ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام دوره دندانسازی ۱۴۰۳ + شرایط و هزینه ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
ثبت نام دوره دندانسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و نحوه ثبت نام دوره دندانسازی ۱۴۰۳ اعلام شد. علاقه مندانی که از شرایط دوره دندانسازی برخوردار می باشند، می توانند به دو روش آکادمیک و تجربی در این رشته آموزش ببینند. داوطلبانی که مایل به ورود در دوره های آکادمیک هستند، بایستی همزمان با سایر متقاضیان در ازمون سراسری شرکت نمایند. در ادامه با ذکر جزئیات با نحوه ورود به این شکل و روش تجربی به همراه هزینه دوره دندانسازی بیشتر آشنا خواهیم شد.

همچنان، دوستان گرامی می توانند برای آگاهی از درصدهای لازم برای قبولی، ظرفیت دانشگاه های پذیرنده، آموزشگاه های برگزار کننده دوره های دندناسازی تجربی، اعتبار گواهینامه های صادر شده و … با کارشناسان ما تماس بگیرند. 

 

 

برای آشنایی با زمان، نحوه و شرایط ثبت نام دوره دندانسازی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

ثبت نام دوره دندانسازی به چند صورت امکانپذیر است؟

 

شرایط دوره دندانسازی

 

دندانسازی یکی از رشته ها و مهارت های پرطرفداری است که در سال های اخیر افراد زیادی را جذب خود نموده است. دندانساز به کسی می گویند که در لابراتور دندانسازی تحت نظر دندانپزشک کار می کند. این افراد در واقع به طور مستقیم مراجع را پذیرش نمی کنند، بلکه پس از آنکه دندانپزشک قالب گیری دندان را انجام داد، آن را به لابراتوار ارسال نموده و دندانساز پروتز های دندانی را بر اساس آن می سازد.

علاقه مندان می توانند به دو روش آکادمیک و تجربی به این رشته وارد شوند. در روش اول، متقاضیان بایستی همراه با سایر داوطلبان در کنکور سراسری شرکت نموده و در صورت کسب رتبه مجاز، دوره دو ساله تحصیلی را گذرانده و مدرک کردانی را کسب کنند.

از این رو، زمان ثبت نام دوره دندانسازی در این روش، همزمان با نام نویسی کنکور سراسری می باشد و فرقی با بقیه متقاضیان ندارند. همچنین، در زمان انتخاب رشته نیز می توان از میان رشته های موجود، کاردانی تکنسین پروتز دندانی را انتخاب نمایید. البته حوزه کاری آن ها تفاوتی با دندانسازان تجربی نداشته و بایستی در لابراتور مشغول به کار شوند.

 

 

 

ثبت نام دوره دندانسازی تجربی

روش دیگر برای تربیت دندانساز به صورت تجربی می باشد که از سال ها پیش نیز رواج داشته. در حال حاضر برای ثبت نام دوره دندانسازی تجربی می توان به آموزشگاه های آزاد که این دوره ها را برگزار می کنند ، مراجعه نمود.

گرچه بسیاری از این آموزشگاه مدعی ارائه مدرک دندانسازی هستند، اما حقیقت آن است که مدرک صادر شده بسیاری از آن ها فاقد اعتبار بوده و شرکت کنندگان گرامی باید سطح و اعتبار موسسه مربوطه توجه داشته باشند.

گفتنی است که شرکت کنندگان جهت دریافت مدرک و گواهی دوره بایست یک سری امتحانات نظری و عملی را پشت سر بگذرانند. قبلو شدگان در نهایت مدرک تکنسین تجربی لابراتوری دندان ( کارگاه دندانسازی) را اخذ می کنند.

 

 

به منظور اطلاع از نحوه ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور پردیس وراد لینک شوید

 

 

گروه های مجاز برای تاسیس لابراتوار دندان

افرادی که پس از ثبت نام دوره دندانسازی و گذراندن دوره توانسته اند، مدرک این دوره ها را کسب می کنند، می توانند آموزشگاه یا لابراتور پروتزهای دندانی تاسیس نمایند. البته این در صورتی است که علاوه بر برخورداری از صلاحیت برگزاری دوره دندانسازی در یکی از گروه های زیر جای داشته باشند.

