ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳+ بخشنامه جدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاعیه مهم و مورد توجه این است که در صورتی که دانشجویی درسی را گذرانده باشد، و از لحاظ معدل مقطع دچار مشکلی نباشد به هیچ عنوان نمیتواند ان درس را مجدد برای ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی و یا کسب نمره بهتر اخذ کند. در این شرایط درخواست اخذ دروس برای ترمیم نمره غیر ممکن خواهد بود.

در صورتی دانشجویان می توانند درسی را برای ترمیم نمره انتخاب کنند که در معدل کل مقطع آنها تاثیر داشته و پایین تر از حد بوده و نتواند به پایه بالاتر ورود کند تنها در این شرایط می توانند برای ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی همان درس را اخذ  کنند. این موضوع تابع شرایط خاص و رسیدگی کمسیون موارد خاص می باشد.

غالبا یکسال فرصت وجود دارد تا دانشجویان به ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی از طریق تغییر نمرات پایینشان اقدام نمایند. این فرایند طی نامه ای به نام درخواست انتخاب واحد برای ترمیم معدل برای کمیسیون موارد خاص نوشته می شود و رسیدگی های لازم در ان قسمت صورت می گیرد.

بخشنامه جدید در خصوص ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویانی که تا هنگام حذف و اضافه دروس ترمیمی خود را انتخاب نکرده اند، می توانند ۳ درس تا سقف ۶ واحد را برای ترمیم معدل خودشان انتخاب کنند. جبران معدل برای دانشجویانی که ترک تحصیل کرده اند و یا وضیعت اخراج از دانشگاه وابسته به وزارت های علوم و بهداشت را داشته اند به شرح زیر می باشد.

مدیر کل دفتر ارزیابی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در گفت گویی با خبر نگاران اطلاع داده اند که دانشجویانی که ترک تحصیل کرده اند و یا اخراج شده اند طی درخواستی می توانند ترمیم معدل کنند. که این مسائل در کمسیون موارد خاص رسیدگی می شود. تا جایی که ممکن است سعی بر این موضوع می باشد که دانشجویان از ادامه تحصیل محروم نشوند. ولی در شرایطی که دانشجو واحد های حد نصاب را انتخاب کرده ولی موفق به گذراندن انها نشده است در شرایط خاصی امکان انتخاب دروس تکراری برای ترمیم معدل وجود دارد.

برای ثبت نام ترم تابستانی علوم پزشکی مجازی روی لینک کلیک کنید.

ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی

وزارت علوم و تحقیقات برای دانشجویانی که حد نصاب معدل کل شان پایین می باشد ترمیم معدل را در نظر گرفته اند که جزو موارد خاص به شمار می آید. دانشجویان می توانند دروسی که در آنها نمره پایینی دارند را دوباره انتخاب واحد کنند تا جبران کنند و معدل کل شان بالا بیاید به این عمل ترمیم معدل گفته می شود. نمرات دروس انتخابی چنان چه بالاتر از نمره قبلی باشند همان نمره در معدل شان ثبت شده و تاثیر گذار خواهد بود. چنان چه نمره کسب کرده در دروس انتخابی پایین تر از نمره اولی باشد وزارت علوم پزشکی نمره بالاتر را در معدلشان ثبت می کند.

ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با امکان ترمیم معدل دانشجویان دکتری کلیک کنید.

آیا نمرات ترمیم معدل در مدرک ثبت می شود

نمرات ترمیم معدل جایگزین نمرات قبلی خواهد شد و باعث بالا آمادن معدل کل در هنگام فارغ التحصیلی می شود. و در صورتی که نمره کسب شده پایین تر باشد نمره قبلی باشد نمره بالاتر در معدل ثبت خواهد شد. قابل ذکر است که چون ترمیم معدل جزو موارد خاص می باشد کمسیون و رییس دانشگاه به این مورد رسیدگی می کند.

وضیعت دانشجوی اخراجی

دانشجویانی که در یک بازه زمانی دیگر امکان ادامه تحصیل را ندارند، می توانند طی درخواستی از دانشگاه دریافت مرخصی کنند. نکته مهم این است که اگر دانشجو در مدت تعیین شده به دانشگاه مراجعه نکند، دانشگاه فرد مربوطه را اخراج آموزشی خواهد کرد، و دیگر امکان برگشت به تحصیل در آن دانشگاه برای فرد میسر نخواهد بود.

برای کسب اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه های علوم پزشکی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

نحوه جبران و ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی

این مورد بیشتر به درد کسانی میخورد که در هنگام فارغ التحصیلی معدلشان کم تر از حد نصاب برای شرکت در آزمون های بعدی باشد. دانشجویان دارای سنوات مجاز که معدلشان زیر حد نصاب می باشد می توانند برای ترمیم معدل کل شان انتخاب واحد کنند تا دروس را با نمره بهتر پاس کنند تا معدلشان بالاتر رود و جبران شود. قابل ذکر است که فارغ التحصیلانی که برایشان مدرک صادر شده باشد دیگر امکان ترمیم معدل برای آنها امکان پذیر نخواهد بود. موضوع مهم این است که گرفتن مدرک معادل کلا از میان برداشته شده است و به جای آن ترمیم معدل گذاشته شده و امکان پذیر می باشد، ولی بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن مدرک دیگر امکان ترمیم معدل وجود ندارد.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به وضیعت آموزشی و تحصیلی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شرایط اخراجی و مشروطی و نحوه ادامه تحصیل برای این افراد به شرح زیر می باشد.

شرایط اخراج و مشروطی

شرایط اخراج و مشروطی و سنوات مجاز در دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجویان در مقطع دکتری ۱۰ سال سنوات مجاز به تحصیل دارند. یک دانشجوی پزشکی عمومی می تواند به مدت ۵ سال از سنوات مجاز استفاده کنند. دانشجویانی که سنواتشان تمام شده است و یا بیش از حد معمول مشروط شده باشند، جزو اخراج آموزشی محسوب می شوند ولی در شرایطی توسط کمسیون موارد خاص موارد ارفاقی برای این افراد در نظر گرفته می شود. در شرایط خاص برای افراد ۲.۵ سال سنوات ارفاقی در نظر گرفته می شود.

مورد بعدی این است که اگر معدل دانشجویی پایین تر از ۱۲ نباشد اما سنوات شان پر شده باشد یک نیمسال به دوره اموزشی آنها اضافه خواهد شد.

تقسیم دانشگاه های علوم پزشکی به ۷ منطقه آموزشی به دو عامل بستگی دارد، دانشگاه ها باید در بررسی پرونده ها و دیگر مشکلات آموزشی دانشجویان و سخت گیری بیشتر و دقیق تر داشته باشند. کیفیت دانشگاه های علوم پزشکی روز به روز افزایش پیدا می کنند و این دانشگاه ها از وضیعت خوب و کیفیت بالا برخوردار می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لیست مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور کلیک کنید.

امکان ترمیم معدل در تمامی مقاطع تحصیلی

دانشجویان تا یکسال فرصت دارند درمورد نمره های پایین معدلشان اقدام کرده و طی نامه ای درخواست انتخاب واحد برای ترمیم معدل به اطلاع کمسیون موارد خاص رسانده تا رسیدگی لازم توسط مدیر دانشگاه انجام شود. دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه و شرکت در کلاس های  آموزشی و دیدن آموزش های مربوطه نمره خودشان را ارتفا دهند. دانشجویان می توانند از این فرصت ویژه استفاده کنند زیرا در معدل کل شان تاثیر بسیار زیادی  خواهد داشت و افراد باید از این فرصت خاص بسیار استفاده کنند. در مواردی این انتخاب واحد بدون پرداخت هزینه ممکن خواهد بود.

شرایط خاص در دوران کرونایی برای ترمیم معدل گذاشته شده است، دانشجویانی که در کلاس های مجازی شرکت کرده اند و تا سقف ۶ واحد و ۳ درس می توانند به عنوان دروس ترمیمی کنار دروس ترمی انتخاب کنند.

ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی

امکان انتخاب دروس ترمیمی در زمان حذف و اضافه

دانشجویانی که تا الان این دروس را انتخاب نکرده اند می توانند در زمان حذف و اضافه دروس را دریافت کنند. زمان انتخاب دروس برای ترمیم معدل و نمره در زمان حذف اضافه می باشد.

خلاصه مطالب

در صورتی که دانشجویی درسی را گذرانده باشد و در معدل ان مقطع دچار مشکلی نباشد اجازه ی اخذ مجدد درس را به منظور ترمیم معدل و کسب نمره بهتر نخواهد داشت. اگر دانشجویی با این شرایط درخواست ترمیم نمره دروس خود را داده باشد، ان درخواست رد می شود. دانشجویان زمانی می توانند برای اخذ دروس به عنوان ترمیم معدل اقدام نمایند که معدل مقطع ان ها پایین تر از حد نصاب باشد (البته این مورد نیز دارای شرایط خاصی می باشد.)

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا ترمیم معدل هزینه بر خواهد بود؟

جواب این سوال مثبت خواهد بود دانشجو با پرداخت هزینه تعیین شده برای ترمیم معدل که برای هزینه های انتخاب واحد مجدد و سوالات امتحان می باشد در نظر گرفته می شود، با پرداخت این مبلغ می توانند دروس را برای ترمیم معدل انتخاب کنند.

آیا نمرات ترمیم معدل در مدرک ثبت می شود؟

نمرات ترمیم معدل جایگزین نمرات قبلی خواهد شد و باعث بالا آمادن معدل کل در هنگام فارغ التحصیلی می شود. و در صورتی که نمره کسب شده پایین تر باشد نمره قبلی باشد نمره بالاتر در معدل ثبت خواهد شد. قابل ذکر است که چون ترمیم معدل جزو موارد خاص می باشد کمسیون و رییس دانشگاه به این مورد رسیدگی می کند.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «ترمیم معدل دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۳+ بخشنامه جدید»

  1. Avatar photo M.r گفت:

    سلام من دانشجو پزشکی ام…چند تا از دروس عمومی من خیلی پایین شده مثل ادبیات و اصول خدمات اما نیوفتادم.معدل ترم یکم شده 16.38 آیا الان میشه من این دو درس رو تابستون بردارم و ترمیم کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اخرین ترم باید اقدام کنید و با موافقت مسیول آموزش ترمیم کنید

  2. Avatar photo یکتا گفت:

    سلام فقط در ترم آخر 6 واحد میشه برای ترمیم معدل برداشت یا هر ترم شش واحد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشجویان دانشگاه آزاد طی یک سال تحصیلی به شرط عدم اتمام سنوات مجاز برای دوره تحصیلی باموافقت دانشگاه خود می توانند برای ترمیم معدل تا حداکثر 6 واحد درسی اقدام کنند . ترمیم معدل در ترم های آتی به موافقت دانشگاهتان بستگی دارد.

  3. Avatar photo Reza گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی پرستاری هستم و میخواستم بدونم این شرایط برای دروس عمومی هم همینطوره؟ یعنی نمیشه یه درس عمومی رو ترمیم معدل زد؟ من معدل کلم مشکلی نداره ولی ی درس عمومی هست که میخوام ترمیم بزنم اگه میشه

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقتتون بخیر .ترمیم معدل بستگی به هر واحد دانشگاهی دارد .اگر دانشگاهتون موافقت کند میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)