ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

سوالات مصاحبه علمی قضاوت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که آخرین مرحله آزمون قضاوت می‌باشد، آماده شوید.

در واقع تنها افرادی می‌توانند به این مرحله راه پیدا کنند که ابتدا آزمون جذب عمومی را پشت سر بگذارند و بعد با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وارد سایت قوه قضاییه شوند. پس از مطالعه مقاله اگر سوالی درباره سوالات آزمون قضاوت با پاسخنامه تشریحی داشتید، با مشاوران ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

سوالات مصاحبه آزمون علمی قضاوت 1403

بسیاری از افراد در تلاش هستند تا بتوانند به سوالات مصاحبه علمی قضاوت به همراه پاسخنامه تشریحی آن دست پیدا کنند. البته لازم به ذکر است دانش آموختگان و فرهیختگانی که در رشته‌ حقوق، حقوق جزا، فقه و الهیات، علوم قضایی، حقوق اسلامی، معارف اسلامی و سایر شاخه‌های حقوق درس خوانده‌اند، می‌توانند در آزمون جذب عمومی قضاوت که به صورت کتبی و همگانی است؛ شرکت کنند. این آزمون در بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود و افرادی که بتوانند در مرحله اول نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند، به مرحله دوم یعنی مصاحبه علمی آزمون قضاوت راه پیدا می‌کنند.

سوالات مصاحبه آزمون علمی قضاوت

متقاضایان آزمون تصدی امر قضا اگر در رتبه‌های بالاتر باشند به عنوان مثال دکتری خود را گرفته و مشغول به کار باشند، با در نظر گرفتن یکسری شرایط خاص و نیز داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های نام برده شده، می‌توانند در آزمون جذب عمومی قضاوت شرکت کنند. پس از تمام شدن آزمون کتبی و اعلام نتایج آن در سایت قوق قضاییه به نشانی اینترنتی eadl.ir باید خود را برای آخرین مرحله از تصدی امر قضا؛ یعنی مصاحبه علمی قضاوت آماده کنند.

دانلود سوالات مصاحبه علمی قضاوت pdf جز پرتکرارترین پرسش‌های داوطلبانی است که توانسته‌اند آزمون جذب عمومی را با نمره بالای 50 درصد قبول شوند. به همین خاطر در ابن بخش قصد داریم پس از معرفی منابع مصاحبه آزمون قضاوت به سوالات مصاحبه آن که از چند بخش سیاسی، اجتماعی، دینی، عقیدتی، تاریخی، روانشناسی و قانون اسلامی تشکیل شده است؛ بپرداریم.

برای ثبت نام آزمون قضاوت روی لینک کلیک کنید.

منابع مصاحبه آزمون علمی قضاوت

هر سال قبل از برگزاری مصاحبه علمی آزمون قضاوت، منابع و مواد امتحانی آن توسط معاونت منابع انسانی قوه قضاییه منتشر می‌شود. بنابراین مطالعه کتاب‌های ازمون برای قبولی در مصاحبه، امری واجب و مهم است. پس به منابع گفته شده زیر توجه نمایید:

✅ حقوق جزای عمومی

✅ حقوق جزای اختصاصی

✅ حقوق مدنی آیین دادرسی مدنی

✅ آیین دادرسی کیفری

دانلود سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403

سوالات مصاحبه علمی قضاوت به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. منابع تخصصی مصاحبه حضوری شامل حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، حقوق مدنی آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری می‌شود. به غیر منابع تخصصی، سوالات عمومی مصاحبه حضوری شامل سیاسی، عقیدتی، اجتماعی و غیره است که نمره آن در مجموع محاسبه شده و نتیجه در سایت قوه قضاییه منتشر می‌شود.

سوالات مصاحبه روانشناسی قضاوت، بیشتر جنبه ارزیابی دارد و رفتار فرد را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین به صورت کلی، اخلاق، صبر و نیز منطق داوطلب جز مواردی است که باید در مصاحبه حضوری توسط داوران و اساتید عالی رتبه قوه قضاییه مورد تایید قرار گیرد. بنابراین برای دانلود سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ، بر روی روی لینک‌ زیر کلیک کنید:

برای دانلود فایل مجموعه سوالات مصاحبه‌ی علمی داوطلبان تصدی امر قضا کلیک کنید.

برای دانلود فایل سوالات کیفری مصاحبه علمی آزمون قضاوت 1390 کلیک کنید.

برای دانلود فایل سوالات حقوقی مصاحبه علمی آزمون قضاوت 1390 کلیک کنید.

ضرایب منابع امتحانی سوالات مصاحبه قضاوت

سازمان سنجش به عنوان مجری قوه قضاییه، ضرایب منابع امتحانی آزمون عمومی جذب و مصاحبه علمی قضاوت را پس از انتشار دفترچه آن در سایت خود به آدرس sanjesh.org قرار می‌دهد. داوطلبان برای شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری قضاوت، می‌توانند از ضریب هر درس مطلع شوند و نسبت به آن با برنامه ریزی بیشتر مطالعه کنند. ضرایب منابع امتحانی سوالات مصاحبه قضاوت به صورت زیر است:

ضریب منابع آزمون مصاحبه داوطلبان حوزوی (بانوان)

سوالات و ضریب درس آزمون مصاحبه داوطلبان حوزوی برای بانوان و آقایان متفاوت است. در جدول زیر به ضریب منابع امتحانی مصاحبه داوطلبان خانم خواهیم پپرداخت:

نام درس ضریب
اصول فقه شهید صدر 1
فقه از 15 کتاب شرح لمعه(دین، شهادت، قضا، قصاص و دیات، وکالت و اجاره و…) 1

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مصاحبه آزمون قضاوت روی لینک کلیک کنید.

ضریب منابع آزمون مصاحبه داوطلبان حوزوی (آقایان)

سوالات و ضریب درس آزمون مصاحبه داوطلبان حوزوی برای بانوان و آقایان متفاوت است. در جدول زیر به ضریب منابع امتحانی مصاحبه داوطلبان آقا خواهیم پپرداخت:

نام درس ضریب
فقه بیع مکاسب 1
اصول فقه جلد 1 کفایه الاصول 1

ضرایب منابع امتحانی سوالات مصاحبه قضاوت

ضریب منابع آزمون مصاحبه داوطلبان دانشگاهی

سوالات تصدی امر قضا به چند دسته تقسیم می‌شود. ضریب منابع آزمون مصاحبه داوطلبان دانشگاهی به صورت زیر است:

نام درس ضریب
حقوق تجارت 2
حقوق مدنی 3
حقوق جزای عمومی 3
حقوق جزای اختصاصی 2
استعداد شغلی 2
آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری 2
آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی 2

نمونه سوالات مصاحبه علمی قضاوت ۱۴۰۳

مصاحبه علمی قضاوت، آخرین مرحله برای پذیرش در آزمون تصدی امر قضا است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند در این مرحله به دلیل پرسش و پاسخ‌های متعدد روانشناسی و زیر ذربین قرار گرفتن توسط داوران مصاحبه، آزمونی سخت و استرس‌زا است. در حالی که مدت زمان مصاحبه حضوری طولانی نمی‌باشد و کافی است بدون اضطراب و با ظاهری معقول و آراسته در مصاحبه آماده شوید و به سوالات حقوقی، شخصیتی، روانشناسی و…با تامل پاسخ دهید.

نمونه سوالات حقوقی در مصاحبه قضاوت

نمونه سوالات حقوقی همانطور که از نامش پیداست درباره حقوق جزای عمومی و اختصاصی، حقوق مدنی و تجارت و غیره است. البته هر سال این سوالات و منابع آزمون، با تغییراتی همراه می‌باشد که در سایت سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

✅ مسئولیت مدنی چیست؟

✅ انواع قراردادها کدام است؟

✅ چه تفاوتی بین حکم و قرار وجود دارد؟

✅ سرقت چند نوع است؟

✅ مجازات سرقت چه می‌باشد؟

✅ ضمانت اجرای آرای قضایی چیست؟

✅ انواع کلاه برداری را نام برده و هر کدام را به اختصار توضیح دهید.

✅ چند نوع جرم وجود دارد؟

✅ انواع جرم را نام برده و توضیح دهید.

✅ چه تفاوتی بین دادرسی مدنی و کیفری وجود دارد؟

✅ چه تفاوتی بین مسئولیت قراردادی و مسئولیت غیرقراردادی وجود دارد؟

نمونه سوالات مصاحبه علمی قضاوت

نمونه سوالات شخصیتی در مصاحبه قضاوت

برای پاسخ به سوالات شخصیتی باید از قبل آماده باشید و چند نمونه از آن را مطالعه کنید. البته هر سال این سوالات و منابع آزمون، با تغییراتی همراه می‌باشد که در سایت سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

✅ حقوق بشر چیست؟

✅ چه نظری درباره استقلال قوه قضاییه دارید؟

✅ هدف شما از قاضی شدن چیست؟

✅ قاضی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

✅ در مناطق محروم آمادگی برای خدمت دارید؟

✅ به نظر شما تعریف عدالت اجتماعی چیست؟

 

خلاصه مطلب

در این مقاله درباره موضوع سوالات مصاحبه علمی قضاوت پرداختیم. داوطلبان آزمون تصدی امر قضا برای شرکت در آزمون کتبی باید دارای یک سری شرایط باشند و بعد شرکت کنند. پس از قبولی در آزمون جذب عمومی قضاوت که به صورت کتبی، تستی و تشریحی است؛ به مصاحبه آن دعوت شده و برای امتحان بایستی حاضر شوند.

سپس در ادامه به ضریب منابع امتحانی و سوالات مصاحبه روانشناسی قضاوت، حقوقی و شخصیتی، سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ پرداختیم. همچنین به این نکته اشاره کردیم که برای قبولی در مرحله نهایی باید بیشتر از 50 درصد نمره را کسب کنید تا بتوانید جز لیست اسامی پذیرفته شدگان قضات قرار بگیرید. چنانچه سوالی دراینباره داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود فایل PDF سوالات مصاحبه آزمون علمی قضاوت روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ در کدام سایت قرار می‎گیرد؟

سایت قوه قضاییه سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ را منتشر می‌کند.

منابع مصاحبه علمی آزمون قضاوت کدام است؟

در متن مقاله به منابع مصاحبه علمی قضاوت پرداختیم.

ضرایب منابع امتحانی آزمون عمومی جذب و مصاحبه در کدام سایت قرار می‌گیرد؟

سایت سنجش ضرایب منابع امتحانی آزمون عمومی جذب و مصاحبه را اطلاع رسانی می‌کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • برای قبولی در آزمون وکالت چند درصد بزنیم؟

    برای قبولی در آزمون وکالت چند درصد بزنیم؟ + بررسی کارنامه ها | ایران تحصیل

    بسیاری از داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون وکالت هستند، این دغدغه را دارند که برای قبولی در آزمون وکالت چند درصد بزنیم؟ باید بگوییم که داوطلبانی که در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت می‌کنند، باید حداقل به ۶۰...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور