثر بیست واحد و برای دانشجویان با معدل ۱۷ به بالا، حداکثر ۲۴ واحد است.

✔️ ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان در ترم پایانی می‌توانند با هماهنگی واحد آموزشی دانشگاه، تا سقف ۲۴ واحد اخذ نمایند.

برای کسب اطلاع و مطالعه فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

حذف اضطراری دانشگاه فرهنگیان

دانشجویانی که پس از پایان تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن و یا مهر ماه، بر هر علتی تمایل به انصراف از یکی از دروس خود دارند، باید ابتدا با شرایط مورد نیاز برای انجام حذف اضطراری آشنا شوند، چرا که نادیده گرفتن این ضوابط می‌تواند در آینده مشکلاتی را برای دانشجو به وجود آورد. در ادامه، شرایط مربوط به حذف اضطراری دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ تشریح‌شده‌است.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان موظفند در زمان اقدام به حذف اضطراری، به شرایط پیش‌نیاز و هم‌نیاز دروس خود دقت نمایند، زیرا در صورت انصراف از دروس وابسته، آن دروس نیز از لیست واحدهای درسی حذف خواهند شد.

متقاضیان واجد شرایط باید در زمان تعیین‌شده طبق تقویم آموزشی دانشگاه فرهنگیان برای حذف دروس اقدام نمایند. معمولا، دوره زمانی مجاز برای حذف اضطراری در فاصله دو تا سه هفته پیش از اتمام نیمسال تحصیلی است.

توجه: در صورت اتمام مهلت حذف اضطراری، دانشگاه هیچ درخواستی از طرف دانشجو را پذیرا نخواهد‌ بود و درس مورد نظر در فهرست واحدهای تحصیلی ثبت‌نام‌شده باقی خواهد ماند.

حذف اضطراری دانشگاه فرهنگیان

دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی گذشته مشروط شناخته شده‌اند، تنها با اخذ موافقت استاد درس مربوطه می‌توانند نسبت به حذف درس مورد نظر اقدام نمایند.

به اطلاع می‌رساند در صورت استفاده از امکان حذف اضطراری، دانشجو اجازه افزودن واحد درسی دیگری به جای آن را نخواهد داشت.

دانشجویان محترم برای بهره‌مندی از امکان حذف اضطراری می‌بایست مطابق با شرایط تعیین‌شده در بازه زمانی مشخص‌شده در تقویم آموزشی دانشگاه فرهنگیان، نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام نموده و پس از کسب تاییدیه از استاد مشاور و معاونت آموزشی دانشگاه، مدارک لازم را به دفتر امور آموزشی دانشگاه ارائه دهند.

علاوه بر این، در صورت فراهم بودن امکان ارسال درخواست حذف اضطراری از طریق سامانه الکترونیکی گلستان، دانشجویان می‌توانند به شکل غیرحضوری نسبت به ثبت درخواست خود اقدام فرمایند.

برای اطلاع از شرایط خوابگاه دانشگاه فرهنگیان وارد لینک شوید.

مشاوره مربوط به حذف و اضافه در دانشگاه فرهنگیان

✅ طبق توضیحات ارائه‌شده در اطلاعیه‌های پیشین، انجام فرآیند حذف و اضافه در دانشگاه فرهنگیان به صورت غیرحضوری از طریق دسترسی به سامانه گلستان دانشگاه میسر است. بدیهی است که دانشجویان باید علاوه بر شرایط اعلام‌ شده، به نکات مهم دیگری نیز توجه داشته باشند.

✅ زمان‌بندی فرآیند حذف و اضافه برای دانشجویان از ساعت ۸ صبح تا ۸ صبح روز پس از آن در سامانه گلستان فراهم است، لیکن در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند حذف و اضافه، دانشگاه تنها در ساعات اداری آماده پاسخ‌گویی به مسائل دانشجویان است.

✅ معمولا، فرآیند حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ در ساعات اداری و در روزهای کاری انجام می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود که دانشجویان پیش از آغاز حذف و اضافه، کلیه اطلاعات مورد نیاز خود همچون کد دروس را یادداشت نمایند تا در صورت بروز ترافیک و کندی سایت با مشکلی مواجه نگردند.

✅ توصیه می‌گردد که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به منظور پیشگیری از بروز هرگونه تداخل بین واحدهای درسی انتخابی، با دقت به برنامه‌ریزی ساعات برگزاری کلاس‌ها، تاریخ و زمان برگزاری امتحانات و سقف انتخاب واحد دانشگاه‌ها توجه نموده و همچنین تطابق پیش‌نیازهای واحدهای اخذ‌ شده‌ را مورد بررسی قرار دهند.

✅ ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان تنها به مشاهده دروس مرتبط با رشته تحصیلی خود امکان‌ پذیر است. برای مشاوره حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشاوره مربوط به حذف و اضافه در دانشگاه فرهنگیان 

خلاصه‌ مطلب حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان محترمی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، باید در زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، طبق برنامه زمان‌بندی که توسط مدیریت آموزشی دانشگاه ارائه‌ شده‌ است، به حذف و اضافه نمایند.

ما در این مقاله به طور کامل در خصوص تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن و نحوه حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان را شرح دادیم. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به منظور انجام حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، از طریق کدام سامانه باید اقدام نمود؟

همان‌طور که در این مقاله ذکر گردیده است، عملیات حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان  از طریق سامانه گلستان انجام می‌پذیرد.

فرآیند حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۳ به چه شکلی است؟

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی مذکور از طریق اینترنت و به‌ وسیله سامانه گلستان صورت می‌گیرد که راهنمای آن در مقاله درج‌ شده‌ است.

زمان حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان کی می باشد؟

حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان پس از اتمام انتخاب واحد می باشد که اطلاعات بیشتر در طول مقاله بیان شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403 + شرایط، مدارک و مصاحبه | irantahsil

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. در آن کلیه داوطلبانی که در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، مجاز به انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم...
تماس با مشاور