ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما بوده که هر سال هم از طریق باکنکور و هم از طریق بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کند.

هدف اصلی این دانشگاه تربیت افرادی کارآمد و عادل برای حضور در دادگاه‌های مختلف کشور است. داوطلبان رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی می‌توانند برای ثبت نام کارشناسی ارشد علوم قضایی بدون کنکور، مدارک خود را آماده کرده و در صورتی که جز واجدین شرایط بودند جهت شرکت در مصاحبه نهایی آماده شوند.

شرایط ثبت ‌نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

👈 متقاضیان ورود به دانشگاه علوم قضایی آزاد باید ابتدا از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور آگاه شوند و بعد برای نام نویسی مراحل لازم را طی کنند. شرایط ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی معمولا در سایت رسمی این دانشگاه به آدرس ujsas.ac.ir اعلام می‌شود. در حال حاضر شرایط پذیرش بدون آزمون مقطع ارشد در سال جاری، شامل موارد زیر است:

✅ دانشجویان برای سال تحصیلی باید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی و صرفا یک بار می‌توانند ثبت‌نام کنند. (دانش‌آموختگان 01/07/1403 به بعد می‌توانید ثبت نام کنید.)

✅ دانشجویان باید مقطع کارشناسی پیوسته خود را در یکی از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های امام صادق، شهید مطهری، مفیدقم و علوم اسلامی رضوی گذارنده فارغ التحصیل شده باشند.

✅ متقاضیان باید دانش‌آموخته یا دانشجوی کارشناسی حقوق یا رشته‌های مرتبط باشند.

✅ دانشجویان و دانش‌آموختگان باید جزو 20 درصد برتر دانشجویان هم‌ رشته و هم‌ ورودی خود باشند. در صورتی که دوره کارشناسی خود را در 6 نیمسال گذرانده‌اند، لازم است 20 درصد دانشجویان هم‌ رشته و غیر هم‌ورودی خود باشند.

✅ متقاضیان باید علاوه بر تحقیق درباره دانشگاه‌های علوم قضایی از بهترین دانشگاه های حقوق ایران نیز با خبر باشند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

زمان ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی را دارند، قبلا از هر چیز باید اطلاعات لازم را در ارتباط با تاریخ ثبت نام به دست آورند. در مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در 1403/04/10 به پایان رسیده است. در صورتی که اطلاعیه جدیدی در این باره اعلام گردد، اطلاعات این بخش به‌روزرسانی می‌شود.

گفتنی است که زمان ثبت نام کارشناسی ارشد علوم قضایی بدون کنکور دانشگاه آزاد نامشخص است. چرا که در حال حاضر نام نویسی در دانشگاه علوم قضایی برای مقطع ارشد بدون کنکور برداشته شده و متقاضیان تنها می‌توانند از طریق کنکور سراسری وارد این رشته شوند. البته ممکن است مثل سال‌های گذشته برای تکمیل ظرفیت، ثبت نام بدون کنکور ارشد قضایی آغاز شود.

مدارک ثبت‌ نام کارشناسی ارشد علوم قضایی بدون کنکور 1403

👈 واجدین شرایط ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی بهتر است پیش از ثبت نام، دفترچه نام نویسی را دانلود کنند و یا از طریق اطلاعیه‌های ujsas.ac.ir مدارک لازم برای ثبت نام را جمع آوری نمایند. از این رو در این مدارک ضروری برای ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403 را نیز لیست کرده‌ایم:

✔️ فرم ثبت نام

✔️ گواهی موقت یا دانشنامه کارشناسی

✔️ عکس پرسنلی

✔️ اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه

✔️ مدرک یا گواهی رتبه‌های برتر المپیاد علمی-دانشجویی حقوق

✔️ معرفی نامه از اساتید

✔️ ارائه ریز نمرات

✔️ مستندات پژوهشی و اجرایی

مهارت‌ های لازم برای ثبت‌ نام در دانشگاه علوم قضایی

👈 دانشجویانی که قصد شرکت در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی را دارند باید مهارت زیر را دارا باشند:

⚫️ تسلط کافی به ادیبات و زبان فارسی

⚫️ داشتن توانایی استدلال و منطق بالا

⚫️ برقراری ارتباط و فن بیان خوب در صحبت

⚫️ برخورداری از خلاقیت و اعتماد به نفس بالا

⚫️ قدرت نویسندگی و نگارش متون فارسی

⚫️ درک آسان مفاهیم ریاضیات و منطق

⚫️ تسلط بر علوم فلسفی، روانشناسی و جامعه شناسی

⚫️ در دادگاه‌های ایران قضاوت بر اساس دین اسلام و احکام مرتبط به آن می‌باشد. بر همین اساس دانشجویان و داوطلبان باید به فقه اسلامی تسلط کافی داشند باشند تا هنگام تایید حکم اطلاعات لازم را داشته باشند. همچنین داوطلبان بایستی سوالات مصاحبه علمی قضاوت را مطالعه نمایند تا با آمادگی بیشتر برای مصاحبه و گزینش بدون کنکور ارشد دانشگاه علوم قضایی ثبت نام کنند.

مهارت‌های لازم برای ثبت نام در دانشگاه علوم قضایی

مصاحبه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

👈 پذیرش در مصاحبه بدون کنکور دانشگاه علوم قضایی دارای شرایط خاصی است. به طوری که کلیه داوطلبان بایستی در مصاحبه عمومی و  علمی شرکت کنند. متقاضیان برای اینکه بتوانند در این مصاحبه پذیرفته شوند، باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

✔️ داشتن اصل و تصویر کلیه مدارک مربوطه را در زمان مصاحبه الزامی است.