 

  • آن دسته از افرادی که مطابق با قوانین کمک دندانپزشکان تجربی توانسته اند پروانه کمک تکنسین دندانسازی را دریافت کنند.
  • افرادی که از طریق گذراندن دوره آموزشی مرتبط با دندانسازی، از سازمان های آموزشی غیر دانشگاهی گواهینامه دریافت کرده و در این حیطه شاغل می شوند.
  • شاغلین کار دندانسازی که به دلایل مختلف نتوانسته اند در آزمون قانونی اشتغال دندانپزشکان شرکت کنند.
  • افرادی که از حکم استخدامی یا گواهی نامه اشتغال برخوردار بوده و در مراکز و بخش های دندانسازی دولتی مشغول به کارند.
  • افرادی که در بخش خصوصی و کارگاه های دندانسازی مشغول به کار هستند.

 

 

شرایط دوره دندانسازی تجربی

افرادی که قصد ثبت نام و اشتغال در دوره دندانسازی تجربی را دارند، بایستی از یک سری شراط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. البته شرایط دوره دندانسازی به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر می باشند.

 

  • داشتن تابعیت ایرانی 
  • معتقدم دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان ها
  • داشتن سلامت جسمی و روحی جهت انجام امور مربوط به شغل دندانسازی
  • برخورداری از حداقل مزرک پایان دوره متوسطه اول یا متوسطه دوم نظام قدیم
  • برخورداری از گواهینامه پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفه عمومی
  • سوء پیشینه کیفری به تایید مراجع ذیصلاح
  • داشتن حداقل ۵ سال سابقه اشتغال در شغل دندانسازی بر اساس تایید سازمان منطقه‌ای بهداری استان و یا حکم استخدامی  مربوط به شاغلین بخش دولتی. 

 

تذکر: دارندگان مدرک ذکر شده باید همه  یا یکی از مدارک زیر را را داشته باشند.

  1. سند اجاره نامه رسمی محل اشتغال به عنوان دندانسازی
  2. گواهینامه صادر شده از مرکز آموزشی غیر دانشگاهی در امور دندانسازی
  3. پرداخت مالیات شغلی حداقل به مدت ۵ سال مرتبط با اشتغال به امر دندانساز
  4. بازی داشتن گواهی اشتغال به عنوان کادر کمکی در نوسازی در مراکز دولتی

 

 

برای آگاهی از شرایط شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید

 

تکنسین های تجربی چه وظایفی دارند؟

بر اساس آنچه که قوانین آئین نامه ثبت نام و سرح وظایف دوره دندانسازی ذکر کرده است، تکنسین های تجربی فقط می توانند در مواردی همچون ساخت پروتزهای دندانی، انجام وظیفه نماند. البته، رعایت کردن تمامس ضوابط و و مقررات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این امر الزامی خواهد بود.

گفتنی است که از جمله شرایط کار در دوره دندانسازی تجربی آن است که به هیچ وجه داشتن وسایل و تجهیزات دندانپزشکی که در روش های مورد کاربرد در دندانپزشکی قرار می گیرد، امکانپذیر نیست.

 

 

 

هزینه ثبت نام در دوره دندانسازی چقدر است؟

 

هزینه دوره دندانسازی

 

اگر در مورد هزینه ثبت نام دوره دندانسازی کنکجاو باشید، باید بگوییم که بستگی به روش ورود شما دراد. اگر در کنکور شرکت کرده اید که لازم است همان هزینه ثبت نام و یا تحصیل در دانشگاه را بدهید. 

اما همانطور که گفته شد، برای دریافت مدرک دوره دندانسازی تجربی نیازمند شرکت در یک سری آزمون ها است. داوطلبانی که قصد دارند تا این امتحانات را پشت سر بگذرانند، بایستی حتما هزینه ثبت نام دوره دندانسازی را پرداخت نمایند.

این هزینه را باید به حسابی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اعلام می شود، واریز نمود. مبلغ ثبت نام دوره دندانسازی در هر سال متفاوت است و متقاضیان می بایست متناسب با آن پرداخت نمایند. برای اطلاع از وجه مربوطه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین، برخی از موسسات دوره های آشنایی با مراحل ساخت یا پروتزهای دندانی را آموزش می دهند که بسته به مدت دوره و سطح موسسه هزینه دوره دندانسازی متفاوت خواهد بود.

 

 

چه چیزهایی را در دوره دندانسازی یاد می گیریم؟

برای افرادی که هزینه ثبت نام دوره دندانسازی را می پردازند، بسیار مهم است بدانند که در این دوره قرار است چه چیزهایی را بی آموزند و چه وظایفی را در آینده بر عهده خواهند داشت. از آنجا که اصلی ترین حوزه کاری تکنسین های دندانسازی، ساخت پروتزهای دندانی است، بیشترین مواردی که آموزش خواهند دید نیز در این حیطه می گنجد. ما در توضیحات بالا اشاراتی به این موضوع کردیم، اما در زیر آن ها را به طور دقیق تر عنوان خواهیم نمود.

 

  • آشنایی با موادقالب گیری، انجام آن و شناخت خطاهای قالب گیری
  • شناخت تجهیزات و قطعات ایمپلنت و انتخاب اباتمنت
  • قالب ریزی ( ایمپلنت و دندان)
  • آشنایی و انجام wax-up، casting
  • آشنایی با انواع سرامیک
  • پرسلن گذاری
  • روش های ساخت روکش های چینی فلزی
  • آشنایی با روکش های تمام سرامیک با پایه زیرکونیا
  • آشنایی با روش های ساخت روکش های تمام سرامیک با پایه لیتیم دای سیلیکات
  • آشنایی با روش های انتخاب  و تراش ابامنت های ایمپلنت های دندانی

 

 

دانشگاه های پذیرنده  دوره کاردانی دندانسازی

به اطلاع دوستان عزیزی که قصد ورود به رشته دندانسازی از طریق شرکت کنکور سراسری را دارند باید برسانیم که در حال حاضر تنها دانشگاه های روزانه در این رشته پذیرش دارند. بدین ترتیب، ثبت نام رشته پروتز دندان دانشگاه آزاد بدون کنکور دوره های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، خودگردان و … وجود ندارد. در زیر می توانید با برخی از دانشگاه های پذیرنده تکنسین پروتزهای دندانی آشنا شوید.

 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرج

 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – تهران دانشگاه علوم پزشکی لرستان – خرم آباد

 

 

 

به منظور آشنایی با رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد وارد لینک شوید

 

رتبه قبولی در رشته دندانسازی

 

رتبه قبولی در رشته دندانسازی

 

اگر قصد دارید که حتما برای ثبت نام کنکور دوره دندانسازی اقدام کنید، توصیه می شود که از آخرین رتبه های پذیرفته شده در آن مطلع شوید. برای همین منظور در زیر چند نمونه از رتبه های قبول شده را ذکر خواهیم کرد.

 

 

نام دانشگاه  سهمیه رتبه قبولی در سهمیه نام رشته

 

دانشگاه علوم پزشکی سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت

 

2129 تکنسین پروتز های دندانی

 

دانشگاه علوم پزشکی لرستان – خرم آباد سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت 3431 تکنسین پروتز های دندانی

 

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت

 

4618

 

تکنسین پروتز های دندانی

 

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران منطقه یک

 

3925

 

تکنسین پروتز های دندانی

 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت (محل تحصیل پیراپزشکی لنگرود) منطقه دو

 

5315 تکنسین پروتز های دندانی

 

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران منطقه سه

 

1779

 

تکنسین پروتز های دندانی

 

 

 

ورود به دوره دندانسازی بدون کنکور

برای افرادی که به هر دلیلی امکان ثبت نام کنکور دوره دندانسازی و قبولی در آن را ندارند، این امکان وجود دارد که بدون آزمون به تعداد معدودی از دانشگاه ها وارد شوند. البته برای این امر می توانید از دیگر شاخه های مرتبط با این رشته اع از تکنولوژی رادیولويی دهان، فک و صورت، و تکنسین سلات دهان بهره ببرید..

از این رو، امکان ورود به دوره های روزانه بدون کنکور دندان سازی وجود ندارد.

اما چنانچه در هر کدام از شاخه های ذکر شده قصد نام نویسی داشته باشید، لازم است که حتما از شرایط دوره دندانسازی نیز برخوردار باشد. مهم ترین این شرایط به معدل کتبی دیپلم شما و داشتن حداقل و حداکث شرایط سنی مربوط می شود.

نکته دیگر آنکه، شرکت کنندگان در دانشگاه های آزاد ملزم به پرداخت شهریه و هزینه دوره دندانسازی می باشند. برای کسب اطلاعات کافی در تمامی این موارد می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با شرایط و هزینه ثبت نام دوره دندانسازی آشنا کرده و در مرد وظایف و دانشگاه های پذیرنده نیز اطلاعاتی را ارائه دهیم.

اگر قصد دارید تا در این رشته کسب مهارت کرده و مشغول به کار شوید، می توانید تمامی اطلاعات و راهنمایی های لازم را از طریق شماره های درج شده رد جدول زیر، از ساعت 8 صبح الی 12 شب از همکاران و مشاوران ما دریافت نمایید. 

 

برای آگاهی لیست دانشگاه های پذیرنده و نحوه ثبت نام دوره دندانسازی در مقطع کاردانی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

رشته های تجربی دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 

ثبت نام دوره دندانسازی

2.5/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به چند طریق می توان برای ثبت نام دوره دندانسازی اقدام نمود؟

علاقه مندان می توانند ورود به این رشته می توانند از دو روش دانشگاهی و تجربی در این رشته ثبت نام و کسب مهارت نمایند.

هزینه دوره دندانسازی به شیوه تجربی در چه حدودی است؟

برای اطلاع از هزینه آموزشگاه و موسسات برگزار کننده دوره های دندانسازی می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

برای ورود و ثبت نام  رشته دندانسازی آکادمیک چه باید کرد؟

داوطلبان لازم است که همانند سایر متقاضیان در کنکور سراسری ثبت نام نموده و در صورت کسب رتبه قبولی انتخاب رشته نمایند.

کدام دانشگاه ها رشته تکنسین پروتزهای دندانی را به صورت با آزمون پذیرش می کنند؟

در حال حاضر دانشگاه های پذیرنده عبارتند از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرج، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - تهران، دانشگاه علوم پزشکی لرستان - خرم آباد

 

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام دوره دندانسازی ۱۴۰۳ + شرایط و هزینه ها»

  1. Avatar photo مهسا گفت:

    مدرک دندانسازی تجربی به اندازه کسی ک این رشته رو تو دانشگاه تحصیل کرده معتبر هست؟و اینکه تو البرز کدوم مراکز این رشته رو به طور تجربی اموزش میدن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      طبیعتا تفاوت بین مدرک آکادمیک و مدرک تجربی بسیار است.

  2. Avatar photo مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای آموزش دندانسازی باید مدرک دیپلم داشته باشیم یا سیکل هم میشه؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بعضی از مراکز میتوان اقدام کرد.

  3. Avatar photo حمید ذوالفقاری گفت:

    شماره تماس شما نامفهوم هستش

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . با تلفن ثابت با شماره های 9099075307 تماس بگیرید

      1. Avatar photo بهاری گفت:

        عرض ادب من از بروجرد الان یک هفته اس تلفن شمارو نمیتونم بگیرم بدون کد که میگه مقدور نیست با کد هم میگیرم مشغول میزنه الان من چطوری باید با شما صحبت کنم

        1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

          سلام وقتتون بخیر با شماره ی 9099075307 تماس بفرمایید

  4. Avatar photo لطفا جواب بدید گفت:

    رشته پروتز دندان در بندرعباس موجودمیباشد

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      دفترچه انتخاب رشته 1402 هنوز منتشر نشده است

  5. Avatar photo کامبیز گفت:

    سلام جهت آموزش در پروتز ثابت در جهاد دانشگاهی کجا برگذار میشه

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      این مورد یا در دوره های دندان پزشکی یا پزشکی وپیراپزشکی میباشد

  6. Avatar photo سید حسن بحرینیان گفت:

    معلوم نیست که چرا از اعلام هزینه های ثبت نام دوره اموزش تجربی دندانسازی خودداری نیکنند درحالیکه در سرفصل همین پیج جزو فهرست امده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی آغاز شده است. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)