✔️ تنها پذیرفته شدگان رشته علوم قضایی با داشتن شرایط ( کسب معدل 16 به بالا و موفقیت در گزینش و غیره ) می‌توانند بورسیه شوند.

✔️ ثبت نام قطعی پس پذیرش علمی و منوط به تایید دبیرخانه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد شد.

سوالت مصاحبه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی از سه بخش مصاحبه سیاسی عقیدتی، روانشناسی و سوالات قضایی تشکیل می‌شود. سوالات عقبدتی مربوط به مذهب و اطلاعات اولیه درباره نهادهای حکومتی است. سوالات بخش قضایی به حیطه این رشته مرتبط می‌شود. همچنین داوطلب و خانواده وی نباید سابقه کیفری داشته باشند. و اما در آخر سوالات روانشناسی است که از لحاظ منطقی و احساسی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مصاحبه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم قضایی 1403

👈 نبود امکانات باعث شده که دانشگاه‌های علوم قضایی معدودی در تهران و سایر شهرهای دیگر باشد. دانشگاه‌های دولتی ظرفیت کمی برای این رشته دارند و متقاضیان محدودی نیز در کنکور قبول شده و وارد این رشته سخت می‌شوند. به همین خاطر بازار کار در این رشته مناسب است.

👈 به دلیل ظرفیت کم پذیرش در دانشگاه علوم قضایی، کار برای این رشته بیشتر از حد معمول می‌باشد. بنابراین متقاضیان زیادی می‌خواهند در این رشته فارغ التحصیل شوند، اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که مدرک فارغ التحصیلی ارشد دانشگاه دولتی علوم قضایی بیشتر از دانشگاه آزاد است.

بورسیه دانشگاه علوم قضایی 1403

👈 در صورتی که قصد دارید در ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی بورسیه شوید باید تذکرات زیر به یاد داشته باشید:

🔵 برای ارتقای سطح بینش اعتقادی داوطلبان بورسیه باید برنامه دروس حوزوی و طرح مطالعات آثار شهید مطهری (بینش مطهر) با موفقیت در دانشگاه بگذارنند.

🔵 دانشجویان در طول دوره تحصیلی متعهد به شرکت برنامه‌های فرهنگی، کارورزی، دروس حوزوی و کارگاه‌های مهارت افزایی است. فعالیت فرهنگی در قالب کارنامه دانشجویان ارزیابی خواهد شد.

🔵 برنامه‌‍‌های فرهنگی، بینش مطهر، دروس حوزوی، و کارآموزی ترجیحا در نوبت صبح و سایر برنامه‌ها در نوبت عصر ارائه خواهد شد.

🔵 مدت استفاده از بورسیه تحصیلی 6 نیمسال است.

🔵 فارغ التحصیلان بورسیه چنانچه معدل 16 کسب نمایند برای تصدی منصب قضاء حذب خواهد شد.

🔵 در صورت انصراف دانشجو، انتقال، اخراج و یا عدم کسب نمره معدل 16 یا از دست دادن شرایط و صلاحیت‌های عمومی و علمی دانشچو موظف است تمام  هزینه‌های تحصیلی و مقرری دریافتی را مطابق با تعهد محضری و به تشخیص دانشگاه و قوه ثضایی بازپرداخت نماید.

رشته‌ های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علوم قضایی 1403

👈 لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد از طریق فراخوان دانشگاه علوم قضایی اعلام می‌شود، به شرح زیر است:

✔️ رشته علوم قضایی (10 نفر مرد – بورسیه قوه قضایی)

✔️ حقوق خصوصی (1 نفر مرد – غیربورسیه)

✔️ حقوق جزا و جرم شناسی (1 نفر مرد – غیربورسیه)

✔️ حقوق خانواده (1 نفر مرد – غیربورسیه)

✔️ حقوق عمومی (1 نفر مرد – غیربورسیه)

✔️ حقوق بین‌الملل (1 نفر مرد – غیربورسیه)

دانشجویان می‌‎توانند براساس علاقه، تمایل و اولویت خود رشته‌های مورد نظرشان را در کاربرگ وبسایت ثبت نام جذب اختصاصی قضات وارد نماید.

خلاصه مقاله ثبت ‌نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

داوطلبانی که قصد ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403 را دارند، باید قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در ارتباط با زمان نام نویسی بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی کسب کنند.

توجه داشته باشید که ثبت نام در مقطع ارشد دانشگاه علوم قضایی به سادگی نیست، زیرا فارغ التحصیلان این دانشگاه برای منصب قضاء تربیت می‌شوند. بنابراین بهتر است درباره هر کدام از توانایی لازم و وظابف کاری رشته علوم قضایی به خوبی تحقیق کنید.

در این مقاله ما علاوه بر زمان به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام کارشناسی ارشد علوم قضایی بدون کنکور پرداختیم تا واجدین شرایط با آمادگی بهتر برای نام نویسی وارد سایت دانشگاه علوم قضایی آزاد شوند. در صورت عدم اطلاع ممکن است با مشکلات و یا کند پیش رفتن فرآیند ثبت نام مواجه شوند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403 چه تاریخی است؟

در حال حاضر زمان ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403 به پایان رسیده است.

شرایط ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403 چیست؟

شرایط اصلی ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه علوم قضایی، فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های دولتی است.

رشته‌ های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علوم قضایی کدامند؟ 

این رشته های کارشضناسی ارشد بدون آزمون علوم قضایی شامل حقوق خانواده، حقوق جزا، حقوق عمومی و ... است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور